steunzolen en geeneen schoen past meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:18

xFioon schreef:
ja hoe werkt dat met die 3/4 zooltjes? Mijn tante heeft dat ook en dat lijkt me ook wel wat. Ik heb daar toch geen correcties zitten, en dat is wel waar ze mijn schoen slopen.

Ik vind het ideaal. Mijn oude zooltjes zijn 'gereviseerd' en toen is het voorste deel eraf geknipt. Maakt voor mij wel echt verschil. Deze passen bv prima in flatjes en dat lukt echt niet met mijn hele zooltjes.

Murthul

Re: steunzolen en geeneen schoen past meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:23

Ik vond t vrij makkelijk om schoenen te vinden waar mn zooltjes in pasten.. :=

Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan:http://www.sooco.nl/bjorn-borg-lloyd-mid-mp-zwarte-hoge-sneakers-12155.html

Ik ben de stad in gegaan en heb bij alle schoenen die ik wel leuk vond geprobeerd.. Waar ik van mn schoenmaker ook op moest letten is dat de schoen bij de hak niet smaller werd (kun je aan de onderkant makkelijk zien). En wat ik dan deed was het zooltje eruit prutsen wat erin zat en dan mn steunzool erin prutsen :=

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:10

Hebben jullie hier eigenlijk ook nog speciale stijgbeugels oid waardoor je minder last van je voeten hebt? Ik merk dat ik met mijn brede /diepere flexibele beugels echt minder last heb dan met de metalen smallere, dan voel ik af en toe mijn peesplaat toch opspelen omdat er meer druk op komt..
Dus eventueel aan andere zadel ook bredere beugels aanschaffen???
Laatst bijgewerkt door fargo op 19-08-13 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:30

ik heb ook steunzolen en maat 42 voor dames dus das ook vrij lastig.

Gelukkig nou 2,5 jaar na data dat ik me steunzolen heb gekregen heb ik ze alleen nog nodig met werken.l

Misschien een een Clarks outlet store bezoeken die hebben leren schoenen vaak met uitneembare zolen.
Zijn niet de aller mooiste maar vaak wel nog redelijk veel keuzen tussen elegant en minder elegant

Of simpel weg een 1/2 tot 1 maat groter nemen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:39

Haffylover dat is best een flinke maat voor dames inderdaad om leuke schoenen in te vinden. Super dat er toch wel keuze genoeg is dan.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:43

fargo schreef:
Haffylover dat is best een flinke maat voor dames inderdaad om leuke schoenen in te vinden. Super dat er toch wel keuze genoeg is dan.

Werk al 5 jaar in de schoenen branche dus ken de nodige trucs en zo wel :D en weet gelukkig waar ik voor moet kijken

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:38

Dat van die slippers wist ik nog niet. Ben al heel blij met m'n Birkenstocks en ben aan het nadenken over Fitflops.
Heb gelijk evengezocht op internet en kwam deze site tegen:
http://www.myslipper.nl/
Alleen jammer dat ze niet in het noorden zitten.
Verder begrijp ik dus de opmerkingen niet zo dat er geen leuke schoenen zouden zijn als je steunzolen hebt, tegenwoordig is er juist keus genoeg. Het wordt steeds "gewoner" dat schoenen en laarzen een uitneembare binnenzool hebben.
http://www.wolkyshop.com/139-dames_.html

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:47

Marie111 schreef:
Dat van die slippers wist ik nog niet. Ben al heel blij met m'n Birkenstocks en ben aan het nadenken over Fitflops.
Verder begrijp ik dus de opmerkingen niet zo dat er geen leuke schoenen zouden zijn als je steunzolen hebt, tegenwoordig is er juist keus genoeg. Het wordt steeds "gewoner" dat schoenen en laarzen een uitneembare binnenzool hebben.
http://www.wolkyshop.com/139-dames_.html

Helaas heeft niet iedereen het zelfde budget voor schoenen.
En zo veel mensen met zo veel smaken

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:02

Dat is zeker waar dat niet iedereen hetzelfde budget heeft, ik heb de laatste 2 maanden echt achtelijk hoge bedragen betaald voor extra schoenen omdat deze goed voor mijn peesplaat zijn (en ik heb al zoveel schoenen, ben echt schoenengek ..) maar de finnmatic schoenen zijn bijvoorbeeld al over de 200 eur. Het zijn dan ook echt super goede schoenen en ze gaan vast jaren mee, maar dat heeft lang niet iedereen liggen en het was voor mij ook even een rib uit mijn lijf om er meerdere paren aan te schaffen zodat ik ook nog wat kon varieren... Ik had ook echt het idee dat ik niet veel keuze had omdat ik gewoon echt erg last had en dat het gewoon nodig was. Mijn zooltjes zijn ook gemaakt op basis van de finnmatic..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:53

haffylover schreef:

Gelukkig nou 2,5 jaar na data dat ik me steunzolen heb gekregen heb ik ze alleen nog nodig met werken.l

Misschien een een Clarks outlet store bezoeken die hebben leren schoenen vaak met uitneembare zolen.
Zijn niet de aller mooiste maar vaak wel nog redelijk veel keuzen tussen elegant en minder elegant

Nope, ik werk in het outlet en ook hier alles geprobeerd.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:49

jesito schreef:
haffylover schreef:

Nope, ik werk in het outlet en ook hier alles geprobeerd.

Ik ook werk al 5 jaar in het Clarks outlet

Alesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:44

Ondertussen heb ik al weer een paar weken mijn slippers bij de podo vandaan met op mijn voeten gemaakte zolen en het gaat super! Heb ze nu ook in huis aan. Merk dat ik last van mijn rug krijg als ik op blote voeten loop of zonder "zolen". Voor mij werkt het dus prima. Slippers waren duur ( 200 euro) maar het geld dubbel en dik waard, bijkomend voordeel, loop elke schoenenkraam of winkel voorbij. Niet voor mij denk ik dan!

tiennuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:49

Marie111 schreef:

www.zlippo.nl
Heeft ook leuke modellen in 30kleuren. Ideaal :)

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:52

Ik heb ook steunzolen, en normaal heb ik maat 38. Wat logisch is want ik ben niet zo groot. Alleen als ik leuke schoenen vind, moeten die steunzolen erin en dan kom ik meestal uit op maat 40... Hierdoor zijn mijn schoenen niet echt in verhouding met mijn lichaam. En dus loop ik nu af en toe dus zonder die dingen. maar dat is niet echt een oplossing...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:16

juliaka schreef:
Ik heb ook steunzolen, en normaal heb ik maat 38. Wat logisch is want ik ben niet zo groot. Alleen als ik leuke schoenen vind, moeten die steunzolen erin en dan kom ik meestal uit op maat 40... Hierdoor zijn mijn schoenen niet echt in verhouding met mijn lichaam. En dus loop ik nu af en toe dus zonder die dingen. maar dat is niet echt een oplossing...

Ik weet niet waar jij je schoenen koopt, maar een steunzool moet gewoon in de schoen passen van de maat die je hebt.
Mijn podoloog vraagt altijd in welke schoenen de zolen moeten en zorgt dat ze daar dan in passen. Ik heb maat 38,5 / 39 en ik heb nog nooit maat 40 hoeven kopen, omdat ik steunzolen heb.

Haal je de originele binnenzool eigenlijk wel uit de schoenen? Hoe breed zijn je voeten? Als je bijvoorbeeld een brede voet hebt, moet je wel schoenen kopen in een wijdtemaat (ik weet is duur).

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:25

Mijn sportarts raadde birkenstocks aan voor mij. Die zijn nog een soort van in de mode :=
Gister weer geprikt in mn knie, nu dus 4 dagen op de bank niksdoen :(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 19:42

Birkenstocks heb ik maar zijn mij achter te laag, fitflops kan ik de hele dag op lopen heerlijk.
Het ligt denk ik ook een beetje aan wat er precies mis is.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:46

Ik heb ook steunzolen en precies hetzelfde probleem.
Ik haal meestal de zool van de schoen zelf eruit en loop de meeste van de tijd op timberlands omdat deze gewoon het fijnst zitten en ik dan verder geen last krijg van mijn heupen en knieën.
Ik heb ook steunzolen in all stars maar deze geven te weinig steun en dan krijg ik toch last van knieën en heupen. Als ik leuke schoenen aan wil doe ik deze meestal zonder zolen aan want het past gewoon NOOIT.
Ik heb daardoor ook een hekel aan schoenen kopen omdat alles wat ik leuk vind niet past door die rot zolen. Ik kan je de timberlands wel aanbevelen dat zijn een soort wandel schoenen alleen dan net wat mooier vind ik :)

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:18

Marie111 schreef:
juliaka schreef:

Ik weet niet waar jij je schoenen koopt, maar een steunzool moet gewoon in de schoen passen van de maat die je hebt.
Mijn podoloog vraagt altijd in welke schoenen de zolen moeten en zorgt dat ze daar dan in passen. Ik heb maat 38,5 / 39 en ik heb nog nooit maat 40 hoeven kopen, omdat ik steunzolen heb.

Haal je de originele binnenzool eigenlijk wel uit de schoenen? Hoe breed zijn je voeten? Als je bijvoorbeeld een brede voet hebt, moet je wel schoenen kopen in een wijdtemaat (ik weet is duur).

Ja ik heb brede voeten. Maar ik wil wel een beetje trendy erbij lopen. Dus niet in wolky's ofzo, dat krijg je wel snel met brede voeten....

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:29

ken het probleem heb sinds 2 weken die dingen en kan helemaal geen schoenen vinden en mn eigen schoenen passen niet meer op een paar oude versleten dingen na, help!
(die links die hier staan gezien maar niet mn smaak) van het weekend nog maar eens proberen wat leuks te vinden.
Laatst bijgewerkt door araber op 26-08-13 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:41

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:54

araber schreef:
ken het probleem heb sinds 2 weken die dingen en kan helemaal geen schoenen vinden en mn eigen schoenen passen niet meer op een paar oude versleten dingen na, help!
(die links die hier staan gezien maar niet mn smaak) van het weekend nog maar eens proberen wat leuks te vinden.

heb je wel de originele binnenzolen uit de schoenen gehaaald?
Heeft de podoloog de zolen ook op maat gemaakt voor de schoenen die je aanhad toen je de zolen ophaalde?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:22

Marie111 schreef:
araber schreef:

heb je wel de originele binnenzolen uit de schoenen gehaaald?
Heeft de podoloog de zolen ook op maat gemaakt voor de schoenen die je aanhad toen je de zolen ophaalde?

precies! Als je je zolen ophaalt moet je je schoenen meenemen waar ze in zouden horen en dan kijken ze of er nog aanpassingen nodig zijn. Bij mij hebben ze het op de binnenzool van dat merk gemaakt dus dat was prima. Maar nu met de nieuwe zooltjes heb ik 3 paar verschillende schoenen meegenomen daar hebben ze ze in gepast voordat ze voor mij zouden worden gemaakt en bij het ophalen gecheckt of het allemaal inderdaad paste. En dat deed het.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:45

ik heb ze gepast in mn sportschoenen omdat ik in eerste instantie ze alleen daarvoor zou gebruiken maar de klachten worden steeds erger. Daar passen ze prima in. MIjn normale schoenen daar kna de zool niet uit en passen ze dus ook niet

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:28

araber schreef:
ik heb ze gepast in mn sportschoenen omdat ik in eerste instantie ze alleen daarvoor zou gebruiken maar de klachten worden steeds erger. Daar passen ze prima in. MIjn normale schoenen daar kna de zool niet uit en passen ze dus ook niet

Dat is vervelend. Evt extra paar laten maken ofzo? Een 2e paar kost meestal minder omdat ze dan het basismodel al gemaakt hebben? En dan kun je schoenen meenemen waar het nieuwe zooltje in moet gaan passen. Heb ik ook gedaan, heb nu hele steunzool voor in mijn dichte hele goede Finnmatic schoenen waar ik aantal paren van heb. En een half zooltje dat smaller is voor mijn open sandalen, laarsjes en ecco sneakers ..