Wie had jij bij de bevalling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:05

Bij de eerste had ik trouwens niet echt een specifieke tijd neergezet, behalve dat ze dus moesten bellen van te voren. Maar er kwam best veel bezoek 's avonds, en dát heeft me opgebroken. Normaal is rond half 10 een mooie tijd om weg te gaan, maar niet als ze om zeven uur al binnen kwamen.. En ik had dan ook een baby die echt iedere 3 uur een voeding wilde, waar je dan bijna een uur mee bezig bent.. Op een gegeven moment wilde ik de avonden dus ook echt rust, voor ons zelf (De avond sliep de kleinste toen het langst..)

Bij de tweede hebben wij dus bewust op het kaartje gezet dat de rust tijden van 1 tot 3 waren, en wanneer ze dan belden voor een afspraak, zeiden we dat we na 19.00 geen bezoek wilden. Werkte ook goed, behalve bij mijn broertje: die vond ook dat we voor hem een uitzondering konden maken dus die was echt gepikeerd. (En ja, die uitzondering kon best, deden we ook, tot ie dus ook de dag erna wilde komen. Toen was ik uit mijn slof geschoten dat ie dus wél overdag kon komen. Dat viel niet in goede aarde :n

Sannert

Re: Wie had jij bij de bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:23

Ik heb nog 1 dag in het ziekenhuis gelegen. De kleine is smiddags geboren en savonds zijn mijn ouders en ouders van vriendlief en broer en zus met aanhang langs geweest. Toen we thuis waren savonds oma en oma van vriendlief. Verder nog vrienden enz die in de eerste week zijn komen.kijken.en de rest in de weken erna.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:19

_Friemel schreef:
Ik wil ook de eerste week geen visite, ik vind het zelf al eng en heb geen zin in mensen die me non stop op de vingers kijken := voor mijn wederhelft is het ook wennen, vooral als het een meisje word, het is een hele grote beer (2 bij 2) en hij is bang om haar/hem op te tillen omdat hij bang is dat hij het kleintje pijn zou doen en hij kan er moeilijk eraan wennen als er non stop mensen zijn :j ben blij dat mn lief t ermee eens is, in de 2de week (indien ik natuurlijk kan lopen) zijn ze welkom maar niet allemaal tegelijk :=

ashley dat is wel heeeeul kortdag idd _O-

je kan je wederhelft gerust stellen hoor. Na een dagje weet hij al vast niet meer beter!! Mijn man vond de eerste luier ook doodeng, maar daarna wordt het al snel 'normaal'. Hetzelfde met optillen en alllllle andere dingen!
En om jou gerust te stellen, zolang je niet van voor tot achter inscheurt, loop je gewoon een uurtje na je bevalling gewoon naar het toilet en zo.
Daarbij krijg je juist in het begin nog lekker kraamzorg en die kunnen heerlijk voor je visite lopen. Bij ons is het heerlijk rustig met visite, ouders komen dagelijks en schoonouders ook bijna wel. En dat vind ik heerlijk! Verder komen ook onze beste vrienden in de eerste week al even. Daarna blijft het gewoon rustig met af en toe eens wat bezoek. Hier loopt het dus niet storm.
Als je heel veel vrienden en zo hebt, kan ik me wel goed voorstellen dat je wat meer probeert te spreiden.

Mensen die trouwens binnenlopen onder voeding: irritant!!! Dat vind ik echt te ver gaan. (ik geef BV).
Een kennisje van me ging doodleuk foto's mijn dochter maken onder het voeden... toen ben ik even ontploft ... :D

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:26

Wat is dan het beste om op het kaartje te zetten wat betreft bezoek? Ik heb nu in gedachten iets in de trant van "bezoek is leuk maar graag even een belletje vooraf".

Hoe vertel je mensen tactisch dat kraamvisite normaal gesproken ook maar een uurtje duurt in plaats van een hele middag/avond? :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:32

Ik heb deze keer erop staan: Bel, kom en bewonder!
Bij de eerste weet ik het niet meer en de tweede heeft door alle toestanden nooit een geboortekaartje gehad (schaaaaaam)
Bij het afspreken aan de telefoon niet alleen starttijd maar ook eindtijd afspreken. Niet dat het bij mij hielp, maar goed, misschien bij jou beter Maud ;)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:33

En als je het niet tactisch duidelijk gaat/kunt maken, heb je een goed excuus: hormonen! :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:03

Tja gewoon op een gegeven moment zeggen: nou, poeh ik ben nog wel gaar hoor. Ik ga denk ik zo maar eventjes liggen met ... (naam baby). Als ik binnenkort weer wat fitter ben spreken we weer af he!

:D

Ik had op haar kaartje laten zetten: bezoek vinden we fijn, maar mag het over een paar weken zijn?
Verder geen 'moeder en kind rusten van 12.00 - 15.00' ofzoiets omdat ik van te voren niet wist hoe lang ze in het ziekenhuis zou liggen. Tegen de tijd dat we thuis waren was ze al 5 weken dus hoefden we ook niet echt meer te rusten tussen de middag.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:29

Urielle schreef:
Tja, ik moet zeggen dat mijn seksleven een flinke deuk opgelopen heeft sinds mijn vriend de eerste geboren heeft zien worden en aangezien ze kort een spiegel aangeboden hebben zodat ik mee kon kijken kan ik me er wel iets bij voorstellen :D :D :D
Vooraf had ik hele mooie ideeen over een oergebeuren lekker thuis in bed, vriend die mijn rug masseerde en mijn voorhoofd depte met een koel washandje, of lekker relaxed in bad, ontspannen en schoon in het warme water <3
Maar helaas heeft de werkelijkheid me ingehaald, ik gedraag me zeer beschaafd tijdens het bevallen maar ik blijk het beste te 'presteren' in mijn dooie uppie (en het interesseert me verder tijdens het bevallen zelf niks wie er zicht op mijn doos heeft, maar onbenullig gepraat of iemand die uit zijn mond ruikt is echt -:(- ), ik haat warm water aan mijn lijf tijdens het bevallen (word misselijk ervan) en als mijn vriend aangeboden zou hebben zo rond de critical 8 cm om me te masseren denk ik dat ik hem het raam uitgekieperd had :o Bij de eerste had ik ook eerder ergernissen (welke vent wil er nou lekker doorslapen terwijl zijn vrouw in de kamer aan het bevallen is van de eerste?! _-:( ) dan steun aan hem en bij de tweede lag ik al een maand in het ziekenhuis en die dame was er op 15 minuten dus die was eruit voor ik door had dat ik beviel (ik stond notabene mijn haar nog te doen met de stijltang voor de foto's 8)7 )... en dat beviel prima :+
Vooraf had ik trouwens ook prachtige ideeen over natuurlijk bevallen zonder pijn bestrijding en bij de eerste had ik rond de 8 cm gerust eigenhandig een keizersnede gezet met een keukenmes, heb uiteindelijk beide bevallingen heel snel en zonder pijnbestrijding gedaan maar het is hier vrij standaard om een epidurale te krijgen dus als iemand hem toen aangeboden had... ik denk dat ik overstag was gegaan bij de eerste :)) Zeker omdat ik toen nog dacht dat ik net begonnen was, wist ik veel dat het net die kritieke centimeter was! :o?
Dus idd, het kan zo totaal anders zijn dan je vooraf denkt of plant, keizersnede, vacuumverlossing, tang, of een 'standaardbevalling', elke keer is het denk ik toch weer anders dan je vooraf bedacht had, ook als het je tweede, derde, vierde, vijfde, ... is.
Toch kun je wel eea plannen en dan in de praktijk kijken wat je echt wilt want dan weet je het pas echt. En aangezien een eerste bevalling doorgaans niet op een uurtje gepiept is, kan die schoonmoeder natuurlijk altijd nog gebeld worden als blijkt dat het TS niks interesseert wie er bij is.

Ja, ik denk ook dat je het allemaal moet bedenken voordat het gebeuren gaat, ik had mezelf juist alles voorgesteld wat er kon gebeuren, tot totaalruptuur toe :')
Ik had geen romantisch idee, mijn moeder had zware bevallingen gehad dus ik rekende op het ergste, zo kon het bovendien alleen maar meevallen!
En dat was ook zo, ik dacht al; tijdens de bevalling 'het is wel zwaar maar best te doen'.. :j
Ik heb ook met een spiegel gekeken, vond het juist helemaal niet eng, maar leuk dat ik het zelf ook goed kon zien!
@Maud_82, je kunt ook gewoon naar boven/bed gaan als je geen zin meer hebt, ga je gewoon rusten, ik had er geen problemen mee maar ben ook wel eens gaan liggen, laat de visite maar lekker beneden :j

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:10

Bij de eerste zouden in principe alleen mijn man en mijn moeder (en natuurlijk de VK) bij de bevalling aanwezig zijn :) .
Het liep echter allemaal wat anders dan geplaned :+ .
Hier in Dld is het absoluut niet de normaalste zaak van de wereld om thuis te bevallen en ik had dan ook pas 6 weken voor de uitgerekende datum een VK gevonden die thuisbevallingen deed.
Toen de bevalling bij mij begon, kwam de VK, kontroleerde mij en konstateerde dat het wel eens vlot kon gaan.
Er was echter 1 "probleempje": ze was al de hele nacht bij een andere vrouw geweest waar het niet echt opschoot en was even naar huis gegaan om zich te douchen en om te kleden en toen kwam dus het telefoontje van mijn man := ...
Maar die andere vrouw kon ze natuurlijk ook niet in de steek laten.
Om een lang verhaal kort(er) te maken :+ : ik ben uiteindelijk met VK, man en moeder mee naar die andere vrouw gegaan :D (en heb echt een geweldige bevalling gehad <3 !!).
Daar in huis waren buiten die andere vrouw haar man aanwezig en 2 vriendinnen.
Uiteindelijk is die andere vrouw 2 uur voor mij bevallen. De Gyn waar mijn VK mee samen werkte, kwam net voordat de eerste baby geboren werd en hij ging weer nadat mijn dochter er was :) . Ook de vriendinnen kwamen af-en-toe vragen of we iets nodig hadden/wilden hebben, gewoon heel lief en absoluut niet opdringerig.
Vlak voordat ik mocht gaan persen (en ik al met een bloot onderkantje lag :+ ), kwam de papa van de andere baby met zijn kind in de arm naar mij toe, legde haar bij mij in de armen en zei "dat heb jij zo meteen ook!"
De hele sfeer daar in dat kleine huisje was zo mooi en rustig dat ik me er echt geen seconde mee bezig heb gehouden wie mij daar in mijn blote doos zag ;) .
3 Kwartier later had ik idd mijn kind op mijn buik ;) .

Bij de geboorte van mijn zoon zou ook mijn moeder weer komen, ook om evtl. op onze oudste op te passen. Nu was ik een week na de verjaardag van de eerste uitgerekend en mijn SM was er ook, die zou de dag na haar verjaardag weer naar huis gaan en mijn moeder kwam de dag vóór haar verjaardag al naar ons toe.
En toen werd broertje geboren op de verjaardag van zijn zusje :P !
Ik kreeg de eerste wee om een uur of 6 en om iets na 7 uur kwam de VK. De oma's waren inmiddels ook wakker gemaakt en hebben de oudste mee naar beneden genomen toen ze om een uur of 8 wakker werd.
Kind was nog niet eens klaar met cadeautjes uitpakken ;) , toen ze haar broertje hoorde huilen, die was er om 9.20 uur :) .
Hij was nog niet eens afgenaveld toen mijn man onze oudste ging halen (ik zie d'r nog binnenkomen aan de hand van d'r papa <3 ).

Urielle schreef:
welke vent wil er nou lekker doorslapen terwijl zijn vrouw in de kamer aan het bevallen is van de eerste?!

Die van mij :D !!
We gingen 's avonds rond 00.00 uur naar bed. Toen mijn vliezen om 2 uur 's nachts braken en ook de weeen eigenlijk meteen begonnen, heb ik hem wakker gemaakt en hebben we eerst een uur getimed.
Daarna is hij mijn moeder wakker gaan maken (verpleegster in hart en nieren die ook een aantal bevalling alleen heeft gedaan omdat er toendertijd een HA vaak te laat was als er in de buurt weer eens een kind midden in de nacht werd geboren :roll: ).
Op een gegeven moment vraag 'ie aan mijn moeder "hoe lang denk jij dat het gaat duren??!" waarop mijn moeder antwoorde dat het bij een eerste kind best wel 24 uur zou kunnen duren, waarop hij antwoorde "wat?? dan ga ik nog even slapen hoor!!!"
Hij ging toen liggen en na 2 uur heeft mijn moeder hem toen wakker gemaakt om de VK te bellen :+ .

Mannen hebben wel vaker vreemde dingen tijdens de bevalling :+ .

Een vriendin van mij lag een maand voor de uitgerekende datum al sinds 2 weken in het z'huis met voortijdige weeen.
Op een gegeven moment zette het dan toch door en belden ze van het z'huis naar haar man dat het kind ging komen.
Nou woonden zij op een paar minuten afstand van het z'huis en ze dacht dus dat hij er wel uiterlijk met 10 min. zou zijn :) .
Hij kwam uiteindelijk na 3 kwartier aank*kken, keurig in het pak :+ , dus mijn vriendin had echt zoiets van what the hell is dit :? :? :? ....
"Ja, hij moest er toch netjes bijlopen als zijn zoon geboren werd en hij wist niet zo snel welke stropdas er het beste bij zijn pak paste!"
:))

Mijn schoonzusje wilde zich het liefste ter plekke laten scheiden van mijn broer, toen hij tijdens de weeen vroeg of ze even in de camera kon lachen ...
:')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:30

Hahaha Sterre! Da's ook een mooi verhaal :)) EDIT-verhalen, er staat nu meer bij :P

ik was heel vroeg in de ochtend opgestaan omdat ik me niet zo lekker voelde. Veel tijd doorgebracht op de wc maar ik had al 10weken voorweeen met bijbehorende ontlasting dus er ging ook echt geen lampje branden. Toen moest ik ineens projectielbraken (wist je dat je dat zeker echt wel 4 meter ver kunt? :+ ) en bedacht ik dat dat niet helemaal normaal was en dat ik misschien wel aan het bevallen was. Ik heb het zelfs nog op Bokt getypt hahaha. Maar goed, ik wist idd dat het wel heel lang kon duren. Maar toen raakte ik dus (achteraf gezien) aan de 8 cm en dacht ik dat ik levens binnenstebuiten gekeerd werd en dat mijn bevalling toen pas echt begonnen was, dat ik zo dus nog uuuuren verder moest. Dus vriend wakker gemaakt. Ik had me voorgenomen dat ik niet zo'n heks zou worden als sommige dames op tv dus op mijn snoezigste toon 'Schat, wil je misschien even de vroedvrouw bellen, want ik ben aan het bevallen.' Vriend draait zich kreunend op zijn dooie gemak om 'Waaaaat?' Toen hield ik het al niet meer vol om snoezig te zijn. 'Bel GVD die vroedvrouw op! Ik ben aan het bevallen!' Dus hij bellen, maar de vroedvrouw hoorde het al op de achtergrond dus die sprong in de auto. Vriend wou daarna dus doodleuk verder slapen terwijl ik dus echt heeel veeeel pijn had. Ikke spinnijdig op hem := Maar de vroedvrouw was er gelukkig al binnen het kwartier en toen ze ging controleren had ik al volledige ontsluiting en was ik zo high als een garnaal van de hormonen en interesseerde het me allemaal niks meer wat er verder gebeurde en wie er al dan niet bij was. Maar ik heb het hem toen wel echt heel erg kwalijk genomen dat hij door wilde slapen terwijl ik daar moederziel alleen zoveel pijn aan het lijden was, want dat was wel duidelijk :+
Bij de tweede wist ik wat er zou gaan komen en dat die helse pijn er pas is als je er bijna bent en dat het dan echt niet meer lang duurt, het 'echte werk' duurde maar een kwartiertje en bovendien lag ik alleen op een ziekenhuiskamertje dus ik verwachtte ook geen steun of hulp dus dat was heerlijk relaxed bevallen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:37

Mijn man was zenuwachtiger dan mij met de bevalling, die ging echt niet slapen, haha, die heeft het ook heel goed gedaan!
Maar wat wel grappig was, toen de baby geboren was, bleef ik in het ziekenhuis, mijn man ging dus thuis slapen.
Maar toen moest mijn babytje onverwachts een paar uur later in de couveuse omdat haar temp. was gedaald, dus ik mijn man opbellen...
Neemt hij zo op, ik vertel het verhaal, zegt ie:"sorry, maar wie ben je ook weer?" whahaha, die was helemaal de weg kwijt! :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:18

*proest*
Wat zei je, je vrouw natuurlijk, hoeveel koters heb je rondlopen :?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:41

Gelukkig maar één, anders zou hij wel heel erg in de war raken! :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:39

hmm tegen de tijd dat ik moet bevallen ligt ik me moeder en vader in en mijn schoonmoeder en vader en uiteraard me man/vriend in. Mijn moeder zou ik er zowizo er wel bij willen net als mijn man, maar de rest moet maar kijken of die zin heeft z'n bed uit te komen als het 's nachts is. Ze mogen ook later komen haha.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:29

Ik ben 5 weken geleden bevallen van onze eerste, een dochtertje.
Ons plan was om thuis te bevallen en indien nodig naar het ziekenhuis te gaan.
Mijn man heeft geen rijbewijs en je rijdt jezelf niet met weeen naar het ziekenhuis natuurlijk :Y) dus mijn ouders waren achterwacht wat vervoer betreft -wonen op 10minuten afstand- voor als we niet met de VK mee zouden kunnen rijden. Ik heb vroeger altijd al gezegd dat ik alleen mijn partner bij de bevalling zou willen hebben en dat is dus ook zo gebeurd. Zou ook voor geen goud mijn schoonmoeder bij de bevalling willen hebben, nog niet eens in het ziekenhuis als ik daar zou bevallen! Heb een goede band met haar en ben zelfs in mijn zwangerschap een keer met haar naar de sauna geweest, ben niet preuts dus daar gaat het me niet om. Maar zeker bij een eerste bevalling weet je zelf echt niet hoe je gaat reageren en doen, je moet je helemaal kunnen laten gaan bij iedereen die er in de buurt is tijdens de bevalling!
Uiteindelijk werd ik op 37,5 week acuut opgenomen met te hoge bloeddruk en zou ik ingeleid worden. We belden ouders en schoonouders op en schoonmams was blijkbaar meteen op de fiets gesprongen naar het ziekenhuis toe, hoorde ik van mijn man terwijl ik de tassen klaar aan het zetten was. Ik was boos en zei tegen hem dat hij haar meteen terug moest bellen om te zeggen dat ze thuis moest blijven. Mijn schoonmoeder smste mijn man vervolgens iets in de trant van "je kunt als het lukt ook wel hier slapen, dan gaan we morgen samen naar het ziekenhuis".
Echt, ik was woest!!! -:(- Ik heb mijn man heel duidelijk gemaakt dat ik haar er absoluut niet bij wou hebben, niet eens in de ziekenhuiskantine! Dat het haar eerste kleinkind was en ze supernerveus en vol verwachting was snap ik helemaal, maar het was toch zeker mijn bevalling.
Ik zou met persweeen op handen en knieen iedereen nog de deur uitgewerkt hebben, zo stellig was ik hierin ;)
Uiteindelijk pas na 3 dagen bevallen, met een keizersnede, 'savonds.
Hele ziekenhuis aan personeel langs mijn bed gehad in die dagen, dus al zou ik preuts zijn geweest dan zou ik het na al die inwendige onderzoeken en nazorg al niet meer zijn geweest :')
De volgende morgen rond 10 uur mijn ouders gebeld (uiteraard na de geboorte wel ouders en schoonmoeder gebeld dat alles goed was, dat het een meisje was en even kort hoe het was gegaan -ik was nog compleet stoned trouwens dus was haast onverstaanbaar :+ - ) en toen mijn man zijn moeder belde om een tijd af te spreken om langs te komen zei ze dat ze al in de bus zat en er over 10minuten al was. Nou, toen brak mijn klomp alweer hoor!
Je komt toch niet onaangekondigd/ongevraagd langs?!
Toen liep het dus net zo, dat ze er gelijktijdig met mijn ouders was, iets dat we absoluut niet wilden; wij wilden rust en dus geen mensen tegelijk over de vloer!

Op ons kaartje hadden we staan: Wij willen elkaar graag in alle rust leren kennen, wil je daarom je bezoekje in overleg plannen?"
Bezoek heb ik goed gepland; 1x per dag, een heel enkele keer 2x per dag. Niet 'savonds -pas na 4 weken ongeveer- en ook regelmatig een paar dagen helemaal geen bezoek. Zorg ervoor dat je dat goed bijhoudt hoor, geeft hezelf veel rust!
Nu na 5 weken komen wat collega's enz. langs.
De eerste week alleen mijn vriendinnen en directe familie (ouders/broers&zussen) en daarna verdere familie.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:48

wat een heerlijke verhalen :)) :+

Urielle, jij verteld heeel komisch :D

TS, fijn dat het allemaal opgehelderd is!!!!

ik werd met 35,5 opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en met 36,3 deed mijn lever ook niet meer wat hij moest doen, dus ik zou ingeleid worden....

veter erin om baarmoeder te laten verweken
infuus erin om aan de magnesium te gaan
ai ai ai ik heb rollende vaten dus na 6 x prikken, waarvan 1 x dat ze DACHTEN dat hij goed zat, alle magnesium in mijn arm, arm 3 x zo dik, dus coldpack erom, zat ie ein-de-lijk enigszins goed
vervolgens komt gyn binnen 'trek die veter er maar weer uit, ik heb zojuist de echo bekeken van daarstraks en er staat teveel druk op de vaten naar het kindje het moet er nu uit dus spoedkeizersnede
ik manlief gebeld, die was er binnen kwartier, terug naar de auto voor de camera :+
en ik, ik voelde me prinsheerlijk (okee dat infuus prikken deed zeer en die arm ook), maar ik had zelf nergens last van (zo vreemd als ze dan zeggen 'maar je lichaam is héél ziek') en ik was helemaal in mijn nopjes dat ik een KS kreeg :D
ik heb altijd gezegd als ik zou mogen kiezen wist ik het wel
en ik heb nooit die behoefte gehad om dat oergevoel te ervaren :+ laat alles maar lekker heel van onder whaha

dus het is hier vliegensvlug gegaan :D

mijn man is gelukkig heel lief en zorgzaam <3 en we zijn lekker 10 dagen samen in het ziekenhuis gebleven bij Jen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:51

spoedkeizersnede als in volledig onder zeil, of mocht je wel bijblijven?
Van mij mogen ze volgende keer ook wel weer een KS doen. Na 3 dagen in het ziekenhuis met een ballonkatheter en op de dag van de geboorte 9uur flinke weeen zonder dat de ontsluiting opschoot had ik het wel gehad :o
Enige jammere aan dit geheel vond ik dat ik hierdoor een volgende keer niet meer mag thuisbevallen, terwijl we dat nu zo graag hadden gewild. Komt nog bij, dat in het ziekenhuis mijn bloeddruk weer stabiel werd EN bleef, dus al met al was het ook niet nodig geweest.
Maar.... het resultaat mag er zijn <3

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:00

ik moest vanwege ziekte van crohn sowieso al in het ZH en vond dat ook wel prettiger :j
ik kreeg gelukkig een ruggenprik! dus was gewoon bij :D kon daarna alleen mijn ogen niet meer open houden :+
ja katheter vond ik ook geen pretje, die bleef zeer doen tot ik de ruggenprik had gehad! toen was alles blijkbaar lekker ontspannen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:07

Hoe was het herstel van een KS? Ik hoor vaak in de omgeving dat dat zo'n ellende is?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:23

ik had alleen mijn man bij de bevalling. maar dit was nog een helse klus.
mijn man werkt met diensten in een bedrijf een half uur rijden van hier die dag stond hij met de late tot 10.
maar om 7 uur voelde ik hem al aan komen mijn weeën waren al serieus op gang.
ben ik nog snel de paarden gaan voeren daarna ben ik met weeën de auto in gesprongen omdat ik mijn man niet kon bereiken met de telefoon en ik te koppig was om iemand anders te vragen om mij naar het ziekenhuis te brengen.
ik dus half uur later bij het bedrijf aan gekomen de receptie was natuurlijk al toe. daar stond ik.
ik met mijn weeën die ondertussen bijna niet meer te houden waren door die fabriek!! haha wat kunnen mannen dan snel lopen om je vent te gaan zoeken als ze een op het van te bevallen vrouw voor hun hebben.

mijn vriend eindelijk gevonden dus wij naar het ziekenhuis onderweg thuis nog even gestopt want ik moest en zou nog snel onder de douche gaan.
en dan wij naar het ziekenhuis.

daar aan gekomen alles ok dus nog even wachten had 7 cm
dus wij tv kijken op een gegeven moment begonnen de nacht programma's ( ook wel die bel vrouwkes van bel o800-.... ) dus ik wil iets anders zoeken om te kijken zie ik dat mijn man in slaap is gevallen en niet wakker te krijgen ohh wat was ik kwaad dat ik hem na 3 uur snurken zo uit zijn stoel heb gekieperd..

om 1 uur s' middags is mijn zoontje toen geboren..

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:53

Urielle schreef:
Hoe was het herstel van een KS? Ik hoor vaak in de omgeving dat dat zo'n ellende is?

ik vond het prima gaan :))
nog 10 dagen in het ZH geweest dat was misschien wel een voordeel (was voor de kleine, niet voor mij)
en thuis kreeg ik nog 3 x 5 uur en die kraamverzorgster vond het maar raar dat ik alles al weer kon en deed (behalve tillen uiteraard) en me zo goed voelde :D

alleen bij de 2e natuurlijk beetje lastig dat ik dan de oudste niet mag tillen, dus manlief moet dan wat langer thuis blijven

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:14

Ik vond de keizersnede ook erg meevallen. Katheter werd trouwens pas na de ruggeprik geplaatst. Hoefde ze me niet extra te vervelen zoals zij het zei :)

Scheelde natuurlijk wel dat mijn kinderen pas na een maand mee naar huis mochten en ik 8 dagen in het ziekenhuis ben gebleven. Ik kon dus iedere middag ook echt rustig gaan slapen en hoefde niets te tillen of zo.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:21

CindyUniek schreef:
Urielle schreef:

ik vond het prima gaan :))
nog 10 dagen in het ZH geweest dat was misschien wel een voordeel (was voor de kleine, niet voor mij)
en thuis kreeg ik nog 3 x 5 uur en die kraamverzorgster vond het maar raar dat ik alles al weer kon en deed (behalve tillen uiteraard) en me zo goed voelde :D

alleen bij de 2e natuurlijk beetje lastig dat ik dan de oudste niet mag tillen, dus manlief moet dan wat langer thuis blijven

Hoi, ik val ook even binnen
Ik heb een super lieve dochter van drie jaar: Abby en ben 5 maanden zwanger van ons tweede wonder <3
Abby is via een geplande sectio gekomen en dat gaat ook bij nummer twee gebeuren.
Ik vond het in het ZH allemaal erg goed geregeld.
Hoewel ik zelf panisch word van al het gedoe aan mijn lijf ( vast protocol he: infuus-catheter en op de OK een ruggeprik)
Bij mij kregen ze er echter niets in, dus ik heb eerst een flinke dosis valium gehad :o , daarna zie je alleen maar rose olifanten op het plafond :j

Ik vond het herstel best pittig, je moet je niet vergissen in een sectio hoor, het is gewoon een flinke buikoperatie
Maar ik had geen comlicaties, wond herstelde prima
Het is alleen een vreselijk pijn en trekkend gevoel, de eerste weken mag je ook echt niet tillen ( ik kwam ook amper uit bed)
De eerste weken heeft mijn man voor ons kindje gezorgd en kreeg ik overdag hulp van de kraamzorg en daarna van mijn ouders en vrienden.
Denk dat het in mijn hoofd gewoon nog een klein trauma is, want als ik erop terugkijk: toen mijn dochter drie maanden was, was ik weer actief met mijn pony in de weer.

edit: wie ik er bij zou willen hebben?
Mijn man is erbij en de artsen in de ok :P
Ik weet nog wel dat ik de eerste avond in het ZH al bezoek kreeg van schoonfam, dat vond ik vreselijk
Ik bedoel: je ziet eruit alsof je achteruit door de heg getrokken bent hoor, dan heb je echt geen zin in bezoek :o :o
Laatst bijgewerkt door ravellie op 26-06-12 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:23

Haha dodyg, ik zie het al helemaal voor me: jij naar de zaak van je man: "hallo *pufpuf* kunnen jullie even kijken *pufpuf* of jullie mijn man kunnen *pufpuf* vinden. Ik geloof *pufpuf* dat de baby eraan komt??!"
En dan nog langs huis rijden om te douchen :)) !

*MirandaFuego: "Sorry, maar wie ben je ook alweer?!" :))
Je zou ze toch voor minder een draai om de oren geven :') !

Ik had het juist dat ik het -zeker na de geboorte van de eerste- erg jammer vond dat ik zo weinig bezoek kreeg -O- ...
(We woonden toen nog niet zo heel lang in Dld en we hadden nog niet zoveel vrienden hier en onze famlie woonde 650 km verderop. Onze familie kwam het WE ná de bevalling en de vrienden uit Ned. in de weekenden daarna.)
Daarbij kwam ook nog eens dat de meeste het blijkbaar niet zo goed "durfden" om bij ons thuis te komen, bang dat het teveel zou zijn voor mij (die hadden blijkbaar bedacht dat ik zelf meteen na de geboorte met koffie en thee langs kwam ofzo :)) ).
Bij de tweede hadden we extra op het geboorte kaartje geschreven dat bezoek na een belletje van harte welkom was :) .

Wat trouwens grappig was: een van de vriendinnen van de vrouw waar ik van de eerste ben bevallen, was ook rond de tijd uitgerekend dat mijn tweede zou komen.
Ik heb mijn VK laten beloven dat ik dit keer toch echt in mijn eigen bed mocht bevallen ;) , maar dat de andere vrouw "in geval van" natuurlijk altijd mee naar ons mocht komen :+ !
Die is toen 3 dagen na mij bevallen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:45

wahahha Sterre, dat zou een gezellige boel zijn :')

Hihi, puffende vrouw door de fabriek, alle werkende mannen in paniek _O-

Urielle: Dagmar is dinsdagavond om 22.00 geboren, ik ben vrijdagochtend om 10.00 alweer uit het ziekenhuis vertrokken naar huis. Ik heb echt heel weinig last gehad van de KS!
Woensdagmiddag moest ik op de edrand zitten om zo alvast wat te doen, ik ben er voorzichtig uitgegaan en heb een half uurtje op een stoel gezeten met de lunch, konden ze gelijk mijn bed even verschonen.
Ik heb ook alleen maar paracetamol gehad tegen de wondpijn; ik moest voor de KS al steeds overgeven door de weeen, na de KS weer overgeven; door de medicatie dachten ze. Vandaar dat ik alleen maar paracetamol wilde en dat ging prima. Omhoog komen was wel wat pijnlijk natuurlijk, maar vanaf donderdagmiddag ging dat eigenlijk ook wel goed. Mijn man bleef slapen dus ging er snachts steeds uit om de baby te verschonen en bij mij neer te leggen, vanaf woensdag had ik een cosleeper dus kon ik het voeden grotendeels al zelf doen. Op donderdag moest ik met hulp douchen, maar dat heb ik staande gedaan ipv zittend en had eigenlijk geen hulp nodig. Op vrijdag mocht ik dus al naar huis, zo snel waren ze in het ziekenhuis ook niet gewend want meestal duurt het 1 a 2 dagen langer.
Thuis gelijk alles alweer gedaan, niet te zwaar tillen natuurlijk, maar zaterdag heb ik manlief even achtergelaten met de kleine en ben ik naar de winkel gegaan voor een kleine boodschap.
Even eruit, want we zaten al vanaf zondag in het ziekenhuis.

Blaaskatheter plaatsen is even een korte pijn, is bij mij voor de ruggenprik geplaatst. Op de OK heb ik de meeste pijn gehad; vanuit liggende positie met zware weeen rechtop zien te komen en de ruggenprik plaatsen. Daar kon ik echt wel om janken.
Daarna heerlijk mellow en zo stoned als een garnaal :D
Ik vroeg aan de opererende arts of hij niet gelijk even wat buikvet weg kon zuigen, nu ze toch daar bezig waren _O- en nog wat meer gekke dingen. Een uur na de geboorte heb ik mijn moeder gebeld, die zei later ook dat ik compleet van de kaart en doodop klonk :+

Volgens mijn VK moet ikdus volgende keer sowieso een medische bevalling in het ziekenhuis ivm kans op scheurende baarmoeder. Ze doen het dan het liefst onder begeleiding op de natuurlijke manier, maar op aandringen van ons zou het ook weer een KS kunnen worden zei ze.
Ik neig op dit moment naar het laatste :o Denk dat het komt doordat ik wel heel lang in de weeen heb gezeten maar die niets op hebben geleverd, waardoor ik niet de geboorte heb afgemaakt. Je hoort altijd dat veel vrouwen zodra ze hun kindje in hun armen krijgen na de geboorte gelijk zoiets hebben van "oh dat zou ik zo nog een keer doen" en dat ze de pijn alweer zijn vergeten.
Maar die fase heb ik natuurlijk niet gehad, waardoor ik nu met meer angst zit voor een bevalling dan voor die tijd -O-