Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lonneke_ schreef:Dan moeten wij met z'n alle maar eens langs gaan bij mijn huisarts voor wat bijscholing![]()
Is hypermobiliteit niet gewoon een symptoom van Marfan? Want de rest de rest van de ziekte is wel even een ander verhaal dan gewoon alleen hypermobiliteit. Tenminste wat ik zo gauw uit uit google kan opmaken
lonneke_ schreef:Bedankt voor de uitleg Milatje! Ze hebben dus allemaal hypermobiliteit als symtoom. Maar zijn die andere syndromen niet veel zeldzamer? Het blijven allemaal aparte aandoeningen. Vreemd dat er zo weinig over bekend is eigenlijk.
Tuurlijk snap ik dat het lange en dunne lijf veel voorkomend is. Ben ook geen walvisMaar mijn huisarts bracht het alsof het een vereiste is..
lonneke_ schreef:Ongecoördineerd zijn is wel zeker een symptoom van hypermobiliteit. Zoek proprioceptie maar eens op![]()
Dit houdt in dat je niet weet waar je ledematen zich precies bevinden en hoe deze bewogen worden. Dit resulteert in tegen objecten aanlopen terwijl je er bewust om heen wil lopen. Hierdoor stoot je vaker tegen deurposten, tafels, stoelen en andere behoorlijk vaste objecten waar de meeste mensen gewoon omheen lopen