test negatief, toch zwanger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Re: test negatief, toch zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:20

TS, balen dat je nog geen uitsluitsel hebt...
Die verhalen van I didn't know I was pregnant' vind ik altijd wel typisch.
9 van de 10 x zijn het vrouwen met een (fors) overgewicht. Kijk, dan kan ik me wel voorstellen dat je het niet raar vind dat je een jaar tijd ongeveer 10kg aankomt of er niet van opkijkt. In zo'n filmpje worden ze dan nog eens neergezet als iemand met een 'normaal' postuur, maar als je dan de dame in kwestie ziet, zeg je Ooo dat zou wel eens kunnen, dat je dat over het hoofd ziet.
Maar als je slank gebouwd bent, kún je er toch niet omheen???

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:21

Dat zou je wel denken, maar het is toch ook zo
dat slanke mensen een minder dikke buik krijgen?
Bij sommigen zie je gewoon bijna niks.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:28

Nee, dat heeft de maken met hoe de baby ligt. Sommige vrouwen krijgen echt nauwelijks een buikje, ookal zijn ze niet fors gebouwd. En dat beetje wat er te zien is, valt dan gewoon te wijten aan bv de slechte eetgewoonten van de laatste tijd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:36

Gut help, als ik dit zo hoor kan ik ook zomaar zwanger zijn :')
Paar kilo erbij de laatste tijd, vaak moe, buikje dat gestaag maar flink groeit.. (oké, dat laatste zit in de familie :P)

Over bloedingen tijdens je zwangerschap: die gaan toch niet gepaard met de typische menstruatiekrampen lijkt me? Vind het ook altijd maar vreemd hoe mensen zoiets kunnen missen tot vlak voor de bevalling, luister je toch niet echt goed naar je lichaam denk ik :) Dat je het de eerste maanden mist, kan ik me nog iets bij voorstellen.

TS, gebruik je medicijnen voor het een of ander?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:50

Wanneer je aan de pil bent (en zwanger),kun je gewoon bloedingen krijgen elke maand.
Ik snap ook niet waarom je niet gewoon een echo laat maken. Desnoods zou ik zelf naar een echo-praktijk gaan.(kon ook toen ik zwanger was (dus niet via de verloskundige) ,alleen krijg je dan wat kosten. (niet duur)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:14

Even kort: ik ben blij dat je dokter je buik blijkbaar goed heeft onderzocht. Buikje krijg je van meer dingen en veel krijg je daar al mee uitgeklaard.Maar dat is alles behalve fijn.

Succes met het wachten!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:31

anneliesdj schreef:
bo0tjeee schreef:
Maar ik kon met 7 weken zwangerschap (dacht dat het langer was) al terecht bij de verloskundige.

Je kunt meteen al terecht bij de verloskundige als je zwanger bent, hoe eerder hoe liever.
Ik was 6 weken zwanger toen ik me meldde en toen ik zei dat ik het al langer wist was ze toch wel even ietwat boos dat ik me niet eerder gemeld had, hoe eerder ze de echo maken, hoe duidelijker de termijn vastgesteld kan worden.

Ik wist niet eerder dat ik zwanger was, had telkens een negatieve test. Maar m'n menstruatie bleef toen uit. Ik heb het even afgewacht of m'n menstruatie nog kwam.
Ben met een positieve test meteen naar de verloskundige gegaan. Zij echo-de eerst 9 weken en 2 weken later was ik toch 2 weken terug gezet. Dus toen ik eigenlijk 9 weken was berekend, bleek het 7 te zijn. Dus ben gewoon meteen gegaan.
En ik was net 2 maanden (bewust) met de pil gestopt om zwanger te raken. Normaal als je al een tijd (lees minstens 5 jaar) de pil slikt, moet je lijf ontpillen. Dus had nog niet zo snel verwacht zwanger te zijn.

Het is dus niet zo dat ik bewust heb gewacht met de vk bellen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:05

Dat ontpillen is onzin... Ik heb 15 jaar de pil geslikt, waarvan 12 jaar nagenoeg continue wegens endometriose.
Ben gestopt met de pil in juni en in juli was ik zwanky. Bij zwangerschap 2 ook direct raak na stoppen met pil en bij zwangerschap (helaas miskraam) 3 had ik geen pil geslikt en was het ook gelijk raak.
Dus ontpillen is m.i. kwats.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:08

Pieteritus, ik zit in een zwangerschapsforum en het gebeurt genoeg dat men ontpilt hoor. Maar goed, dat verschilt gewoon onwijs per persoon.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:37

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:48

Kwanyin schreef:
Nee, dat heeft de maken met hoe de baby ligt. Sommige vrouwen krijgen echt nauwelijks een buikje, ookal zijn ze niet fors gebouwd. En dat beetje wat er te zien is, valt dan gewoon te wijten aan bv de slechte eetgewoonten van de laatste tijd.

With all do respect.
Maar op 't einde van je zwangerschap ben je gemiddeld 14 kilo zwaarder, de baby weegt 3,5 kilo.
Als je een slanke vrouw bent met maat 36/38 valt dat echt niet te verbergen, de een toont meer dan de ander, sommigen hebben echt een enorme buik en anderen blijven heel bescheiden tot op het laatst.
Maar maat 36 hebben en niet kunnen zien dat je een kind draagt, echt niet.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:51

Misschien even vragen aan Ultimo0o hier op bokt, hoe zij dat deed? Zij zag er toch ook echt niet uit als een maatje 40-42.

Het is bijna niet te geloven, ik weet het, maar toch gebeurt het.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:52

Pieteritus1 schreef:
Dat ontpillen is onzin... Ik heb 15 jaar de pil geslikt, waarvan 12 jaar nagenoeg continue wegens endometriose.
Ben gestopt met de pil in juni en in juli was ik zwanky. Bij zwangerschap 2 ook direct raak na stoppen met pil en bij zwangerschap (helaas miskraam) 3 had ik geen pil geslikt en was het ook gelijk raak.
Dus ontpillen is m.i. kwats.

Ja bij jou, ik ken ook genoeg vrouwen die gestopt zijn met de pil en na 6-12 maanden nog niet zwanger waren/zijn.
Het is niet voor niets zo'n hardnekkig 'gerucht'.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:54

ashley1 schreef:
Misschien even vragen aan Ultimo0o hier op bokt, hoe zij dat deed? Zij zag er toch ook echt niet uit als een maatje 40-42.

Het is bijna niet te geloven, ik weet het, maar toch gebeurt het.

Een heel enkele keer, met een kleine baby, vrouw met veel ruimte enz.
Ok, dat wil ik dan nog wel geloven.
Maar dat is dan wel echt een zeldzaamheid en die zullen achteraf ook vast zeggen 'idd, als ik terugdenk waren er wel aanwijzingen'.
Maar ik hoor hier mensen zeggen dat het vaak voorkomt, dat geloof ik dus niet. (tenzij je maat 42 hebt idd)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:58

Als je hormonen al die 9 maanden normaal zijn dan moet je toch wel merken dat je zwaarder bent geworden? Als je op de weegschaal staat

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:02

Ik ben toch ECHT geen 14 kilo aangekomen. Misschien net 5. Maar ben in 't begin 6 kilo afgevallen. Als je al schommelt met gewicht zal dit dus echt niet opvallen. En sommige vrouwen weten het niet, zie het programma "I didn't know I was pregnant" op TLC bijvoorbeeld.
Ik had dan wel een buik, maar als je soms iets ziet bij die tv programma's hadden ze amper tot geen buik. Achteraf misschien wel symptomen die ze herkennen, maar die ze ook bij andere dingen/ziekteverschijnselen kunnen plaatsen.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:03

Stille meelezer meld!
Vind het ook erg vreemd dat je niet door werd gestuurd voor een echo o.i.d. ..

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:09

Stille meelezer weet je al iets meer?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:10

@Ultimo0o, graag je kledingmaat toen je zwanger bleek te zijn ;) haha!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:11

Kwanyin schreef:
Maar als je sowieso slechts licht menstrueert of heel wisselend weet je ook niet of dit nu echt is of pseudo. Er zijn genoeg mensen die totaal niks aan hun menstruatie gezien hadden en toch zwanger waren. Daarnaast kan je wel degelijk negatief testen terwijl je zwanger bent dus is het wel degelijk mogelijk dat TS zwanger is ondanks haar negatieve test. Soms slaat hij pas op positief na een keer of drie proberen.

Steekt de vinger even op.. Ik werd naar mijn idee gewoon normaal ongesteld. Als je tampons gebruikt valt het ook gewoon minder op..

Oh, jou bedoelde ik met mijn verhaal in het begin.. de Amazone die een springwedstrijd had en toen de volgende dag een baby had! Tobert is hier om de hoek..
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 08-01-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:18

ashley1 schreef:
@Ultimo0o, graag je kledingmaat toen je zwanger bleek te zijn ;) haha!

Hahaha maat 38 ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:20

_Dominique schreef:
Vind het ook erg vreemd dat je niet door werd gestuurd voor een echo o.i.d. ..

Nah vind ik niet, als TS gewoon voorbehoedsmiddelen gebruikt en ongesteld wordt (of iig bloedingen heeft) én een negatieve test, zou ik als huisarts ook eerst andere dingen uit willen sluiten voor ik een relatief prijzige echo laat uitvoeren :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:21

En wbt kledingmaat. Dat zegt ook niet alles. Ik heb mijn gehele zwangerschap m'n eigen kleding gedragen (maat 38) :) Alleen aan het einde tussen m'n broek knoop en sluiting een elastiekje voor einde van de dag, maar dat was ook niet met elke broek haha.
Heb van mezelf al veel tunieken en verder altijd al veel leggings en (stretch stof ) rokjes altijd aan en van die naadloze topjes en vestjes. Dus tja, dat kan je ook dragen als je zwanger bent ;)

TS, hoe sta jij zelf er tegenover als je wel zwanger bent?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:22

Zo duur is een echo trouwens ook niet. Als je een (pret) echo laat maken ben je rond de 30 euro kwijt.