30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:19

Annash:

Het werkt écht, mits je de juiste voeding neemt tijdens de 30 day shred.
Dat is écht belangrijk want zonder de juiste voeding is je resultaat echt veeeeeel minder.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:32

Raponsje, wat is de juiste voeding bij deze work out dan?

Ik eet eigenlijk de 'normale' dingen. Dus fruit, groente, brood, aardappelen, vlees, zuivel. Vaak een bakje kwark of griekse yoghurt na het sporten.
Laatst bijgewerkt door CCCCC op 03-01-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:32

Sabini schreef:
Cindeeh schreef:
Kan het eigenlijk ook op blote voeten? Ik heb geen sportschoenen, anders moet ik die ook maar meenemen daarvandaan haha
Ik raad het niet aan. Je moet je voeten wel goede steun kunnen bieden. Bekijk de filmpjes van level 1 t/m 3 maar eens. Bedenk je dan of je dat op blote voeten wil gaan doen.

Geen sportschoenen? :+ Ik ken niemand die geen sportschoenen heeft haha. Maar succes met shoppen bij de Lidl! Neem direct een sport-BH mee ;) , die van de Lidl zijn wel fijn :j

Ik doe het op blote voeten :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:34

Julia schreef:
Nou, hier is de vloer nog intact. En ik ook. :P Ik vond de work-out conditioneel gezien absoluut niet zwaar, maar wellicht komt dat door mijn hockeyconditie. Nog wat bodybalance achtige oefeningen achteraan geknald + paar buikspieroefeningen. :)
Ik vond de oefeningen conditioneel ook totaal niet zwaar, vast vanwege m'n voetbalconditie. Maar ik voelde mijn spieren wel, en dat was fijn!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:35

Mootje schreef:
Julia, ik woon in een appartement maar mijn buren hebben af en toe een losgeslagen peuter dus het mag wel van mijzelf :')
Phor, jij woont toch ook in een appartement?

Hoe weet jij dat? _O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:36

Sabini schreef:
Julia schreef:
Nou, hier is de vloer nog intact. En ik ook. :P Ik vond de work-out conditioneel gezien absoluut niet zwaar, maar wellicht komt dat door mijn hockeyconditie. Nog wat bodybalance achtige oefeningen achteraan geknald + paar buikspieroefeningen. :)
Ik vond de oefeningen conditioneel ook totaal niet zwaar, vast vanwege m'n voetbalconditie. Maar ik voelde mijn spieren wel, en dat was fijn!

Diehards _/-\o_

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:36

Phor, omdat je in DH woont :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:37

Raponsje schreef:
Annash:

Het werkt écht, mits je de juiste voeding neemt tijdens de 30 day shred.
Dat is écht belangrijk want zonder de juiste voeding is je resultaat echt veeeeeel minder.

Ga ik toch nog maar weer eens een poging doen om in ieder geval 30 dagen vol te houden. :P
Hoe zie jij de voeding voor je? Wellicht kan ik hier en daar wat aanpassingen doen. (mag ook per pb)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:41

Oh, ok Mootje :+

Ik doe de Shred trouwens op een veganistisch voedingspatroon, met een 'normale' hoeveelheid eiwitten (Voedingscentrum vind het prima :+ ), is dat genoeg?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:47

Im in :j

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:48

Doe het wel gewoon naast mn krachttraining, verwacht ook geen resultaat maar gewoon om me geen aardappelzak te voelen als ik een dagje geen sportschool doe

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:49

Cindeeh schreef:
Deze is ook wel leuk :p

[ Afbeelding ]

Hihi heb hem uitgeprint en een krulletje op dag 1 gezet. :')

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:56

HUH phormi?? jij was diehard Khdarm toch ? en daarna hardcore sportvoeding? mimimi wat is er met je gebeurd?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:57

Loose schreef:
Cindeeh schreef:
Deze is ook wel leuk :p

[ Afbeelding ]

Hihi heb hem uitgeprint en een krulletje op dag 1 gezet. :')

Haha, geweldig!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:03

Jeej ik doe mee en ik start morgen! Moet nog wel even dumbells en een matje scoren :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:15

Monnie_ schreef:
HUH phormi?? jij was diehard Khdarm toch ? en daarna hardcore sportvoeding? mimimi wat is er met je gebeurd?

Te weinig lichaamsvet voor energie gebeurde :') Op een gegeven moment kon ik nog geen 10 minuten fietsen en ik ging al half knock out. Toen heb ik m'n hele voedingspatroon omgegooid en ben ik gaan sporten :)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:26

Cindeeh schreef:
Linni_ schreef:
Zo, ik heb mijn fitnessmatje en gewichten ook binnen, net even langs de Lidl gereden. Ze hadden hier nog zat van die matjes! (er was iemand die er graag nog 1 wou hebben toch? ik moet zaterdag voor boodschappen weer naar de Lidl, mochten ze ze dan nog hebben wil ik er wel eentje halen?) Heb nu net avondeten achter de kiezen dus even uitbuiken en dan over een uurtje ga ik het maar eens proberen :D

Dat was ik! Als je wilt graag :D

Ga voor je kijken zaterdag!

Ik ben net klaar, vond het nog behoorlijk pittig! maar heb dan ook totaal geen conditie.. Ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:32

Dit programma is gebaseerd op in zo min mogelijk tijd zo veel mogelijk effect te halen.
Met de video verbrand je uiteraard calorieen, maar is bedoeld om spieren op te bouwen.

Tijdens kracht training is het doel om meer spieren op te bouwen.
Hoe hoger je spierpercentage is - hoe strakker je lichaam is.
Hoe hoger je spierpercentage is - hoe meer calorieen je in rust dagelijks verbrand - dus meer afval effect.
Na kracht training verbrand je lichaam het uur ná de kracht training nog steeds net zoveel calorieen als tijdens de kracht training.

De spier opbouwing is dus wat dit programma zo succesvol maakt.
Om spieren op te kunnen bouwen heb je voldoende koolhydraten en proteine nodig.

Eet niet te veel koolhydraten - maar ga ook niet koolhydraat arm eten.
Eet bij voorkeur na de video 1 a 2 gekookte eieren of eventueel je avond eten met bijvoorbeeld magere kipfilet.

Die proteine en koolhydraten heb je nodig om die spieren op te bouwen en dus het programma te laten slagen.

Vanzelfsprekend zorgt ongezond eten
- worstenbroodjes - chips - koek - chocolade repen - friet etc er voor dat je minder resultaat behaald.
Je wilt immers je spierpercentage verhogen, niet je vet percentage.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:42

Ik meld me ook!
Ben sinds vorige week begonnen met ChaLEAN Extreme, maar dat is eigenlijk een programma die langer duurt dan 30 dagen en gezien ik in februari vertrek naar Azië voor 3 maanden weet ik niet als het zo effectief is.

Dus, ik ga de 30 Day Shred proberen!

Btw Raponsje, wat vind jij van ChaLean Extreme en P90x ?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 22:47

Bedankt Raponsje :) Voeding is inderdaad ook erg belangrijk.
Ik ben momenteel bezig met het zoeken van een goede voedingsdeskundige/diëtist. Een die mij kan vertellen hoe ik het beste kan eten met daarnaast veel lichaamsbeweging en het doel om af te vallen + gezond te blijven (heb een te lage bloeddruk en laag ijzergehalte in mijn bloed, waar ik momenteel al mijn voeding op aan pas), gericht op mijn lichaam.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:47

Ik heb geen ervaring met Chalean, wel met P90x maar ben er niet zo van onder de indruk.

Ik zweer echt bij de 30 day shred.
In combinatie met de juiste voeding is het namelijk goed voor iedereen.
Mensen die niet zo veel tijd hebben om naar de sportschool te gaan,
mensen die hun lichaam alleen strakker willen krijgen.
mensen die de laatste kilo's kwijt willen
of juist mensen die willen beginnen met gewicht verliezen.

Daarnaast is de 30 day shred ook heel makkelijk te combineren met andere training.
Na de 30 day shred kun je prima nog een half uurtje cardio gaan doen als je sneller / extra resultaat wilt.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:50

cccc griekse yoghurt lijkt me te vet als je ook khd eten, kies dan voor magere yoghurt

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:55

Wat is eigenlijk de bedoeling na de 30 dagen? Ga je dan verder door level 3 te blijven herhalen? of begin je opnieuw? of is het dan 'klaar' en moet je iets anders gaan doen?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:55

Iemand ervaring met six week six pack van Jillian? Ik doe namelijk al krachttraining (full body) maar mijn buikspieren kunnen echt beter (en er zit toch ook weer een deel cardio in, dus mooi meegenomen :) ).

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:57

Linni_ schreef:
Wat is eigenlijk de bedoeling na de 30 dagen? Ga je dan verder door level 3 te blijven herhalen? of begin je opnieuw? of is het dan 'klaar' en moet je iets anders gaan doen?

Je kunt weer opnieuw beginnen als je wilt.
Maar kies dan voor de moeilijkere versie van de oefeningen en hogere gewichtjes.

Zo blijf je een uitdaging houden en blijf je resultaat houden.