Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wendy schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen, maar ik snap eigenlijk niet zo goed dat ze je bij de politie afgeraden hebben om aangifte te doen. Hoe een rechtszaak eventueel afloopt (en of er uberhaupt al een rechtszaak van komt) staat in feite toch los van het doen van aangifte? Of zie ik dat nu te simpel?
Tuinhek schreef:@ amaris
Ja, natuurlijk is dat dan evengoed fout. Maar Justitie leest alleen de feiten: Meisje was dronken, meisje is poedelnaakt in het bed van de jongen gestapt. (in jouw voorbeeld). Verdachte bevestigt dit. Vervolgens zegt het meisje: hij heeft me verkracht, en zegt de verdachte: ze wilde zelf. En dan? Het meisje KAN best verkracht zijn, maar probeer dat maar eens te bewijzen zonder getuigen en DNA sporen. Het feit blijft dat ze poedelnaakt bij de jongen in bed is gestapt.
Dus zo makkelijk ligt het nog niet.. IK weet wat er gebeurt is, hij weet wat er gebeurt is, maar ik heb stomweg een aantal feiten tegen me: alcohol, en vrijwillig meegegaan naar zijn huis.
Lieffiefi schreef:Tuinhek schreef:@ amaris
Ja, natuurlijk is dat dan evengoed fout. Maar Justitie leest alleen de feiten: Meisje was dronken, meisje is poedelnaakt in het bed van de jongen gestapt. (in jouw voorbeeld). Verdachte bevestigt dit. Vervolgens zegt het meisje: hij heeft me verkracht, en zegt de verdachte: ze wilde zelf. En dan? Het meisje KAN best verkracht zijn, maar probeer dat maar eens te bewijzen zonder getuigen en DNA sporen. Het feit blijft dat ze poedelnaakt bij de jongen in bed is gestapt.
Dus zo makkelijk ligt het nog niet.. IK weet wat er gebeurt is, hij weet wat er gebeurt is, maar ik heb stomweg een aantal feiten tegen me: alcohol, en vrijwillig meegegaan naar zijn huis.
En nu mis ik iets denk ik...
Stond er niet in je openingspost dat je op een matras aan de andere kant van de kamer sliep?
) op een matras aan de andere kant van zijn kamer.
Froukjeloves schreef:Ernstig verhaal. Alleen sommige dingen snap ik niet,..
ergens las ik van TS dat zijn ouders niet thuis waren, en in een ander stuk waarom heb je niet gegilt om de ouders wakker te maken? En een politie moet alle mogelijke dingen vertellen dus ook wat de nadelen van een aangifte zou zijn. Al weet ik niet wat ik in jou geval zou doen. Maar ik denk toch dat ik voor een aangifte zou gaan. bij een verkrachting zorgen de meeste voor geen bewijs( ze willen niet binnen een uur op het bureau zitten natuurlijk! Dus ja vind het beetje "makkelijk gezegt" van de politie.
Heel veel succes met het verwerken van alles!

Winkels gaan trouwens weer goed, afgelopen maandag met vrienden naar de film en naar de bijlmer geweest (winkelcentrumpje daar), en ik heb ook niet zo'n last meer van paniekaanvallen enzo. Mn moeder hangt nu wel met Slachtofferhulp aan de telefoon, gewoon een keer een afspraak maken om te kijken hoe en wat..Tuinhek schreef:Froukjeloves schreef:Ernstig verhaal. Alleen sommige dingen snap ik niet,..
ergens las ik van TS dat zijn ouders niet thuis waren, en in een ander stuk waarom heb je niet gegilt om de ouders wakker te maken? En een politie moet alle mogelijke dingen vertellen dus ook wat de nadelen van een aangifte zou zijn. Al weet ik niet wat ik in jou geval zou doen. Maar ik denk toch dat ik voor een aangifte zou gaan. bij een verkrachting zorgen de meeste voor geen bewijs( ze willen niet binnen een uur op het bureau zitten natuurlijk! Dus ja vind het beetje "makkelijk gezegt" van de politie.
Heel veel succes met het verwerken van alles!
Ohja, sorry, dat kan voor wat verwarring zorgen inderdaad.
Na het feest zei hij: 'je kan wel met mij mee, want mn ouders zijn toch niet thuis.' Die bleken dus wel thuis te zijn, maar al slapend. Vandaar de verwarring
Zometeen even lekker naar de stad om bikini's te zoeken.. Rotkrengen. Kan niks bedenken wat moeilijker is om te vinden naar je wens dan dat.Winkels gaan trouwens weer goed, afgelopen maandag met vrienden naar de film en naar de bijlmer geweest (winkelcentrumpje daar), en ik heb ook niet zo'n last meer van paniekaanvallen enzo. Mn moeder hangt nu wel met Slachtofferhulp aan de telefoon, gewoon een keer een afspraak maken om te kijken hoe en wat..
edit:
Nog over die aangifte.. Als ik aangifte ga doen zijn de zedenrechercheurs verplicht om behoorlijk vervelende vragen aan me te stellen, die de eventuele advocaat van de verdachte ook zeker zou gaan stellen. Dingen als bijvoorbeeld 'Je bent zelf vrijwillig met hem meegegaan, waarom? Wilde je wel sex met hem?' of: 'Waarom heb je niet geschreeuwd? Omdat je misschien wél wilde?' en ga zo maar verder.. En dat (+ het alcohol issue) zijn nou net de dingen waar ik liever niet aan wil denken..
Want ik WEET wel dat het mijn schuld niet is, ik WEET wel dat hij het onder welke omstandigheid dan ook nooit had mogen doen, maar sommige dingen krijg ik gewoon niet uit mn kop. Als ik die avond niet bezopen was geweest, had ik niet bij die jongen geslapen, en was dit nooit gebeurt. Hard maar zo simpel is het. Dus ook voor mij zal dan het hele proces van de aangifte echt niet gemakkelijk zijn, want het enige antwoord wat ik heb op al die vragen is 'ik vertrouwde hem'. Nou, daar kom je nergens mee bij Justitie denk ik.
Lieke schreef:Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.
Wat betreft je aangifte wil ik je nog het volgende meegeven.
Het hoeft niet zo te zijn dat deze jongen bij een eventueel verhoor ontkent. Je weet niet wat hij gaat zeggen, nu ga je er al vanuit dat hij ontkent. Hij zou bijvoorbeeld kunnen proberen het ook 'goed te praten' en daardoor toch bekennen.
Dit klinkt misschien heel vreemd, maar ik heb de ervaring dat veel veroordelingen plaats vinden op grond van een bekentenis, het overige bewijs is dan slechts ondersteunend en zou op zichzelf niet tot een veroordeling kunnen leiden (zoals bij jou ook het geval is).
Bovendien heeft een aangifte, veel meer dan een melding, invloed op de dader. Hij zal dan (hopelijk) inzien dat het echt ernstig is wat hij gedaan heeft en zijn ouders komen het ook te weten.
Ik wil niet zeggen dat je aangifte moet doen, het gaat erom dat jij doet wat naar omstandigheden voor jou het beste is.
Maar je weet nooit wat angst doet met een persoon natuurlijk.