symptomen van...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:45

Hoe is je eetlust? Ben je ook misselijk? Hoe is je ontlastingspatroon? Heb je diarree? Heb je koorts?
Ik zou als ik jou was jouw moeder morgen opnieuw de huisarts laten bellen en zeggen dat je het weekend zo niet in wilt. Als je een goede huisarts hebt dan heeft hij wel spoedplekken over in het spreekuur. Laat je niet zomaar afschepen met dat hij vol zit.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 19:48

denice schreef:
Laat haar dit even lezen anders!

Dit topic ?

denice

Re: symptomen van...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:48

Ja, waarom niet. Dan weet ze het precies.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 19:49

Mayflower_ schreef:
Hoe is je eetlust? Ben je ook misselijk? Hoe is je ontlastingspatroon? Heb je diarree? Heb je koorts?
Ik zou als ik jou was jouw moeder morgen opnieuw de huisarts laten bellen en zeggen dat je het weekend zo niet in wilt. Als je een goede huisarts hebt dan heeft hij wel spoedplekken over in het spreekuur. Laat je niet zomaar afschepen met dat hij vol zit.

Mijn ontlasting is juist knoert hard. Geen koorsts. Beetje misselijk

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 20:27

Niesen doet erg pijn..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:36

Rechts onder pijn zou kunnen wijzen op blinde darm, dat MOET je tegen je ma zeggen. Hup even melden, want blinde darm is toch iets dat je echt moet na laten kijken,. Daarnaast doet dat flinke pijn waarmee je niet eens rond wil lopen voor lang.

Reageer je een beetje op die laxo roosvicé?

Want als het hard is kan het oook obstipatie zijn en ook daar kan je flinke pijn van krijgen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 20:44

Ja. Zonder die rood vicee verga ik..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:47

Ik heb een spastische darm, blijkt sindskort...

Ik kon ook erg slecht naar de wc, dronk genoeg, at goed en bewoog niet te weinig en heb geen overgewicht enz. Had er ook stekende pijn bij, en naar de wc gaan deed ook pijn.
Naar de dokter geweest, ik bleek vezels te kort hebben dus van die zakjes gehad met vezels maar die waren zo smerig en die moest je 's morgens innemen, wat niet werkte bij mij. Maar naar mijn idee lag het niet aan die vezels, want ik eet altijd bruin brood enz.
Een tijdje geen ernstige last gehad, soms wel ineens, maar dan ging het na een paar dagen over, toen 2 weken geleden begon het gezeur weer, stond elke morgen op met stekende pijn in mijn onderbuik en ging ook niet regelmatig naar het toilet en het deed ook allemaal pijn. Dus weer geweest, heb ik dus een spastische darm (een gezonde darm, maar die doet eigenlijk waar hij zin in heeft, legde de huisarts uit). Weer zakjes gekregen, maar ook die krijg ik niet weg, maar op het moment gaat het beter. Ook ik heb bloed op het papiertje gehad zoals jij noemt ook helderrood. Dit kan ook een scheurtje in je darmwand zijn. Maar goed, ik vind het zelf ook geen leuk onderwerp om over te praten en ga liever ook niet naar de huisarts om erover te praten, maar het hoort er nou eenmaal bij soms.... en zo lees je... je bent echt niet de enige hoor, en ik weet zeker dat er meerdere mensen zijn met deze problemen hoor!

Hopelijk heb je hier wat aan, mocht je pijn echt te ernstig worden voor maandag, gewoon de dokter bellen! Maar zo lees je dus dat je echt niet de enigste bent en misschien herken je wel wat klachten in mijn verhaal.

Goed drinken trouwens!!!

Misschien heb je iets aan deze site: http://bloedbijontlasting.com/

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 20:49

Ruby1995 schreef:
Ik heb een spastische darm, blijkt sindskort...

Ik kon ook erg slecht naar de wc, dronk genoeg, at goed en bewoog niet te weinig en heb geen overgewicht enz. Had er ook stekende pijn bij, en naar de wc gaan deed ook pijn.
Naar de dokter geweest, ik bleek vezels te kort hebben dus van die zakjes gehad met vezels maar die waren zo smerig en die moest je 's morgens innemen, wat niet werkte bij mij. Maar naar mijn idee lag het niet aan die vezels, want ik eet altijd bruin brood enz.
Een tijdje geen ernstige last gehad, soms wel ineens, maar dan ging het na een paar dagen over, toen 2 weken geleden begon het gezeur weer, stond elke morgen op met stekende pijn in mijn onderbuik en ging ook niet regelmatig naar het toilet en het deed ook allemaal pijn. Dus weer geweest, heb ik dus een spastische darm (een gezonde darm, maar die doet eigenlijk waar hij zin in heeft, legde de huisarts uit). Weer zakjes gekregen, maar ook die krijg ik niet weg, maar op het moment gaat het beter. Ook ik heb bloed op het papiertje gehad zoals jij noemt ook helderrood. Dit kan ook een scheurtje in je darmwand zijn. Maar goed, ik vind het zelf ook geen leuk onderwerp om over te praten en ga liever ook niet naar de huisarts om erover te praten, maar het hoort er nou eenmaal bij soms.... en zo lees je... je bent echt niet de enige hoor, en ik weet zeker dat er meerdere mensen zijn met deze problemen hoor!

Hopelijk heb je hier wat aan, mocht je pijn echt te ernstig worden voor maandag, gewoon de dokter bellen! Maar zo lees je dus dat je echt niet de enigste bent en misschien herken je wel wat klachten in mijn verhaal.
Goed drinken trouwens!!

Misschien heb je iets aan deze site: http://bloedbijontlasting.com/

Het lijkt mijn leven wel. Sta elke dag op met pijn en ga er me naar bed. Die vezel zakjes heb ik ook gehad maar helpt geen reet

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:53

Huisarts (laten) bellen en naar laten kijken!
Je hebt maar één lijf, je moet er zuinig op zijn.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:57

Mijn buikpijn word wel minder in loop van de dag, het is vooral 's ochtends het ergst. Want beweging is wel erg belangrijk.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:11

Kan best zijn, dat je "gewoon" verstopt bent. Harde brokken in je darmen doet pijn en geeft wondjes aan de anus, dus bloed. Je zou bij de apotheek een laxeermiddeltje kunnen gaan halen. Dat is geen oplossing voor de lange duur, maar een keer kan geen kwaad en als het helpt, dan weet je ook gelijk, dat dat het probleem is. En het kan ook zijn, dat een of twee keer laxeermiddel je net over het probleem heen helpt, en dat je daarna met een vezel- en waterrij dieet verder kunt. Blijf veel water drinken! Zwarte thee stopt, dus dat niet. En ook geen bananen eten, die stoppen ook. Pruimen zijn prima.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 21:28

net en heftige buikpijn aanval gehad. Nu slapen., als het weer gebeurt vannacht gaan weer direct naar het ziekenhuis

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:34

Jakkes. Hopelijk kun je een beetje slapen..
Volgens mij heb je er meer last van van de buikpijn als toen je het topic net opende? Toch slim om niet tot maandag te wachten denk ik zo..
Probeer lekker te slapen ! :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:31

Doe je gevoel van je zeurt ajb zo snel mogelijk weg! het is juist goed dat je je gevoel neerzet aan de hand daarvan kunnen wij ook een beetje beoordelen maar ik ga wel met mijn voorgangers mee, ik vind het toch ook wel belangrijk om niet tot maandag te wachten dat is net even te lang hoor!

Hoop dat je wel geslapen hebt??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:01

Ik ging altijd moeilijk in het buitenland, lag dan echt te kreperen en te rollen in bed. Verstopping kan echt heel zeer doen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:11

Ben benieuwd hoe of het met TS is, niet te hopen blinde darm of iets anders.
:(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:30

Hoe ben je de nacht doorgekomen ts?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 13:24

Hallo!
Ik ben naar school gegaan en ben de nacht niet zo fijn door gekomen.
We moesten coupetest doen ( 12 min rennen ) bij gym.
Nou ik heb nog geen minuut gerent of lag al te pikeren van de pijn..
Mam is niet thuis maar het kan niet tot maandag duren.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 13:52

Morgen 9:20 bij de HA

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:52

SindyKaya schreef:
Morgen 9:20 bij de HA

Top! Heel veel sterkte TS nog vandaag en vannacht. Ik hoop dat de HA je snel kan helpen :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:52

Goedzo!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:27

fijn dat je morgen al terecht kan!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:33

Super! :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:32

Mijn moeder en ik hebben even zitten brainstormen en we hebben misschien een idee.

Mijn moeder heeft het ook, allergie voor vezels..
Mijn moeder had ook zo veel buikpijn toen