Necrose wond/gat, ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Re: Necrose wond/gat, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:06

Ik had net gereageert in een ander topic met een vergelijkbaar iets, dit is echter vele malen erger !

Ik kan uit ervaring spreken (dochter heeft een vergelijkbaar iets gehad en ik werk in de zorg) dat het nog een hele poos gaat duren voordat deze wond genezen en dicht zal zijn !

Bij mijn dochter heeft het 5 jaar geduurd, 5 jaar van operatie's, kleppen naar het ziekenhuis, heel veel pijn, onderhandelen met zorgverzekeraar, heel veel onbegrip, ziektewet, dwarsliggende chirurgen... Name it.
Ik heb foto's ben alleen blond en heb geen idee hoe ik ze hier plaats.

Heel veel sterkte met deze vreselijke wond !

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:10

Dit is duidelijk een decubitus wond.
En een hele diepe ook....

Hier ben je erg lang zoet mee.. Veel ervaring heb ik er nog niet mee maar het is erg pijnlijk en je moet heeeeeeeeel goed uitkijken voor ontstekingen gezien het een open wond is.

Ik heb clienten (werk in de gehandicapten zorg) waarbij sommige wonden nog veel dieper zijn. Het duurt echt enorm lang en is ook altijd een enorme zwakke plek die zo weer open gaat.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:30

Hebben jullie wel bijgelezen? :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:18

Super dat je weer thuis bent en dat het beter gaat met je voet.

Nog steeds beterschap.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:18

UpToDance schreef:
Wat fijn om te horen dat jij je gevoel weer terug hebt onder je voet. Ik voel inderdaad ook niks onder mijn tenen(en tussen mijn tenen) en onder mijn voet ook niks.
De bovenkant van mijn voet is extra gevoelig, en als ik erover heen wrijf op sommige delen van de voet voelt het echt vreselijk en krijg ik stroomschokjes in mijn tenen. Herken je dit? Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat met lopen straks, het zal wel heel raar voelen en het zal nooit wennen zo´n dooie voet.

De stroomschokjes waar je over spreekt zijn zeker herkenbaar. Ik heb een poos lang zulke hevige steken in mijn tenen gehad, dat het leek alsof ze ter plekke met naalden in mijn voetzool en tenen zaten te steken. Gelukkig is dat na verloop van tijd beter geworden en uiteindelijk helemaal verdwenen. Het overgevoelige wat je beschrijft is ook herkenbaar, ze noemen dat in medische termen: hypaesthesie (afgeleid van 'hyper", wat overgevoelig betekent).
Zenuwletsel is langdurig maar kan wel weer genezen. Alleen kan een arts daar niet veel aan doen, alleen maar afwachten... Als je geluk heb komt het (of een deel van het) gevoel weer terug.
Ik heb nog wel een beetje een technisch verhaal voor je over zenuwletsels, ik stuur je ook nog even een PB.

Ik had in het begin heel veel last met het weer opbouwen van het lopen, omdat ik mijn evenwicht kwijt was (doordat ik geen goed gevoel maar had in mijn tenen). Laat je in ieder geval begeleiden door een goede fysiotherapeut, en mogelijk kunnen zooltjes in je schoen straks ook helpen, maar dat is pas van later zorg.

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:01

En hoe gaat het met je TS?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 02:54

Het gaat wel oke...pennen zijn weer ontstoken sinds donderdagavond en dat is echt vervelend want het doet pijn. Maar morgen om 09.00 ga ik onder narcose en dan gaan de pennen er uit, kan niet wachten!!!

De wond doet het heel erg goed :D
Geen last van gehad en is mooi aan het dichtgroeien..nog lang geen korst maar wel heel mooi oppervlakkig!!

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:59

Ben blij voor je dat ze eruitgaan!! Want het lijkt mij erg pijnlijk die ontstoken pennen. Gelukkig dat je wond nu goed geneest.. Sterkte ermee, en geef nog een update hoe het is gegaan ok?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:53

Heel veel succes vandaag!!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:13

succes vandaag

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:58

Succes!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:59

Brrr, ook van mij succes!
Ik durfde de foto's niet aan te klikken.. denk dat mijn maagje dat niet aankan op dit moment. Nogmaals succes! +:)+

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:26

De pennen zijn er uit!! Operatie is goed gegaan. Ik heb weer van dat harde kalk gips wat ik niet zelf af kan halen en de wond moet dus nu zelf gaan genezen. Ze wouden eerst al kunststof gips er om heen doen maar omdat die wond nog lekt vonden ze dat geen goed idee. Dat kalk gips neemt vocht op ofzo.....

Ben benieuwd of dit goed gaat komen. Niet dat ik straks weer een paar gaten in mijn voet heb!
Ik heb het idee dat ze de wond nu onderschatten omdat de artsen niet weten hoe diep het is geweest.
Het ziet er nu mooi oppervlakkig uit en je kan je niet voorstellen dat er zulke gaten hebben ingezeten als op de foto's uit de OP. Ik heb gewoon geen zin dat ik straks weer necrose krijg onder het gips.

Morgen moet ik terug om het gips te verwisselen..we zullen het zien. :)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:31

Gelukkig dat het goed is gegaan! Nu inderdaad hopen dat het snel beter gaat.
Ik loop nu ook het kalk spalk met wond eronder (gelukkig alleen ontstoken operatiewond) en moet morgen gips krijgen. Maar kijk wel eerst of die wond wel goed geneest wil niet erger maken (met Jou fotos in gedachten)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:34

Goed in de gaten houden hoor meid! En als je het morgen niet vertrouwd er gewoon op staan dat er er tot in de puntjes naar kijken, dan kan je beter gips hebben wat er gewoon af kan om de wonden te verzorgen; ik heb het vaker niet goed zien gaan en je ziet niks zo..
Succes en fijn dat de operatie goed is gegaan!!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:08

Pff wat een onzekerheid weeer zeg. Ben wel blij te lezen dat de wond zo mooi geneest, ]
Hopen dat het allemaal mee mag vallen, maar hou het goed in de gaten.

Beterschap!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:35

Jeetje TS, heftig verhaal! Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat en dat ze de wens op je voet niet onderschatten. Beterschap!

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:48

Beterschap em zoals je zelf al zegt, let goed op jezelf! Vertrouw je het niet, ga direct terug en EIS gewoon da ze ernaar kijken

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:33

Lees je topic nu pas. Ik had natuurlijk al e.e.a. van Piet gehoord.
Wat een smerige wond was dat zeg, gelukkig gaat dat nu beter. Ik hoop voor je dat het met je andere voet nu ook beter gaat nu de pennen eruit zijn.

Beterschap en hopelijk tot gauw!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:36

ben benieuwd hoe het nu met je is... :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:48

Ik heb jouw berichten gelezen TS, fijn dat het zo goed gaat!
Helaas komen ontstekingen nu eenmaal vaak voor, de enige manier om dat voor te zijn is om je op te sluiten in een steriel hok tot alles weer dicht zit, en daar heb je waarschijnlijk ook geen zin in :') . Die pennen blijven altijd een open wond (aan de randjes) en zijn helaas een broedplaats voor bacteriën...
Open wonden genezen nu eenmaal moeilijker omdat er een grote afstand overbrugd moet worden. Ik ben wel echt benieuwd naar foto's (en vind het jammer dat je geen tussentijdse foto's kan showen := )

Kalkgips kan idd vocht opnemen, al het vocht dat eruit komt is je lichaam dat de rotzooi eruit werkt. Als dat vervolgens wordt opgenomen en bovenop de wond blijft zitten schiet je daar natuurlijk niks mee op :z

Toevallig heb ik nu een tentamen over fracturen := leuke casus over complicaties kan ik in elk geval vast aandragen. Beterschap!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:21

Spannend morgen! Geen extreme pijn? Je voet ziet er vast goed uit morgen!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:10

Hoe is het nu met je?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:12

Hey TS,

was even benieuwd hoe het nu intussen met je is?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:33

Hoe gaat t nu ?