moet dit ff kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: moet dit ff kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:57

Doezel,

dat is het probleem nu meestal met een forum, je kent een persoon niet in het echt.
Soms is dit heel erg fijn, zodat je alles neer kunt zetten wat je wilt.
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik je niet ken, je lijkt me een fijne meid!

Joyce heeft precies omschreven hoe de feiten zijn, en natuurlijk hoeft dit niet op jou te slaan, dat zet ze er ook bij.

Wat betreft die tatoo, wat voor iets heb je eigenlijk in gedachte? Een plaatje? Tekst?
Waar wil je hem laten zetten?

Groetjes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:48

Doezel. lees wat Joyce heeft geschreven, daar kun je wat mee en neem via pb contact met haar op, ik heb het gevoel dat je met haar goed zou kunnen praten. Je laatste post doet me echt denken aan de woorden van een puber en niet aan een 24-jarige. Is niet erg maar probeer alles eens op een rijtje te krijgen. Kind is leuk maar soms heel zwaar en ik heb steeds meer een gevoel dat je eerder een kind wilt om je moeder een hak te zetten dan omdat je het zelf nu zo graag wilt en dat is zo verkeerd. Dus doe je voordeel met de mensen hier die verstand van je beperking hebben en praat ermee.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 23-09-12 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 08:48

Ik wou een vergeet mij nietje laten zetten als aandenken aan mijn overleden familie leden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:49

Dat is een mooi gebaar maar ze zitten ook in je hart, daar ben je geen tattoo voor nodig.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 08:51

bigone schreef:
Doezel. lees wat Joyce heeft geschreven, daar kun je wat mee en neem via pb contact met haar op, ik heb het gevoel dat je met haar goed zou kunnen praten. Je laatste post doet me echt denken aan de woorden van een puber en niet aan een 24-jarige. Is niet erg maar probeer alles eens op een rijtje te krijgen. Kind is leuk maar soms heel zwaar en ik heb steeds meer een gevoel dat je eerder een kind wilt om je moeder een hak te zetten dan omdat je het zelf nu zo graag wilt en dat is zo verkeerd. Dus doe je voordeel met de mensen hier die verstand van je beperking hebben en praat ermee.

een kind kan zwaar zijn. Weet ik.
en nee ik doe het niet om mijn ma te pesten.
Wie zegt trouwens dat ik gelijk dit jaar met kinderen begin?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:54

als je stopt met de pil als je gaat samenwonen is de kans heel groot dat je zwanger raakt.
dus je zegt het eigenlijk zelf dat je meteen met kinderen gaat beginnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:56

doezel2 schreef:
bigone schreef:

een kind kan zwaar zijn. Weet ik.
en nee ik doe het niet om mijn ma te pesten.
Wie zegt trouwens dat ik gelijk dit jaar met kinderen begin?
Dat heb je zelf beweerd maar daar gaat het niet om, ga eerst eens samenwonen want ook dat kost tijd om aan te wennen, hoe denkt je vriend hier trouwens over?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:00

Het klopt, dat ik met de pil wil stoppen. maar (nog) niet voor een kind. der bestaat inderdaad een grotere kans.
Ik stop met de pil om te kijken hoe mijn liggaam reageert zonder(vroege rottige klachten gehad voordat ik met de pil stipte.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:03

Hij wil dolgraag een kind het liefst nu. Maar ik heb gezegt eerst tijdje samen wonen. Dus stoppen met de pil is voor mij zelf.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:07

Oke, dat had ik ook niet zo gelezen, maar dat is wel verstandig eerst samenwonen! :j :j

Hebben jullie al uitgezocht hoe het eventueel zit met erfelijkheid, van jullie beperkingen?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:14

Nee dat.nog niet.
Ik ben dus puur bezig om te kijken hoe mijn liggaam reageert zonder de pil. mij autisme is echt zo licht (hier komt het misschien niet over) want krijg het idee dat ik(nooit) niet aan kinderen moet beginnen. Dat.ik het niet aan kan. En heb hier het idee dat ik juist hele erge autisme heb. En dat mijn vriend ook een grote vorm van een achterstand heeft(hij heeft alleen moeite met theorie meer niet

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:19

doezel2 schreef:
Ik wou een vergeet mij nietje laten zetten als aandenken aan mijn overleden familie leden

Dat is zeker een mooi gebaar!

Ik als moeder zijnde zou daar niet op tegen zijn, ligt er alleen nog aan de plek.
Er zijn bv baantjes waar je geen zichtbare tatoo mag hebben.

Ik spreek even uit mijn eigen ervaring....toen ik 18 was ging ik trouwen ( als vlucht uit mijn puber leven)
In plaats van trouwringen hebben we een tatoo genomen samen.
allebei een roos met de naam.
Heel romantisch natuurlijk, maar nu 20 jaar later heb ik daar enorme spijt van.
De tatoo is verzakt ( bovenarm) piept precies onder elk tschirtje uit.
Mijn advies is dan zeker laat eerst een tekening maken met speciale stift, loop hier een week mee rond....pas alle kleding ( zomer/winter) en voel zelf aan of het de juiste plek en tekening is. Het is wel iets voor de rest van je leven, ik zou het zo zonde vinden als je ook net als mij later spijt krijgt....

Mijn meissie heeft van haar 16e een tatoo. Ik was het er niet mee eens, maar hoe harder ik nee riep hoe harder zei ja.
In overleg heeft ze ook eerst een "proef" tatoo genomen.
Zei heeft haar naam in chineese tekens laten zetten op haar schouder.
Zo is het toch voor haarzelf, alleen met zwemmen en open shirts zichtbaar als ze dat zelf wilt.
Geen problemen met werken als een tatoo ( net als een piercing) verboden word.

Ik ben inmiddels 10 jaar gescheiden, heb 3 kids waarvan een dochter van bijna 20, en een tweeling zoontjes van 16.
Ik was dus ook heel jong toen ik mijn eerste kindje kreeg.
Ik zag alleen een baby, kleertjes, lief en leuk.........

Helaas kreeg ik een huilbaby!
Ik heb wel heel veel hulp van mijn toenmalige man gehad en ja mijn ouders!
Ik had geen opleiding, geen werk, niet eens een huisje of eigen spullen.
Achteraf is het makkelijk om te zeggen had ik het maar anders gedaan.
Nu ben ik helemaal gelukkig met mijn leven en mijn kids.

Ik laat ze heel veel zelf beslissen zodat ze door middel van fouten de goede dingen ook leren.
Ik merk dat ik strenger met mijn dochter ben dan met mijn zoontjes.
Dat is als moeder zijnde heel normaal denk ik, het blijft je kleine meissie.....

Wat betreft je kinderwens, ik snap het heel goed, ik denk meer als andere mensen je snappen.
Ik ga niet zeggen niet doen, of juist wel, dit beslis je uiteindelijk helemaal zelf ( met je partner)
Ik hoop alleen dat je nooit spijt gaat krijgen van je beslissingen die je nu misschien overhaast neemt.

OMG, heb net JONG terug gekeken op uitzending gemist, bah zit hier met dikke tranen.
Wat goed dat dat meisje zo goed terecht is gekomen en zich niet meer schaamt voor haar vader.....
Wat triest om te zien wat voor jeugd ze heeft gehad ;-(

Meissie, die tatoo gaat er vast nu wel komen denk ik zo, geniet er dan van zou ik zeggen.
Een kindje komt er ook, maar dat hoeft toch nu niet zo snel?
Ga eerst lekker samen wonen, geniet van alles om je heen, je lieffie en je vrijheid!
Jij komt er wel!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:21

Heb ik volgens mij nergens gezegd, ik ben meer bezorgd!

En probeer je tips te geven over waar je aan moet denken als je gaat samenwonen en aan kinderen gaat denken!
Enne enkel een theorie achterstand is inderdaad niet zo heftig.

In je OP was waarschijnlijk boos, waardoor je bericht kinderlijk overkomt. Ik begrijp je wel hoor, heb ook een jonger broertje die veel meer mocht dan ik! Hij werd ook nooit gecontroleerd......

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:33

Wat betreft de achterstand van je vriend, 1 van mijn zoontjes heeft ook een achterstand, je merkt het inderdaad met leren theorie.
Hij is 7x op examen geweest voor zijn scooter, maar het wel door gezet, en daar ben ik dan super trots op!
School lukt niet erg, maar samen met hem, school enz kijken we nu of er een praktijk opleiding voor hem is.

Mijn dochter is bijna 20, heel erg gebekt en spontaan ( soms net TE)
Mensen merken niks aan haar, ja dat ze heel erg aanwezig is ;-)
Maar als ik naar leeftijdsgenootjes kijk, op haar school enz zie ik dat ze zich gedraagt als een bv 14 jarige.
Vorig jaar bedacht ze zich dat ze een kind wou met haar vriend ( Hij heeft al een kind)
Gelukkig is ze eerst gaan kijken hoe en wat, samenwonen wil haar vriend nog niet, dus heel even dacht ze nog ik doe het gewoon, dan moet hij wel.
Ze heeft klasgenootjes met baby's of zwanger. Ze ziet nu hoe moeilijk die meiden het hebben, school, huis, werk en baby.

En dan is het het ergste het financiele gedeelte.
Van de stufi kunnen ze niet leven, dus moet er een baan naast de opleiding komen.
ze zijn vaak te moe om nog te werken in bv de horeca.
Een uitkering hebben ze geen recht op.

Gelukkig is het niet meer zo als vroeger, hup een kindje en iedereen helpt je wel, je moet het tegenwoordig echt alleen rooien.
Spullen en alles aan schaffen is niet niks. mijn dochter zegt nu zelf, eerst samen wonen en leuke meubels en zo kopen, uitgaan en dan wil ze een kindje.
Ze ziet nu dat ze eerst alles op een rij moet hebben en niet zomaar even kan doen wat ze zou willen.

Dat jullie een kindje willen is toch prachtig, maar zoals je zelf zegt, eerst samen wonen en dan verder kijken.
Ook niet onbelangrijk ik een erfelijks heids onderzoek, Dat zou je nu al kunnen doen.
Ga naar je huisarts en praat hierover, hij zal je het beste advies kunnen geven over het hoe en wat.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 09:43

Was ook boos inderdaad.

Ik krijg alleen het idee dat ik niet aan kinderen moet beginnen wantik heb een lichte beperking. Ik weet wat ik doe.
Eerst samen wonen.(eerst in huis/tuin bezig wat miss lang duurt. en ik wil eerst vast contract(nov nieuw contract) Dan pas later een kleine. (dan ben ik denk ik al jaartje verder(zonder kind) dan heelijk genieten van ons 3en(wij + hond)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:03

doezel2 schreef:
Was ook boos inderdaad.

Ik krijg alleen het idee dat ik niet aan kinderen moet beginnen wantik heb een lichte beperking. Ik weet wat ik doe.
Eerst samen wonen.(eerst in huis/tuin bezig wat miss lang duurt. en ik wil eerst vast contract(nov nieuw contract) Dan pas later een kleine. (dan ben ik denk ik al jaartje verder(zonder kind) dan heelijk genieten van ons 3en(wij + hond)

Niemand zegt dat je niet aan kinderen moet beginnen, alleen heel goed weten waar je mee bezig bent. Misschien worden jullie wel geweldige ouders, wie zal het zeggen. De opmerkingen hier komen voort uit bezorgdheid, voor jou en je vriend en voor het eventuele kindje. Met veel beperkingen kun je prima leven, zonder en met kinderen. Je klinkt nu al veel verstandiger dan in het begin van je topic en hebt dus wel goed nagedacht. Waarom zou je met de pil stoppen om te zien hoe je lichaam reageert, meestal komen de klachten terug en mochten jullie toch aan kinderen toe zijn dan kun je nog snel genoeg stoppen. Je bent dan meestal direct vruchtbaar dus daar hoef je het niet voor te doen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 10:14

Ben vanavond hier weer terug. Groetjes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:51

Mijn dochter is verstandelijk beperkt en autistisch, zei ziet de dingen heel anders als dat ze echt zijn.Ook zei kan het allemaal wel, heeft geen hulp nodig. Overschrijvingen regelen met geld kan ze ook want dat is 1 keer uitgelegd.Zag ze nou maar in dat dit alles haar moeite kost, maar nee keihard er tegen vechten.Ik zeg zo vaak accepteer het nou gewoon dat kan je er iets aan gaan doen.Ik benader haar anders als haar zus,ik ga anders met haar om.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:07

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 19:22

Ben ik weer.
filmpjes nog niet bekeken