Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:49

:j Het werkt verkoelend!! En heb ook het idee dat je er achteraf minder last van hebt!

Ik heb het nog nooit gedaan zonder symbolen. Maar heb het wel eens met iemand die o.a. ook haar reiki 1 en 2 heeft over dat soort dingen gehad. Zij geeft ook aan dat wanneer je alleen al in gedachten bij iemand bent, dat helpt!?
Vind het vaak zo moelijk zeggen of het de reiki is geweest die heeft geholpen. Net als met het verhaal hier eerder over de kat, vind ik kun je er niet omheen. Maar als je bijvoorbeeld iemand stuurt die geopereerd moet worden en dat is goed gegaan, zul je toch nooit weten of dat nu wel of niet door de reiki komt!?

thoraklover

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:08

Een paar jaar geleden deed mijn moeder aan Reiki, maar ze ging overstappen op Shamballa omdat dat soort energie veel sterker is (dat is ons verteld in elk geval) en het werkt directer. Ik ben zelf ook ingewijd in Shamballa, maar ik maak er bijna geen gebruik van. Op een of andere manier vergeet ik het elke keer te gebruiken en grijp ik naar een pijnstiller. Doe het wel bij mijn eigen dieren af en toe, maar niet op andere mensen of mezelf. Mijn moeder doet het wel bij andere mensen :j

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:41

Wat een leuk en intressant topic en leuk om verschillende ervaring te lezen.
Heb zelf een paar keer reiki ontvangen was erg bijzonder en bijna niet te omschrijven. Sommige plekken werden dan helemaal warm en voelde me daarna helemaal opgeladen. Zit wel in me hoofd om het ooit
zelf ook te gaan leren. Mag ik vragen waar de dames uit dit topic hun reiki voor gebruiken? En hoe zit het
met een cursus. Hoorde van die gene die mij reiki heeft gegeven dat zij haar zelf tegen kwam in haar
reiki cursus. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:58

Ik ga dit even volgen! Ik heb reiki 2 behaald en geef mijn moeder en mij dieren weleens een behandeling.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:43

Ook hier ervaring met het energie sturen zonder de symbolen. De symbolen kunnen helpen en ondersteunen, maar als je in gedachte bij iemand bent en op die manier kracht/energie stuurt, is dat ook goed. Uiteindelijk gaat het om de intentie en de liefde, niet zozeer om het symbool. Als je het symbool zonder intentie doet, zal het denk ook niet zoveel werken...

Waar ik reiki voor gebruik.. Voor mezelf, als ik buikpijn heb, maar ook als ik 's avonds druk ben in mijn hoofd en wil slapen. Dan geef ik mezelf reiki waardoor ik rustiger word en gemakkelijk in slaap val. Gebruik het ook meestal op afstand voor dieren (vooral paarden). En ik stuur met enige regelmaat energie naar bepaalde situaties en/of personen.

Met dat laatste, het sturen van energie naar situaties en/of personen, zul je denk ik nooit 100% weten of het aan de reiki te 'wijten' is of niet. Maar uiteindelijk doet dat er ook niet zozeer toe; je hebt je positieve energie en intentie gestuurd en dat zal zijn steentje hebben bijgedragen. Of dat dan linksom of rechtsom is gegaan, doet er niet zozeer toe denk ik....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:12

Ikzelf kwam na een ziekenhuisopname nu 5 jaar terug in contact met Reiki. Het heeft mij zo ontzettend geholpen in het herstel daarna en met m'n gemoedstoestand!!! (kreeg op m'n 33e een hartinfarct, maar door zeg maar de rust die de reiki me gaf ben ik eigenlijk geen moment daarna meer bang geweest dat het weer zou gebeuren) Ging ongeveer om de 6 weken voor een behandeling. Eigenlijk niet meer alleen om de behandeling, maar ook om de gezellige ochtend :D Zag bij haar op het bord wel meer de planning staan voor een reiki cursus, maar dacht altijd 'dat kan ik toch niet' :o Ineens had ik het gevoel 'En nu ga ik het doen!' Werkelijk, heb me nog nooit zo goed gevoeld als na de cursusdag!!!! Had gelijk al zoiets van m'n 2 wil ik ook gaan doen! Dat gebeurde ongeveer een half jaar later. Wilde eigenlijk nog meer. Maar ik had niet de intentie om zelf cursussen/inwijdingen te gaan doen. Toen plaatste iemand een advertentie hier op bokt voor 3a en 3b. Wist dus niet dat het ook apart kon. Toen heb ik ernaar gevraagd bij mijn master. Ook weer bij haar heb ik m'n 3a gedaan.
Ik gebruik het voor echt allerlei dingetjes. Als ik pijn in m'n buik heb tijdens menstruatie, de enkele keer dat ik hoofdpijn heb, werd een keer door de tand van m'n hond geraakt aan de binnenkant van m'n arm (precies een spier) en dat werd een hele grote harde schijf en bijzonder pijnlijk. Reiki gedaan. het zag er de volgende dag niet uit, maar heb nergens last van gehad!
M'n honden zijn nogal gevoelig op maag/darmen. Vooral de ene zoekt me dan echt op. Na een paar minuten schudt hij zich uit en gaat lekker in zijn mand liggen. De ander verstapte zich laatst heel naar tijdens het spelen. Gillen gewoon!! Reiki gegeven en je zag hem gewoon rustig worden!
Als ik heel zenuwachtig ben (bijvoorbeeld in ziekenhuis of bij de tandarts) leg ik m'n handen op m'n buik en voel me echt rustig worden!!

Ben het met hierboven reactie eens dat je het nooit 100% zult weten in alle situaties, maar sommige toch wel! mijn moeder moest vorig jaar geopereerd worden. Zij is als het kan nog zenuwachtiger dan ik voor ziekenhuizen.... Was daarvoor al meerdere keren voor controle geweest en bloeddruk was steeds te hoog... De avond voor de operatie reiki gestuurd voor de gemoedrust. Voordat ze naar de operatiekamer ging weer. De arts heeft meerdere keren gezegd dat hij werkelijk niet snapte waar die perfecte bloeddruk vandaan kwam!!! Ze zou een pilletje van te voren krijgen (om rustig te zijn), maar die hoefde ze niet! dan geloof ik toch wel dat de reiki zijn werk heeft gedaan :D
Of dat m'n collega me s' avonds in paniek belde dat haar oude hond niet meer overeind kwam en ze op dat moment nog niet bij de dierenarts terecht kon. Ik hem reiki gestuurd. Ze is naast hem op de bank in slaap gevallen. Na een half uurtje hoorde ze ineens trippel, trippel over de vloer en wilde hij naar buiten om een plas te doen!!!! De volgende ochtend voor de zekerheid nog naar de dierenarts geweest, maar er was eigelijk niets meer aan de hand!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:31

Kentaro, dat zijn inderdaad mooie situaties en ervaringen waarin je het aandeel van de reiki duidelijk terug kunt zien :) Gaaf hoor!
En mooi hoe jij in contact bent gekomen met Reiki! Fijn dat het jou ook al zoveel gebracht heeft. Blijf het zo'n geweldig iets vinden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:17

Symbool van afstandsbehandelingen weet ik niet eens meer (alzheimer light) maar heb gemerkt dat het zonder ook prima werkt idd. Het gaat om de intentie. Ik gebruik het voor bepaalde situaties, als ik bijvoorbeeld weet dat ik een moeilijk gesprek krijg stuur ik alvast reiki naar de situatie.

Kentaro: wat heb jij een hoop meegemaakt zeg! Herken het dat reiki heel veel steun geeft als je erg ziek bent, na de bevalling heb ik erg slecht gelegen en ook veel steun aan reiki gehad. Heb je ook het idee dat je een betere band met je honden hebt gekregen door reiki? Dat merk ik zelf namelijk wel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:02

:j Echt wel!! Het zijn absoluut geen schoothonden. Maar na het beginnen met de reiki kan hij (de ander heeft dat niet zo, die blijft het nog wel een soort van eng vinden, dus blijf dat op afstand doen wanneer nodig) zó heerlijk bij je komen liggen!! De druppeltjes kwijl komen dan gewoon uit zijn mond! :D
Het klinkt zo ontzettend 'truttig' maar ik kan gewoon niet zeggen hoeveel ik aan de reiki heb gehad en dan ook nog eens de verandering in mijzelf!!! En het grappige vind ik ook dat doordat ik zó enthousiast erover ben, dat mensen die er echt niets mee hadden me toch al in een paar situaties om reiki hebben gevraagd!!
En ook wat betreft het er zelf aan hebben. Door m'n diabetes ging ik ruim 2 jaar terug heel erg klooien met m'n ogen |( (even simpel uitgelegd, bloedvaatjes die gingen lekken) Werd een afspraak gemaakt om te laseren (vaatjes dicht branden) Was nogal niet in orde en moest door middel van een injectie onder in het oog verdoofd worden........ Ik ben altijd al iemand geweest van kom niet in de buurt van m'n ogen... Zelfs druppelen was al een ramp... En dan nu dit. Mijn god, dacht dat ik het niet zou overleven... (had toen nog niet zelf m'n reiki) Ben zelfs naar m'n huisarts geweest voor oxo... (hoe het ook heet) Eerste keer naar het ziekenhuis. Nu weet je nooit hoe je je zonder die pilletjes had gevoeld, maar ik had het idee dat het niets hielp.... heb toch een last gehad zeg, na de behandeling!!! Of er continu haartjes in m'n ogen staken... Bleef maar deppen met water. 2 weken later moest ik aan m'n andere oog. Zelfde verhaal. Het hield maar niet op, moest nog een paar keer. Bij de 3e keer had ik inmiddels m'n reiki 1 binnen. Toen dacht ik ik neem geen pilletje want die hielpen toch niet en ik heb m'n reiki :) WOUW wat een verschil!! Toen ik moest gaan liggen en ze kwamen met die lange naald, kneep ik hem echt wel weer even, maar ik voelde me innerlijk zoveel beter!!! EN DAARNA?? NIETS geen last gehad!!! Het zag er echt niet uit (leek wel uit zo'n horror film :P ) maar ik heb er niets van gevoeld!! Ook geen enkele keer met water hoeven deppen! Ben zelfs nog een keer geweest dat er veel bloed in m'n oog zat dat er niet meer uit wilde. Die arts die laserde vertelde na de behandeling nog om maar extra paracetamol te nemen, want DAAR ging ik wel last van krijgen! Thuis gelijk naar bed met m'n handen op m'n ogen. Werd wakker en durfde bijna m'n ogen niet open te doen :P Nergens last van gehad!!!!
Uiteindelijk redde we het niet met laseren alleen en moest ik geopereerd worden aan 1 oog. Moest zondag opgenomen worden en de zaterdag en die zondag deed ik m'n 3a. Wat was dat goed om niet zenuwachtig te zijn dat weekend.... Gelijk door naar het ziekenhuis. Wat is het allemaal goed gegaan!!!!! Toen ik bijkwam, wilde ik gelijk m'n handen op m'n oog leggen, maar de arts haalde ze steeds weg want die dacht dat ik het verband eraf wilde halen :D Ook nu weer echt bijna geen last gehad!
Ik zou het gewoon echt nooit meer weg kunnen denken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:02

Susan, ik zou je wel een kopie van het cursus boek van de 2 kunnen sturen met daarin de tekens??

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:28

Hoeft niet hoor, ik heb hier ook een goed boek en de aantekeningen van de cursus ben alleen te lui om ze op te zoeken :+ maar bedankt voor het aanbod. Wij mochten de symbolen gewoon overnemen van onze master, begrijp dat dit niet overal gebruikelijk is.

Jij hebt je portie ellende trouwens wel gehad zeg, jeetje.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:14

Als het nu bij 'gehad' blijft... :P
Hoorde ook van mijn master dat de symbolen van oudsher niet mochten worden opgeschreven. Daarom ook zijn er verschillende vormen van terug gevonden. Wel komen ze sterk overeen. Zij gaf ze in het cursusboek en ik vond het wel erg prettig met oefenen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:22

Dat staat me soms zo tegen in sommige mensen die echt van het traditionele Usui systeem uit gaan. Ik vind respect voor je leraar/de ouderen een heel mooi iets maar niets is statisch en inzichten veranderen. Zelfde geldt voor het wel of niet mogen opschrijven of zien van de symbolen. Zonder inwijding kun je er toch niks mee, en als je wel bent ingewijd komt er zoveel op je af dat je ze snel vergeet (ik wel iig) dan is het wel zo handig dat je ze nog even in kan zien later, om er zelf mee te oefenen.

Heb me ook ooit zo verbaasd bij een massa behandeling op de reiki manifestatie. Daar werd iemand helemaal boos omdat iemand aan onze tafel intuitief haar handen op een (naar wat later bleek op de juiste) plaats van het lichaam legde. We MOESTEN allemaal stap voor stap van postitie wisselen en we mochten absoluut niet van de posities zoals voorgeschreven door Usui afwijken. Terwijl Usui zelf ook rustig een bepaalde plek langer behandelde indien nodig, of intuitief zijn handen ergens oplegde. Je maakt mij niet was dat hij dat niet deed. Dat was 1 van de grandmasters maar die is wel heel erg in mijn achting gedaald die dag. Ook de discussie wilde ze niet aangaan, er was maar 1 manier van reiki geven volgens haar. Volgens mij kwam het bij haar voort uit pure angst voor het onbekende. Dat dogmatische past voor mij juist helemaal niet bij hoe ik reiki zelf ervaar, en wat ik van de master waar ik de 2e graad heb gehaald heb mee gekregen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:31

Ik ben heel blij na het horen van dit soort verhalen (had ik ook al eens eerder van mensen gehoord) dat ik niet met deze manier van reiki in aanraking ben gekomen!! Zou ook zo niets voor mij zijn!
Het enige waar ik het wel goed voor vind dat de symbolen niet overal te vinden zouden zijn, is dat er mensen zouden zijn die er misbruik van maken! De tekens eigen te maken en dan zelf cursussen te gaan geven. Maar dat is dan de enige reden die ik snap.
Ik vind het ook zo heerlijk om ervaringen met mensen uit te wisselen. Mijn pedicure heeft haar reiki 1 en 2 en ook allerlei interesses op het alternatieve gebied. Je kunt gewoon uren met haar praten! Ze heeft ook zo'n heerlijke nuchtere kijk op van alles. Als je je zelf ergens druk over maakt en je hebt het er met haar over, denk je daarna ook 'waar heb ik me druk om gemaakt?!' :P
Vind het altijd erg fijn om 'tips' van haar te onthouden :D

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:38

he meiden ... intressant onderwerp ... vraag me af of het ook iets is voor iemand die high sensibel is ? om een reiki cursus te volgen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:47

Ik zou zeggen ja, maar ik heb ook eens van iemand gehoord die de reiki energie zeg maar te sterk vond en dus niet prettig.

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:49

ja omdat ik al heel veel aanvoel zeg maar .... probeer mezelf eigelijk altijd al wat af te sluiten ..... ik denk dat ik de high senitiviteit alleen maar nog sterker voel ..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:51

Je zou uiteraard ook eerst zelf eens een behandeling kunnen laten doen en dan kijken wat je daarbij voelt!!
En net als bij de persoon waarbij ik geweest ben, zou ze je ook nog eens kunnen helpen met afsluiten e.d.!!

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:56

ja heb het wel eens een behandeling gehad ... maar wil het wel graag zelf geven aan dieren ..
maar ik ben nu zelf nog niet in balans dus dan is het ook wel wat lastig natuurlijk ...
En vooral het afsluiten van andere negatieve gevoelens van andere kan ik me moeilijk afsluiten ..dus word er soms zo moe van !!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:59

Als je al eens een behandeling gehad hebt, weet je in het ieder geval of het voor jou goed voelt of niet?!
Het is zeker waar dat wanneer je zelf niet lekker in je vel zit, je het ook moeilijk/niet door kunt geven.
Maar het zou wel kunnen dat je door de inwijdingen innerlijk dusdanig veranderd (zeker in een voordeel), dat je juist met dat soort dingen beter/lekkerder kunt omgaan!
En misschien zou je eens voor een auro healing kunnen kijken!? Zouden ze je ook bij het afsluiten kunnen helpen!

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:04

oke ! ja misschien is de 1 ste stap wel het leren afsluiten en van uit daar weer verder kijken ... zo dat er weer meer balans is . .. gebruik jij het veel ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 06:57

Jeltsje ik heb ook hsp, en mij helpt het echt heel goed om me af te sluiten voor de negatieve energie van anderen. Ik voel ook veel beter wanneer iets van mezelf is, en wanneer het van een ander komt. Zeker reiki 2 helpt je erbij omdat je de symbolen kan gebruiken om beter te aarden en om je aura meer bij je te houden. Maar ook reiki 1 kan je al veel helpen hierbij. Er zijn ook andere oefeningen die daarbij helpen trouwens. Misschien moet je eens een kijkje nemen in het hsp topic daar staan ook goede tips.

Reiki kan je trouwens ook goed helpen om meer in balans te komen, het is echt niet zo dat je perfect in balans moet zijn om reiki te ontvangen of te gaan doen. Juist door reiki kom je meer tot jezelf.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:09

Ik heb mijn Reiki 1 ook van een Usui master ontvangen, maar zij legt juist de nadruk op doen wat je gevoel je ingeeft.
Ik ben sowieso ietwat allergisch voor het woordje 'moeten' dus dat had niet gewerkt ook :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:48

Het was ook vooral op de reiki dag van het reiki magazine dat ik dat merkte, er lopen daar duidelijk nogal wat vast geroeste mensen rond. Niet voor niks dat het reiki magazine failliet is gegaan :+ ik vond het nogal een aanfluiting dat dit dan de grandmasters van reiki NL waren die ons "onwetenden" (dat gevoel kreeg ik er heel erg bij) wel eventjes kwamen vertellen hoe het moest. Volgens mij sta je dan echt niet meer open voor je gevoel terwijl dat nu net is wat je wel nodig hebt als je reiki wilt geven of ontvangen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:23

@Jeltsje, ik gebruik het heel veel! Bijvoorbeeld bij verwondingen (verstuikingen/kneuzingen e.d.), maar zeker ook om even lekker rustig te worden, als ik pijn in mijn buik heb, voor m'n honden, m'n pony's, als ik eens niet in slaap kan komen, enz.