Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:04

Ik ga die van mij denk ik verkopen... liggen alweer enige tijd ongebruikt ergens in een hoekje... Hij roept dat ie wil stoppen, maar uiteindelijk zoekt ie het toch niet. Had me er gewoon niet mee moeten bemoeien, want elke keer komt er een smoesje.

Dus voor de mensen die denken dat de e-sigaret een wondermiddel is: sorry... Je moet echt zelf willen! En dan helpt het heel goed als vervanging en om af te bouwen, maar het is grootendeels sowieso je eigen wil!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:08

Ik heb de e-sig niet als middel om te stoppen maar een gezondere en goedkopere vervanging van gewoon roken.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:10

Maar zelfs dat lukt dus niet.... (want ik had dus bedacht... dat je dan steeds de nicotine kon gaan afbouwen en dus ook je verslaving... :') en ook al was ie alleen e-sigaretten gaan roken, super... geen stank, stuk goedkoper, minder schadelijk... Maarja... Zijn broer en schoonzusje zijn dus wel echt gestopt, nouja, iig af aan het bouwen door middel van de e-sigaret... Maar zij wilden ook echt stoppen en afbouwen en dan lukt het dus wel...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:38

Ik ben vandaag [binnen 1 week] officieel gestopt met roken, *\o/* na 33 jaar 1 á 2 pakjes per dag gerookt te hebben,zónder de E-sigaret.Ik had al meerdere pogingen gedaan,maar nooit lukte het me.
Nu heb ik er een hele goede reden voor,eentje die me echt motiveert om te stoppen.
Ik heb nog wel een nicotine pleister op me arm.Zolang ik nog moeilijke momenten en dus die drang heb,houd ik dat pleister nog aan.

Ik kan je zeggen dat ik na pas 1 week al heel veel verschil merk! :j
Ik wens iedereen die ook wil stoppen super veel succes,want dat heb je echt wel nodig.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:56

Serendip90 schreef:
Ik ga die van mij denk ik verkopen... liggen alweer enige tijd ongebruikt ergens in een hoekje... Hij roept dat ie wil stoppen, maar uiteindelijk zoekt ie het toch niet. Had me er gewoon niet mee moeten bemoeien, want elke keer komt er een smoesje.

Dus voor de mensen die denken dat de e-sigaret een wondermiddel is: sorry... Je moet echt zelf willen! En dan helpt het heel goed als vervanging en om af te bouwen, maar het is grootendeels sowieso je eigen wil!

Als je gaat verkopen: joehoe! Hier een koper!
Ik lees net gohya's post en dan denk ik: dat kan ik ook. Ik moet ook. Voor mezelf. En voor anderen.

Maar ik ben retenieuwsgierig naar de uitleg van:
Citaat:
Nu heb ik er een hele goede reden voor,eentje die me echt motiveert om te stoppen.

Vertel! :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:36

Mijn motivatie is:

Ik voetbal nu al ruim 25 jaar en dat is echt mijn lust en mijn leven.
Ik wil nog jaren blijven voetballen en ik weet gewoon dat als ik blijf roken het na een paar jaar ophoud.
Ondanks dat mijn longen in supergoede staat zijn [na een longtest en foto's] wil ik persé stoppen met roken.Gewoon om te voorkomen dat de longen op een gegeven moment achteruit gaan.
Dus puur om te blijven voetballen tot me 67ste? want ja,we moeten allemaal doorgaan tot ons 67ste toch? ;)

En geloof me,ik was echt een zeer zwaar verslaafde roker.
Ik rookte voor de wedstrijd,in de rust,na de wedstrijd en liep zelfs tijdens de wedstrijd naar de dugout om bij iemand een trekje van hun peuk te nemen. :o
Ik raakte helemaal in paniek als mij pakje bijna leeg was en er geen nieuw pakje lag.

Ik weet het zeker,als IK het kan,kan iedereen het.
Het is niet makkelijk,maar je kan het winnen van de drang. *\o/*

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 21:00

Echt super knap van je Gohya!! Respect!

Die DK Marlboro heb ik hier ook nog liggen als iemand die wil. Gatverdamme wat onwijs smerig is die. En ik blijf hem maar proeven, terwijl ik er al 3 x andere liquid in heb gedaan. Als iemand daar nog tips voor heeft?

Jammer Serendip dat je vriend het niet vol heeft gehouden :(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:15

Ja die is niet zo lekker nee. Ik weet niet, beetje weeïge smaak.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:01

Ik heb de eRoll besteld, zelfde als Nelleke. Ik wil ook geen opzichtig grote toeter en dat ik het tankje wellicht vaker moet vullen, vind ik geen probleem. Ik ben erg benieuwd. Heb meteen even 2 liquids erbij besteld. Mijn bedoeling is om volledig over te stappen op e-roken, omdat dit gezonder, schoner en goedkoper is. Echt stoppen ligt nog niet direct in de planning.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:08

hier net de smoke stick [wegwerp] gekocht om te proberen maar nog niet gebruikt.
iemand ervaring met dat merk?

ook mijn doel is niet stoppen maar een goedkopere anti stank manier.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:09

Ik heb net geleerd tijdens de stoppen met roken cursus dat de E-sigaret gelijk staat aan 2 a 3 pakjes sigaretten daar schrok ik nogal van

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:32

Is dat per dag? of per week?

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:35

gohya schreef:
Is dat per dag? of per week?

per dag, ik zal het voor de zekerheid nog even opzoeken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:42

Dat lijkt mij nogal bijzonder Fronika. :D

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:20

Mij ook! :D

He Xono ben benieuwd hoe die gaat bevallen! Mijn eerste idee ging ook naar die uit maar volgens mij waren er niet zoveel smaakjes voor dus begon ik weer te twijfelen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:33

Je kunt ook op andere sites smaakjes bestellen hoor MissPK :) Gaat om PG vloeistof, dat is dunner dan VG geloof ik.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:40

Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk Fronika.
In de flesjes zit meer nicotine (naargelang welke je koopt), maar ben het inhaleren neem je met een e-sigaret minder op als bij het roken van een gewone sigaret. Normaal gezien voelt men dat ook als men te veel nicotine op heeft. Je krijgt dan hetzelfde gevoel dan als je te veel sigaretten hebt gerookt.
Er zullen wel veel meer anti-berichten komen vooral omdat hoe meer suc6 de e-sig krijt, hoe minder geld in het laadje bij de sigaretten fabrikanten in belgie is het aankopen van nicotine zelf verboden :(

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:39

lekker dan, ga je op nascholing en lopen ze je ook nog onzin te verkopen. De scholing was vanuit Pfizer georganiseerd daarom zal de e-sigaret wel in negatief daglicht zijn gebracht. kwestie van geld. Waar dit forum wel niet goed voor is ;-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:47

Oke dus het klopt helemaal niet w.b.t. 2 tot 3 pakjes in een E-sigaret.
Ik vond dat al extreem,want dan loop je geheid een nicotine vergiftiging op.Die had ik toen ik 3 pakjes per dag rookte,Nicotine vergiftiging.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:56

Zo heb ik het wel opgeschreven maar als ik op google kijk dan gaat dit vooral over de ampullen in de wegwerpsigaretten.

Op de praktijk adviseren we vaak Champix en laat dit nou van Pfizer zijn. Plaatje is voor mij nu wel compleet :-). Ik blijf even meelezen want vind het een erg interessant onderwerp.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:35

Er wordt wel overal gewaarschuwd dat de e-sig geen middel is om te stoppen met roken. Dat snap ik, alleen kan ik wel begrijpen dat het verlangen naar de brandpeuk minder wordt. Dat heb ik nu in elk geval heel sterk.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:15

XoNo schreef:
Je kunt ook op andere sites smaakjes bestellen hoor MissPK :) Gaat om PG vloeistof, dat is dunner dan VG geloof ik.

Oh oke zover was ik nog niet, had alleen naar de hier gelinkte site gekeken en daar waren juist de smaken die mij wat lijken niet geschikt voor die sigaret. Heb jij die e-roll ook ergens anders besteld?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:43

Ik heb de eroll bij rookwinkel.nl besteld. Nelleke heeft hem op cmalo.nl besteld, waar ik verd*mme zie dat hij bijna 5 eurie goedkoper is hahaha. Hij is gisteren verstuurd, dus ik hoop dat hij vandaag bezorgd wordt. Ik ga je op de hoogte houden MPK! :)

Fronika: ja, wegwerpsigaretten staan ongeveer gelijk aan 3 pakjes. In het stoppen met roken topic op Bokt gelezen dat een relatief jonge vrouw een hersenbloeding heeft gehad door Champix.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:14

Door Champix ja? Want ik was op internet gaan zoeken en daar las ik juist over dat andere merk (iets met een z?) veel meer klachten? Aan de andere kant, als ik kijk wat het met je doet... 't Zal nooit gezond zijn...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:54

Ja dat was door Champix inderdaad. Ik ken geen andere middelen :D Maar ik zou sowieso niet met dat spul stoppen. Het heeft mijn vriend wel geholpen, maar meer omdat hij er kotsmisselijk van werd en daardoor geen zin had om te roken :')