Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:19

Ja, heb maar 3 dagen in het ziekenhuis gelopen want ik kon naar de toilet dus mocht het lekker zelf uitzoeken :+
Ben eerst 3 weken bij mijn ouders verbleven die een aangepast huis hebben en nu ben ik op vakantie :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:37

Aangepast huis is wel ideaal dan haha. Ik heb vanochtend onder de douche gezeten, was heerlijk. Daarna gelopen met de fysio dus ben nu errug moe. Vanmiddag geen fysio dus lekker rustig dagje vandaag.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:12

Oh heerlijk hè als je weer kan douchen! Houd maar lekker rust vanmiddag!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 10:23

Douche was idd heerlijk.. Heb nu even weer een jankbui... Om niks eigenlijk.. Ik mocht 6 keer per dag oxinorm en dat was erg fijn want als ik pijn had kon ik dat mooi aangeven.. Omdat ik ook nog 2 x pd gewone morfine krijg hebben ze de oxinorm nu naar drie keer per dag gedaan om verslaving te voorkomen. Maar ik had vannacht dus al een oxinorm gehad. Dus net gebelt of ik wel een oxinorm kon krijgen zegt ze ja maar dan mag je er nog maar 1 he vandaag. Dus ik probeerde nog van vanmiddag 1 en vanavond 1.. Maar dat ging helaas niet door.. Dus ben niet zo happy nu want heb veel pijn op t moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:24

:(:)
Dat is toch niet om niets meid!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:28

dat is minder fijn, hopelijk gaat de pijn snel minder worden

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:29

Anders toch maar 1 nu nemen en die andere bewaren voor als je weer zo veel pijn hebt? Als het goed is werkt deze ook weer een paar uur.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 10:50

Ik heb hem idd genomen.. Om 12 uur krijg ik weer twee paracetemol en om 2 uur een diclo.. Om 6 uur krijg ik weer morfine en om 10 uur dan weer paracetemol en diclo voor de nacht. Dus daar tussenin kan ik dan nog 1 oxinorm krijgen. Ik zat te denken om nu voor de nacht wel een slaappil te vragen.. In de hoop dat ik dan in een keer door slaap en morgen gewoon s'ochtends s'middags en s'avonds een oxi in kan nemen... Hele tactiek haha.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:57

Haha slim bedacht!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 13:50

Vond ik ook haha! Nou heb net groot bezoek gehad, 10 mensen in een witte jas om je heen is toch best indrukwekkend. Ik heb een clisma gehad en dat was echt niet leuk, en daarna al helemaal niet. Heb nu veel pijn en nog niet t idee dat ik leeg ben maar goed wat eruit is is er uit!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:04

Ohjee allemaal in opleiding?? Hebben ze nog wat gevonden??

Aai jai ik wil nog geen eens weten hoe dat voelt. Heel veel sterkte en hopelijk een fijne nacht !

cannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:13

Ik lees je hele verhaal nu pas..heftig!
Maar ook zo herkenbaar...
Ik ben dan niet van mijn paard gevallen, maar afgelopen 24 juni met turnen bij een salto op mijn rug geland.
Na een helse rit in de ambulance...wachten...foto...wachten...foto...wachten, kreeg ik te horen dat ik instabiele breuk had in T11.
Ik mocht bijna niets bewegen en heb ruim 6 weken in strykerbed gelegen met een gipskorset. Om de ca. 4 uur werd ik gedraaid.
Na die 6 weken begonnen met zitten, staan en lopen. Lukte totaal niet, want ik was heel slap, duizelig.
50 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen en nu ben ik anderhalve week thuis.
Ik zit nu thuis met mijn korset (vreselijk ding) en kan al weer een beetje lopen, maar zitten is niet fijn met dit korset.
Ik ben dus nog volop bezig met revalideren en het is allemaal heel heftig.
Dit korset moet ik 6 weken dragen (nu gelukkig nog 4 weken en 4 dagen ;) en dan beginnen met fysio.
Het is duurt allemaal erg lang, maar het komt goed.
En met jou komt het vast ook allemaal goed, al is het nu op dit moment heel zwaar.Dat weet ik. Het is ook zo herkenbaar. De pijn, de angst wat er met je aan de hand is, maar ook de schrik hoe het is gekomen, de clisma's (vraag er op tijd om, dit deed ik niet en daardoor zo'n last van mijn darmen gehad), slaapgebrek, het 'veilige' ziekenhuis, de medepatiënten enz.
Zet 'm op!
Als je iets wilt weten stuur maar een pb.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 21:22

Ja geloof wel dat de meesten in opleiding waren. De hoofdchirurg heeft m'n buik en borstbeen/kas gedrukt en ik zakte zowat door t bed heen van de pijn... Morgen hoor ik meer.
Clisma opzich is niet eens pijnlijk, het voelt alleen heel raar maar het gaat heel snel. Daarna begint pas de ellende... Kreeg heel erg rugpijn en waarschijnlijk moet ik morgen weer een clisma omdat ze me ook volpompen met laxeermiddelen en er dus bijna niks komt..

Vandaag zelf al 2 keer naar de wc gelopen zonder krukken, maar dat doe ik gewoon omdat de verpleging hier echt poedersuiker is. Vind het dood eng en mijn linkerbovenbeen voelt verdoofd ( al een paar dagen ) en dat merkte ik vandaag tijdens het lopen.. Dat was heel apart..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 21:27

cannie schreef:
Ik lees je hele verhaal nu pas..heftig!
Maar ook zo herkenbaar...
Ik ben dan niet van mijn paard gevallen, maar afgelopen 24 juni met turnen bij een salto op mijn rug geland.
Na een helse rit in de ambulance...wachten...foto...wachten...foto...wachten, kreeg ik te horen dat ik instabiele breuk had in T11.
Ik mocht bijna niets bewegen en heb ruim 6 weken in strykerbed gelegen met een gipskorset. Om de ca. 4 uur werd ik gedraaid.
Na die 6 weken begonnen met zitten, staan en lopen. Lukte totaal niet, want ik was heel slap, duizelig.
50 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen en nu ben ik anderhalve week thuis.
Ik zit nu thuis met mijn korset (vreselijk ding) en kan al weer een beetje lopen, maar zitten is niet fijn met dit korset.
Ik ben dus nog volop bezig met revalideren en het is allemaal heel heftig.
Dit korset moet ik 6 weken dragen (nu gelukkig nog 4 weken en 4 dagen ;) en dan beginnen met fysio.
Het is duurt allemaal erg lang, maar het komt goed.
En met jou komt het vast ook allemaal goed, al is het nu op dit moment heel zwaar.Dat weet ik. Het is ook zo herkenbaar. De pijn, de angst wat er met je aan de hand is, maar ook de schrik hoe het is gekomen, de clisma's (vraag er op tijd om, dit deed ik niet en daardoor zo'n last van mijn darmen gehad), slaapgebrek, het 'veilige' ziekenhuis, de medepatiënten enz.
Zet 'm op!
Als je iets wilt weten stuur maar een pb.

Jezus christus! Wat ontzettend heftig. Wat een 'geluk' heb jij dus ook gehad! Ben jij niet geopereerd? Wat ik zelf heel vreemd vind is dat oa dus jij en het meisje wat bij mij op de kamer ligt maar 1 breuk heeft en dus idd wel een korset, en ik heb er drie en hoef geen corset.. Goed ik ben er heel blij mee maar vind het gewoon eng.

Ik heb nu heel veel last van m'n buik echt zo klote...

Heel veel sterkte jij met revalideren en mijn pb staat ook voor jou open.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:44

Je eet wel genoeg toch? Anders kan er ook niks gebrouwseld worden natuurlijk :P

Maar dat verdoofde gevoel, kan dat niet komen door het lange tijd liggen, alsof je been in slaap valt gevoel. Of miss zit er een zenuw klem door je breuk? Ik zeg maar wat hoor, je weet het maar nooit natuurlijk..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 22:05

Ik eet niet veel nee... Drie zakken laxeerpoeder zorgen daar helaas voor... Kwam er om half 10 achter dat ik m'n plakje brood van 6 uur was vergeten op te eten. Dus dat is toen maar weer opgehaald.. Hopelijk lukt het morgen. Dat her verdoofd voelt kan idd komen omdat ik plat lig maar dan zou ik het ook in m'n rechterbeen moeten hebben neem ik aan... Net gevraagd om een slaappil maar dat mocht niet... Dus zal vannacht wel weer wakker worden van pijnsteken in m'n benen :(.

Edit: af en toe als ik beweeg, zoals net op het toilet dat ik wilde doorspoelen, knakt er af en toe wat ik m'n rug en dan schrik ik me helemaal dood. Soms als je wat stijf bent of vast zit en je draait je rug ff flink heen en weer dan kraakt je rug vaak even.. Nou dat heb ik nu 2 keer gevoeld. Zo bang ben ik dan...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:10

Kan me voorstellen dat dat heel eng is. Wat zegt de dokter daarvan, zou het wel aankaarten!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 00:13

hoezo is de verpleging poedersuiker heb wel vaker gehoord dat groningen niet zon goed ziekenhuis is maar weet niet welke in groningen

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:19

Ik heb echt met je te doen meid... zoveel pijn ondanks de hele rits aan medicijnen die je slikt. En dan dat vervelende gevoel in je been en het knakken in je rug. Dat je daar bang wordt kan ik heel goed begrijpen! Ik ooit is mijn schouder uit de kom gehad, daarbij heeft een zenuw klem gezeten. Bij het rechtzetten is de zenuw ook weer op zn normale plek terecht gekomen, maar heb daarna nog heel lang (een paar maanden) regelmatig een tintelend, verdoofd gevoel in mijn arm gehad. Misschien is het bij jou ook zoiets? Maar ik ben natuurlijk geen dokter. Hebben de artsen er geen verklaring voor?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 07:49

Goedemorgen! Nou vanochtend al weer heel wat beleefd. Uiteindelijk kreeg ik om half 8 de pijnstilling van 6 uur. Vervolgens dacht ik ineens... Hey, helemaal geen morfinepreparaat gezien. Dus ik gebelt maar het was wel afgetekend dus ze konden er niks aan doen. Ik onder de douche en verpleegster m'n bed verschoond.. Vond ze de morfine en nog een maagbeschermer in m'n bed haha dus dat scheelt. De dokter komt zo terug want die was geweest toen ik onder de douche zat. Toen ik in bed ging net knakte er weer wat in m'n rug bah voelt echt niet fijn. En met lopen het gevoel alsof ik een slag in m'n been heb, heel raar en angstig gevoel. Dus ik lig nu te wachten op de dokter. Voor diegenen die willen weten wat er met verpleging is en welk ziekenhuis moeten maar ff pb sturen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:09

Jeetje meid, wat vervelend en 'eng' dat het niet zo opschiet en dat je dat gevoel in je been nog hebt. Ben benieuwd wat de arts daarover zegt.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:10

Fijn dat jij wel ff kunt douchen!
Ik kon dat pas na 5week!!
Haar gewassen in bed na 1week en lang zeuren dat ik nog zand in mijn haar had en zo niet naar huis kon!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:53

Nog steeds geen dokter gehad maaaaar heb wel ff heerlijk een dik uur kunnen slapen. Douchen is toch nog erg vermoeiend en ik probeer zoveel mogelijk te slapen want dan voel ik de pijn ook niet. Douchen is aan de ene kant heel lekker maar ik moet er wel de hele ochtend van bijkomen en het is wel erg pijnlijk

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 10:06

Nou arts is net geweest.. Er waren geen aanleiding voor zenuwbeschadegingen of wat dan ook, waarschijnlijk gewoon een spier. Die banketstaaf ging ook nog weer m'n hele ruggengraat langs met z'n vingers te drukken. Nou zat bijna aan t plafond van de pijn!! Dat er af en toe wat kraakt was niet iets om me veel zorgen over te maken. Waarschijnlijk een reactie van het lichaam om alles weer een beetje op z'n plek te krijgen. Wel gerustgesteld, maar nu weer meer pijn.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:12

jeetje wat vervelend!! ik wens je in elk geval heel veel beterschap.