Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Rosannee_ schreef:Niet alle pijn kan bestreden worden, kan je negeren of uitzetten.
Ik dacht ook dat ik dat kon maar dat valt vies tegen.
Als ik mn teen stoot kan k de pijn negeren maar dat is met 1 min weer weg. Mijn chronische pijn kan ik helaas niet negeren
Krapt zichzelf tot bloedens toe open om van de jeuk af te zijn, ik ook overigens... Man0n89 schreef:Rosannee_ schreef:Niet alle pijn kan bestreden worden, kan je negeren of uitzetten.
Als ik mn teen stoot kan k de pijn negeren maar dat is met 1 min weer weg. Mijn chronische pijn kan ik helaas niet negeren
Dat schijnt helaas niet iedereen te weten. Kom je gewoon die chronische pijn negeren want van pijn wordt je toch helemaal niet gek!
Heel frustrerend dat mensen denken dat alle pijn te bestrijden en anders wel te negeren is.
CarpeDiem_ schreef:Liever pijn
Ik heb psoriasis (gelukkig wel een lichte vorm) en kan mezelf tot bloedens aan toe open krabben, klinkt misschien gek maar dan geniet ik echt van de pijn omdat de jeuk dan is opgehouden
Jorienn schreef:Jeuk, maar het ligt er wel aan wat voor pijn. De pijn die ik nu heb zou ik heel graag willen inruilen voor jeuk. Daar zijn namelijk geen pijnstillers voor, tenminste, die slaan niet aan.
Man0n89 schreef:Rosannee_ schreef:Niet alle pijn kan bestreden worden, kan je negeren of uitzetten.
Dat schijnt helaas niet iedereen te weten. Kom je gewoon die chronische pijn negeren want van pijn wordt je toch helemaal niet gek!
Heel frustrerend dat mensen denken dat alle pijn te bestrijden en anders wel te negeren is.

Man0n89 schreef:Knap dat jij de pijn uit kunt schakelen, helaas bij echt onmogelijk al bijna 6 jaar en al zou het wel.mogelijk zijn zak ik vanzelf wel letterlijk door me benen.
Ik kan jeuk echt veel beter negeren, als ik aan het rijden ben of met een activiteit bezig ben hoef ik nooit te stoppen omdat ik jeuk heb maar wel menigmaal dat ik moet stoppen omdat ik moet kotsen van een onuitstaanbare pijn.
Firedancer schreef:Man0n89 schreef:Knap dat jij de pijn uit kunt schakelen, helaas bij echt onmogelijk al bijna 6 jaar en al zou het wel.mogelijk zijn zak ik vanzelf wel letterlijk door me benen.
Ik kan jeuk echt veel beter negeren, als ik aan het rijden ben of met een activiteit bezig ben hoef ik nooit te stoppen omdat ik jeuk heb maar wel menigmaal dat ik moet stoppen omdat ik moet kotsen van een onuitstaanbare pijn.
Ik wil je even een steuntje in de rug geven. Ik ben in opleiding bij iemand die dagelijks werkt met mensen met chronische pijn en zeker niet alle pijn kun je onderdrukken. Dat is echt onzin.
Bij mensen met chronische pijn dan IS die pijn gewoon echt niet weg te denken of te negeren. Die pijn die is gewoon keihard. Het is een misverstand dat je alle pijn "tussen je oren" kunt beheersen, door maar gewoon goed genoeg je best te doen. Dat vind ik ook een heel denigrerende manier van chronisch pijn patienten benaderen.
Overigens kunnen de meeste vormen van chronische pijn tegenwoordig goed behandeld worden, ook zonder medicijnen of chirurgie.

ja ranzig verhaal ik weet het, maar je hebt tegenwoordig hele goede pijnbestrijders wat je chronisch kan gebruiken. Pijn kan je negeren (ligt er natuurlijk aan in wat voor gradatie), jeuk niet. Man0n89 schreef:Dankjewel lief, het zwaarste is altijd dat het nooit begrepen wordt en als aansteller wordt aangekeken.