Henna, maar dan voor in je haar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:13

Ik ken de shampoo niet. Heb wel en een leave in van guhl (denk uit dezelfde lijn als de shampoo) met henna. Kan niet zeggen dat mijn haar er anders van wordt. Het beschermt de kleur wel tegen de zon in de zomer. Mijn haar bleef een stuk donkerder. Verder haalt het volgens mij niet heel veel uit. Heb je licht haar van jezelf bzoem?
Ik heb donkerblond haar en de uitgroei valt niet echt op. Volgens mij staat henna er ook om bekend dat de uitgroei geleidelijk gaat, maar als je licht haar hebt lijkt het me dat je het wel duidelijker ziet.

Ik ga volgende week weer in de verf! Helaas deze week geen tijd. Het is al weer zo'n 3 maanden geleden dat ik voor het laatst geverfd heb, dus ik kan wel weer een beetje kleur gebruiken. Acajou wordt het deze keer, moet lichter worden dan auburn.

Bzoem

Re: Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:15

Ik ben heel donkerblond tot lichtbruin aan en nu chemisch rood. Maar omdat die kleur langzaam vervaagt, zie je de uitgroei niet heel goed. Als het nu nog knal was geweest viel het meer op denk ik.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:05

ooh dan valt het wel mee met de uitroei van henna hoor! Ik heb nu ook een paar cm :roll: mijn eigen kleur, maar de uitroei is zo geleidelijk dat je het niet opvalt als uitgroei.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:50

Nou, de pakjes zijn gekocht! Heb in die winkel nog nagevraagd hoe het zat met wachten als je normaal chemisch kleurt... Verkoopster zei dat het geen probleem was om het meteen te kleuren met henna, maar dat je dan wel eerst moest kijken wat het voor kleur zou worden. Het was moeilijker om met henna gekleurd haar later weer chemisch te verven... Binnenkort dus maar even een plukje testen en dan maar een keer aan de slag! :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:38

Waar koop jij het?

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:45

Heb het in nijmegen bij een soort gelijke winkel als de tuinen gekocht. Hadden alle kleuren, ook die neutrale. :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:56

Nou, ik heb 2 plukjes haar in de henna zitten. 1 in rode henna, en 1 in bruin en zwart gemixte henna. Ben benieuwd wat het wordt, eerst maar een paar uur laten zitten.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:51

klopt het dat als je henna over henna verfd, rood over rood, dat het telkens donkerder word???

zou je rode henna met blonde henna kunnen mengen?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:01

Pas mijn haren geverft met henna ( zwart) en je zag amper verschil...( het is zeker geen zwart geworden)
Mijn eigen haarkleur is middenbruin/donkerblond en liet het 90min zitten

Iemand een idee hoe dat kan komen?>

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:34

mymy schreef:
Pas mijn haren geverft met henna ( zwart) en je zag amper verschil...( het is zeker geen zwart geworden)

Ik denk dat ik je kan helpen; 90 minuten is erg kort. Ik laat het normaal 4 uur inweken, de laatste keer de hele nacht.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:47

Sandrina schreef:
mymy schreef:

Ik denk dat ik je kan helpen; 90 minuten is erg kort. Ik laat het normaal 4 uur inweken, de laatste keer de hele nacht.

Dat stond op de verpakking, klopt dat niet dan?

Denk je als ik het nu weer koop dat het nu wel donkerder word als ik het 4u in laat zitten ( met zilverfolie eromheen)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:49

Zo doe ik het. Misschien zitten er luitjes binnen dit topic die je meer/beter kunnen vertellen.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:30

Jammer dat het niet helemaal gelukt is. Henna/indigo zal nooit in 1x pikzwart kleuren, tenzij je al erg donker haar van jezelf hebt. Het hangt van je eigen haarkleur af wat het gaat worden en natuurlijke kleuring kleurt nooit zo extreem als chemisch.
Als je het nog een keer doet zal het wel weer iets donkerder worden verwacht ik, maar of het echt zwart wordt betwijfel ik.
Nog 1 tip, gebruik magnetronfolie. Ik heb op internet gelezen dat zilverfolie ook invloed kan hebben op de kleur (zelf geen ervaring, gebruik altijd plastic).

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 19:36

Sowieso is van donkerblond naar zwart een vrij drastische kleurverandering. Zelfs met chemische verf zul je dan geen pikzwart haar krijgen. Nu is henna niet hetzelfde als chemisch verf en zul je het ook vaker moeten henna-en om zwart te krijgen. Laat het voortaan ook wat langer zitten dan 90 minuten. Het kan namelijk geen kwaad. Je kunt zelfs met henna in slapen (let er wel op dat het kan lekken).

Zilverfolie mag toch helemaal niet vanwege de metalen en de reactie van henna hierop?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:40

Dat stond op de verpakking geloof ik, maar zal eens kijken! ik ga het de volgende keer in ieder geval wat langer laten zitten met magnetronfolie, thanks!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:28

Ook belangrijk is dat je haar schoon is. Ik doe het altijd in vlak na het wassen als het haar nog nat is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:33

Hier staat op de verpakking op schoon en droog haar, ik heb de neutrale dus zonder kleur. Ik verf binnenkort mijn haar weer, doe ik de neutrale voor of na het verven in mijn haar wat denken jullie?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:45

mymy schreef:

mijn ervaring is dat zwarte henna sowieso moeilijker pakt, die laat ik al snel de nacht over zitten (huishoudfolie op je hoofd, handdoek er om en een handdoek op je kussen)
rood pakt met een uurtje of 3 ook wel goed

en idd geen alu folie gebruiken , ook geen metalen lepel oid bij het klaar maken
ik heb een henna lepel (gewoon een houten lepel van de xenos) die word echt alleen daar voor gebruikt, ding ziet er niet uit door alle tinten henna die het al heeft moeten roeren
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 07-11-12 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:45

Is het nog steeds zo korrelig als vroeger of beer smeerbaar?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:47

Marleen, het is nog steeds wel korrelig, maar ik merk dat als ik het lang genoeg verwarm en roer het wel te doen is ...ook voldoende vocht toevoegen (dikke yoghurt substantie ) is belangrijk...maar het blijft een bende geven bij uitspoelen :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:59

S,nachts laten zitten is dat wat of zit dan hele bed onder?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:01

marleen_usar schreef:
S,nachts laten zitten is dat wat of zit dan hele bed onder?

Je pakt je hoofd in plasticfolie, dan blijft de henna in je haar zitten en je legt een handdoek (een oudje) op je kussen. Dat valt het reuze mee met de rommel. Zorg dat het folie echt helemaal om je hoofd zit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:40

Ik ga zo de neutrale er uit spoelen hele gang lag onder. echt te droog om het fatsoenlijk in je haar te krijgen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:49

Spoelen, veel spoelen dan komt het goed.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:14

Ik haal altijd hele goedkope conditioner bij de Action en smeer het meerdere keren in tijdens het uitspoelen, dan gaat het veel makkelijker!
Als het erg korrelt heb je het toch iets te dik gehad. Volgende keer iets meer water toevoegen, een beetje olijfolie er door helpt ook om het wat plakkeriger te maken.