Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monica24

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:00

Valt vast wel mee. Bij mijn zijn ze er alle 4(!) uit. Een voor een omdat eerst alleen de bovenkiezen doorkwamen. Die doen ze dus alleen in extreme gevallen tegelijk omdat je anders teveel verdooft. De eerste is echt bij gehakt door de kaakchirurg. Niks van gemerkt. Je krijgt een groene doek over je hoofd. Ik ben volgens mij in slaap gesukkeld door de verdoving. Mijn moeder hoorde geboor en gehak vanuit de wachtkamer, ik heb niks meegekregen. De tweede ging er makkelijker uit. Ik had de hele dag vrij genomen, maar dat was nergens voor nodig. De 3e werd door mijn eigen tandarts getrokken. Spuitje, trekken, wegwezen. De 4e was ontstoken. Ik zou hem er zelf ng wel utgetrokken hebben, dus was alleen maar blij. Een rukje en klaar. In de auto naar huis moest ik zowat kotsen van de watten die er in zaten, dus eruit gehaald en direct door naar een verjaardag. Ik heb wel drie dagen een doof gevoel gehad van de verdoving de laatste keer, dat was wel lastig. Dus, geen zorgen maken van te voren, het kan ook best meevallen. Succes!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 08:37

Ja ik hoor inderdaad ook gewoon positieve verhalen dat het zo gepiept is enzo. Das wel fijn.

Heb net even geinformeerd. Ze doen niet allemaal tegelijk, tis eerst links en dan rechts (of andersom). Mag wel even met de arts informeren of ze rechtsboven dan ook meteen kunnen weghalen. En dan moet er plusminus 3 weken tussen zitten voor de andere zijde. :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:04

Komt nu wel erg dichtbij... ik wil niet :')

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:08

Ik heb ook alle 4 mijn verstandskiezen moeten laten trekken. De eerste keer 1 en een paar maanden later de overige 3.
Heb nergens last van gehad, enkel een paar dagen wat zachter voedsel moeten eten. :)

Succes ermee!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 20:25

Bedankt __Nienke! Ik ben benieuwd :)

@ Naomi_Haffie, moest jij nou ook morgen?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:33

Succes morgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:44

succes morgen! je kan het hoor!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 21:44

Dank jullie wel! Zal wel laten weten hoe t gegaan is. Zal wel foto maken haha, ben beniuwd hoe ik eruit kom te zien.

Even vraagje.. Krijg je standaart trouwens een hechting..??

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:50

jaa ik moet ook morgen.. hoelaat jij?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:57

Sterkte!! Hier ook morgen...

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 07:02

Jullie ook sterkte!

Ik moet om 14.00 uur.. Jullie?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:12

10.00, dat is bij jullie 11.00..

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 10:18

Ooee... Dan zit je nu nog in de stoel, of je bent er net uit.. :)
Hoe is het gegaan?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:24

viel het mee??
ik moet over een uurtje..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:28

Haha toen zat ik nog, het heeft een uur en een kwartier geduurd := hij dacht hem gewoon te kunnen trekken maar de kies had blijkbaar geen zin om eruit te komen dus moest hij hem er uiteindelijk toch nog chirurgisch eruit halen -O- wortels zaten er echt in een hoek in dus hij moest eerst de bovenkant eraf slijpen en daarna de onderkant in tweeen zagen en die er dan een voor een uittrekken. Heb er verder niet echt pijn aan gehad gelukkig, de prikjes deden nog het meeste pijn haha, maar het was wel een beetje ongemakkelijk natuurlijk. Maar ach voor flinke pech hebben vond ik het nog erg meevallen! Alleen de napijn zal wel iets sterker zijn helaas.

Je zal dit wsl niet meer lezen voor je zelf aan de beurt bent, maar alsnog veel succes en sterkte, komt vast helemaal goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:30

Iedereen sterkte.

Klinkt alsof t mee is gevallen Zitouna :)

Ik mag vrijdag voor controle, dat is maar goed ook want nu kan ik mn kaken niet eens op elkaar krijgen. Heb ik wel vaker last van :\

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:51

Joolien thanks, tja het viel dus eigenlijk tegen, hij dacht dat het makkelijker zou gaan, maar nou ja als het dan zo erg was vond ik het nog wel meevallen :') het heeft iig niet erg pijn gedaan ofzo. Oh die kaken niet op elkaar krijgen had ik dus ook, daarom moest deze er echt uit, hij zat alles verder in de weg. Heb je nog verstandskiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:55

Alles zit er nog in, voor een maand geleden had ik nog nergens last van. Meestal was het na een uur weer weg, maar nu voelt het alsof er een knikker in mn kaak zit.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:14

zo verstandskies links onder is r uit.. viel me reuze mee :p hoelang moet je koelen?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 14:39

gloeiende hee! Deed zeer! heb bij beide kiezen een extra verdoving gekregen (die niet gevoeld ivm die andere verdovingen). Hij deed ze bij mij niet alle 3 omdat daar geen tijd voor was, anders had het waarschijnlijk wel gekunt. Hij heeft in ieder geval de gene die moest gedaan en daarboven. Dus allebei aan de rechterkant. Verdoving werkte wel meteen dat was wel fijn. Nu om de 10 min koelen en pas eten als de verdoving eruit is.. Voorzichtig drinken met een rietje, gaat redelijk. Mond fijn open doen niet eigenlijk..
Nu weer antibiotica spoeling, dezelfde.

@ Zitouna, wat balen dat het op die manier moest.. Gelukkig heb je er niet veel pijn aan gehad! Hopen dat de napijn wat mee valt.

@ Naomi_Haffie, wat fijn dat t mee is gevallen bij je!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:41

Lang koelen, ik heb toen echt de hele dag en avond gekoeld. Hielp echt goed, had zoveel minder last van zwelling. M'n wang kreeg de dagen daarna wel alle kleuren van de regenboog, tot grote hilariteit van m'n omgeving :')

@Naomi_haffie: Fijn dat het is meegevallen!

@TS: Hoe ging het bij jou??
*edit: zie net je post. Goed koelen nu. En eten zal wel even raar zijn. Bij mij lukte dat niet echt. Ik durfde ook niet zo goed omdat m'n kaak zo'n pijn deed bij het openen van m'n mond en ik het idee had dat allemaal etensresten in dat gat gingen zitten := Gebeurt niet omdat het gehecht is, maar vond het zo'n raar gevoel.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 14:45

Ze hebben het bij mij gehecht, zeiden ze ja met een draadje nu hechten, ik zo gadver! haha maar niks gemerkt! Ik mag over 5 min weer koelen.. Nja nu alweer eigenlijk! Jaa ik ga even kijken hoe t gaat met eten. Had spontaan in een milkshake toen ik langs de snackbar fietste. Maar toen had ik gaas nog in mn mond!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:01

ik moest ook extra verdoving.. haha,
is bij mij ook gehecht :p
over een maand gaan ze mijn andrre onderin doen,
gaasje was net doordrenky met bloed echt goor haha,
wanneer is zn verdoving uit gewerkt?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:10

Verdoving werkt volgens mij zo'n 4 uurtjes. Voordat ie uitgewerkt is zou ik al een Ibuprofen nemen, dan heb je niet zo'n last van de napijn. En voor het slapen gaan ook een Ibuprofen, kun je tenminste lekker slapen :D (anders blijft het zo kloppen).

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:45

aaawh dat duurt nog ff .. k heb honger :")