Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:30

:o Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen zo veel cola drinken.... zo smerig...
Maar ik hou sowieso niet van prik en al die zoete chemische meuk.

Ontzettend goed dat je er zo bewust mee bezig bent! Succes met afkicken ;)

F_Orumster

Re: Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:31

Het smerigst vind ik dat laagje wat je over je tanden krijgt al met 1 slok. Brr.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:35

Ik lust geen cola, of nouja; ik vind het niet lekker. Eigenlijk niks waar prik in zit...
Al vind ik baco en malibu cola heeeerlijk :')

Ik drink Jus d' Orange vaak of andere sappen. Ook vind ik PURE sappen lekker zoals peren sap, kersen sap, appel sap.
Maar SPA fruit, Dubbel fris, dubbeldrank, al die sappen drink ik ook altijd.
En dan ook nog vaak gewoon water :) en op mijn werk thee en water :')

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:31

Ik dronk vroeger altijd cola. Tot ik op gegeven moment niet meer wist waarom eigenlijk, zo speciaal vond ik het niet. Toen ben ik ermee gestopt en nu heb ik in 5 jaar denk ik 2 keer cola gedronken als mixdrankje en verder niet. Ik mis het eigenlijk niet. Ik ben totaal gestopt met het drinken van frisdrank. Ik drink het alleen nog maar op een feestje bij iemand omdat er dan niet altijd sap is of als alternatief voor alcohol als ik genoeg heb gehad.
Thuis drink ik een oliebol aan cranberrysap (ooit mee begonnen voor blaasontsteking) en dat vind ik echt heerlijk. Ik ben ook op een dag gewoon begonnen met geen suiker meer doen in mijn thee. In het begin vond ik het echt niet lekker meer, maar nu vind ik het met suiker niet meer te zuipen :p

Dit zorgde er wel voor dat ik alles te zoet begon te vinden. Ik drink nu de light-versie van de cranberrysap. Niet met zoetstoffen als vervangers, maar gewoon minder suiker erin. Zoetstoffen wil ik gewoon niet drinken. Ik vind het een vies chemisch smaakje geven. Daarbij, glucose heeft je lichaam wel nodig, zoetstoffen niet. Je moet alleen niet teveel suiker binnen krijgen. Daar hoef je dan echt niet een stofje voor te gaan drinken waar je lichaam niets mee kan, maar ga gewoon minderen op suiker. De producten zijn er echt wel (Check bijvoorbeeld dubbelfris minder zoet i.p.v. light). Lees de achterkant van een product eens door en dan weet je wat erin zit en waarom iets light is, minder suiker en minder zoet of wel zoet door zoetstoffen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:33

Vroeger dronk ik ook altijd cola (na school een glas en 's avonds). Toen ik naar de middelbare school ging ben ik begonnen met water drinken, nu drink ik af en toe in het weekend een glas cola en daar kan ik dan echt van genieten, maar dan ben ik blij dat ik daarna weer over kan op water.