PDS topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 13:24

F_Orumster schreef:
Havermout gaat bij mij ook de ene keer goed en de andere keer fout.

Probeer nu te luisteren naar waar ik trek in heb. Zaterdag had ik zin in havermout en ging het goed.
Vanmorgen had ik zin in griekse yohurt en dat gaat tot nu toe goed, terwijl dat soms heel fout gaat!
Zo dus maar proberen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:25

Als ik ga luisteren naar m'n lichaam kun je me binnen de kortste keren rollen :')

F_Orumster

Re: PDS topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 13:25

:D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:26

:)) M'n lichaam denk namelijk dat een taille omtrek van 300 cm ideaal is _O-

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:34

Toevallig dit topic gevonden... Mijn moeder is gediagnosticeerd als PDS-er. Jammer genoeg wordt het door mensen die niet weten wat dat is niet echt serieus genomen :( Zij kan ook bijna niks eten en als ze erge last heeft (ik las ergens darmafsluiting), dan moet ze rennen naar het toilet en valt ze soms flauw omdat ze zich zo ziek voelt ocharme. Zelf vermoed ik ook PDS bij mezelf, had er nog nooit van gehoord tot mijn moeder het noemde. Het schijnt ook echt in mijn familie te zitten, een paar tantes, mijn moeder, mijn zus en ik hebben last al variëren de ernst en de klachten wel. Hebben jullie ook die ervaring dat het familiair lijkt te zijn ?
Als ik overigens jullie klachten lees van weken of maanden hele opgezette buiken, dan mag ik mezelf nog gelukkig prijzen. Ik eet waar ik zin in heb, soms nergens last van, soms verstopt en soms giga-diarree. Twee keer ging dat echt mis: de 1e keer tijdens een overnachting in een hotel (vreselijk genant natuurlijk), werd ik 's ochtends wakker en zat heel het bed onder, getsie. Dat is al jaren terug, maar laatst ging het mis op mijn werk, zo mogelijk nog genanter. Ik ben naar huis gevlucht, onderweg mijn baas gebeld, die overigens niet weet dat ik waarschijnlijk PDS heb. De volgende dag schone kleren en douchespullen meegenomen om op het werk te ontdekken, dat er wel 2 douches zijn met alles erop en eraan behalve..... een aangesloten slang met douchekop en een kraan, heel fijn dus... Tot nu toe nog niet de moed op kunnen brengen om baas te vragen om de douche compleet te maken. Afijn, daar zit je dan met je goede gedrag en helemaal voorbereid op eventuele ongelukjes. Ik heb eigenlijk "alleen" last van verstopping zo nu en dan afgewisseld met moeten rennen naar het toilet. Dan voel ik me ook goed beroerd, maar als alles eruit is dan voel ik me niet meer beroerd. Ik ben overigens blij dat ik dit topic ontdekt heb en wil iedereen sterkte wensen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:37

Dat klinkt niet fijn Elan :(:) Ik heb zelf gelukkig nog nooit een ongelukje gehad.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:55

Ook ik wil mij hier graag melden, lees al een hele poos mee in het topic.
Bij mij gaat het tijden goed, en dan heb ik er ineens weer erg veel last van. Vind eten ook gewoon niet leuk.. Warm eten al helemaal niet omdat ik daar vaker meer last van heb. Dus eet vooral veel brood, als ik al eet. Ook niet gezond dus.. Maar het lijkt wel op het moment dat ik gezond ga eten, ik alleen maar meer last krijg?

Word 's ochtends ook met een platte buik wakker, en als ik pech heb ben ik 's avonds 3 maand zwanger.. Afschuwelijk..

Gelukkig heb ik nog nooit een ongelukje of iets gehad. Maar ben altijd erg blij als ik de wc wel haal op zo'n moment. Echt vervelend Elan! :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:56

Ik heb ook meer last van het diner. Ben standaard sowieso kotsmisselijk na lekker te hebben gegeten. Leuk is dat.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:48

Bedankt voor jullie lieve steun maar... 2 ongelukjes in een jaartje of 15 valt dan wel weer mee, al blijft het niet fijn.
Hebben jullie weleens van Sennepeulen gehoord (geen idee of je dat zo schrijft) ? Mijn Indische ex-vriendje haalde die weleens voor mij als ik helemaal verstopt zat. Kan je in natuurwinkels wel kopen volgens mij. Daar trek je thee van, niet teveel blaadjes gebruiken anders ga je af... Is een natuurlijk product i.p.v. al die medische en pharmaceutische rommel. Misschien een aanrader ?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:03

Senna is heel heftig spul, mag je niet te vaak gebruiken.

Ik probeer zelf er vanuit te gaan dat je darmwerking al verminderd is als je PDS hebt. Ik probeer zo min mogelijk irriterende goedjes te gebruiken, denk dat dat het op de lange termijn alleen maar erger maakt.
In het begin heb ik het een of twee keer gebruikt, omdat je wel gezond kan gaan eten en supplementeren, maar dat bereikt z'n plek helemaal niet als je volledig verstopt zit. Toen ik m'n eetpatroon heb omgegooid, ben ik gelijktijdig begonnen met laxeermiddelen om de boel aan te gang te houden.

Kwam er achter dat het beste "laxeermiddel" voor mij, een groene smoothie s'ochtends is, gegarandeerd succes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:59

Nou, na jaaaaaaaaaaaren van ellende, 1000 x per dag naar de wc rennen enz enz enz ben ik er nu achter wat voor mij helpt....
Afbeelding

oregano olie pillen *\o/*
4 per dag.
Heb dus na ongeveer een heel leven darmendrama nu eindelijk wat meer rust en hoef niet meer 'tig keer achter elkaar naar de wc.
Na 4 dagen werkte het super. Mischien dat anderen er ook wat aan hebben?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:59

ElanII schreef:
Bedankt voor jullie lieve steun maar... 2 ongelukjes in een jaartje of 15 valt dan wel weer mee, al blijft het niet fijn.
Hebben jullie weleens van Sennepeulen gehoord (geen idee of je dat zo schrijft) ? Mijn Indische ex-vriendje haalde die weleens voor mij als ik helemaal verstopt zat. Kan je in natuurwinkels wel kopen volgens mij. Daar trek je thee van, niet teveel blaadjes gebruiken anders ga je af... Is een natuurlijk product i.p.v. al die medische en pharmaceutische rommel. Misschien een aanrader ?

Mijn arts raadde Stoelgangtabletten van Lucovitaal maar dan zonder Senna, aan. Mocht absoluut niet die met Senna gebruiken. Je moet 2-3 tabletten voor het slapengaan innemen en dan komt als het goed is de volgende dag alles er uit.

@Repelsteel: Fijn dat je iets hebt gevonden wat werkt. Van Biotics heb je hele fijne supplementen. Ik gebruik Bio-floracare XL voor mijn darmen (pro- en prebiotica) en nog wat andere supplementen voor andere dingen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:08

ik meld me hier ook.
tijd geleden is bij pds geconstateerd.
heb er pillen voor gekregen, maar ben dus geen held in pillen slikken en zeker niet van die grote.
mijn dokter zegt niks te hebben in een andere vorm als pil.
ik heb sochtends altijd hele erge buikpijn en aan t einde van de middag/avond krampen.
heel vervelend..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:01

Bij mij gaat het niet goed. Laatste tijd weer veel buikpijn/krampen en ook meer maagzuur (als ik meer zuuroprispingen heb, weet ik dat alles 'daar' niet naar behoren werkt). Ben nu ook weer begonnen met iets van probiotica. Vorige keer niet veel van gemerkt, nu heb ik een andere soort. Hopelijk helpt dit wat.

Ik vraag me wel af wat voor grote pillen je dan gekregen hebt, Rosannee_?
Het enige dat ik van de gastero-enteroloog gekregen heb is Spasmomen. Die pilletjes zijn echt mini, misschien ook wat voor jou dan? Al voel ik persoonlijk daarmee niet echt een heel groot verschil.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 06:45

Ik zal vanmiddag eena kijken hoe het heet. ;)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:20

Het zijn capsules en het heet
Mebeverine erc retard caps 200mg :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:30

En nu heb ik weer last van maagzuur -O-

Ik heb al jarenlang de sterkste versie van Omeprazol en die neem ik als het (bijna letterlijk :') ) de spuigaten uitloopt. Ik hoefde ze nooit elke dag in te nemen, want de meeste aanvallen vond ik wel uit te houden. Ik nam ze hoogstens 4x per maand.

Nu sinds twee weken is het een feestje in m'n maag. Ik kan Omeprazol nemen wat ik wil, het helpt totaal niet. Elke keer als ik heb gegeten word ik kotsmisselijk en het doet best wel pijn ook. Vandaag is het rustig in m'n buik, ik heb geen koffie gedronken om te kijken of ik daar spontaan niet meer tegen kan. Het lijkt er wel op -O-

Is maagzuur een echte PDS klacht of moet ik verder kijken dan dat?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:32

Oh ja, nadat zo'n aanval is opgehouden heb ik een heel vreemd gevoel in m'n maag. Ik kan het 't beste uitleggen als een hol aanvoelende nep honger, met een vleugje vreemde pijn. Goede uitleg he :')
Niets helpt er tegen, als ik eet wordt het gevoel alleen maar erger, water drinken helpt ook niet. Het maakt me razend :(

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:49

phormicola schreef:
Oh ja, nadat zo'n aanval is opgehouden heb ik een heel vreemd gevoel in m'n maag. Ik kan het 't beste uitleggen als een hol aanvoelende nep honger, met een vleugje vreemde pijn. Goede uitleg he :')
Niets helpt er tegen, als ik eet wordt het gevoel alleen maar erger, water drinken helpt ook niet. Het maakt me razend :(

Wachten tot het over gaat, met die klachten ben ik naar de arts geweest en toen constateerde hij PDS.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:21

De hol aanvoelende nephonger is mij ook erg bekend, echt een naar gevoel is dat... Gewoon geduld hebben, dan gaat het over :j (oh, wat klinkt dat lekker makkelijk, was het ook maar zo!)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:58

Ik heb ook maagzuur en heb waarschijnlijk ook PDS (heel zeker valt het ook niet te weten natuurlijk). Neem elke dag 40mg Pantomed/Omeprazole.. := Ik vind het niet echt terug als typische klacht, maar steek het toch daar op..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:29

phormicola schreef:
En nu heb ik weer last van maagzuur -O-

Ik heb al jarenlang de sterkste versie van Omeprazol en die neem ik als het (bijna letterlijk :') ) de spuigaten uitloopt. Ik hoefde ze nooit elke dag in te nemen, want de meeste aanvallen vond ik wel uit te houden. Ik nam ze hoogstens 4x per maand.

Nu sinds twee weken is het een feestje in m'n maag. Ik kan Omeprazol nemen wat ik wil, het helpt totaal niet. Elke keer als ik heb gegeten word ik kotsmisselijk en het doet best wel pijn ook. Vandaag is het rustig in m'n buik, ik heb geen koffie gedronken om te kijken of ik daar spontaan niet meer tegen kan. Het lijkt er wel op -O-

Is maagzuur een echte PDS klacht of moet ik verder kijken dan dat?

Je kan ook last hebben van te weinig maagzuur. Dan helpt de Omeprazol dus niet. http://www.integraalmedischcentrum.nl/index.php?section=22&page=76
Artsen denken van bij oprispend maagzuur aan een te veel, maar het kan ook een te kort zijn. Volgens de arts waar ik nu door wordt behandeld komt een maagzuur tekort zelfs vaker van dan te veel maagzuur.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:04