hoe afraken van agressieve vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:59

Benfan schreef:
Komen met excusen en smoezen waarom je nu niet kunt is ZO ONTZETTEND GEWOON! en focking frustrerend dat ik nu wou dat ik een rijbewijs had. Ik had je aan de haren bij die gast weg getrokken. Je angst over je baan, hoe je moet leven, is oma wel veilig, wat als hij je vind, wat als je weer weg gaat uit het vlucht huis. Dat is allemaal onzekerheid die hij jou langsaam allemaal in het hoofd heeft weten te praten. Wat dat betreft ben je niks beter dan een marionette aan een paar touwtjes want zelfs daarin heeft hij jou totaal in de macht. Je bent verdomme nog maar 19 jaar oud en hebt zolang je geen 'ballen' groeit geen poot om op te staan. GA WEG BIJ DIE KLOOTZAK! Het lijkt een onmogelijke en moeilijke keuze, maar het is de makkelijkste die je kunt maken. Ja je zult een zware periode moeten doorstaan maar dat allemaal is slecht weer voor de zomer aan. Zolang je blijft zul je altijd maar dan ook echt altijd zijn slaaf blijven.

Wat zeggen zijn ouders hier eigelijk over? praat je met hun hierover? wat doen die als jij aangevallen word? Waar zijn jou ouders? Je zult toch echt de moed bij elkaar moeten sprokellen en er voor moeten gaan meid. Al heb je het gevoel door vuur te lopen, je MOET erdoor heen. Wij kunnen niks voor je doen, JIJ maakt de keus en JIJ maakt de verandering.

Kan niet anders zeggen dat dat ik het hier volkomen mee eens ben

booster

Re: hoe afraken van agressieve vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:33

Je werkgever op de hoogte stellen lijkt mij wel erg belangrijk ondanks je deze baan nog niet lang heb.
Als je een keer niet komt misschien wel omdat het te ver gegaan is kunnen hun aan de alarmbellen trekken.
Ik denk dat je werkgever het meer respecteerd als je het nu zegt dan dat hij er later misschien wel via via achterkomt, Vertrouwen is 1 van de belangrijkste dingen die een werkgever wilt zien.
Evt als je familie hebt waarvan hij het bestaan niet vanaf weet of geen adres heeft kijken of je daarheen kan evt.
Politie vragen of ze erbij willen zijn als jij je spullen gaat halen en hem vertelt dat het over is en dat hij geen contact meer hoeft te zoeken met jou of mensen in jou omgeving.
Ga anders een keer met blijfvanmijnlijfhuis praten over mogelijkheden en hoe alles zit als je daar evt terrecht kunt.

Sucses ermee maar beter vandaag dan morgen, want nu is het dit en wat is het morgen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:41

Sinds het plaatsen van het bericht en de initiële antwoorden is TS niet meer op Bokt geweest. Ik hoop dat alles ok met haar is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:27

Kwanyin schreef:
anneliesdj schreef:
Niet onderduiken, juist zorgen dat je veel mensen om je heen hebt en dat hij weet waar je bent.
Laat hem maar op je werk komen met een grote bek, dat zou het enige moment zijn waarop je zou willen dat hij je slaat, heb je meteen een hele rits getuigen, politie erbij, meneer een straatverbod en je hoeft je geen zorgen meer te maken.

:n

Mijn bloedeigen zus is ooit opgezocht geweest door een agressieve ex-vriend, toen ze avondles had. Denk niet dat iemand die écht agressief is zich daardoor laat tegenhouden. Mijnheer heeft trouwens niets gekregen want hij heeft achteraf zo op haar ingepraat dat ze haar klacht heeft teruggetrokken. Daarnaast is een straatverbod mooi op papier maar het geeft niet plots een of ander elektisch veld langs je heen wat hem gaat tegen houden. Ik heb met cliënten gewerkt die dit ook hebben aangevraagd, en waarbij de ex-partner uit wraak evengoed de woning inbrak en nog véél ergere dingen uit wraak deed. Onderschat alsjeblieft het fysieke èn psychologische gevolg van partnergeweld niet, dat ligt echt vele male gecompliceerder dan "nou, laat hem maar eens komen met zijn grote bek, het is direct afgelopen als hij één vinger durft uitsteken en ik naar de politie ga!" .

Het is wel de enige manier om goed in te grijpen en indruk te maken.
Als je omgeving er vanaf weet is het alleen maar beter, kunnen ze je waarschuwen als ze hem in de buurt zien of als hij naar haar vraagt.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:09

Kwanyin schreef:
Dat klopt :j .Maar dan kan je beter als verandering kiezen jezelf in veiligheid gaan brengen (vluchten, en je laten omringen door professionele mensen) dan hem met een grote bek en hoop bijeengescharrelde vrienden staan op te wachten om te vechten. Daarnaast zal hij best wel zo slim zijn om niet in het openbaar amok te maken, en je kan niet voor de komende jaren 24 uur per dag sterke mensen langs je hebben, dat is helemaal geen leven meer...

Vanuit mijn opvoeding en mate van beschaving zou ik idd niet kiezen voor een hoop bijeengescharrelde vrienden.... Ik weet echter vanuit ervaring van anderen, dat in geval van bepaalde personen, met bepaalde gedragsproblemen, en uit bepaalde milieus, dat zo'n horde vrienden of enkele dreigementen de situatie beter hebben geholpen dan de reguliere, nette weg.

Ik wil het niet aansporen hoor ;) Maar soms helpen dreigementen en knokpartijen beter dan de beschaafde manier. Helaas.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:26

leef je nog TS?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:23

Hey Hoe is het nu met jou?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:03

Ik ga even alles lezen want ik zit in hetzelfde schuitje.
Gaat het wat met je ts ?
Als er iets is, ik ben er voor je ik begrijp je helemaal.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:23

Lang niet online geweesr... Hoop dat alles goed is?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:04

Kent iemand TS?
Hoop dat alles goed met haar gaat...

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:41

Meid, je hebt al heel veel tips gehad, en ik hoop dat je er uithaalt wat jij belangrijk en nuttig vindt. Wat ik nog wil toevoegen: vergeet niet dat de politie aan dossieropbouw moet doen vooraleer het Parket iets kan ondernemen. Op basis van één aangifte, een onvolledige aangifte (dwz, bijvoorbeeld zonder medisch attest) doen zij inderdaad jammer genoeg niks. Wat ik je - als maatschappelijk assistente bij de politie - adviseer, is van bij elke ruzie met fysiek geweld, aangifte te doen. Ga naar je huisarts, laat alles vaststellen en laat bij de politie foto's maken van je verwondingen. Dat is heel belangrijk. Als jij een aantal aangiftes gedaan hebt, gebeurt er heus wel wat!! Voorwaarden, zoals een straatverbod, kunnen dan het gevolg zijn voor hem. Uiteraard wordt hij bij elke aangifte die jij doet, verhoord om zijn versie van de feiten te geven.

Wat nog bij me opkwam bij het lezen van je verhaal: gebruikt je vriend drugs? Omdat dit toch vaak voor zulke agressieve uitlatingen zorgt... Niet dat je daar dan zelf iets aan kan doen, maar het kan wel een verklaring zijn voor zijn gedrag...

Heel veel sterkte gewenst, ik hoop oprecht dat je iets doet met mijn tips! Ga niet zomaar mee met de graag gebruikte zin 'De politie doet niks!'