Verstandskies eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Verstandskies eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:49

ik heb een wortelkanaal behandeling gehad vandaag! pijnstillers voor de win haha. Jeetje dat doet zeer op het moment :+

bult klinkt een beetje vreemd, misschien ff bellen?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:53

Bij mij gaat het eindelijk ook goed :) Heb ongeveer 6 dagen niks kunnen doen dus geen school en geen werk...
Nu ben ik nog steeds geel bij mijn kaak maar ga ik morgen wel met vriendin naar paardje en maandag weer naar school :p ben blij dat het weer een beetje lukt verveelde me helemaal kapot thuis :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:41

Oh misschien weten jullie antwoord op mijn vragen! Ik heb enorme last van mijn verstandskies. Als ik direct maandag bel is er dan een kans dat ik voor de kerst nog terecht kan? Of hebben tandartsen/kaakchirurgen een 'wachtlijst'? En omdat ik nogal trauma's heb overgehouden aan de vorige keer verstandskiezen trekken bij deze tandarts wil ik liever naar de kaakchirurg maar mijn tandarts gaat mij niet doorverwijzen vrees ik. Kan de huisarts mij ook doorverwijzen?

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:17

Poeh, lastig Jildau.
Ik was naar de tandarts geweest, en kon een week later al terecht, maar toen kon ik zelf niet.
De kans is aanwezig dat je wel kunt natuurlijk, maar kaakchirurgen hebben vaak een langere 'wachttijd' dan de tandarts..
Ik weet niet of de huisarts je kan doorverwijzen..

Ik kan zelf nog niet goed op mn linkerkant liggen, daar heb ik nog last... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:14

Ik had mijn gaatjes laten vullen en de TA was aan het kletsen over al die mensen die eens per jaar kwamen en snel een kroon ofzo en dan net voor de kerst , pech zij ze dat wordt volgend jaar :') (lag weer te lachen daar :') , heerlijk haar humor (en niet alleen dit , heb geregeld de slappe lach) zulke tandartsen zijn goud waard! )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:19

Ja ik wil ook net voor kerst maar heb hier niet om gevraagd toch? Krijg ineens vrijdag enorme last van mijn verstandskies. Had zelf ook liever gehad dat het gewoon in januari na de feestdagen zou gebeuren. Lijkt me echt geen fijne tandarts als zij zulke uitspraken doet. Je zou het zelf maar wezen die vlak voor de feestdagen enorme last van je mond krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:50

Spoeddienst bellen? , die heeft onze kliniek ook en dat is altijd welkom :). Ze doelde meer op mensen die snel voor de kerst even wat willen laten doen :)

Ik heb minder pijn maar voel het gewoon nog :')

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:12

ik heb 'last' van een los hangend stukje tandvlees :') .

Maar dat schijnt normaal te zijn als de hechtingen opgelost zijn, hebben jullie daar ook last van? Zit er heel de tijd aan met m'n tong.. :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:30

Jildau gewoon bellen als je pijn hebt! Wij proberen mensen met pijn dezelfde dag nog te helpen. Wat de tandarts van ts waarschijnlijk bedoelde zijn mensen die ivm de verzekering nog snel een dure behandeling willen laten declareren :) en als daar geen plek voor is wordt daar gewoon geen plek voor gemaakt, maar voor een pijnklacht altijd!

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:52

Heel vreemd, maar ik krijg steeds wat meer last...
Vooral 'sochtends... Slaap slecht, kan er niet zo goed op liggen...
Balende!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:27

Dressagelady ooooh okee dan snap ik het! Ik heb zonet gebeld en kan morgen om 11:40 terecht. Ik durf echt niet! Moest janken aan de telefoon (schaamde me dood) dus ze snappen nu denk ik wel dat ik écht bang ben.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:32

Jildau schreef:
Dressagelady ooooh okee dan snap ik het! Ik heb zonet gebeld en kan morgen om 11:40 terecht. Ik durf echt niet! Moest janken aan de telefoon (schaamde me dood) dus ze snappen nu denk ik wel dat ik écht bang ben.

Hoe is het gegaan? Alles meegevallen? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:40

idd? Ik heb nog steeds pijn , hopelijk gaat het snel voorbij is morgen al 2 weken terug...

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:40

Ik heb vannacht eindelijk weer goed kunnen slapen, en geen last gehad... :D

Echt k*t dat jij nog wel last hebt, takkie!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:43

Wow dat is lang Takkie_muis hoop dat ik dat niet ga krijgen.

Het is gelukkig best meegevallen. Maarja napijn nu bahhh. En begin honger te krijgen dus hoop dat ik vanavond weer beetje normaal mee kan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:57

Ja al denk ik dat het een kies ernaast is , dat die een tik gekregen heeft ofzo :P. Is geen scherpe pijn maar wel vaak aanwezig en soms afwezig echt flauw :') Als het nou helemaal wegblijft {:)-:

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:32

Hier geen pijn meer, enkel een los hangend stukje tandvlees maar dat word wss in januari weggesneden :).

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:52

Ik moet morgen.... en ben doodsbang.
Doodsbang voor de verdoving... als ze me nou weg zouden maken met kapje ofzo...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:55

Bij een stalgenootje hebben ze dat wel gedaan, onder narcose 2 laten trekken. Je kunt ook voor de volgende x overleggen voor een pilletje waar je rustig van word (beetje downie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:58

Komt wel goed :(:) Niet te veel stressen het is zo gepiept (wat heb ik makkelijk praten vanachter een scherm :+ ) ik was ook doodop van de zenuwen maar meneer jaste er 2 verdovingen in , ik liet het inwerken . Toen ik ging liggen was het wroeten en trekken en ik kon weer gaan :)

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:03

Alle vier mijn verstandskiezen moeten getrokken worden in de vakantie. Ik word nu al doodsbenauwd als ik alleen maar aan het idee denk.. Een vriendin van mij zei dat het allemaal wel meevalt, maar dat je wel een grote naald in je gehemelte krijgt voor verdoving. En ik kan je vertellen dat ik toen in dat hoorde niet bepaald stond te springen. Maar ze moeten wel echt getrokken worden, want anders is de kans groot dat mijn tanden over een jaar of wat scheef komen te staan en dan moeten ze dan getrokken worden, wat dan meer pijn doet omdat de wortels dan helemaal vast gegroeid zijn, en dan moet ik opnieuw een beugel terwijl ik er net vanaf ben. Dus ja, heb niet echt een keus denk ik.. :(

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:05

Het eruit halen zelf vind ik al erg naar maar die verdovingen. .. nee, dat gaat echt niet lukken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:09

@bentjejs : helemaal gelijk mijn voortanden staan al schever echt vreselijk maar niemand lijkt het te zien :') , sterkte die takke prikken in het gehemelte zuigen {:)-:

@myfairytale : :(:)

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:10

Ik moet vrijdag en zie ook erg op tegen de verdovingen, helaas door een slechte ervaring van de vorige keer.

Alleen bentejs, ik kreeg geen naald in m'n gehemelte hoor.. Ik kreeg boven iets van 2 à 3 spuiten en beneden hetzelfde..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:11

Dank je Takkie. Denk dat t m niet gaat worden.