Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:15

hahah echt heel erg :')

Dus TS, Ja een bevalling kan voor de 1 super snel zoals Vonnie84 :Pzijn, de ander heeft een lange, en weer iemand anders heeft gewoon een normale.
Bij iedereen is het toch anders, en je moet echt zwanger worden om daar achter te komen :+

franka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:20

hier ook twee prima zwangerschappen en bevallingen.

de eerste duurde de hele dag en rug weëen. dat was niet fijn maar ik heb gekozen voor bevallingen in het ziekenhuis dus pijnstilling gehad en toen ging het prima.
wel lang persweëen dus zou een knip krijgen. die hebben we niet gered in de wee met de verdoving zetten was ze er. ik had mooi gewacht op die verdoving denk ik. :-) maar dus geen knip en geen hechtingen.

de tweede ging makkelijker. begin van de middag weëen. toen ik thuis de weëen niet leuk meer vond worden kon ik naar het ziekenhuis en toen ik het daar zat was mocht ik persen en was hij er zo. vond het echt een super bevallingen, ging precies op het goede tempo vond ik.

het is dat we twee kids zo prima vinden maar qua zwangerschap en babytijd zou ik het zo weer doen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:23

Anne_GTI schreef:
:D Ik moet wel lachen om al die spoedbabies hier. Waren jullie trouwens fanatieke amazones? Want dan kan die stelling dat amazones lastiger zouden bevallen gelijk op de vuilnisbelt.
Ik had juist veel gemak van mijn sterke buikspieren. Die hield ik gewoon aangespannen zodat de baby niet weer omhoog zou floepen.

Mijn bevalling duurde 23 uur en na 17 uur volle weeën nog steeds 1 cm ontsluiting .. Ik ben dus te gespierd en hou mijn ontsluiting tegen ..
Na 17 uur ruggeprik gekregen ( moest ) verkeerd geprikt , gaatje in hersenvlies .. Knallende koppijn.. Weer prikken die ging goed . Na 23 uur eindelijk voldoende ontsluiting .. 2 keer persen en er uit ..
Maar het gaatje in hersenvlies ging maar niet dicht na 11 dagen met spoed opgenomen in ziekenhuis om het gaatje in hersenvlies te dichten doormiddel van ruggeprik .. Kan me dus weinig herinneren van de eerste dagen. Bij mij was en zwangerschap ellende en bevalling ook .. Maar wat prachtigs terug gekregen ..

Herken alleen moet zeggen gelukkig mijn kind niet in al deze verhalen met ongeduld etc.. In dierentuin heeft ze 0 keer om speeltuin gevraagd .. Staat overal geintresseerd naar de dieren te kijken en vraagt er een hoop over .. Is gek op dieren en heeft alle geduld met ze .. Rent bij kassa nooit weg blijft altijd netjes bij me. Nu ik zwanger ben helpt ze me voor haar doen haha vind ze leuk ze is erg zorgzaam .. Ze gaat mee naar de veiling vind ze ook geweldig .. Ze gaat eigenlijk overal mee naartoe. Uiteten vind ze heerlijk en doet dat liever dan de Mac Donalds .. Ze blijft ook altijd netjes zitten en je hoort haar niet .. En tuurlijk krijg ik wel eens een beide hande mond maar vind dat wel wat hebben moet ook vaak me lach in houden ..
Ow ja ze is 3 jaar bijna 4

De hele zwangerschap en bevalling zijn door een schrijfster uitgegeven in een boek ik hield online een dagboek bij voor mijn familie en via via is ze daar op gekomen en ben ik gevraagd mee te doen aan dat boek met nog 20 moeders die dingen hebben mee gemaakt omtrent bevalling en zwangerschap .. Onderste boven heet het boek

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:56

EvaRampage schreef:
Ik heb het topic niet helemaal gelezen of meer dames dit hadden maar ik vond de kraamtijd echt dikke ellende. Vloeien, ontstoken hechtingen, borstvoeding die niet lukt. bekkenklachten(censuur) stuwing, borstkloven, borstontsteking.
De eerste week niet slapen, onhandige kraamzorg, opdringere kraamvisite.
Natuurlijk ik vond mijn dochtertje prachtig maar was alleen kwam totaal niet tot rust.... ik had echt zoiets van is dit het nou? Wat nou roze wolk....
Het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik me weer een beetje oke voelde.
Dus jah.

Dat heb ik niet zo ervaren.

Bij de eerste heb ik van de hormonen de eerste 11 maanden in een roze wolk geleefd, ik had de laatste maanden van de zwangerchap een prepartum depressie en zodra ik bevallen was, was ik straalverliefd op onze Gioya. Vloeien vond ik niet erg (oke, die stolsels zijn echt goor, maar goed, hoort er bij), ik heb geen last gehad van mijn hechtingen en het hechten zelf deed ook geen zeer, borstvoeding verliep goed op zere tepels in het begin na maar geen grote kloven of ontstekingen, stuwing had ik niet want het teveel liep er gewoon uit (wel nat bed en natte kleren dus), heb me lekker laten verwennen door de kraamhulp en idd was de kraamvisite erg vermoeiend en vervelend maar daar tegenover staat dat ik graag vol trots de baby wilde showen.

De tweede was een sh*ttijd maar die was prematuur en ik kreeg een postnatale depressie dus dat is niet vergelijkbaar met een normale situatie. Tegen de tijd dat Enya uit het ziekenhuis mocht, was iedereen in het ziekenhuis geweest, was de papa alweer aan het werk en moesten we dus gewoon ineens thuis in het ritme mee.

En ik zit nu 4 weken na de bevalling:
Vloeien vind ik wederom niet zo'n probleem, is nu ook bijna klaar.
Ik heb geen enkel scheurtje of krasje gehad dus geen hechtingen *\o/*
Borstvoeding loopt weer van een leien dakje, in het begin wel kloven maar met Lansiloh opgelost, dus even doorbijten.
Bekkenklachten wel tijdens de zwangerschap maar niet erna.
Wel wat stuwing maar niet al te pijnlijk en geen koorts gehad.
Slapen idd zo goed als niet, dat is een minpuntje, maar ik ga 's middags soms nog even liggen.
Kraamzorg, tja, ze komt twee keer per week enkele uurtjes strijken. Heb er dus niet heel veel voordeel aan maar ook geen groot nadeel.
Qua kraamvisite is tot dusver alleen de nabije familie geweest want ik kan me er maar niet toezetten om die ellendige touwtjes en strikjes en vouwsels van de geboortekaartjes te doen (goed voornemen voor vandaag dus)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:02

Raponsje schreef:
Ik heb een behoorlijke dvd collectie en uiteraard alle disney / pixar / animatie films we trekken alles uit de kast en maken een heel film schema.

Dat werkt hier dus niet zo, we hebben een hele kast vol films maar het is ofwel een bepaalde film dagen achter elkaar 20 keer op een dag ofwel van allerlei films 5 minuutjes zien en dan toch weer een andere op. Meekijken heb ik dus opgegeven.
Ik vind het WEL heel leuk om met mijn oudste naar de bioscoop te gaan maar dan moet ik dus wel oppas hebben voor de anderen, met een tweejarige moet je echt niet naar de bioscoop willen hahaha.

Dingen die wel leuk zijn samen:
dansen
ik een boek lezen of computeren en zij tv kijken, lekker knus tegen elkaar op de bank
buitenspelen
liedjes zingen in de auto (ze vinden bepaalde volwassen muziek ook ok gelukkig, K3 raak je ook beu geluisterd op een gegeven moment)
samen opruimen en poetsen ( *\o/* )
opmaken en haar tutten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:08

Anne_GTI schreef:
:D Ik moet wel lachen om al die spoedbabies hier. Waren jullie trouwens fanatieke amazones? Want dan kan die stelling dat amazones lastiger zouden bevallen gelijk op de vuilnisbelt.
Ik had juist veel gemak van mijn sterke buikspieren. Die hield ik gewoon aangespannen zodat de baby niet weer omhoog zou floepen.

Bij de eerste gestopt en tussen 20 en 30 weken wel mijn paard zadelmak gemaakt maar niet fanatiek gereden verder.
Bij de tweede met 30 weken nog op concours, 4 paarden in een weekend starten, met 31 weken lag ik in het ziekenhuis :')
Bij de derde ergens tussen 20-25 weken gestopt omdat ik zelfs met 1000 mg paracetamol nog een week pijn hield van opstijgen en afstijgen.

Maar volgens mijn vv waren die bekkenbodemspieren juist een pre, omdat amazones die heel goed bewust kunnen aan- en ontspannen en dus goed kunnen meehelpen tijdens de bevalling en ook goed incontinentieoefeningen (dat is een leuk woord voor galgje!) kunnen doen.
Buikspieren heb ik quasi niet meer, zijn bij de eerste op een gegeven moment compleet uitgescheurd naar beneden en weer in een hoepeltje terug gegroeid, dus dat wordt een klus voor de plastisch chirurg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:41

Hahaha ik lees m'n eigen angsten terug in dit topic... Hoewel ik de aankomende 5 jaar nog niet aan een zwangerschap wil denken, maak ik me nu al druk.
Ik ben klein en tenger, bij de seks heb ik af en toe al last van het grote lid van m'n vriend en dan moet daar een baby uit komen? Oh alleen de gedachte eraan is al verschrikkelijk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:05

Rowdine schreef:
Hahaha ik lees m'n eigen angsten terug in dit topic... Hoewel ik de aankomende 5 jaar nog niet aan een zwangerschap wil denken, maak ik me nu al druk.
Ik ben klein en tenger, bij de seks heb ik af en toe al last van het grote lid van m'n vriend en dan moet daar een baby uit komen? Oh alleen de gedachte eraan is al verschrikkelijk.

Haha, precies zoals ik altijd dacht! Ookal waren we al 6 jaar samen, nóg had ik vaak last van zijn 'omvang' van zijn lid... Hoe moet daar dan een baby uitkomen? Maar het is dus allemaal goedgekomen, tijdens de bevalling was ik gewoon verbaasd hoe goed het ging, haha.
En een voordeel: ik heb geen pijn meer tijdens seks, nu is het echt alleen genieten :Y)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:14

Ik denk niet dat je je er druk over moet maken, en gaan je zoveel vrouwen voor!!
Alhoewel ik dit nu ook tegen mijzelf laat zeggen hoor haha dus het is makkelijker gezegd dan gedaan!
Maar je krijgt er zoiets moois voor terug.
Maar als je de a.s. jaren nog niet aan een kindje wil denken maar wel aan de zwangerschap etc. denkt?
Normaal gesproken ga je er eerst voor om zwanger te worden, want je weet maar nooit misschien duurt het lang en misschien is het zo gepiept.
en wat betreft de onderkant tja dat vraag ik me nu ook af hoe hij eruit komt maar dat rekt allemaal mee zo nodig knippen ze je maar van horen en zeggen voel je daar weinig van dus daar hoef je je echt niet druk om te maken!

Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad omdat hij in een stuit lag, hij is met 36 weken al geboren.
Ik ben a.s. dinsdag 39 weken zwanger en had verwacht dat deze kleine man er allang zou zijn maar helaas laat hij nog even op zich wachten.
Dit wordt een normale bevalling althans daar streven we naar en daar gaan we voor..
Er is wel 25% minder kans dat je volledige ontsluiting krijgt i.v.m. je baarmoeder die al eens eerder is opengesneden maar ag hij moet er toch ook weer uit..
Bovendien heb ik bij de eerste nog tot 32 a 33 weken gereden, nu ben ik gestopt bij week 28 omdat het echt niet meer ging.

holandia

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:44

Ik heb nu 2 gezonde zoontjes. De eerste is nu bijna 2 jaar en de zwangerschap en de bevalling liep niet helemaal lekker. Dat de zwangerschiep niet lekker verliep kwam ook mede doordatdat ik me teveel wilde bewijzen dat ik best nog alles kon met mijn werk. dat was in de horeca, ik wilde anderen niet tot last zijn aangezien ze het toch maar vervelend vonden (zulke aardige collega's, not). Daarom lag ik er helaas snel uit en kon ik weinig meer. Meneer lag in stuit dus die bevalling verliep niet vlekkenloos, uiteindelijk een spoedks onder volledige narcose. Damn, wat was ik diep teleurgesteld zeg.

De jongste is nu 10 weken oud en daar verliep de zwangerschap wel helemaal goed van. Uiteraard was ik ook doodsbenauwd voor de bevalling. en uitte mijn zorgen ook bij de verloskundige, zij zorgden ervoor dat ik mij goed voelde. Ineens begon het een beetje te rommelen maar dacht dat het nog niet zover was. Uiteindelijk toch maar de verloskundige gebeld en bleek al 4 cm te hebben. Met spoed naar het zh gereden wat maar 15 hiervandaan is. Maar eenmaal in de auto zat ik al niet lekker meer. In het ziekenhuis bleek ik al volledige ontsluiting te hebben, ze moesten me nog even aankoppelen en na 5 min was hij er. Klein scheurtje wat ik niet gevoeld heb. Ook snel genezen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:56

miss_nadine schreef:
Wat fijn dit topic!

Vanmorgen zat ik met een flinke buikgriep op het toilet en de pijn was zo hevig dat ik over bevallen na ging denken :Y)
Echt wat een bewondering heb ik voor alle moeders op deze wereld! Weeën zullen vast meer pijn doen dan een krampaanval, laat staan dat deze twintig uur aanhouden..

Ik ben vooral bang dat ik de pijn niet kan handelen. Toch lastig als je wel graag kinderen wilt :)
Ik vind als leek ook heel moeilijk om een inschatting te maken van de pijn. Is het meer als krampen of als menstruatie pijn. Of als beide..

Ik vond het precies als erg ongesteld zijn, zoals de kramp die je dan hebt als je op de wc zit maar dan nog een paar tandjes erger :P
Borrelende darmen of kramp voelt heel anders, iig voor mij dan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:16

Haha, als ik ongesteld ben draaien mijn darmen ook overuren en dat is bij het bevallen eigenlijk niet anders. Waar vermoedelijk gelijk mijn badkamerbevallingen mee uit te leggen zijn hahaha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:44

Borrelende darmen is niets in vergelijking met het gevoel wat je hebt bij ontsluitings en persweeen, zeker als je zoals ik alleen maar rug weeen hebt. Die krijg je namelijk ook niet weg gepuft. Maar je komt wel in een soort trance (tenminste ik dan) waardoor het wel te handelen is. Ik had wel een hele zware bevalling, volgens de vk en de gyn had dit met het fanatieke paardrijden te maken, mijn bekkenbodemspieren waren te sterk. Achteraf bleek dat mijn dochtertje scheef lag en een hele korte navelstreng had, wat er ook voor gezorgd kan hebben dat ze er niet makkelijk uit kon komen. Het hoeft dus niet alleen met het rijden te maken te hebben, en er zijn ook genoeg dames die fanatiek rijden en wel vrij vlot bevallen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:09

Rowdine schreef:

Amen haha precies zo ben ook onwijs dus 168 en net 50 kg heb een meid van 4 jaar
In het verleden deed het bij mij ook altijd pijn .. Ik ben bevallen zonder scheurtjes en daarna ging er een wereld voor mij open na 9 jaar pijn bij HET doet het nu geen pijn meer wat een verademing haha

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:10

Marocje schreef:
Rowdine schreef:

Haha, precies zoals ik altijd dacht! Ookal waren we al 6 jaar samen, nóg had ik vaak last van zijn 'omvang' van zijn lid... Hoe moet daar dan een baby uitkomen? Maar het is dus allemaal goedgekomen, tijdens de bevalling was ik gewoon verbaasd hoe goed het ging, haha.
En een voordeel: ik heb geen pijn meer tijdens seks, nu is het echt alleen genieten :Y)

Haha hier ook nu ook geen pijn meer

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:24

Mijn zwangerschap ging perfect. De eerste weken wel misselijk, dat was minder, maar ik kon alles nog. Toen eenmaal de misselijkheid weg was kon ik alleen maar genieten. Kon tot week 35 paardrijden. Kon nog dagen winkelen etc.

Mijn bevalling duurde 4 dagen (werd ingeleid vanwege een vergiftiging), maar tóch zou ik het zo over doen!
Ik vloeide amper. ongeveer 4 dagen heel lichtjes. Had geen last van mijn hechting, en kon vanaf dag 1 gewoon zelf voor mijn baby zorgen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:26

om de vraag Anne_GTI

ik heb bij de eerste tot ruim 8 maand zeer fanatiek gereden, 5 a 6 paarden per dag en tot 6,5 mnd ook fanatiek op de wedstrijden.
Bij beeb 2 heb ook fanatiek doorgereden wel wat minder 3 a 4 per dag en geen wedstrijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:38

De onzekerheid of het wel gaat passen vind ik het engst....ben je dalijk helemaal kapot van de krampen, spanning, vermoeidheid en de druk op je onderkant, het zweet is je aan alle kanten al uitgebroken, je hebt het gevoel dat je van je stokje gaat, hart gaat als een gek tekeer, je wil niets liever dan dat kind eruit hebben en perst of je leven er vanaf hangt, maar je voelt gewoon dat het niet past :P

Je hoort toch wel van mensen met een te smal bekken of iets anders waardoor een natuurlijke bevalling helemaal niet mogelijk blijkt (achteraf _-:( ), mensen bij wie het dan ook niet lukt daardoor, kinderen die ineens zo raar blijken te liggen dat het niet past, verloskundigen die dergelijke dingen niet opgemerkt hebben blijkbaar := en nare dingen van moeders die hun baarmoeder en al naar buiten persen of zowat tot hun kruin open scheuren :=

Allemaal gevallen van moeders die daardoor beter NIET uit alle macht hadden kunnen persen....en ongetwijfeld ook wel het gevoel hadden dat het niet ging passen.

Hoe weet je nu als je zelf bezig bent, of het bij jou aanvoelt dat het niet kan gewoon omdat dat een normaal gevoel is tijdens de laatste loodjes van de bevalling, of omdat er echt iets heel erg fout zit :=

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:29

Ik denk dat overal wel horror verhalen van zijn. Net zo goed wel van een operatie aan je amandelen.
Over het algemeen gaat het niet zoals jij hierboven beschrijft. Overal gaat wel eens wat mis, maar als je daarvan uit gaat kun je nooit weer wat.

Ik denk maar zo: Iedereen is geboren. Het moet er toch uit.. En dan zien we wel hoe. Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk over maken.

Vriendlief was van de week wel wat bezorgd.. Die staat er bij en kijkt ernaar. Hij vond het toch wel wat eng zei hij. Maar goed, de verloskundige, kraamverzorgster zijn er bij. Die weten wel wat ze doen. En, volgens mijn vriend: 'Lukt het niet; dan kunnen we altijd nog de tractor er voorzetten' :+ :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:28

Vulina schreef:
Ik denk dat overal wel horror verhalen van zijn. Net zo goed wel van een operatie aan je amandelen.
Over het algemeen gaat het niet zoals jij hierboven beschrijft. Overal gaat wel eens wat mis, maar als je daarvan uit gaat kun je nooit weer wat.

Ik denk maar zo: Iedereen is geboren. Het moet er toch uit.. En dan zien we wel hoe. Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk over maken.

Vriendlief was van de week wel wat bezorgd.. Die staat er bij en kijkt ernaar. Hij vond het toch wel wat eng zei hij. Maar goed, de verloskundige, kraamverzorgster zijn er bij. Die weten wel wat ze doen. En, volgens mijn vriend: 'Lukt het niet; dan kunnen we altijd nog de tractor er voorzetten' :+ :P

Of de krik net als met de koeien :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:31

Nou, ik zou het toch wel een zeer geruststellend idee vinden om te weten dat alles ècht goed zit en ècht gewoon kan, dat het normaal is ook al schreeuwt je gevoel en je interne alarmbellen van niet, en je alleen maar even door die pijn hoeft en dat het dan weer goed zit allemaal :=

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:01

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:30

pmarena schreef:
Nou, ik zou het toch wel een zeer geruststellend idee vinden om te weten dat alles ècht goed zit en ècht gewoon kan, dat het normaal is ook al schreeuwt je gevoel en je interne alarmbellen van niet, en je alleen maar even door die pijn hoeft en dat het dan weer goed zit allemaal :=

Tegenwoordig krijg je een echo met 9 weken, 12 weken, 20 weken een uitgebreide medische echo, en rond de 35 weken een liggingsecho.
Daarbij ga je om de 2 weken naar de verloskundige, die voelt hoe het kind ligt. De laatste 4 weken ga je zelfs elke week. Je bloed wordt ca 3 keer geprikt, dus je weet daarvan ook dat alles goed is. Dus de kans dat het niet kán is echt héél nihil.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:34

zoveel echo's heb ik anders niet gehad Vulina dan is dat sinds de laatste 2 jaar.

Kreeg een termijn echo, en een 20 weekse, bloed prikken werd 1 maal gedaan bij intake

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:41

Misschien is het ook wel bij elke verloskudige anders. Maar hier krijg je dus 4 keer een echo. Wanneer je de 9 weken al gehad hebt met de termijn krijg je met 12 niet weer één. Ik kreeg er een paar meer, omdat ze het kindje wat groot vonden/vinden. En bloedprikken is hier ook standaard 2 keer. Ook hier mocht ik extra, ivm suikers (ivm grote vh kind) en omdat ik negatieve bloedgroep heb. (daardoor kun je afweerstoffen tegen je kindje aanmaken kortweg gezegd)