redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:02

SteffiiY schreef:
Ik moet wel eerlijk zeggen, iedere keer als ik de titel van dit topic zie, krijg ik onwijze trek in redbull :o

Ik ook :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:04

Goed dat je inziet dat je zo echt niet door kunt gaan, energie drank is rommel.
Ik heb ook een tijd lang veel energiedrank gedronken en zelfs tijdens mijn werk over gestapt op die kleine voor een boost. In het weekeind leefde ik op energiedrank om nog iets te kunnen doen, had ik het maar niet gedaan. Want door de energie drank heb ik nooit 'gemerkt' dat ik burn out aan het raken was. Ik ging door tot ik er letterlijk bij neer viel.

Vervolgens tijdens de BO het volgende probleem aangepakt, de cola, want ja dat was het enige wat ik nog dronk (zolang als ik mij heugen kan) en ben daar cold turkey mee gestopt. Ik zou nu 11 maanden later niet eens meer weten hoe het smaakt en het doet mij niks meer.

Meid ga naar de huisarts en pak dit aan want het is echt een risico voor je gezondheid.

Depende

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:14

Ow ja nu krijg ik ook weer zo'n ik moet iets aan mijn cafeïne verslaving doen kriebel. Zelf drink ik geen energydrank, maar wel coca cola en veel zwarte koffie.

Iedere dag drink ik maximaal 2 glazen cola light en een mok of 4 koffie. Dit is wel echt het minimum het is veel en veel meer geweest, denk dan maar aan 1,5 liter cola en een mok of 10 koffie. Een tijdje geleden ben ik cold turkey gestopt, toen heb ik 9 weken helemaal geen cafeïne meer gehad maar op een geven moment verlangde ik toch zo naar een kop koffie. Ik vind dit voor mijzelf een redelijk acceptabele hoeveelheid, hoewel ik wel van de cola light af zou willen, maar dat is de enige frisdrank die ik lekker vind.

Misschien dat ik naar aanleiding van dit topic maar een ga proberen geen cola meer te drinken door de week. Moet wel een beetje lief blijven voor mijzelf ;)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:39

Even een vraag an de ex-verslaafde. Hoe hebben jullie dat gedaan en hoe doen jullie dat tijdens het winkelen? Ik bedoel, je passeert dan toch dagelijks red bull, hoe kunnen jullie daar vanaf blijven?

Heel slecht, maar ik lust maar weinig drinken buiten red bull, liters cola op een dag en af en toe een glas fruitsap of een beker chocomelk. En toch weeg ik maar 62 kilo met mijn 1,78m

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:12

dwaallicht schreef:
Als je zoveel redbull drinkt denk ik dat 2x 600 mg ibuprofen niet zo best is voor je maag... ook wel iets om rekening mee te houden!
Ik spoel mijn ibuprofen weg met energy drink... Anders spuug ik ze terug uit. :o
Gelukkig heb ik niet zo vaak pijnstilling nodig...

Ik minderde ook m.b.v. van die aanmaaklimonade uit zo'n metalen bus en in het begin mengde ik het 1 op 2, anders vond ik het niet zoet genoeg. :o
Tegenwoordig gaat het beter, dus TS en andere lotgenoten: er is hoop! :D

Als van energy drink naar aanmaaklimonade een te grote stap is wil roze Extran als tussenstap ook wel helpen trouwens. Is ook walgelijk zoet, maar koolzuurvrij en toch al minder slecht...

Poetser: ik lust alleen Slammers, dus ik ga gewoon naar een winkel die een ander merk heeft. :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:14

Ik heb mezelf een eis opgegeven dat ik bijvoorbeeld nog maar 1 blikje per dag mocht ipv, 4.
Nu heb ik een eis voor mezelf dat ik 1 blikje per week mag :) En die heb ik gisteren op, en o wat was dat genieten :+:

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:40

Ik zit nu 6 dagen zonder en het gaat me vrij goed af. Vrij goed in de zin van ik heb geen behoefte aan de energy.
Ik moet wel zeggen dat ik wel kapot ben, maar ik blijf er voortaan vanaf!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:09

Hier iemand met gezond verstand.
Sorry voor de botte opmerking maar ik vind dit allemaal erg gevaarlijk.
Afkicken moet met professionele hulp! Op zijn minst de huisarts.

Is je lichaam in staat om cold turkey af te kicken? Dat weet je niet vooraleer je eens langs de HA gaat
Sommige mensen overlijden tijdens een cold turkey en veel hebben ook ondersteunende medicatie nodig.

Dus iedereen dat wilt afkicken, succes! Maar wees verstandig en ga eerst langs de HA

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:16

Poeh ik ben toch wel blij lot genoten te treffen bij mij is het ook onschuldig begonnen maar t is inmiddels een plaag... Ik zou zo graag stoppen,, maar kan het gewoon niet... Zelfs een colatje helpt niet tegen de drang ernaar.. Heb het eens een week volgehouden ging prima.. Maar daarna toch weer even lekker een blikje genomen.. En toen is het weer fout gegaan..

12 kilo aangekomen inmiddels.. En ik wordt er echt gek van :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:54

Tat_jana schreef:
Poeh ik ben toch wel blij lot genoten te treffen bij mij is het ook onschuldig begonnen maar t is inmiddels een plaag... Ik zou zo graag stoppen,, maar kan het gewoon niet... Zelfs een colatje helpt niet tegen de drang ernaar.. Heb het eens een week volgehouden ging prima.. Maar daarna toch weer even lekker een blikje genomen.. En toen is het weer fout gegaan..

Hoeveel drink je er nu?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:10

Ik heb zelf (gelukkig) geen energy drink verslaving, maar ik ken een aantal mensen die dit ook hebben/hadden.
Ik kan jullie geen tips geven hoe te stoppen, wel wil ik mensen die van plan zijn abrupt te stoppen waarschuwen om goed op hun bloedsuikerspiegel te letten. Iemand in mijn omgeving stopte ook van de een op de andere dag en zijn lijf was zo gewend aan de grote dosis suiker dat het helemaal van slag raakte, als test hebben wij toen zijn suiker geprikt en deze zat op "2.nog wat", een flinke hypo dus. Wij denken nog steeds dat dit komt door het in één keer stoppen. Let dus wel goed op die symptomen en gooi niet alles op de cafeïne.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:20

Ik vind het echt verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die dit hebben :wow:

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:32

Ik denk dat het gewoon onbekend is, maar vraag een verstokte koffiedrinker maar eens volledig te stoppen met de koffie..... Cafeïne is bijzonder spul, ik heb ook flink moeten minderen met de koffie door de weeks om in het weekend niet volledig afhankelijk te zijn van een dagelijkse dosis.... Nu moet ik in het weekend alleen opletten dat ik voldoende (2 liter) vocht binnen krijg, anders krijg ik hoofdpijn door een te kort aan vocht, maar dat is goed te ondervangen met een pot thee.

Nu kan ik het weekend zonder koffie goed doorkomen, maar ik drink mijn koffie zwart en vind het daarom niet zo erg, ik krijg geen hoge dosis suiker of andere "troep" binnen. Energy drink wordt door veel ouders ook gewoon aan hun kind gegeven, ook uit onwetendheid denk ik, want er is bijna niemand (denk ik) die tegen zijn 13 jarige zoon / dochter zegt, kom drinken we eens lekker een pot koffie weg.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:15

SteffiiY schreef:
Tat_jana schreef:

Hoeveel drink je er nu?

Nu nog 5 of 6 omdat ik mezelf dat min of meer opgelecht heb.. Soms 1 extra maar minder nooit..
Het was ooit wel het dubbele :(

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:54

Hier nog een die een aantal jaren verslaafd is geweest aan redbull en ik ken ook de hoofpijnen die je hebt als je het niet drinkt. Toch ben ik op een dag helemaal gestopt met die rotzooi, indd wel even vreselijke koppijn gehad. Ik werd veel te afhankelijk van die zooi. Niks anders is meer lekker en als je ergens bent en er is geen redbull daar zit je dan met je koppijn en je sjaggie kop... (vakantie weekendje weg bij vrienden enz enz enz) Mij is het goed gelukt om er in een keer mee te stoppen, vond het persoonlijk makkerlijker dan stoppen met roken maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Na een paar weken was ik er al helemaal van af het gaat echt snel dat wel! maar je moet wel even doorzetten en het echt willen dan luk het jou ook. Ik vind het nog wel is ooit lekker om een blikje te drinken hoor maar dat is er een per maand en ik heb dan echt niet het gevoel dat ik dan perce meer wil. Tips tegen de hoofdpijn is wel goed eten en goed blijven drinken (geen redbull uiteraard, christal clear heb ik veel gedronken, van water werd het niet minder) Een bakje koffie wil ook werken tegen de hoofdpijn (daar zitten veel dezelfde stoffen in als in redbull) Heel veel suc6 en het gaat je lukken!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:54

Caffeine en taurine horen gewoon in hetzelfde rijtje thuis als cocaine, morfine en nicotine, heel verslavend dus..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 20:50

Nou ik kan jullie melden dat ik vandaag tot nu toe maar 2 blikjes heb gedronken!!!!!!!!!

Heb wel hoofdpijn, maar het is met paracetamol uit te houden. Ik had voor vandaag 3 blikjes en 2 blikjes cola gehaald en heb tot nu toe 2 blikjes en 1 cola gehad. Pfffff, nu doorzetten zo.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:03

Goed bezig!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:04

Er staan er hier nog 2 in de koelkast, maar ze bljiven staan :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:05

Succes en volhouden!!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:11

Ikzelf drink het echt alleen als ik bijvoorbeeld gaar ben en nog een heel stuk in de auto moet rijden (maar dan pak ik toch eerder een fruitsapje).... Vriendjelief daarentegen drinkt het wel veel... Ik haal het gewoon minder in huis... 's avonds mag hij er max 2 (het is zelfs zo erg dat ik er maar 2 in de koelkast zet en de rest ergens anders :p) Maar het is zo'n ongezonde troep...

Ik merk dat als ik het drink als ik het niet "nodig" heb, dat ik gewoon slechter slaap en alles :s

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:11

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:51

SteffiiY schreef:
Er staan er hier nog 2 in de koelkast, maar ze bljiven staan :o

Spoel ze dan weg? :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:34

Jaime_ schreef:
Caffeine en taurine horen gewoon in hetzelfde rijtje thuis als cocaine, morfine en nicotine, heel verslavend dus..

Caffeine misschien. Maar Taurine is geen verslavende stof. Is gewoon een eiwit achtig staofje wat je lichaam nodig heeft.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Taurine

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:44

Vandaag tot nu toe anderhalf blikje en 1 blikje cola!!! Geen hoofdpijn zelfs tot nu toe.