Winterhanden/voeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:35

Ik ben voor mijzelf tot nu toe gekomen tot wollen sokken. Het liefste van smartwool. Daar merk ik al veel verschil mee. En ik heb dunne zijden handsschoenen van decatlon. Heb ze vorige week ook voor mijn baas gekocht die ook last van winter handen heeft net als ik. Hij is er heel erg blij mee. Had ooit ergens gelezen dat zijde beter warmte vast houd.

http://www.decathlon.nl/NL/handschoenen ... -11652303/

Binnen kort kan je ze ook via de site bij hun bestellen. Ze vallen wel veel groter uit dan de maat die ze aan geven. Ik heb flinke handen maar s valt prima.
En vroeger toen ik nog een paard had kon ik er ook bijvoorbeeld de riempjes van het hoofstel mee vast maken zonder dat mijn handschoenen uit moesten.

En heb echt van alles aan gehad met paardrijden en longeren. Compleet tot een skipak aan toe. Handschoen met en zonder verwarming, thermo voering. ski handschoenen. Niks hielp bij mij.

Ik ben alleen nu nog op zoek naar goede warme winter schoenen. Ondanks dat ik geen paard meer heb ben ik toch aan het rond kijken voor warme stal schoenen of zo. Die kunnen toch ook een klein beetje sneeuw verdragen.

Gister waren mijn voeten door de sneeuw toch wat vochtig geworden in mijn schoenen.
Meteen 10 dooie tenen. Ik ben in bad gaan zitten en het duurde zeker 5 minuten voordat ze eerst knal paars werden en toen knal rood (en na het douchen natuurlijk dik en jeuken maar okee, ik had weer warme voeten)

Uitleggen aan mensen die dit zelf niet hebben is echt erg lastig. Die komen met lief bedoelde tips waar je vaak niks aan hebt.
hebben jullie dat ook?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:46

Nee, ik wordt gewoon uitgelachen omdat ik buiten op crocks en binnen op blote voeten op een kinderboerderij rond loop :') Zal me worst wezen; alles om van jeuk af te zijn! Aan de andere kant speel ik zo wel weer het goede voorbeeld van gemotiveerde werknemer die ondanks klachten toch komt werken, heel goed tijdens jaargesprek.

Het is bij mij vandaag pas mis gegaan, heb de vloeibare B12 dus klaar staan als ontbijt morgen (innemen op nuchtere maag...nou ja, 1 nachtje kom ik nog wel door)

Enamorado

Re: Winterhanden/voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:52

Ik heb nu sinds een paar dagen de trento II van BR. Scheelt toch wel behoorlijk moet ik zeggen. Heb geen koude voeten meer gehad.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:03

hier ook enorme last van wintertenen..
zwellen helemaal op , rood,paars en jeuken verschrikkelijk.

Hier ja warm proberen te houden maar alles waarmee ik het probeer warm te houden krijg ik enorme last van zweetvoeten waardoor het nog erger word..
Ik smeer er altijd mentholpoeder op voor het slapen tegen de jeuk..

heb trouwens wel hele jaar door altijd ijskoude voeten en handen :j

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:36

Ik heb sinds deze week arboflor van VSM. Geen idee of het daadwerkelijk helpt, maar had deze week wel aanzienlijk minder last. Ben ook niet meer zo lang buiten geweest omdat ik niet kon rijden, wellicht heeft dat meer geholpen :')
En |( ;( :n Y;( m'n fijnste thermosokken zijn overleden... :')

Heb vandaag hardloopschoenen gekocht, wat een crime met die tenen. Voel wel direct of ze ook maar ergens teveel druk geven... Verkoper moest ook mijn blote voeten inspecteren, dus heb hem maar even goed gewaarschuwd van tevoren...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:44

Oeioei.. er zijn fijne sokken overleden! Dat doet altijd pijn... (ik heb mijn aller fijnste paar toch nog ergens bewaard :') )

Ik stapte van de week in bad en toen werden alle wintertenen zwart :oo ik schrok me rot! Het zag er ook erg raar uit, omdta er ook nog 'roze' tenen tussen zitten :D
En ik heb vandaag allemaal blaartjes gekregen op mijn vingers. Ik vergat eergisteren mijn handschoenen.. eigen schuld ... dikke bult (best letterlijk in dit geval :+ )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:14

Ik heb, sinds ik m'n nieuwe schoenen (Timberlands) heb, nog helemaal geen last van wintertenen! Terwijl ik iedere dag sowieso 2 keer een half uur op de fiets zit. Normaal heb ik dan na 1 dag vriezen al wintertenen maar nu dus helemaal niks :D

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:06

Goed, ik moet wat nieuws gaan verzinnen..
Over 2 weken ga ik op wintersport, maar ik kan de Nifedipine niet meer hebben..
Min bloeddruk wordt dan echt te laag.

Iemand nog een gouden tip? (A)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:43

Hier ook wintertenen/voeten... Heb er al ruim 15 jaar last van, maar ik merk wel dat het vorig jaar en dit jaar minder is! Mijn doorbloeding is ook een stuk beter geworden, dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Vroeger had ik altijd koude handen en voeten, tegenwoordig is dat minder.
Wel vanalles geprobeerd, wisselbaden en smeren, maar niks hielp... Urine heb ik niet geprobeerd moet ik eerlijk zeggen.

Nu nog wel een paar rode, opgezette en jeukende tenen en een plekje bij mn hak, maar gelukkig geen paarse tenen meer en deze jeuk is goed uit te houden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:51

Ben met de vloeibare B12 (Vitasprint) weer van de jeuk af *\o/* Is nu een doffe pijn, maar daar slaap en loop ik prima door heen

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:57

Ik wist helemaal niet dat er een relatie met B12 was! Fijn dat het helpt :) Ben zelf vegetariër, en die hebben wel vaak B12 tekort... Zou voor mij dus misschien ook wel kunnen helpen... :)*

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:01

Deze winter weinig last van wintertenen... :) Ik probeer de bloedsomloop beetje goed te houden door regelmatig mijn voeten te masseren met een golfballetje (geleerd op yoga) dus met je voet het golfballetje over de grond rollen. Beetje flink rollen en ook bij tenen ... stimuleert de bloedsomloop.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:13

"warme voeten" van Hansaplast! Voeten insmeren, sok er over en schoenen/laarzen aan. Heb nu met paardrijden nooit geen koude voeten meer. Eerst merk je er niks van, maar op een gegeven moment gaan je voeten lekker gloeien.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:56

Ik meld me ook even haha

Ik krijg vaak de opmerking.. meid je moet je gewoon warmer aankleden!!
Van de week liep ik ook op mijn werk met het volgende aan:
- thermo maillot
- thermo kniekousen
- spijkerbroek
- moonboots

- hemdje
- shirt met lange mouwen
- trui
- dik fleece vest
- sjaal

nou werk ik wel in een tuindersbedrijf dus het is daar ook niet warm.. maar we werd me gezegd dat ik heel wit zag en paarse lipjes had.. JA IK HEB HET KOUD EN MIJN HANDEN EN VOETEN DOEN ZOVEEL PIJN DAT IK HET BIJNA NIET MEER VOEL

en het is onmogelijk om ze warm te krijgen.
Als ik aan het uitmesten ben krijg ik vaak wel warme handen en miss ook wel voeten.. maar dat duurt dan ook precies zo lang als dat ik aan het mesten ben want daarna voelt het wel weer alsof ze afsterven..

Lang leven de wintertenen!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:32

Bij mij is het juist een verschrikking mn voeten warm te hebben; dan gaat het gigantisch jeuken. Liever half bevroren en pijn ipv die jeuk...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:13

Ik heb een vraag over winterhanden.

Ik heb er al een paar jaar elke winter last van, maar dit jaar is het heel extreem.
Dikke gezwollen rode vingers met blaasjes en wondjes (tot bloedens toe). Daarbij krijg ik nu ook last van mijn gewrichten in mn vingers, kan niet meer buigen want dat doet behoorlijke pijn.

Kan iemand mij vertellen of dit een bekend probleem is bij winterhanden? :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:08

Nou ik had het dit jaar ook erger dan anders en ook zo rood en extreem gezwollen enzoo. Ik heb maar aangenomen dat het erbij hoor maar zeker weten doe ik het niet ;)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:28

@ linnnh dat je vingers rood worden en pijn gaan doen klopt idd,
Maar voor de blaadjes en wonden zou ik wel naar de dokter gaan. Nou krijg ik ook door het koude weer wel kloven en geirriteerde handen en heel droog, dik, pijnlijk en rood, maar als het met de eerst volgende kou weer Zo is raad ik je aan om de dokter te bezoeken.