UpToDance schreef:Wat fijn om te horen dat jij je gevoel weer terug hebt onder je voet. Ik voel inderdaad ook niks onder mijn tenen(en tussen mijn tenen) en onder mijn voet ook niks.
De bovenkant van mijn voet is extra gevoelig, en als ik erover heen wrijf op sommige delen van de voet voelt het echt vreselijk en krijg ik stroomschokjes in mijn tenen. Herken je dit? Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat met lopen straks, het zal wel heel raar voelen en het zal nooit wennen zo´n dooie voet.
De stroomschokjes waar je over spreekt zijn zeker herkenbaar. Ik heb een poos lang zulke hevige steken in mijn tenen gehad, dat het leek alsof ze ter plekke met naalden in mijn voetzool en tenen zaten te steken. Gelukkig is dat na verloop van tijd beter geworden en uiteindelijk helemaal verdwenen. Het overgevoelige wat je beschrijft is ook herkenbaar, ze noemen dat in medische termen: hypaesthesie (afgeleid van 'hyper", wat overgevoelig betekent).
Zenuwletsel is langdurig maar kan wel weer genezen. Alleen kan een arts daar niet veel aan doen, alleen maar afwachten... Als je geluk heb komt het (of een deel van het) gevoel weer terug.
Ik heb nog wel een beetje een technisch verhaal voor je over zenuwletsels, ik stuur je ook nog even een PB.
Ik had in het begin heel veel last met het weer opbouwen van het lopen, omdat ik mijn evenwicht kwijt was (doordat ik geen goed gevoel maar had in mijn tenen). Laat je in ieder geval begeleiden door een goede fysiotherapeut, en mogelijk kunnen zooltjes in je schoen straks ook helpen, maar dat is pas van later zorg.