Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:36

De bekendheid bij de politie is er. Zeker als TS melding gemaakt heeft.
Een melding staat los van de aangifte.
Mocht de verdachte dit nog een keer in zn hoofd halen dan zou TS eventueel haar aangifte nogmaals kunnen doen.
2 meiden die onafhankelijk van elkaar hetzelfde wordt aangedaan zijn geloofwaardiger...

*Edit; Als TS nu geen aangifte doet maar het bij een melding laat..
En de VD zou dit nog een keer doen bij een ander, dan word TS wrs gevraagd aangifte te doen, of haar in ieder geval de keus te geven.

Achterom

Re: Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:45

Ik heb het hele verhaal gelezen, maar ik snap eigenlijk niet zo goed dat ze je bij de politie afgeraden hebben om aangifte te doen. Hoe een rechtszaak eventueel afloopt (en of er uberhaupt al een rechtszaak van komt) staat in feite toch los van het doen van aangifte? Of zie ik dat nu te simpel?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:51

Wendy schreef:
Ik heb het hele verhaal gelezen, maar ik snap eigenlijk niet zo goed dat ze je bij de politie afgeraden hebben om aangifte te doen. Hoe een rechtszaak eventueel afloopt (en of er uberhaupt al een rechtszaak van komt) staat in feite toch los van het doen van aangifte? Of zie ik dat nu te simpel?

Als je als slachtoffer in dit soort zaken een aangifte doet, dan krijg je hoop. Hoe dan ook.
Je kunt de zaken vertekend gaan zien, zeker als de aangifte niet geseponeerd is.
Want, de aangifte is niet geseponeerd.. Dan word hij ter zitting vast ook gestraft.

Wat TS terecht opmerkt is het ' advocaat van de duivel' stuk.
Ikzelf zou, (het is niet zo want ik sta aan de andere kant), ook het gehele pleidooi onderuit halen.
En hoe hard dit klinkt, Alles om mijn client de zaak te laten winnen. Dus inderdaad, ook dingen als;
Waarom ging zij met hem mee?
Ze was dronken, dan slaap je toch niet bij een jongen in de kamer?
Waarom sliep zij niet thuis dan?
Heeft iemand haar horen schreeuwen dan?
Zijn er sporen gevonden?

Het is namelijk niet aan de advocaat om empathie te hebben voor de client van de 'andere partij'.

Een Officier van Justitie maakt de bepaling sepo, of dagvaarden.
Die moet namelijk een pleidooi maken met de impact die de zaak op het slachtoffer heeft gehad. Als deze van mening is dat er te weinig bewijs is dan kan hij dat niet aanvoeren en in een pleidooi, kom je uit op artikel 2, en dat is een sepo.

Al met al een hele riedel, maar ook een enorme deuk in onze tijger.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:25

maar wat ik dan weer denk.... al kruip je stomdronken en poedelnaakt bij iemand in bed, dat is toch geen excuus om dan tegen de zin seksuele handelingen te verrichten. Ook dronken en naakt kun je NEE roepen toch? En dan doorgaan... dat moet toch evengoed fout zijn?

Wat ik bedoel is eigenlijk.. het NEE an sich moet toch de leidraad zijn, niet de staat waarin je NEE zegt?

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 09:32

@ amaris
Ja, natuurlijk is dat dan evengoed fout. Maar Justitie leest alleen de feiten: Meisje was dronken, meisje is poedelnaakt in het bed van de jongen gestapt. (in jouw voorbeeld). Verdachte bevestigt dit. Vervolgens zegt het meisje: hij heeft me verkracht, en zegt de verdachte: ze wilde zelf. En dan? Het meisje KAN best verkracht zijn, maar probeer dat maar eens te bewijzen zonder getuigen en DNA sporen. Het feit blijft dat ze poedelnaakt bij de jongen in bed is gestapt.

Dus zo makkelijk ligt het nog niet.. IK weet wat er gebeurt is, hij weet wat er gebeurt is, maar ik heb stomweg een aantal feiten tegen me: alcohol, en vrijwillig meegegaan naar zijn huis.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:34

Tuinhek schreef:
@ amaris
Ja, natuurlijk is dat dan evengoed fout. Maar Justitie leest alleen de feiten: Meisje was dronken, meisje is poedelnaakt in het bed van de jongen gestapt. (in jouw voorbeeld). Verdachte bevestigt dit. Vervolgens zegt het meisje: hij heeft me verkracht, en zegt de verdachte: ze wilde zelf. En dan? Het meisje KAN best verkracht zijn, maar probeer dat maar eens te bewijzen zonder getuigen en DNA sporen. Het feit blijft dat ze poedelnaakt bij de jongen in bed is gestapt.

Dus zo makkelijk ligt het nog niet.. IK weet wat er gebeurt is, hij weet wat er gebeurt is, maar ik heb stomweg een aantal feiten tegen me: alcohol, en vrijwillig meegegaan naar zijn huis.

En nu mis ik iets denk ik...
Stond er niet in je openingspost dat je op een matras aan de andere kant van de kamer sliep?

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 09:37

Lieffiefi schreef:
Tuinhek schreef:
@ amaris

En nu mis ik iets denk ik...
Stond er niet in je openingspost dat je op een matras aan de andere kant van de kamer sliep?

jaaa, dat is ook zo! Begrijp me niet verkeerd, ik pakte even de situatie die Amaris beschreef.

Even helder en clear: ik lag (met pyjama :') ) op een matras aan de andere kant van zijn kamer.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:38

OOoo okee....
Ik dacht al dat ik gek werd :)

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:38

@Lieffiefi, er staat bij "in jouw voorbeeld", dus neeh ze is niet poedelnaakt bij die gozer in bed gekropen!!

Sorry was al gezegd...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:41

@ts.. ik vind dat je er heel goed in staat. je ben je bewust dat het niet jou schuld is en dat je er niet minder om bent qua persoon. petje af.

ook het gebeuren bij justitie kan ik me voorstellen. het is niet anders. je hebt gedaan wat je kon.ik denk dat je nu bezig moet met verwerken. zodat je weer verder kan. door de aangifte denk ik wel dat dat de eerst stap is. ook al kunnen ze er nu niks mee. doorzetten heeft voor mijn gevoel geen zin. wat je zelf ook zegt, er zijn te weinig bewijzen. wel klote.. want jij weet dat het waar is, maar als je doorgaat nog een jaar bijvoorbeeld in die zooi en dan komt er niets uit. dan moet je dan nog beginnen met verwerken.
zijn naam wordt nu genoemd, komt het ooit weer voor, dan zullen ze dat er bij pakken

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:41

Gemmeke schreef:
@Lieffiefi, er staat bij "in jouw voorbeeld", dus neeh ze is niet poedelnaakt bij die gozer in bed gekropen!!

Sorry was al gezegd...

Sorry, ik weet t.
Ik slaap nog... Het is vroeg.. Ik moet nog wakker worden :')

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 09:45

Ja, ergens is het wel klote, maar aan de andere kant staat er een melding over hem in de computer. En even heel vuil hoor maar: Als DAT geen chantagemiddel is naar de ouders van de dader om hem van school te halen..

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:49

Ernstig verhaal. Alleen sommige dingen snap ik niet,..
ergens las ik van TS dat zijn ouders niet thuis waren, en in een ander stuk waarom heb je niet gegilt om de ouders wakker te maken? En een politie moet alle mogelijke dingen vertellen dus ook wat de nadelen van een aangifte zou zijn. Al weet ik niet wat ik in jou geval zou doen. Maar ik denk toch dat ik voor een aangifte zou gaan. bij een verkrachting zorgen de meeste voor geen bewijs( ze willen niet binnen een uur op het bureau zitten natuurlijk! Dus ja vind het beetje "makkelijk gezegt" van de politie.
Heel veel succes met het verwerken van alles!

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 10:23

Froukjeloves schreef:
ergens las ik van TS dat zijn ouders niet thuis waren, en in een ander stuk waarom heb je niet gegilt om de ouders wakker te maken? En een politie moet alle mogelijke dingen vertellen dus ook wat de nadelen van een aangifte zou zijn. Al weet ik niet wat ik in jou geval zou doen. Maar ik denk toch dat ik voor een aangifte zou gaan. bij een verkrachting zorgen de meeste voor geen bewijs( ze willen niet binnen een uur op het bureau zitten natuurlijk! Dus ja vind het beetje "makkelijk gezegt" van de politie.

Ohja, sorry, dat kan voor wat verwarring zorgen inderdaad.
Na het feest zei hij: 'je kan wel met mij mee, want mn ouders zijn toch niet thuis.' Die bleken dus wel thuis te zijn, maar al slapend. Vandaar de verwarring :D

Zometeen even lekker naar de stad om bikini's te zoeken.. Rotkrengen. Kan niks bedenken wat moeilijker is om te vinden naar je wens dan dat. :+ Winkels gaan trouwens weer goed, afgelopen maandag met vrienden naar de film en naar de bijlmer geweest (winkelcentrumpje daar), en ik heb ook niet zo'n last meer van paniekaanvallen enzo. Mn moeder hangt nu wel met Slachtofferhulp aan de telefoon, gewoon een keer een afspraak maken om te kijken hoe en wat..

edit:
Nog over die aangifte.. Als ik aangifte ga doen zijn de zedenrechercheurs verplicht om behoorlijk vervelende vragen aan me te stellen, die de eventuele advocaat van de verdachte ook zeker zou gaan stellen. Dingen als bijvoorbeeld 'Je bent zelf vrijwillig met hem meegegaan, waarom? Wilde je wel sex met hem?' of: 'Waarom heb je niet geschreeuwd? Omdat je misschien wél wilde?' en ga zo maar verder.. En dat (+ het alcohol issue) zijn nou net de dingen waar ik liever niet aan wil denken..
Want ik WEET wel dat het mijn schuld niet is, ik WEET wel dat hij het onder welke omstandigheid dan ook nooit had mogen doen, maar sommige dingen krijg ik gewoon niet uit mn kop. Als ik die avond niet bezopen was geweest, had ik niet bij die jongen geslapen, en was dit nooit gebeurt. Hard maar zo simpel is het. Dus ook voor mij zal dan het hele proces van de aangifte echt niet gemakkelijk zijn, want het enige antwoord wat ik heb op al die vragen is 'ik vertrouwde hem'. Nou, daar kom je nergens mee bij Justitie denk ik.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:47

Jawel hoor. Dat is voor hem een nadelig punt. Jullie kenden elkaar allang, je vertrouwde hem, hij maakte daar misbruik van.

Denk eens aan kindermisbruik. Vaak vertrouwd een kind de dader..

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:51

Tuinhek schreef:
Froukjeloves schreef:

Ohja, sorry, dat kan voor wat verwarring zorgen inderdaad.
Na het feest zei hij: 'je kan wel met mij mee, want mn ouders zijn toch niet thuis.' Die bleken dus wel thuis te zijn, maar al slapend. Vandaar de verwarring :D

Zometeen even lekker naar de stad om bikini's te zoeken.. Rotkrengen. Kan niks bedenken wat moeilijker is om te vinden naar je wens dan dat. :+ Winkels gaan trouwens weer goed, afgelopen maandag met vrienden naar de film en naar de bijlmer geweest (winkelcentrumpje daar), en ik heb ook niet zo'n last meer van paniekaanvallen enzo. Mn moeder hangt nu wel met Slachtofferhulp aan de telefoon, gewoon een keer een afspraak maken om te kijken hoe en wat..

edit:
Nog over die aangifte.. Als ik aangifte ga doen zijn de zedenrechercheurs verplicht om behoorlijk vervelende vragen aan me te stellen, die de eventuele advocaat van de verdachte ook zeker zou gaan stellen. Dingen als bijvoorbeeld 'Je bent zelf vrijwillig met hem meegegaan, waarom? Wilde je wel sex met hem?' of: 'Waarom heb je niet geschreeuwd? Omdat je misschien wél wilde?' en ga zo maar verder.. En dat (+ het alcohol issue) zijn nou net de dingen waar ik liever niet aan wil denken..
Want ik WEET wel dat het mijn schuld niet is, ik WEET wel dat hij het onder welke omstandigheid dan ook nooit had mogen doen, maar sommige dingen krijg ik gewoon niet uit mn kop. Als ik die avond niet bezopen was geweest, had ik niet bij die jongen geslapen, en was dit nooit gebeurt. Hard maar zo simpel is het. Dus ook voor mij zal dan het hele proces van de aangifte echt niet gemakkelijk zijn, want het enige antwoord wat ik heb op al die vragen is 'ik vertrouwde hem'. Nou, daar kom je nergens mee bij Justitie denk ik.

oke ja dan snap ik het dacht al lees ik nou achterstevoren?:S
Maar doe wat je zelf het beste lijkt. Maar als iedereen denkt van tjsa dan geen aangiftes. DAn blijven ze wel lopen en dus mensen pakken.. Blijf daar wel aan denken want als iemand niet gestopt word voelen ze zich alleen maar sterker volgens mij.

Succes!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:04

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.

Wat betreft je aangifte wil ik je nog het volgende meegeven.
Het hoeft niet zo te zijn dat deze jongen bij een eventueel verhoor ontkent. Je weet niet wat hij gaat zeggen, nu ga je er al vanuit dat hij ontkent. Hij zou bijvoorbeeld kunnen proberen het ook 'goed te praten' en daardoor toch bekennen.
Dit klinkt misschien heel vreemd, maar ik heb de ervaring dat veel veroordelingen plaats vinden op grond van een bekentenis, het overige bewijs is dan slechts ondersteunend en zou op zichzelf niet tot een veroordeling kunnen leiden (zoals bij jou ook het geval is).
Bovendien heeft een aangifte, veel meer dan een melding, invloed op de dader. Hij zal dan (hopelijk) inzien dat het echt ernstig is wat hij gedaan heeft en zijn ouders komen het ook te weten.

Ik wil niet zeggen dat je aangifte moet doen, het gaat erom dat jij doet wat naar omstandigheden voor jou het beste is.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 11:16

Lieke schreef:
Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.

Wat betreft je aangifte wil ik je nog het volgende meegeven.
Het hoeft niet zo te zijn dat deze jongen bij een eventueel verhoor ontkent. Je weet niet wat hij gaat zeggen, nu ga je er al vanuit dat hij ontkent. Hij zou bijvoorbeeld kunnen proberen het ook 'goed te praten' en daardoor toch bekennen.
Dit klinkt misschien heel vreemd, maar ik heb de ervaring dat veel veroordelingen plaats vinden op grond van een bekentenis, het overige bewijs is dan slechts ondersteunend en zou op zichzelf niet tot een veroordeling kunnen leiden (zoals bij jou ook het geval is).
Bovendien heeft een aangifte, veel meer dan een melding, invloed op de dader. Hij zal dan (hopelijk) inzien dat het echt ernstig is wat hij gedaan heeft en zijn ouders komen het ook te weten.

Ik wil niet zeggen dat je aangifte moet doen, het gaat erom dat jij doet wat naar omstandigheden voor jou het beste is.

Sterker nog, ik ken hem langer dan vandaag, het lijkt me veeeeel waarschijnlijker dat hij bekent dan dat hij dat niet doet ;) Maar je weet nooit wat angst doet met een persoon natuurlijk.
Maargoed, we hebben het hier niet over gevangenisstraffen ofzo he.. ALS er al sprake is van een straf wordt dat een taakstraf van een paar uurtjes. Nou, ik kan me ergere dingen bedenken (taakstraffen voor jeugd vind ik sowieso bullshit, geef ze liever een flinke geldboete, daar schrikken ze pas van).
Dus die aangifte gaat weken, zo niet maanden duren, mn hele leven wordt overhoop gehaald, mijn vrienden worden verhoort, en ALS de aangifte dan niet al geseponeerd is, krijgt hij HOOGUIT een taakstraf.

En eerlijk gezegd gaat het me niet eens om die straf.. Want wees eerlijk, een paar uurtjes werken, wat stelt dat nou voor. Ik wil liever dat er een melding van hem is bij de politie (die is er nu dus al) en dat hij van school moet.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:20

Sorry TS, ik geloof je niet... ik herkende je schrijfstijl van een ander topic dat je een tijdje terug hebt gemaakt. Toen ik naar je berichten ging kijken, wist ik zeker dat jij het was. Ik zal verder niet posten wie je bent ofzo. Maar ik denk dat het om dezelfde J als uit je andere topic gaat en als dat zo is, denk ik dat je hem om een hele andere reden van school wilt hebben. Ik hoop voor je dat je geen valse aangifte hebt gedaan.

Hoe banketstaaf die jongen jou ook heeft behandeld, dit vind ik echt niet netjes.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:46

Dwaallicht: Ik neem niet aan dat iemand dit gaat verzinnen.

Wat een vervelende situatie ben je in beland, en houd voor ogen dat het niet jou schuld is geweest.
Ga lekker dingen met vriendinnen doen, en praat erover!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:50

Jeetje, Dwaallicht, ik hoop dat je hier heel zeker van bent, anders is dit nogal wat, om hier te plaatsen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:54

nynke55 schreef:
Jeetje, Dwaallicht, ik hoop dat je hier heel zeker van bent, anders is dit nogal wat, om hier te plaatsen.

Hir ben ik het mee eens..

Hoe weet je dit zo zeker ??

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:55

ik denk dat hier de ts niks aan heeft

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:55

Ik denk dat we dat bericht beter kunnen negeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:56

larissa288, als het niet waar is heeft de TS ook niks aan de adviezen en sterktewensen van medebokkers. Ik ben heel benieuwd of het klopt wat jij zegt Dwaallicht.

Mocht het niet kloppen wens ik TS sterkte met het verwerken, en dan ben je heel dapper dat je aangifte hebt gedaan. :)