Dus TS, Ja een bevalling kan voor de 1 super snel zoals Vonnie84
zijn, de ander heeft een lange, en weer iemand anders heeft gewoon een normale.Bij iedereen is het toch anders, en je moet echt zwanger worden om daar achter te komen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar dus geen knip en geen hechtingen.
Anne_GTI schreef:Ik moet wel lachen om al die spoedbabies hier. Waren jullie trouwens fanatieke amazones? Want dan kan die stelling dat amazones lastiger zouden bevallen gelijk op de vuilnisbelt.
Ik had juist veel gemak van mijn sterke buikspieren. Die hield ik gewoon aangespannen zodat de baby niet weer omhoog zou floepen.
EvaRampage schreef:Ik heb het topic niet helemaal gelezen of meer dames dit hadden maar ik vond de kraamtijd echt dikke ellende. Vloeien, ontstoken hechtingen, borstvoeding die niet lukt. bekkenklachten(censuur) stuwing, borstkloven, borstontsteking.
De eerste week niet slapen, onhandige kraamzorg, opdringere kraamvisite.
Natuurlijk ik vond mijn dochtertje prachtig maar was alleen kwam totaal niet tot rust.... ik had echt zoiets van is dit het nou? Wat nou roze wolk....
Het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik me weer een beetje oke voelde.
Dus jah.
Raponsje schreef:Ik heb een behoorlijke dvd collectie en uiteraard alle disney / pixar / animatie films we trekken alles uit de kast en maken een heel film schema.
)Anne_GTI schreef:Ik moet wel lachen om al die spoedbabies hier. Waren jullie trouwens fanatieke amazones? Want dan kan die stelling dat amazones lastiger zouden bevallen gelijk op de vuilnisbelt.
Ik had juist veel gemak van mijn sterke buikspieren. Die hield ik gewoon aangespannen zodat de baby niet weer omhoog zou floepen.
Rowdine schreef:Hahaha ik lees m'n eigen angsten terug in dit topic... Hoewel ik de aankomende 5 jaar nog niet aan een zwangerschap wil denken, maak ik me nu al druk.
Ik ben klein en tenger, bij de seks heb ik af en toe al last van het grote lid van m'n vriend en dan moet daar een baby uit komen? Oh alleen de gedachte eraan is al verschrikkelijk.
miss_nadine schreef:Wat fijn dit topic!
Vanmorgen zat ik met een flinke buikgriep op het toilet en de pijn was zo hevig dat ik over bevallen na ging denken![]()
Echt wat een bewondering heb ik voor alle moeders op deze wereld! Weeën zullen vast meer pijn doen dan een krampaanval, laat staan dat deze twintig uur aanhouden..
Ik ben vooral bang dat ik de pijn niet kan handelen. Toch lastig als je wel graag kinderen wilt
Ik vind als leek ook heel moeilijk om een inschatting te maken van de pijn. Is het meer als krampen of als menstruatie pijn. Of als beide..

Rowdine schreef:Hahaha ik lees m'n eigen angsten terug in dit topic... Hoewel ik de aankomende 5 jaar nog niet aan een zwangerschap wil denken, maak ik me nu al druk.
Ik ben klein en tenger, bij de seks heb ik af en toe al last van het grote lid van m'n vriend en dan moet daar een baby uit komen? Oh alleen de gedachte eraan is al verschrikkelijk.

Marocje schreef:Rowdine schreef:Hahaha ik lees m'n eigen angsten terug in dit topic... Hoewel ik de aankomende 5 jaar nog niet aan een zwangerschap wil denken, maak ik me nu al druk.
Haha, precies zoals ik altijd dacht! Ookal waren we al 6 jaar samen, nóg had ik vaak last van zijn 'omvang' van zijn lid... Hoe moet daar dan een baby uitkomen? Maar het is dus allemaal goedgekomen, tijdens de bevalling was ik gewoon verbaasd hoe goed het ging, haha.
En een voordeel: ik heb geen pijn meer tijdens seks, nu is het echt alleen genieten

), mensen bij wie het dan ook niet lukt daardoor, kinderen die ineens zo raar blijken te liggen dat het niet past, verloskundigen die dergelijke dingen niet opgemerkt hebben blijkbaar
en nare dingen van moeders die hun baarmoeder en al naar buiten persen of zowat tot hun kruin open scheuren 

Vulina schreef:Ik denk dat overal wel horror verhalen van zijn. Net zo goed wel van een operatie aan je amandelen.
Over het algemeen gaat het niet zoals jij hierboven beschrijft. Overal gaat wel eens wat mis, maar als je daarvan uit gaat kun je nooit weer wat.
Ik denk maar zo: Iedereen is geboren. Het moet er toch uit.. En dan zien we wel hoe. Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk over maken.
Vriendlief was van de week wel wat bezorgd.. Die staat er bij en kijkt ernaar. Hij vond het toch wel wat eng zei hij. Maar goed, de verloskundige, kraamverzorgster zijn er bij. Die weten wel wat ze doen. En, volgens mijn vriend: 'Lukt het niet; dan kunnen we altijd nog de tractor er voorzetten'![]()

pmarena schreef:Nou, ik zou het toch wel een zeer geruststellend idee vinden om te weten dat alles ècht goed zit en ècht gewoon kan, dat het normaal is ook al schreeuwt je gevoel en je interne alarmbellen van niet, en je alleen maar even door die pijn hoeft en dat het dan weer goed zit allemaal