Magrathea: whaha nee ik was aan het typen en toen moest ik snel wat anders gaan doen

ik wilde zeggen dat ik dat wel een leuke tip vind!
El75: hij zit daar geen 20 minuten omdat hij daar 20 minuten moet zitten hoor. Hij moet 2 minuten zitten. Dan vraag ik of hij klaar is om sorry te zeggen. Maar nee dat wilde hij niet, en toen ging hij weer krijsen, en dit is zo een paar keer doorgegaan tot hij zei dat hij nu wel sorry wilde zeggen. Daar kiest hij dus zelf voor, ik zeg echt niet tegen hem dat hij dan maar 20 minuten moet blijven zitten

als hij geen sorry wil zeggen, mag hij nog een minuut. Als hij geen sorry wil zeggen en gaat lopen schreeuwen en krijsen, dan mag hij nog 2 minuten. En dit net zo lang tot hij klaar is om sorry te zeggen, dus het is helemaal aan hem, hoe lang hij daar zit.
En als ik hem op de naughty step zet omdat hij mij slaat, en ik zeg dat hij 2 minuten moet zitten, moet mama er hoe dan ook niet doorheen komen met "zeg maar sorry dan mag je er weer vanaf". Als ze die 2 minuten te lang vindt, dan mag ze dat tegen mij zeggen als kind er niet bij is, maar je gaat toch zeker niet tegen je kind zeggen dat hij zich er ook wel makkelijk vanaf moet maken en niet hoeft te luisteren..?
En als de ouders het opvoeden op zich nemen, dan is dat prima. Maar aangezien ik 5 dagen per week 10 uur per dag met kind bezig ben, vind ik het wel zo prettig als hij zich in "mijn" uren ook fatsoenlijk gedraagt, en dan kan ik moeilijk zeggen dat ik maar wacht tot papa en mama er wat aan gaan doen.
overigens even voor de goede orde, ik zeg zeker niet dat papa en mama het niet goed doen. Ze hebben het beste met hem voor, maar niemand is een geboren ouder en niemand wil streng zijn tegen zijn kind, zeker niet omdat ze hem toch al minder zien dan ze zouden willen. Maar dat wil dus niet zeggen dat ik me er daarom maar bij neer moet leggen dat hij mensen of dieren pijn doet of een grote mond heeft, lijkt mij.
Alleen het enige wat ik kan doen, is in mijn uren mijn manier van aanpak laten zien, als papa en mama dat niet willen dan kunnen zij dat zeggen, en verder zeggen wat ik denk. Of ze er wat mee doen, is aan hen, iedereen heeft z'n eigen opvattingen.