Dit geeft mij trouwens wel de moed en motivatie om echt eens door te zetten. Dus ik ga dit topic elke dag even bekijken als ik weer eens wat lekkers wil ...
Zucht, het is zooo moeilijk!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raponsje schreef:Menino schreef:Hmm ik ben ook ooit 45 kg afgevallen. Toen weer 15 kg aangekomen en inmiddels 2 jaar stabiel.
Maar de vreugde is door die 15 kg wel een beetje verloren, al zou ik blij moeten zijn met die 30 kg die er alsnog afzijnMet gewoon 'normaal' gezond eten (3 maaltijden, 3 tussendoortje) val ik geen grammetje af
Maar mss is mijn verzadigngsgevoel niet goed afgesteld en eet ik te grote maaltijden. Moet weer eens een dietiste opzoeken eigenlijk
Koolhydraatvrije crash en eiwit-shake- dieten ben ik op langere termijn ook niet zo'n voorstander van...
Waarschijnlijk eet je dan te veel van het goede, dat kan natuurlijk ook nog.
Of denk je dat je gezonde dingen eet waar stiekem veel calorieen in zitten of suiker in zit.
Koolhydraten minderen is prima als je geen actieve levensstijl hebt, helemaal geen koolhydraten eten is echt niet goed voor je.
Er zit een heel groot verschil tussen elke avond een flink bord pasta eten of elke dag aardappelen eten en tussen eens per week pasta en 2 x een paar aardappeltjes op je bord.
JoopC schreef:Dat niet-volprobleem heb ik hier ook.
Mijn schoonzus had Brinky-koekjes in huis gehaald.
Klein van stuk, maar goed.
Nu kon ik na een koekje gewoon niet stoppen. Er moesten er drie gegeten worden.. -.-'
Romeo2007 schreef:Wat knap van je!
Ik doe ook mee in de 'race' status nu -32kg? Ik heb nu om de laatste kilo's te bestrijden een personal trainer en voedigingsplan. 1 mei a.s. is onze bruiloft en wil dan echt klaar zijn! Aanschouw hieronder mijn verschrikkelijke foto (waar ik me natuurlijk voor schaam). Soms als mensen zeggen 'Goh, wat ben je afgevallen' kan ik het nog steeds niet zien.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
NA: (maar nog niet klaar)
[ Afbeelding ]
Femke schreef:Echt fantastische resultaten zie ik hier voorbij komen, top!!!![]()
Diep respect!
Ik heb zelf een flink aantal zware jaren achter de rug.
Waarin ik niet ben gaan drinken of drugs ben gaan gebruiken... Maar waarin ik wél echt een regelrechte suiker verslaving heb opgebouwd.
Vreselijk uit de hand gelopen.
Ik kreeg dat ook niet meer op een 'normaal' peil.
Een pak koekjes ging dezelfde dag nog op. Ik kocht 1 á 2 pakken koekjes voor mezelf per dag. Of chocola.
Als ik dan een paar minuten geen zoetigheid had gehad, kreeg ik een enorm gat in m'n bloedsuikerspiegel en werd ik helemaal flauw en trillerig.
Het lukt me ook echt niet om te stoppen. Natuurlijk wilde ik wel gewicht kwijt, maar het snoepen kon ik gewoon niet loslaten.
Maar ergens halverwege augustus dit jaar zat ik naar de Dr. Oz show te kijken op tv.
Waar een voedings deskundige aan het praten was met mensen die heel veel af waren gevallen en dat nieuwe gewicht ook behouden hadden.
Zij gaf als advies om jezelf geen snoep te onthouden, omdat een "verboden" snoepje juist extra aantrekkelijk is. Pak juist dat super lekkere stuk chocola of dat veel te lekkere koekje, en neem niet meer dan 1 of 2 tussendoortjes per dag.
Dat advies heb ik maar 'ns opgevolgd.
Ik begon met een reep BonBon Bloc wit praline.
Mijn favoriet!!! Normaal ging dat binnen een uur op. Een hele reep.
Nu mocht ik 1 streepje/blokje per keer. En maximaal 2 per dag.
Dat heb ik een week gedaan.
Een hele overwinning voor me, want ik had nog nooit zo lang gedaan met 1 verpakking dan die week.
Alleen er veranderde iets: het ging me ontzettend tegen staan.
Aan het eind van de week "hoefde" ik het 2e tussendoortje niet eens.
Ik voelde me ook veel beter zonder al die suiker de hele dag. Veel fitter.
Dus besloot ik om Cold Turkey te gaan... Helemaal stoppen met suiker/zoetigheid/snoepgoed/chocola.
En dat lukte!
De eerste week heb ik wel echt letterlijk ontwenningsverschijnselen gehad.
Benauwdheid, druk op de borst, trillen.... vreselijk. Maar ik heb door gezet en ik ben er doorheen gekomen.
Heerlijk!
Ik kan nu (slechts 2,5 maand later) door een supermarkt lopen zonder dat ik perse iets mee "moet" nemen uit het snoep vak. Sterker nog, ik loop er nu langs en heb eigenlijk nergens zin in. Terwijl ik voorheen altijd minuten lang stond te kwijlen en niet kon kiezen wat ik graag mee wilde nemen.
Alleen door het stoppen met snoepen ben ik de afgelopen 2,5 maand al 12,5kg afgevallen en 2 kleding maten kleiner gegaan (van 52 naar 48).
Ik heb 't nu ook een stapje verder doorgezet. Door puur en alleen water te drinken.
Kraan water is hier in Hoofddorp niet te zuipen, dus ik heb zo'n water zuiver kan gekocht en daar drink ik nu vlot 2 liter water per dag uit. Ook dat scheelt enorm veel calorieën ten opzichte van Cola en limonade de hele dag.
In het verleden heb ik wel verschillende diëten gedaan...
Veel afgevallen, het jojo effect ervaren... etc. Dus diëten doe ik niet meer.
Ik hoop (en dat ga ik met álle vertrouwen tegemoet) dat ik dit door kan blijven zetten. Zodat ik van mijn ernstige overgewicht af kan komen.
Dit keer heb ik écht het gevoel dat ik het kan. Het lijkt vanzelf te gaan. Ik "dieet" niet. Ik snoep alleen niet meer en drink geen zoete drankjes meer.
Dat zal voor de laatste kilo's wellicht niet heel hard helpen, maar de eerste tientallen kilo's verwacht ik er wel mee kwijt te raken.