Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:27

Stacey gefeliciteerd!
Dat is ook lekker zeg, over de zeedijk!

Ik moet om echt in het bos te lopen ook even een 5 minuutjes met de auto. Maar bij ons loopt dwars door de nieuwbouw ook een bospaadje... En in het begin liep ik die op en neer.. Nu loop ik rond, achteraf en met weiland en bomen om me heen. Prima omgeving en niet teveel verkeer.

Ik heb geen idee hoe hard ik loop, zachtjes denk ik :P

En ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik 20 minuten achter elkaar kan lopen, laat staan een uur.. Ik ben al trots als het me 3/4 minuten lukt :')

En ik ga in oktober naar New York... En eigenlijk..... lijkt het me heel gaaf om een rondje door central park te lopen :Y)

Arzil

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:37

Als je nog even doortraint en tot november in New York blijft, kan je de marathon gelijk meelopen. :') Toen ik daar de laatste keer was, was het veeeeels te koud, dus heb in de fitness van het hotel gelopen. En alleen gewandeld door het park.

In het bos lopen lijkt me wel lekker in de winter, met de huidige temperaturen staat er dan volgens mij geen zuchtje wind. Pfff, afzien lijkt me dat!!

Ik loop nu ook nog maar 5 minuten achter elkaar hoor en dat telkens met tussenpozen van 2 minuten. Maar je kan maar een streven hebben he. :Y)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:38

marionnnn schreef:
Oke en dat is gewoon ook op youtube te vinden? Je doet dus 10 dagen hetzelfde dan...

Vind het wel lachen haha!

Voordeel van lopen op de loopband is dat niemand je ziet.. Maar ik ben toch wel dol op frisse lucht, dus zou dan liever door de eentonige velden lopen.
Wij hebben wel een hometrainer thuis, maar juist de hele tijd naar de muur kijken vind ik eentonig :P

Naja wij hebben een tv ervoor aan de muur hangen met dvd speler enzo dus ik doe altijd wat leuks op of een film erin :')

Gefeliciteerd Stacey!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:39

Stacey schreef:
Thanks RubyRed, en dat langzame herken ik. :') Ik heb namelijk op mijn GPS gezien dat als ik wandel ik 6 km/u ga en bij hardlopen 8 a 9 km/u. Hoewel ik laatst 10 km/u ging. Maar als ik dat vergelijk met de snelheden die ik hier voorbij heb zien komen... :')

Lein, balen. Het kan zo ontspannend werken tussendoor!! Succes met je afstuderen.

Ik wandel op 5 km per uur en ren op 7,5 km per uur. Maar ja langzaam kom ik er ook wel :Y)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:41

KarinvdM schreef:
MightyJoe schreef:
Verder veel door velden dus nogal eentonig.
Nou, de loopband lijkt me nog veel eentoniger. :D

Mijn doel is om 10 km te kunnen lopen.

Haha ja is het ook wel maar ik vind het wel fijn :) Vooral met een lekker filmpje erbij.. Heb k het zo weer gehad haha

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:55

Stacey: gelukkige verjaardag! Aan de zee kunnen lopen elke dag lijkt me enig!

Marionnn: een rondje central park! Droom zucht... daar zou ik het ook wel voor willen doen

MightyJoe: op die manier kan ik me wel voorstellen dat je graag op de band loop, als je terwijl wat tv kan kijken..

Hoe weten jullie hoe snel jullie lopen en hoeveel km? iphoneapp?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:57

Ik heb geen smartphone, maar ik kan via http://www.afstandmeten.nl kijken hoeveel ik gelopen heb en ik houd zelf de tijd bij.
Ik loop ongeveer 10,5 km/u.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:41

Stacey schreef:
Als je nog even doortraint en tot november in New York blijft, kan je de marathon gelijk meelopen. :') Toen ik daar de laatste keer was, was het veeeeels te koud, dus heb in de fitness van het hotel gelopen. En alleen gewandeld door het park.

In het bos lopen lijkt me wel lekker in de winter, met de huidige temperaturen staat er dan volgens mij geen zuchtje wind. Pfff, afzien lijkt me dat!!

Ik loop nu ook nog maar 5 minuten achter elkaar hoor en dat telkens met tussenpozen van 2 minuten. Maar je kan maar een streven hebben he. :Y)

Het scheelt heel veel of je echt heel hard loopt of dat je gewoon een beetje gaat joggen... rustig tempo'tje hardlopen.

Zelf loop ik namelijk ook een erg rustig tempo (gemiddeld 8,5 a 9km/u) En dan houd je het echt veel langer vol, en goed door blijven ademen helpt ook. ;)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:43

Ik gebruik de app op me vriend zijn telefoon als hij thuis is. Die heeft ie gedownload op zijn Samsung telefoon. Kan je de gps aan doen en kan je precies zien waar je gelopen hebt op de kaart en hoeveel km en hoeveel km/u je gelopen hebt. erg leuk hoor.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:57

Wat gaan jullie hard! En weer nieuwe!

STacey, gefeliciteerd!!!
En wat is 30days shred?

En later zou ik uitgebreider reageren!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:29

Stacey gefeliciteerd met je verjaardag!

Vandaag weer lekker hardgelopen in de sportschool na de krachttraining. Ik moest toch wat cardio doen vandaag en binnen is het koeler. Maar toch was het nog lekker zweten hoor!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:41

Stacy gefeliciteerd!

Fanatiek zijn jullie zeg met dit weer!

30 day shred is dat je dag 1 t/m 10 stage 1 doet. Dus 10x dezelfde les. Wordt o.a. buikspieren, cardio, gewichtjes behandeld. Daarna dag 11 tot 20 doe je stage 2, vervolgens dag 21 tot 30 stage 3. Je bent dus wel elke dag aan het bewegen, het is ongeveer 30 minuten. Voor stage 1: http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

Voor buikspier kun je trouwens beter (volgens zeggen) een ander programma doen:
Level 1 http://www.4shared.com/video/CysmWyee/J ... _Six-.html
Level 2 http://www.4shared.com/video/y1zcG4ba/J ... _Six-.html

Hoe deze lessen in elkaar steken en wat het schema is weet ik niet :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:03

Buikspieren kan je op tig soorten manier trainen.
Ik weet niet of ik wat verkeerd deed, maar het filmpje in die link moet je inloggen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:06

Ah heb de link ook gewoon van internet geplukt, misschien even zoeken op Jillian Michaels' Six Week 6-Pack?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:12

Ben al even aan het sneupen geweest en ik denk dat veel mensen wat aan dit programma van haar hebben. Ik train de buik in de sportschool, zo kan ik wat gerichter trainen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:09

weer veel bijgeschreven vandaag! Ik zit ondertussen moed te verzamelen om les 7 (2011) te gaan doen. wil denk ik rond 19.30u vertrekken. Heb vandaag de hele dag bij het buitenzwembad gelegen en af en toe voor verkoeling in het water gesprongen.
Op de vraag waar ik loop: ik rij 15min met de auto om in bos en duin te kunnen rennen. vind het heerlijk, ben er toch een soort van anoniem en het is veel fijner dan een rondje om de wijk of langs een autoweg!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:52

En weer terug. Het viel me echt 100% mee. Er was een klein briesje en in het bos was het sowieso wel lekker en in het duin iets warmer, maar met dat briesje was het echt heerlijk!
Had alleen een foutje gemaakt in de route. Heb volgens mij nog 2km ofzo terug kunnen lopen, haha! Nou ja, ben weer lekker bezig geweest. En weer mijn afstand verbeterd, 3,21km. Kortom, ik loop al een km meer dan in week 1 :D! (en dat terwijl ik nu heel erg op tempo en pasgrootte aan het letten was!)

Ik zag trouwens eerder een vraag voorbij komen hoe mensen hun afstand bijhouden? Ik gebruik endomondo op mijn mobiel. werkt echt heerlijk! Kan ik bijvoorbeeld ook gelijk zien hoeveel burgers ik al verbrand heb met alle trainingen bij elkaar...(het zijn er nog steeds 2) en heb vanaf training 2 nu een totaal van 16,33km afgelegd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:46

Ik ga eerst alle lessen van STR uitlopen en dan kan ik normaal 5km lopen :) dan wil ik dat in een halfuur kunnen doen :P dan ga ik me ook echt concentreren op snelheid en tijd. Nu is het nog gewoon rustig aan :D

Vandaag les 6 gelopen, ondanks de temperatuur viel het echt mee! Ben stiekem toch wel een beetje trots op mezelf :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:52

Ik weet het niet Winged, maar als ik zo pats boem in 1x alle oefeningen van level 1 doe dan vrees ik dat ik een week niet op of neer kan... :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:03

Eerste paar dagen heb je wel een beetje spierpijn, maar daarna gaat het beter ;) Ik ga zo workoutdag 7 doen. Morgen STR2 + workoutdag 8.... ahjah

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:10

Welke doe je? Die via YouTube of die andere?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:04

Ik? 30 day shred via youtube. Workout 7 zit erop, morgen dus dubbel sporten, hardlopen en workout. :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 07:07

Davina21 schreef:
Zelf loop ik namelijk ook een erg rustig tempo (gemiddeld 8,5 a 9km/u) En dan houd je het echt veel langer vol, en goed door blijven ademen helpt ook. ;)

Dat ademen moet ik nog even op oefenen. Lijk af en toe net een zeehond! :+

Klinkt toch wel intensief hoor 30 day shred! :o Maar als missfitness het goedkeurt, moet het wel in orde zijn lijkt me. :)

Ben heel erg verwend door mijn vriend gisteren, heb gewoon een iPod Touch van hem gekregen! Nu kan ik dus ook apps die geschikt zijn voor Apple installeren. Runkeeper heb ik er nu op gezet (op laten zetten :+ ) en Evy ga ik er denk ik ook op zetten!
Lopen zal er pas morgen weer van komen, want vanavond te druk met de paardjes en de hoefsmid komt ook nog eens en daarvoor zal het te warm zijn denk ik.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 07:24

Stacey schreef:
Ben heel erg verwend door mijn vriend gisteren, heb gewoon een iPod Touch van hem gekregen! Nu kan ik dus ook apps die geschikt zijn voor Apple installeren. Runkeeper heb ik er nu op gezet (op laten zetten :+ ) en Evy ga ik er denk ik ook op zetten!
Lopen zal er pas morgen weer van komen, want vanavond te druk met de paardjes en de hoefsmid komt ook nog eens en daarvoor zal het te warm zijn denk ik.

Nu zoek je een excuus om niet te hardlopen vandaag haha... Kan je vanmorgen niet hardlopen? Een fris begin van de dag!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 07:29

Ik zit alweer 3 kwartier op mijn werk :+ Had het graag gedaan hoor! :j