[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:39

F_Orumster schreef:
Zit nu op de pc dus zal even duidelijker zijn. De WW points worden zo opgesteld:
aantal kcal /60 + gram vet / 9

MightyJoe

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:41

Er is ook gewoon een online plan die je kan volgen. Dan maakt Het niet veel uit denk ik en kan ke alsnog invullen dat je 18 bent

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 04:33

Weer even bijgelezen, het gaat snel hier! haha.

WW en dan in zo'n groep gaan zitten zet je natuurlijk wel extra onder druk om af te vallen!. Het zal bij veel mensen wel goed helpen denk ik.

En ketaki over het water drinken misschien een idee om net als 6 keer per dag eten ook gewoon drink momenten in te lassen? dat je bij je ontbijt/lunch en avondeten drinkt en tussendoor. En als je alleen water drinkt, vul dan een 0,5L flesje en zorg dat je om te beginnen minstens 2 van die flesjes over de hele dag drinkt.

Drinken is wel heel belangrijk zo raak je ook al je afvalstoffen kwijt en het is gewoon belangrijk om genoeg vocht binnen te krijgen net als voedingsstoffen voor je dagelijkse functioneren. Zelf ben ik een makkelijke drinker gelukkig, ik drink misschien eerder te veel maar ik ga daardoor ook veel naar de toilet en houd me urine wegen goed schoon! haha.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:29

Dianta schreef:
Amaris hoeveel punten mag je? En gebruik je altijd je weekpunten? Mensen geld mag voor ww geen drempel zijn want het is prima zonder coach te volgen. Google op weight watchers punten en je vind een website waar je je weektotaal kan berekenen. Je hebt apps en rekenmachines online die de punten van eten berekenen of zelfs op puntenlijst.atspace.com een volledige puntenlijst. Je moet je gezond verstand gebruiken dus de juiste keuzes nemen. Niet je punten verprutsen aan snoep maar aan volwaardige maaltijden. Het is echt een goed programma maar veel te commercieel imo. :-) Natuurlijk zullen sommigen beter afvallen onder begeleiding maar als je geen geld wilt uitgeven en toch ww proberen: gewoon doen! ;-)

Ik mag 26 punten per dag, dit is het minimum aantal punten dat je kunt hebben. Ik gebruik niet altijd meteen mijn weekpunten, want probeer op 26 per dag te blijven.

Maar twee weken terug bijvoorbeeld toen het zo heet was heb ik mijn vriendin geappt: 'ik heb nog 37 punten over, kunnen we geen ijs gaan doen' en dus heb ik toen een dikke coupe ijs gegeten. En alsnog was er 1,6 kg vanaf.
Deze week heb ik me heel strikt aan de 26 punten gehouden (vorige week wat minder en was ook gelijk veel minder afgevallen) want de weekpunten heb ik vanavond nodig, we gaan uieten :9

Dat berekenen van die propoints per product, die formule van forumster geloof ik niet zo.
In de calculator geef je namelijk helemaal niet het aantal calorieen op, dus hoe kan ie daar mee rekenen?
Je geeft vet, voedingsvezel, koolhydraten en eiwitten op. Daarmee wordt het berekend.

Ik weet wel dat het programma sinds 'vroeger' heel erg veranderd is. Mijn moeder heeft nog zo'n antieke WW map, van tig jaren terug. Daarin zie je dat de punten toen veel minder waren, de regels zijn anders (bijvoorbeeld voor aardappelen en pasta) en tegenwoordig is je dagaantal punten ook wat hoger.

En dan heb je óók nog verschil tussen de recentere flexpoints en de tegenwoordige propoints.

Naja, hoe dan ook, voor mij werkt het. Ik heb nog nooit zoveel groenten en fruit gegeten en tussen gisteren en vandaag zag weer 0,3 kg. Dus mij is het die paar maanden 39,95 dubbel en dik waard want ik ben nu al blijer met mezelf en dat is 'onbetaalbaar'. :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:41

Amaris schreef:
Dianta schreef:
Dat berekenen van die propoints per product, die formule van forumster geloof ik niet zo.
In de calculator geef je namelijk helemaal niet het aantal calorieen op, dus hoe kan ie daar mee rekenen?
Je geeft vet, voedingsvezel, koolhydraten en eiwitten op. Daarmee wordt het berekend.

Ik weet wel dat het programma sinds 'vroeger' heel erg veranderd is. Mijn moeder heeft nog zo'n antieke WW map, van tig jaren terug. Daarin zie je dat de punten toen veel minder waren, de regels zijn anders (bijvoorbeeld voor aardappelen en pasta) en tegenwoordig is je dagaantal punten ook wat hoger.

En dan heb je óók nog verschil tussen de recentere flexpoints en de tegenwoordige propoints.

Dat van mij zal dan wel ouder zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:44

Toch ben ik benieuwd hoe dat in de praktijk nu gaat met die punten, want het lijkt me best veel werk om dat allemaal uit te rekenen/bij te houden. Hebben de WWers onder ons daar geen moeite mee?
Ik weet niet of ik er genoeg discipline voor zou hebben :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:47

Heel veel producten staan al in het systeem, dus aanklikken om het in je eetdagboek te plaatsen en klaar ben je!
En dat dwingt je eerlijk te zijn en minder snel fouten te maken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:50

Dat is wel handig.
Kun je zo'n eetboek ook per week vooruit maken bijvoorbeeld of moet het echt per dag?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:50

Kun je vooruit maken. Ook elke week je gewicht en maten invoeren en daar maakt ie dan leuke grafieken van.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:52

Klinkt toch wel handig en aantrekkelijk.
Ik probeer het nu met gezond eten, sporten etc. maar kan daar niet altijd consequent in zijn :o Als het me nu niet lukt om op die manier af te vallen ga ik er toch eens over nadenken. Bedankt voor je antwoorden!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:53

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:54

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:54

Oh haha gelijk :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:00

_O- _O-

Moet zeggen dat ik t ook wel een "zweverig" stukje vind hoor.

Met ik heb totaal geen zin meer in ongezonde dingen. Bullsh*t :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:03

Kijk, zo ziet het er voor mij uit. Ik plan de dag van tevoren wat ik de volgende dag ga eten. Kwestie van klikken en toevoegen. Je wilt niet geloven hoeveel voedingsmiddelen er in staan. Zo heb ik gisteren bij mijn ouders gegeten, en moeke had knorr wereldgerechten gemaakt. Dus ik zoeken, nou echt ALLES van Knorr staat er bijvoorbeeld in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jullie zien dat ik niet zo uuuuhhhh active ben :')

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:35

ik heb denk ik ook WW gedaan denk toch wel 4 jaar geleden, was er iets van 7 kilo mee afgevallen maar nog lang niet op m'n streefgewicht, ben er toen mee gestopt omdat je wel de hele dag zit te kijken van waar zitten de minste punten in enzo dus uiteindelijk zit je echt op fruit en groente te focussen, waardoor je misschien wel helemaal niet aan het aantal eiwitten komt dat je nodig had. ik ben een 3maanden geleden begonnen met herbelife, nam keurig 2 shakes en savonds gewoon mee met de pot, maar stagneerde ook veel, ik ging met mijn coach een berekening maken,voormijn BMI zou ik 105 gr eiwitten binnen moeten krijgen, en kreeg ermaar 63 binnen per dag, dus ik mocht van haar als tussendoortje een gekookt eitje of een extra stukje mager vlees ofzow,en zo weet ik wel dat ik voldoende eiwitten binnen krijg,tussendoor uiteraard nog fruit tussendoor.daarna ging het wel goed met afvallen. zou deze week weer een weeg moment hebben 1x p 2wk,maar zit met me poot in het gips,beetje oneerlijk dus. wat ik ook fijn vind aan herbelife is dat ze ook je spier en vet percentage meten, je kan dan dus wel aagekomen zijn, maar dan zie je ook gelijk dat je spier percentage omhoog is gegaan en vet naar beneden , andersom zou natuurlijk wel foute boel zijn hihi. doen ze datnu bij WW ook? een paar jaar geleden in ieder geval nog niet

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:37

Is de moussaka 28 punten? En je dagtotaal is 26? Wat zit er allemaal in joh..
Als ik het zelf maak is het niet zo ongezond?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:38

En als je 'gratis' wilt afvallen dan gebruik je gewoon de caloriechecker en vul je elke week je gewicht en maten in op valtaf.nl :) Oh en het groepje heb ik op bokt in een HK topic (waar er ook heel veel op valtaf zitten en je elkaar zo in de gaten kan houden :) )

Zo doe ik het, ik vind niet dat je geld moet betalen om af te vallen (ja 1 op 1 misschien, bij een dietiste)
Maar als het werkt, gewoon lekker blijven doen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:43

F_Orumster schreef:
Is de moussaka 28 punten? En je dagtotaal is 26? Wat zit er allemaal in joh..
Als ik het zelf maak is het niet zo ongezond?

Ja is 28 punten, maar voor de hele verpakking.

Dus delen door 3 of 4 of door het aantal mensen die een verpakking opeten.

Gisteren kip siam gegeten met 3 mensen dus ik zat op een portie van 8 punten.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 20-09-12 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:44

Dan valt het toch nog wel mee?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:49

LynnDenise schreef:
Zo doe ik het, ik vind niet dat je geld moet betalen om af te vallen (ja 1 op 1 misschien, bij een dietiste)
Maar als het werkt, gewoon lekker blijven doen!

Ik heb echt super veel respect voor jou hoor! _/-\o_ _/-\o_

Zelf wist ik nooit zo goed wat ik fout deed. Dat heb ik toen helemaal omgegooid, maar inmiddels is mn lijf er zo aan gewend dat ik t nu ook allemaal niet meer zo goed weet.
Diëtiste weet het ook niet zo goed meer, heb nu wel steeds redelijk goed mn lijstjes ingevuld op caloriechecker, dus hopelijk kan ze me nu wel weer verder helpen.

Vind het alleen wel lastig in te vullen met de hoeveel heden. En mn moeder maakt vaak recepten en dat staat er natuurlijk ook niet precies in.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:54

Dietiste weet het niet meer? Dat is niet fijn om iemand mee te geven...
Hoeveel kcal eet je gemiddeld per dag?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:57

Nee maar is meer omdat ik zelf te laks ben om alles op te schrijven. En dan kan zij ook geen advies geven wat te veranderen ;)

Kun je ook een overzicht zien? Of moet ik alles per dag zo'n beetje terug klikken?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:02

Nee per dag, maar je kan het wel downloaden als excellbestand :j en dan uitprinten en meenemen :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:05

nou, kijk, dat wist ik dan weer niet!