Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:Om een beeld te geven hoe ADHD/ADDers denken:
(maar ik ben precies zo, dus kenmerkt niet alleen adhders).
Heb hier in het verleden veel moeite mee gehad omdat de lat op mijn wetenschappelijke stage hoog lag.
[ Afbeelding ]
Ruga schreef:Ik heb schuin wat door het topic gelezen, en herken toch wel een hoop zaken. En een hoop ook niet. Een volwassene die adhd heeft, normaal meedraait in de samenleving (als in 'ergens gaan werken', verantwoordelijkeid over eigen keuzes, zelfstandig wonen..) en die géén medicatie en/of therapie (coaching) krijgt? Ik kan me er niets bij voorstellen. Voor mij zegt dat verkeerde diagnose..
Heino schreef:Ruga schreef:Ik heb schuin wat door het topic gelezen, en herken toch wel een hoop zaken. En een hoop ook niet. Een volwassene die adhd heeft, normaal meedraait in de samenleving (als in 'ergens gaan werken', verantwoordelijkeid over eigen keuzes, zelfstandig wonen..) en die géén medicatie en/of therapie (coaching) krijgt? Ik kan me er niets bij voorstellen. Voor mij zegt dat verkeerde diagnose..
ADHD-ers kunnen prima voor zichzelf zorgen, prima werken en prima verantwoordelijkheid over eigen leven hebben. We zijn een hoop, maar niet compleet losgeslagen gekkenZolang je maar rekening houdt met de beperkingen en deze als nodig weet te compenseren. Zo staat een heleboel van mijn spaargeld bij mijn vriend op de rekening, is mijn werk enorm afwisselend (en blijft het daardoor uitdagend) en vind ik daar precies de juiste balans tussen te veel en te weinig regelmaat/structuur. En over de medicatie: ik zou het dolgraag slikken - als het zou werken. Ik ga geen dingen slikken die geen effect hebben.
stef schreef:Ik zie "mijn kind heeft ADHD " regelmatig als excuus voor: " ik hoef mijn kind niet op te voeden", helaas...
Magrathea schreef:Ik herken wat je schrijft! En het is ook raar soms hoor!
Ik heb een keer hier op bokt iemand gezien die schreef 'Nou ik heb ook autisme, maar geen sociale beperkingen hoor, neenee, en ook dat vooroodeel dat autisten zoveel structuur nodig hebben gaat niet op hoor, echt niet'
Hoe kom je dan in 's hemelsnaam aan de diagnose autisme
Ik vind het wel naar dat de 'oude generatie' zo valt over de gedragsstoornissen. Dat het vroeger geen naam had wil niet zeggen dat het er niet was... Ik kan ook wel zeggen 'Nee joh, reuma, da's gewoon een populair verschijnsel, vroeger had je gewoon een beetje pijn in je gewrichten en nu heet het ineens reuma!'
Onzin, ik weet het, maar wel vergelijkbaar.
Lady_M schreef:Vind het trouwens ook heel bijzonder dat mensen blijkbaar én een gedegen opleiding tot psychiater hebben gevolgd én ook nog precies weten hoe of wat iemand denkt/voelt. Het is zo makkelijk te roepen ja, die en die heeft geen X, want hij doet wel/niet Z! Ja, zo lust ik er nog wel een paar... En al zou een diagnose onterecht gesteld zijn, dan nog heeft die persoon alleen zichzelf ermee. Leven en laten leven.
F_Orumster schreef:Ik dacht ik probeer het even. Als ik rustiger wordt van ritalin heb ik zelf tenminste een bevestiging.
Ik vind de 'medische molen' niet echt fantastisch. Nemen ze je wel serieus als je als 29jarige met leuke baan nog eens komt?