Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:41

:(:) hele dikke knuf!

ik krijg 30 mei als het goed is mijn 8 weken echo, of 9 weken, weet dan ook eindelijk wanneer ik uitgerekend ben, hoop dat alles goed is!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:14

Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen :D , het is echt zo leuk om er achter te komen dat je zwanger bent :)) .
8 maanden geleden stond ik met een positieve test in mijn handen en inmiddels is mijn zoontje bijna 2 weken oud :D .

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:23

we zijn al dik jaar bezig en heb me hele levensstijl om gegooid, niet drinken,roken,gezond eten, extra folium en vitaminen....en nog niks.....heb het ondertussen maar even opgegeven (ook vanwege schulden) want kon de teleurstelling niet meer aan iedere maand, werd ook compleet voor de gek gehouden door m'n eigen lijf zo ff 4 weken overtijd dan weer 3 weken over tijd maar nooit zwanger -O- ......wel misselijk, grotere boobs, en harde/trekkende buik....maar niks niks en nog steeds niks dus voor mij laat maar even denk ik dan over een paar jaar (schuldenvrij) gaan we het weer zere neus proberen en dan ook maar met medische ondersteuning erbij.....en sorry maar ben stinkend jaloers op jullie |( !!! en soms kan ik niet eens blij zijn voor andere vrienden en fam als er weer een in verwachting is......

mijn pb staat open voor lotgenootjes.....

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 14:03

Boompje wat vervelend.. ik snap dat wel , als je het al zo lang en zo graag wilt en het tegenzit je niet altijd blij voor iedereen kunt zijn in je omgeving die wél zwanger raakt..
Maar om het even positief te bekijken is het wel fijn om weer even lucht te hebben en als je straks schuldenvrij bent weer positief er tegen aan kunt gaan. Veel succes met alles en als je wilt mag je gewoon lekker mee kletsen met ons hoor (ook als je een slechte dag hebt en steun nodig hebt)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:50

hi Boompje, sterkte!

maar om heel eerlijk te zijn ik heb een ander topic van je voorbij zien komen waar je je hele salaris in moet leveren, je vriend ook schulden betaald en jouw zorgverzekering, vind je het dan echt verstandig?
Imo is dat niet heel wijs want je wilt je kind toch wel een schone luier kunnen geven?
anyhow, dikke knuf :(:)

Ik hoop dat jullie over een paar jaar een goede schone start kunnen maken en aan de knutsel kunnen :)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:02

Ik heb nu nog 5 pillen op mijn strip.. Spannend!

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:17

Ff een berichtje van mij

Januari besloten om er voor te gaan..
Hij 35 en 'zonder' kind
Ik 32 en 1 zoon van bijna 7
Nu een jaar samen jah kan voor de ene snel zijn ma voor ons nadat wij elkaar nu 19 jaar kennen nee..
Vanaf februari geen cyclus en om de 2 weken testen negatief op nefagtief...3 weken geleden kuur primolut gehad.. Zonder resultaat. Vanmorgen een verwijsbrief gekregen voor de Gyno. Ben benieuwd wanneer ik daar terecht kan.. Heb al een gezonde zoon dus kan wel zwanger worden, heb alleen van mijn ex een kadootje (chlamydia) mee gekregen. Hier voor behandeld ma weet niet hoe lang ik dit heb gehad. We wachten af. Als het lukt via de 'normale' weg met medicatie zou het fijn zijn

Zou iedereen het gunnen en zwangerschap. Heerlijk!!
Gefeliciteerd voor hen die het al gegunt is!!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:04

Hopen dat de boel snel op gang komt Smokey.
Heb jij lang gebruik gemaakt van de pil.
Want ik vind het best wel raar dat een cyclus zomaar uitblijft.

En helemaal hopen dat je nu geen nare afloop krijgt van het kado'tje van je ex.

Ik probeer nog steeds hard met jullie allemaal mee.
Weet dat ik mijn lichaam rust moet gunnen want het is nu 2 week geleden.
Afgelopen woensdag bij de gyno geweest om mijn anti-d prik en een echo als controle.
Ik bleek toen nog niet helemaal schoon te zijn maar de gyno zag geen rede om tot ingrepen in te gaan.

Het enige was dat we moesten wachten totdat ik weer ongesteld zou worden, al moet ik bekennen dat we het nu niet veilig doen.
Het wordt alleen wel lastig als ik straks zwanger blijkt te zijn terwijl ik gewoon zit te wachten op mijn periode, want hoelang duurt het eer de boel weer naar behoren werkt.
Aan de andere kant ook niet zo erg want als ik wel blijk voor mijn periode zwanger te zijn en daar later achter kom dan heb ik in elkgeval een minder lange eerste trimester in de zwangerschap.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:08

smokey ik hoop dat de gyno je snel kan helpen! Wbt hoe lang je samen bent, er zijn stellen 10 jaar samen en die gaan uit elkaar terwijl ze net een kind hebben en er zijn stellen die een half jaar dol gelukkig zijn en 30 jaar later nog samen zijn, alleen jij kan dat aanvoelen :)

zahlina, je lichaam weet het dondersgoed als het er klaar voor is, dus als je nu lekker doorknutselt so be it :D

Ik zit inmiddels lekker helemaal verstopt en mijn buik groeit met de dag door mijn darmen..

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:10

Heb 5 jaar spiraaltje gehad.. En daarvoor 3 jaar pil vrij... Mijn zoon was er ook pas na een jaar had toen wel een cyclus onregelmatig ma toch dit spant de kroon zeg maar

Was met mijn ex 12 jaar samen.. Nu door alle rompslomp nog geen jaar gescheiden..

@Zahlina
Jah je kan zo weer zwanger zijn.. Gebeurt wel vaker na een miskraam.. Succes!!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:36

Ik heb helaas een fikse maag en darmontsteking te pakken. Dus hierdoor bleef waarschijnlijk mijn menstruatie uit. Maarja volgende keer beter en vooral positief blijven...

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:26

Jeetje wat balen!! Beterschap!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:29

Balen zeg, hier na 10 dagen overtijd toch ongesteld en niet te zuinig ook dit wordt mijn tweede nacht slapen met een kruik, ik heb dat nog nooit eerder gehad, kan niet eens rechtop staan.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:57

@ drama. Veel sterkte met je darmen, lijkt me geen pretje.
@ Smokey. Ik blijf voor je duimen dat straks bij de gyno blijkt dat het allemaal meevalt en dat je cyclus straks gewoon weer terug is.
@ Rienne. Oef dat is toch een flinke tegenvaller. Wordt maar snel weer beter!
@ Zonnebloem. Verdorie meid, het had zulk mooi nieuws kunnen zijn en dan krijg je nu in alle heftigheid je menstruatie. ik hoop dat je de nacht een beetje goed doorkomt.

Voor jullie is het waarschijnlijk nu al lang bedtijd. Ik moet zo aan de maaltijd beginnen.
Net even met mijn buurman gesproken, ik kreeg op mijn kop van hem dat ik zo hard aan het werk was in de tuin, hem dus uitgelegd dat ik een miskraam heb gehad waarop hij zijn verhaal verteld.
Ze zijn hun eerste kindje verloren 2 week voordat ze waren uitgerekend, kindje had in de buik een hele agressieve vorm van kanker gekregen. Daarna hebben ze 6 miskramen gehad en gelukkig hebben ze nu een hele leuke maar wel wat ondeugende 3 jarige rond lopen.
Gelijk geregeld dat zijn vrouw (ze heeft een aantal apotheken) er voor gaat zorgen dat ze voor mij standaard anti-d heeft liggen.
Mocht ik straks weer een prik moeten hebben (en dat moet ik als ik eenmaal zwanger ben en het goed gaat of mis) dan kan ik haar altijd bellen en heb ik het middel.

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 00:14

voor mijn niet Zahlina
Zit in de nacht heb er 2 en jah net heeft mijn telefoon het begeven dus even op de computer ;) (batterij)

Jeetje heftig verhaal.. Wel weer erg fijn dat ze bezorgt zijn en je op die manier kunnen helpen

Zonnebloem Bah dat zijn rot nachten hoop dat je een beetje kan slapen!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 00:35

Oh bah nachtdiensten.
Dat is een van de dingen die ik nooit zal missen.

Vriendlief is nu eindelijk onze hangmat aan het ophangen dus morgen kan in siësta houden in de hangmat.

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 01:32

oow lekker Woensdag komt bij ons de tuinmuur er weer in dus dan kan de veranda afworden gemaakt en de hangmat er ook weer aan

ik doe er 6 in de maand de rest ben ik thuis voor Teun.
als ik 24 uur overdag werk verdien ik net zo veel..

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 02:00

Oke ik kan me voorstellen dat je dan kiest voor 6 nachten per maand ipv 24 uur per week.
Ik draaide in mijn politietijd zo'n 6 tot 8 nachten in de maand en heb de gehele tijd dat ik er werkte constant een jetlag gevoel gehad en heb mezelf belooft dat ik dat nooit meer zou doen.
Ben nu echt van de regelmaat. rond 23.00 naar bed en rond 7.30 weer wakker.

Hangmat hangt hier nog niet waarschijnlijk zijn de muren van ons huis toch voorzien van wapening we komen niet dieper dan 3 cm en dat is een klein beetje te ondiep voor een hangmat.
Morgen de siësta maar weer op het luchtbed in het zwembad, hangmat was als afwisseling wel leuk geweest.

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 04:58

heb er gelukkig weinig last van 2 dagen en ik ben weer in mijn ritme van schoolgaan enz
nog ander half uur en ik kan na bed

zwembad isook niet vervelend ;)

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:34

Zo wat een nachtelijk topic word het zo! hahaha
@ Smokey, Suc-6 hopelijk is het verklaarbaar en al helemaal oplosbaar.
@zalhina Ik ben het eens met Dramaqueeen. Je lichaam accepteerd alleen de bevruchting als je lichaam er klaar voor is. Je lichaam is wijzer als je zou denken ;)
@dramaqueen, Wat een geweldig nieuws! echt super fijn. Die eerste echo is zo vet geniet er maar van!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:03

Hebben er hier mensen ervaring mee?
Ik heb nu vrij weinig last van mijn maag en darmen en toch blijft me menstruatie uit. Ook eten gaat beetje bij beetje beter. Van 1 van de 2 medicijnen ben ik al gestopt omdat eigenlijk mijn klachten 'weg zijn'.

Ben namelijk niet het type dat voor kleinste dingetje naar de HA (en heb het er ook niet zo op) gaat dus vandaar hier mijn vraag.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:34

Rienne.
ik weet niet wat voor een medicatie je krijgt maar heb geleerd dat je een kuur gewoon af moet maken.
Nu ben ik zelf een erg slechte met medicijnen slikken maar ik zou ik jouw geval ze gewoon blijven slikken en even met de HA overleggen.
Het is wel je lichaam waar je hebt over hebt en het lichaam waar je straks een kindje in gaat dragen, dus zorg dat het helemaal geheeld en gezond is.

Mijn advies, blijven slikken, overleggen met de arts, want wij hier op bokt kunnen je niet vertellen dat je wel kan stoppen met het nemen van de medicatie.

Ach dames ik ga er ook vanuit dat mijn lichaam een goed zelf helend vermogen heeft en dat ik jullie ooit met het nieuws kan verblijden dat ik zwanger ben.
Nu gewoon lekker door klussen want al komt er geen kindje uit, lekker is het wel :+

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 13:41

Zahlina schreef:
Ach dames ik ga er ook vanuit dat mijn lichaam een goed zelf helend vermogen heeft en dat ik jullie ooit met het nieuws kan verblijden dat ik zwanger ben.
Nu gewoon lekker door klussen want al komt er geen kindje uit, lekker is het wel :+

Mooi gezegd Zahlina, goede instelling !
Mijn pijnlijke tepels zijn weg, heeft zo'n 5 dagen geduurd. Heb zelf verder niet het idee dat ik zwanger ben.
Zou morgen al een vroege test kunnen doen, maar dat doe ik niet omdat ik zoals ik al zei niet het idee dat ik
zwanger ben. Wacht lekker af wanneer ik weer ongezellig word (5 dagen)

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 14:02

Ik zit buiten lekker in het zonnetje zomaar wat te surfen op internet, en kwam op zwangerschapskleding uit (jaja lekker voorbarig ;)) Dit is ook leuk en handig! http://www.wikibebia.nl/wp-content/uplo ... lder-1.jpg Zoals 1,3,4,5 zou ik zou dragen! Hihi leuk om alvast lekker te snuffelen voor straks

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:14

Hier nmet weer wakker.. Heerlijk me bed uit 'gebrand'.. Wat warm..

Jahh GoGoNut!! Erg leuk en handig!! Heb van Teun nog een jurkje liggen is het enige wat ik heb bewaard en een zwarte buikband.. Kan me ook uren vermaken met babykamers kijken.. Zucht.. Gewoon ff geduld hebben komt allemaal goed!!:+

@ Rienne
Ik zou als ik jou was wel door gaan met bepaalde medicatie als het pijnstiller zijn en je hebt ze niet nodig ala ma zijn het AB of penciline dan zou ik de kuur afmaken. En natuurlijk kan je beter met je HA overleggen voor je stopt ;) het zelfde eigenlijk wt Zahlina zegt:+