Tja, ik moet zeggen dat mijn seksleven een flinke deuk opgelopen heeft sinds mijn vriend de eerste geboren heeft zien worden en aangezien ze kort een spiegel aangeboden hebben zodat ik mee kon kijken kan ik me er wel iets bij voorstellen
Vooraf had ik hele mooie ideeen over een oergebeuren lekker thuis in bed, vriend die mijn rug masseerde en mijn voorhoofd depte met een koel washandje, of lekker relaxed in bad, ontspannen en schoon in het warme water
Maar helaas heeft de werkelijkheid me ingehaald, ik gedraag me zeer beschaafd tijdens het bevallen maar ik blijk het beste te 'presteren' in mijn dooie uppie (en het interesseert me verder tijdens het bevallen zelf niks wie er zicht op mijn doos heeft, maar onbenullig gepraat of iemand die uit zijn mond ruikt is echt

), ik haat warm water aan mijn lijf tijdens het bevallen (word misselijk ervan) en als mijn vriend aangeboden zou hebben zo rond de critical 8 cm om me te masseren denk ik dat ik hem het raam uitgekieperd had

Bij de eerste had ik ook eerder ergernissen (welke vent wil er nou lekker doorslapen terwijl zijn vrouw in de kamer aan het bevallen is van de eerste?!

) dan steun aan hem en bij de tweede lag ik al een maand in het ziekenhuis en die dame was er op 15 minuten dus die was eruit voor ik door had dat ik beviel (ik stond notabene mijn haar nog te doen met de stijltang voor de foto's

)... en dat beviel prima
Vooraf had ik trouwens ook prachtige ideeen over natuurlijk bevallen zonder pijn bestrijding en bij de eerste had ik rond de 8 cm gerust eigenhandig een keizersnede gezet met een keukenmes, heb uiteindelijk beide bevallingen heel snel en zonder pijnbestrijding gedaan maar het is hier vrij standaard om een epidurale te krijgen dus als iemand hem toen aangeboden had... ik denk dat ik overstag was gegaan bij de eerste

Zeker omdat ik toen nog dacht dat ik net begonnen was, wist ik veel dat het net die kritieke centimeter was!
Dus idd, het kan zo totaal anders zijn dan je vooraf denkt of plant, keizersnede, vacuumverlossing, tang, of een 'standaardbevalling', elke keer is het denk ik toch weer anders dan je vooraf bedacht had, ook als het je tweede, derde, vierde, vijfde, ... is.
Toch kun je wel eea plannen en dan in de praktijk kijken wat je echt wilt want dan weet je het pas echt. En aangezien een eerste bevalling doorgaans niet op een uurtje gepiept is, kan die schoonmoeder natuurlijk altijd nog gebeld worden als blijkt dat het TS niks interesseert wie er bij is.