Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:43

Vraag in ieder geval nu alvast bij de huisarts en bij de Eerste hulp je medische dossier op. Ze zijn verplicht je dit te geven. Je kunt altijd nog bekijken of je er iets mee gaat doen, maar dan kan het tenminste niet meer per ongeluk 'verdwijnen'. Bedenk wel dat het voeren van een tuchtzaak tegen een arts een lange en kostbare zaak is die je niet of maar deels vergoed krijgt. Zelfs al haal je je gelijk. Ik spreek helaas uit ervaring. Als je meer info wilt dan stuur maar een PB. Je zou wel alvast contact kunnen opnemen met je rechtsbijstand verzekering (als je die hebt) om te zien of zij je juridisch kunnen adviseren. Heel veel sterkte en beterschap!

Daphne__

Re: Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:46

Sterkte vandaag!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:10

zie je topic nu pas..maar wat een ellende heb je meegemaakt, en wat heeft het allemaal veel te lang geduurd.
Heel veel sterkte vandaag,ik hoop dat je niet teveel pijn hebt en dat je een voorspoedig herstel hebt!!!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:33

Succes TS! Ik hoop dat het vanaf nu wel beter gaat Y;(

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:38

Sterkte voor vandaag en hopelijk is deze ingreep het begin van de genezing.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 09:49

Bedankt voor jullie reacties, ik laat zo snel mogelijk weer wat weten.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:56

Jeetje TS, veel sterkte! Hopen dat het uiteindelijk mooi geneest!

Even een kanttekening over het Medisch Tuchtcollege. Er wordt gezegd dat het gaat om 'maar' een waarschuwing. Ten eerste wordt deze waarschuwing wel geregistreerd en komt het op je naam te staan. Niet fijn. Ten tweede moet je je bedenken dat zo'n klachtenprocedure minstens een half jaar duurt, meestal heel wat langer. Al die tijd hangt de mogelijke veroordeling als een zwaard van Damokles boven het hoofd van de arts. Dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten :n Zoals gezegd, artsen zijn net mensen :)
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat je geen klacht in moet dienen, dat is aan jou zelf om te beslissen. Ik vind alleen dat er soms wat makkelijk wordt gezegd dat het 'maar' een waarschuwing is.

(En nee, hiermee wil ik niet de acties van de arts goedpraten :n Er zijn zeker (verwijtbare?) fouten gemaakt. Ik wil alleen wat nuance aanbrengen in het "'maar' een waarschuwing")

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:12

Heb je topic gelezen,meid je bent door een hel gegaan.Ik weet hoe pijnlijk een ontsteking kan zijn.
Ook huisartsen kunnen fouten maken,maar dat wil niet zeggen dat ze dat expres doen,natuurlijk niet.Maar als een H.A. dan een excuses maakt en zijn fout toegeeft?wat is daar zo moeilijk aan.En dat doen de meeste niet,en dan zeg ik ook:ja een melding maken bij het tuchtcollege.
Mijn buurman [met hart klachten] werd naar huis gestuurd met;het is Hyperventilatie.Paar weken later net op tijd gered door iemand die hem op straat zag zitten.Man kreeg 5 omleidingen.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:25

Grappig, hier hebben wij vorig jaar college over gehad :)
Het toegeven van je fouten mocht tot voor kort niet :n Je moet als arts namelijk verzekerd zijn tegen eventuele schadeclaims. De verzekering eiste tot voor kort dat artsen hun mond hielden en op geen enkele wijze excuses mochten maken over gemaakte fouten/complicaties.
Gelukkig zijn deze verzekeringen er inmiddels ook achter dat dit averechts werkt en dat je minder claims krijgt als je netjes sorry zegt. Inmiddels mag je je excuses maken, maar je mag nog steeds geen enkele uitspraak doen over een schadevergoeding of iets dergelijks. Die regels zijn volgens mij best strikt in wat je wel mag zeggen en wat niet :=

Natuurlijk moet een arts zijn fouten toegeven (dit wordt ons ook nadrukkelijk geleerd!), maar hele generaties artsen zijn opgeleid volgens de norm "Fouten mag je niet toegeven, anders hang je bij je verzekering".

Ik ben me ervan bewust dat het nu heel erg lijkt alsof ik TS haar HA wil verdedigen. Dit is niet het geval. Ik wil alleen een nuance aanbrengen en informatie geven waarvan ik tot een jaar geleden ook niet op de hoogte was

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:44

Kom net bij je topic uit, maar wat een ellende. Ik geloof dat de wet van Murphy op jouw wond wel van toepassing is. Veel steentje met de operatie, Hopelijk groeit de wond daarna snel dicht.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:58

Mijn god zeg wat een ellende onderga jij momenteel, ik wens je heel veel succes en sterkte de komende tijd.

Ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten,foutjes kunnen gemaakt worden maar aangezien je zelf al aangeeft dat je HA wel vaker fouten maakt zou ik toch actie ondernemen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:06

Allemachtig... Dit zijn echt fouten die niet gemaakt mogen worden.

Een 'onschuldig' schaaf wondje wat bijna uitloopt op een bot infectie. Nou brr ik weet dat je dat niet wil hebben. Want dat kan pas nare gevolgen hebben.

Ts Sterkte!!! Succes!!! En goed je jezelf niet laat afschepen!!!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:07

Lekker een andere HA zoeken!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:14

Zo, daar ben je mooi klaar mee. :=
Sterkte TS. Hoop dat je straks na de operatie endelijk kan gaan genezen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:28

SaZ schreef:
Grappig, hier hebben wij vorig jaar college over gehad :)
Het toegeven van je fouten mocht tot voor kort niet :n Je moet als arts namelijk verzekerd zijn tegen eventuele schadeclaims. De verzekering eiste tot voor kort dat artsen hun mond hielden en op geen enkele wijze excuses mochten maken over gemaakte fouten/complicaties.
Gelukkig zijn deze verzekeringen er inmiddels ook achter dat dit averechts werkt en dat je minder claims krijgt als je netjes sorry zegt. Inmiddels mag je je excuses maken, maar je mag nog steeds geen enkele uitspraak doen over een schadevergoeding of iets dergelijks. Die regels zijn volgens mij best strikt in wat je wel mag zeggen en wat niet :=

Natuurlijk moet een arts zijn fouten toegeven (dit wordt ons ook nadrukkelijk geleerd!), maar hele generaties artsen zijn opgeleid volgens de norm "Fouten mag je niet toegeven, anders hang je bij je verzekering".

Ik ben me ervan bewust dat het nu heel erg lijkt alsof ik TS haar HA wil verdedigen. Dit is niet het geval. Ik wil alleen een nuance aanbrengen en informatie geven waarvan ik tot een jaar geleden ook niet op de hoogte was

Wat een slechte zaak zeg, dat dit verzekeringtechnisch gewoon verplicht werd. Iedereen weet toch dat fouten gemaakt kunnen worden? En dat je je soms er echt even doorheen moet bijten, maar dat het daarna vaak beter is. Volgens mij leer je er ook veel meer van, omdat je die fout echt niet nog een keer gaat maken. Stel je voor dat je weer je excuses moet aanbieden!
Ik ben blij dat het inmiddels is aangepast, maar ik geloof ook zeker dat het nog heeeeeel lang gaat duren voordat artsen hun fouten gaan toegeven en hun excuses gaan maken. Jammer.. -O-

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:40

Even een kort berichtje van mij, ik ben erg moe en ga zo slapen.
De operatie is volgens mij goed gegaan, alleen het infuus aanleggen was een drama.
Door iets wat er in het verleden is gebeurd ben ik panisch voor naalden, dat had ik ze ook wel verteld en de jongen die het infuus moest inbrengen was ontzettend lief voor me, alle mensen die om me heen stonden trouwens.
Maar de jongen kreeg de naald niet goed op zijn plek, ik moest ontzettend huilen en van de paniek ging mijn lijf schokken daarom moesten er 4 man mij vast houden (2 op elke schouden en 2 aan elke arm) ik zag mensen zelfs om een hoekje kijken om te zien wat er aan de hand was... ik schaamde me kapot maar ik was zo ontzettend bang en het deed echt heel erg zeer.
Ze hadden eerst mijn linker hand geprobeerd, toen mijn rechter en toen in me elleboog holte (of hoe noem je dat..?) daar ging de naald wel in.
Waarschijnlijk door mijn eigen paniek en gespannenheid waren mijn aders geslonken.
Ze hebben de wond uitgesneden tot aan een spier en de randen wegsneden, daar zitten nu natte gaasjes in en daar over een pleister, die moet morgen verschoond worden dus ik heb het gat zelf nog niet gezien.
Ik kreeg een recept mee voor de verbandmiddelen die wilde ik op gaan halen bij de apotheek maar die moest ik wederom weer gaan betalen dus daar moet ik morgen weer even achterheen.
Zo.. het is toch niet zo'n kort berichtje geworden zie ik... :')
Als jullie het interessant vinden dan zal ik jullie op de hoogte houden.
Welterusten :z
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 24-10-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:41

heel veel beterschap!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:43

Heel veel beterschap en sterkte! :(:)
Ik zou heel graag op de hoogte willen worden gehouden in dit topic,en ik weet wel zeker dat er meerdere zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:53

Beterschap TS!
Wat een ongeloofelijk nare situatie!
Ongeloofelijk hoe sommige artsen handelen... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:57

Pff beterschap :) , wat naar weer

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:57

Jeeezus, wat een klote artsen ook!!
Ik heb nu ook al iets wat al weken loopt (zenuwen in mijn rug, dus best beangstigend). Je gaat ervan uit dat de (huis)arts het beter weet, maar dat is bij mij dus ook al ontkracht. Ik moet nu 'wachten' tot het overgaat, want het is 'tijdelijk', zo tijdelijk dat ik er al ruim 2 maanden mee loop :(. Vooralsnog heb ik nog enigszins vertrouwen, maar begin toch naar wantrouwen te neigen, zeker door jouw topic. Ook met mijn gebroken sleutelbeen 2 weken rondgelopen terwijl 1 uiteinde bijna door mijn huid stak. :/

Hoe groot is je wond nu geworden? Kun je niet zien denk ik nu alles ingepakt zit? Moest je ook overnachten? Wel fijn dat het personeel zo vriendelijk voor je is geweest. En dat je op tijd iemand hebt gevonden die het wel serieus nam. Pfff, als ze het nou schoon hadden gemaakt op dag 1 was je een hoop leed bespaard gebleven denk ik. Beterschap en sterkte!! Y;( Y;(

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:26

sterkte en welterusten!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:19

Nou, ik hoop dat het genezen nu gaat beginnen. Mag ook wel na al die tijd.

Heel veel sterkte en hou ons inderdaad maar op de hoogte.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:23

En hoe voel je je vandaag? beetje kunnen slapen vannacht?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:13

Jeetje, wat een ellende!
Heb net het hele topic doorgelezen en wat een gedoe maak je mee zeg..

Hou ons op de hoogte!