Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassol schreef:Ik heb ook mijn spiraaltje laten verwijderen. Ik was opgegeven moment zo moe, libido volledig weg en last van stemmingswisselingen.
Ik ben een jaar geleden ook heel ziek geweest, war ik toch zeker een half jaar flink last van heb gehad en me eigenlijk nog steeds niet optimaal voel.
Last van gewrichten, last van spieren, zó moe in het hoofd dat ik niet op woorden kon komen en af en toe soort van 'wegviel' mentaal en bij inspanning steken in m'n buik. Of dit door de Mirena komt weet ik niet, ze zijn er nooit achter gekomen wat het nou was. Ook particuliere test aangevraagd omdat Lyme het meeste leek te passen, ook deze was negatief.
Eigenlijk waren al m'n waarden goed en was ik heel gezond, behalve het feit dan dat ik de trap nauwelijks af kon.
Na 3 maanden was het ergste voorbij, wel nog last van gewrichten en spieren en heb nu dus ook nog last van stijve gewrichten en spieren die toch echt sneller verkrampen dan voorheen. (Kon voorheen 4u lopen zonder een centje pijn, nu heb ik vaak binnen een uur al last)
Hoop dan toch echt dat dit niet van de Mirena is... wel had ik het spiraaltje al 3,5 jaar toen ik zo ziek werd is het dan mogelijk of had ik dan toch echt meteen moeten merken?
Wendy schreef:Zinzi_jewel schreef:Zo kort door de bocht is dat niet . Mirena is is verwijderd en het gaat beter , denk dat je eea toch best mag linken ....
Er zal een verband zijn, maar dat alle ellende door de Mirena komt is te kort door de bocht.
Sassol schreef:Ik ben er van overtuigd dat mijn depressiviteit en aanhoudend ondergewicht en vermoeidheid (hangt natuurlijk allemaal een beetje samen) deels door de Mirena komen. Uiteraard moet je hier al een beetje gevoelig voor zijn, vandaar het deels gedeelte.
Het ziek geworden zijn, en aanhoudende spier- en gewrichtsklachten, ben ik nog niet zo overtuigd van. Het is alleen dat ik er nog steeds een verklaring voor zoek, gezien ik nog steeds een beetje panisch ben als ik fysiek een slechte dag heb. Het is ineens opgekomen en heel langzaam weggetrokken, ook al is het dus niet helemaal weg. Vandaar dat ik bang ben dat het sluimert en weer terug kan komen.
MarjanB schreef:....Helaas was het afvallen niet het enigste wat ik heb gehad door de mirena. Ik kon op een gegeven moment bijna niet meer staan door een hele vervelende stekende pijn in mn buik. Naar de dokter, uitstrijkje, verhoogde uitslag, ziekenhuis onderzoek. Wat bleek ik had een cyste van 5cm doorsnee in mn eierstok zitten, volgens de gyno kon het een bijwerking zijn van de mirena, ik moet onder controle blijven en 2 weken later moest ik weer bij hem langs. In de auto enorme pijn, kon bijna niet lopen en voelde me enorm rot. De gyno deed zijn onderzoek en tot zijn verbazing was net daarvoor de cyste geknapt. Gelukkig was er verder niks beschadigd. Een maand later heb ik de mirena laten verwijderen en heb gelukkig geen last meer gehad van rare pijnen.
Zwitsal schreef:Een keiharde oorzaak-gevolg relatie is sowieso vrijwel niet te maken binnen de medische wetenschap.
Dat het een een verhoogde kans geeft op het ander (bijv roken op longkanker) is soms wel aan te geven, maar vaak ook alleen als er een heel erg sterk verband is. Is het verband minder sterk dan zal het ene onderzoek bijv wel echt een verband vinden en het andere niet.
Dus om nou te zeggen dat het spiraaltje de oorzaak is van de klachten hier in t topic, dat kan onmogelijk gezegd worden.
Desondanks natuurlijk altijd goed om alert te blijven
MarjanB schreef:Jeetje wat heftig TS!
Ik heb ook 5 jaar een mirena gehad, vond het heerlijk dat ik niet ongesteld was maar achteraf weet ik wel beter.
3 maanden nadat ik dat ding eruit had laten halen (wat overigens niet pijnlijk was) viel ik in 2 maanden tijd 12 kilo af! Dit was vooral heel goed te zien bij mijn buik, die was ineens weer 'normaal'.
Helaas was het afvallen niet het enigste wat ik heb gehad door de mirena. Ik kon op een gegeven moment bijna niet meer staan door een hele vervelende stekende pijn in mn buik. Naar de dokter, uitstrijkje, verhoogde uitslag, ziekenhuis onderzoek. Wat bleek ik had een cyste van 5cm doorsnee in mn eierstok zitten, volgens de gyno kon het een bijwerking zijn van de mirena, ik moet onder controle blijven en 2 weken later moest ik weer bij hem langs. In de auto enorme pijn, kon bijna niet lopen en voelde me enorm rot. De gyno deed zijn onderzoek en tot zijn verbazing was net daarvoor de cyste geknapt. Gelukkig was er verder niks beschadigd. Een maand later heb ik de mirena laten verwijderen en heb gelukkig geen last meer gehad van rare pijnen.
Vintage schreef:MarjanB schreef:Jeetje wat heftig TS!
Ik heb ook 5 jaar een mirena gehad, vond het heerlijk dat ik niet ongesteld was maar achteraf weet ik wel beter.
3 maanden nadat ik dat ding eruit had laten halen (wat overigens niet pijnlijk was) viel ik in 2 maanden tijd 12 kilo af! Dit was vooral heel goed te zien bij mijn buik, die was ineens weer 'normaal'.
Helaas was het afvallen niet het enigste wat ik heb gehad door de mirena. Ik kon op een gegeven moment bijna niet meer staan door een hele vervelende stekende pijn in mn buik. Naar de dokter, uitstrijkje, verhoogde uitslag, ziekenhuis onderzoek. Wat bleek ik had een cyste van 5cm doorsnee in mn eierstok zitten, volgens de gyno kon het een bijwerking zijn van de mirena, ik moet onder controle blijven en 2 weken later moest ik weer bij hem langs. In de auto enorme pijn, kon bijna niet lopen en voelde me enorm rot. De gyno deed zijn onderzoek en tot zijn verbazing was net daarvoor de cyste geknapt. Gelukkig was er verder niks beschadigd. Een maand later heb ik de mirena laten verwijderen en heb gelukkig geen last meer gehad van rare pijnen.
Cystes zijn redelijk normaal.. Ik had er ook een en een vriendin van me ook. Maar elke vrouw heeft wel een keer cystes, is iets hormonaals.
Wendy schreef:Vintage schreef:Ja het is ook zeker een bijwerking van de Mirena
Omdat je hormonen anders worden krijg je sneller cystes!
En dus ook van de pil, of eigenlijk alle hormonale anticonceptie.