stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 01:56

Ga dit 'even' volgen
Mijn casus ;)
Sinds januari gestopt met pil 1 x netjes met 28 dagen een menstruatie gehad... En dat was het... Niets meer dus na de HA.
Nu sinds maandag aan de primolut( kan het fout hebben geschreven) om mijn lichaam een handje te helpen
Heb echter 2 jaar geleden wel chlamydia gehad.. Volgens mijn huis arts zijn er meer schrik verhalen die je hoort dan dat er echt wat loos is..
Voor de geboorte van mijn zoon(tje) nu bijna 7 jaar geleden had ik ook een onregelmatige menstruatie..
Heb tot 2010 de mirena gehad, was hier mee nooit ongesteld en zat goed had er geen klachten mee, deze zat 5 jaar en ben toen over gegaan op pil, niet omdat ie niet beviel ma ik in scheiding lag en op dat moment het geld er niet voor had..
En jah nu is de wens na en 2'de kind er wel.. Was bij mijn ex nooit..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 02:30

Ik zou toch echt even wel mijn ervaring kwijt willen.
Ik ben heel vroeg met de pil moeten beginnen van de dokter om een regelmatige cyclus te krijgen. Ik was meer ongesteld dan niet, wat niet echt gezond was. Normaal komt dit vanzelf wel in orde, maar bij mij niet. Handig voor mij, want ik heb nooit aan mijn ouders moeten vragen om hiermee te beginnen :D

Ondertussen zijn we ruim 10 jaar verder, ik ben in die 10 jaar tijd 2 keer van pil moeten veranderen. De reden was dat ik er depressief van werd en dus gewoon begon te huilen als ik zat te eten.
Nu neem ik al een tijdje Deso 20, mijn depressies zijn er niet meer geweest. Nu heb ik wel het probleem dat de "sexdrive" (zoals het hier eerder al vernoemd werd) eigenlijk weg is. Ik hou nog steeds heel veel van mijn vriend, en ik heb hem mijn probleem uitgelegd. Hij begrijpt het gelukkig, maar ja... uiteraard is het niet leuk.

Ik heb geen idee of het door de pil komt, maar de "drive" is wel al een hele tijd weg en dat is echt vervelend. Ik dacht eerst dat het door stress komt, maar zelfs tijdens vakanties is er niets...

Mijn vriend zegt dat ik het eens met mijn huisarts moet bespreken, maar ik moet toch wel zeggen dat ik het erg genant vind om even tegen mijn arts te zeggen dat ik geen zin meer heb... Gewoon vragen om van voorbehoedsmiddel te veranderen gaat ook niet, want dan vraagt hij naar de reden. (wat eigenlijk best normaal is, want een huisarts hoort op medisch vlak alles van je te weten)

Ik heb ook nog last van volgende dingen: vet haar, puistjes op mijn hoofd (in mijn haar, dus niet in mijn gezicht), in mijn hals en op mijn bovenrug, ik heb vaak een rothumeur zonder reden,...

Stoppen met anticonceptie is voorlopig geen oplossing (het is nog een jaartje te vroeg vind ik) en steriliseren helemaal niet (daarvoor is mijn kinderwens veel te groot), dus ik zoek echt wel naar een oplossing.

aslo

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:25

Ben december 2011 met de pil gestopt. Moest vanwege borstkanker, maar was sowieso al van plan te stoppen omdat ik toen al zo'n 30 jaar had geslikt. Afgezien van de bijwerkingen van o.a. operatie, bestraling en nu chemo, heb ik me al jaren niet zo goed gevoeld als nu. Ik ben er van overtuigd dat het stoppen met de pil hier deel aan is. De 4 a 5 dagen voor de stopweek had ik altijd hoofdpijn, sinds stoppen nagenoeg niet meer. Ik was ook altijd moe, geen puf zeg maar, heb ik nu ook geen last meer van. Zit gewoon veel beter in mijn vel.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:34

Ik slik dus sinds vorig jaar april de minipil deze heeft dus ook geen stopweek en word dus ook niet ongesteld, alleen nu vraag ik mij af is er de kans doordat ik dus al jaar niet meer ongesteld ben geweest, dat ik ook minder goed zwanger kan worden?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:36

De pil is voor mij ook echt horror.

Na 10 jaar ben ik de afgelopen 8 maanden gestopt.
Heerlijk! Net als een windje in mijn rug, met alles.
Lijf voelde goed, hoofd voelde goed, ik voelde mij vrij en liep op wolkjes.
Had ik dat maar jaaaaaren eerder gedaan.
Vorige week 6 dagen de pil weer geslikt, drama!!! Wat een hel.
Alsof ik in een feeks was veranderd, pijn in mijn lijf, hoofdpijn, moedeloos, continue zware pijnlijke spieren.
Dus snel weer mee gestopt, er komt nooit meer een anticonceptiepil in mijn lijf.
Nooit!!!

Nu even als nood de nuvaring, (ik dacht er MOET iets gebeuren, en niet geprobeerd is altijd mis, ondanks dat er hormonen in zitten) sedert 2 dagen en ik voel al opluchting vergeleken afgelopen week met de pil.
Nuvaring geeft mij nog even de tijd andere opties goed te bespreken.

Oja: ik ben in die 8 maanden 1 x ongesteld geworden, na ongeveer 6,5 maand.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:08

Wat een interessant topic! Ik ben sinds 28 april gestopt met de pil. Toen dus m'n stopweek gehad, dan ben ik altijd al wat labieler := reden dat ik aan de pil was had niet zozeer iets met anticonceptie te maken maar meer met het feit dat ik zonder pil om de twee weken krom liep van pijn: bij mijn eisprong en als ik ongesteld moest worden.
Maar merkte steeds meer dat mijn lichaam het zat begon te worden. Zwol op als een balon, hield liters vocht vast en ik was zo vlak.. Kreeg ook steeds minder zin in dingen. 'Laat me maar' was zo'n beetje mijn levensmotto. Is niet goed :n En aangezien er van conceptie toch nog geen sprake is, was die anti ook niet nodig. Dus gestopt! Na een week begon ik vocht te verliezen, elk uur naar de wc, plaste liters uit. Merk ook dat ik minder vlak begin te worden. Nu maar hopen dat die krampen een beetje uitblijven en ik de pilkilo's nog weer kwijt raak :j

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:40

Ik zal mijn verhaal ook even doen. Interessant trouwens hoe iedereen eht ervaart wel of niet aan de pil te zijn!

Maar goed, ik ben in januari gestopt met de pil omdagt wij ook graag zwanger wilden worden. Ik heb de pil ongeveer 10 jaar geslikt en kende al een heleboel verhalen over ontpillen, dat het net lijkt of je zwanger bent maar dit komt door het ontpillen, dat menstruaties heel lang uit konden blijven etc etc.

Dus in januari gestopt, na 27 dagen netjes ongesteld geworden, gewoon normaal, hoeveel heid verlies maar ook aantal dagen. Voelde me eerlijk gezegd niet anders dan anders. De tweede maand na het stoppen voelde ik me wel anders :) Uiteindelijk op de dag dat ik ongesteld zou meoten werden een zwangerschapstest gedaan, die was dus positief *\o/*

Dus ik heb zelf weinig last ervaren door het ontpillen, ben blij dat mijn lichaam alles weer zelf zo goed oppakte na 10 jaar, en dat we zo snel zwanger waren :)

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:47

Talisa schreef:
Hoffie777 schreef:
Ik ben sinds eind januari ook gestopt met de pil. Direct mijn cyclus terug, maar ook de lichamelijke ongemakken waardoor ik ooit o.a. met de pil ben begonnen. De bloedingen de 1e 2 dagen zijn hevig en erge pijn/steken in mijn buik. Gelukkig wees iemand me op aleve feminax, echt een aanrader tegen de pijnen!
Ik denk dat ik een verwijzing naar de gyn ga vragen om d.m.v. een echo eens te kijken of alles wel goed is van binnen. Heb paar jaar geleden met chlamydia in het ziekenhuis gelegen, jammer genoeg daarna nooit meer onderzoek gehad of alles wel weer helemaal goed is van binnen.
Er is mij alleen gezegd dat er kans is dat er littekens op mij eileiders/eierstokken blijven waardoor het lastiger is om zwanger te worden.
Iemand hier ervaring mee of kan me er meer over vertellen?

Wat ik je daar over kan vertellen is dat bij elke Chlamydia er inderdaad verklevingen ontstaan in je eileiders, waardoor het eitje dus minder gemakkelijk richting baarmoeder kan komen. Daarom heb je een verminderde kans op zwangerschap na een chlamydia infectie. Bij een 2e SOA gaat er weer een bepaald percentage af aan de kans op spontane zwangerschap.

In het ziekenhuis ervoor?! Wow dan had je wel een heftige infectie, of was het opgestegen richting je lever misschien?

Ik liep al een jaar met erge buikpijn klachten rond. Ze dachten dat ik verstopte dikke darm had en dat heeft lang geduurd voordat ik huisarts zo ver had dat ik dat dus niet had. Iemand zei tegen me, heb je geen chronische blindedarm ontsteking, dus ik weer naar huisarts en dat voorgelegd op maandagochtend. Toen mocht ik direct door naar ziekenhuis echo maken. Dat was het niet, toen inwendige echo en daar zagen ze cystes van 4 bij 8 cm. Bloed geprikt en ontstekingswaardes te hoog. Toen ben ik direct opgenomen en heb infuus met antibiotica gekregen. Elke dag bloedprikken en inwendige echo. Op vrijdag mocht ik ziekenhuis weer uit.
Daarna nooit meer controle o.i.d. gehad.
Ik ben met de pil gestopt door de meest voorkomende reden om te stoppen. Aangezien mijn cyclus direct weer goed is, ben ik toch bang dat er inwendig iets niet goed is, aangezien het dus nog niet lukt.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:18

ik sinds een maand aan de pil maar ik ben er echt niet gelukkig met.. geen libido meer, niet meer klaarkomen pff voel me niet eens meer vrouw. Verder loop ik de hele dag moe rond. Jammer dat er buiten condooms niets anders is zonder al die chemische brol. Zal dan maar aan men vriend het rubbertje weer voorstellen. want wil die pil echt niet meer nemen.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:24

Nouja, nu ik dit zo lees snap ik ook waarom ik sinds ik gestopt ben kan eten wat ik wil, maar ik gewoon af blijf vallen. En inderdaad die cupmaat kleiner herken ik ook. Niet dat ik dat heel erg vind, zolang ze maar niet nog meer gaan krimpen..
@ Charlot, bij jou is het best heel erg dan. Ik had dat gelukkig niet..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:30

ik wou dat ik dat ook niet had sneeuw88.. nu ja ik wil me weer wel vrouw voelen en dus zal het even met iets anders moeten gebeuren. maar we hebben alletwee een grote kinderwens dus binnen een beetje 9 maand geen zorgen!!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:38

Ik ben 2 jaar terug een klein half jaar gestopt. Ik had ontzettend veel bijwerking, me tepels waren opgezet deden zeer, ik werd labiel, snel huilerig en had allerlei klachten. Ik was er ook 100 procent van overtuigd dat ik zwanger was. Dat was niet zo. Na een half jaar toch weer aan de pil en ik voel me weer de oude of in ieder geval beter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:09

Ik had ook mentale klachten van de pil..depressieve gevoelens,angstgevoelens..ook geen libido meer..,pigementvlekken grr..wel hielp het mij juist lichamelijk.Heb helaas weer erg last van pms na het stoppen met de pil..{werdt overigens na 2 maanden pas ongesteld,daarna na 6 weken en sindsdien normaal}
Maar ik heb besloten om met mn pms klachten naar een homeopaat te gaan.De pil wil ik echt nooit meer slikken..rotzooi!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:01

paardjes123 schreef:
Ik was er ook 100 procent van overtuigd dat ik zwanger was. Dat was niet zo.

Oh, ik heb dit gehad op de Implanon.... echt zo'n bizarre ervaring!!!

Er was geen overtuigen mogelijk aan mijn lichaam, alles schreeuwde zwanger. Ik heb zelf mijn man de stuipen op het lijf gejaagd door een zwangerschapstest te gaan halen.
Nou ja, kan ik ook zeggen dat ik dat mee gemaakt heb :D

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:22

Hallo,

Ik zit er ook over te denken om te stoppen met de pil door een aantal klachten
Nu zegt mijn vriend heel simpel: dan stop je toch?

Maar dan?? We wonen net een maand samen en alles is nog een puinhoop :+
Het is niet dat ik er geen vertrouwen in heb, we zijn al 5 jaar samen.
Maar dit is voor mij nog niet de tijd :)

Wat gebruiken jullie in plaats van de pil?
Spiraaltje heb ik ooit wel gehad maar die werd 2 jaar nadat hij gezet was alsnog afgestoten door mijn lichaam. Dat was niet echt voor herhaling vatbaar. De implanon weet mijn arts eigenlijk vrij weinig over en een nuvaring vind ik erg eng aangezien ik al moeite heb om een tampon in te krijgen (misschien ook bijwerking van de pil??)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:28

Firedancer schreef:
paardjes123 schreef:
Ik was er ook 100 procent van overtuigd dat ik zwanger was. Dat was niet zo.

Oh, ik heb dit gehad op de Implanon.... echt zo'n bizarre ervaring!!!

Er was geen overtuigen mogelijk aan mijn lichaam, alles schreeuwde zwanger. Ik heb zelf mijn man de stuipen op het lijf gejaagd door een zwangerschapstest te gaan halen.
Nou ja, kan ik ook zeggen dat ik dat mee gemaakt heb :D

Ja ik heb ook toen zelfs 2x een zwangerschapstest gehaald. De eerste zei dat ik niet zwanger was. Ik geloofde het echt niet :D , een week later weer 1 gehaald maar die was ook negatief. Maar ik durfde het pas echt te geloven toen ik weer ongesteld werd :o

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:33

Hoffie777 schreef:
Ik liep al een jaar met erge buikpijn klachten rond. Ze dachten dat ik verstopte dikke darm had en dat heeft lang geduurd voordat ik huisarts zo ver had dat ik dat dus niet had. Iemand zei tegen me, heb je geen chronische blindedarm ontsteking, dus ik weer naar huisarts en dat voorgelegd op maandagochtend. Toen mocht ik direct door naar ziekenhuis echo maken. Dat was het niet, toen inwendige echo en daar zagen ze cystes van 4 bij 8 cm. Bloed geprikt en ontstekingswaardes te hoog. Toen ben ik direct opgenomen en heb infuus met antibiotica gekregen. Elke dag bloedprikken en inwendige echo. Op vrijdag mocht ik ziekenhuis weer uit.
Ik ben met de pil gestopt door de meest voorkomende reden om te stoppen. Aangezien mijn cyclus direct weer goed is, ben ik toch bang dat er inwendig iets niet goed is, aangezien het dus nog niet lukt.

Zo dat is niet niks geweest zeg. Wat raar dat je niet nog een poliafspraak hebt gekregen voor een check up. Dat moet je wel laten doen inderdaad :j Want als het niet lukt (weet ff niet hoe lang je al bezig bent), kan het idd zeker aan die verklevingen liggen. Of aan je man natuurlijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:33

ik zou ook heel graag iets anders qua anticonceptie gebruiken. ik ben al zeker 7jaar aan de pil en ik krijg simpelweg de vraag hoe ik zal zijn zonder die stoffen. ik krijg steeds meer t gevoel dat ik misschien ook minder emotioneel zal zijn

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:43

moonsparkle schreef:
ik zou ook heel graag iets anders qua anticonceptie gebruiken. ik ben al zeker 7jaar aan de pil en ik krijg simpelweg de vraag hoe ik zal zijn zonder die stoffen. ik krijg steeds meer t gevoel dat ik misschien ook minder emotioneel zal zijn

Ik zou ook wel graag willen stoppen met de pil. Ik ben juist emotioneel heel afgevlakt. Maar toen ik een half jaar stopte met de pil was ik een emotioneel wrak. Daar ben ik meer bang voor als ik stop. Verder voor de seks gewoon veilig doen kan natuurlijk ook als anti conceptie

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:02

Talisa schreef:
Hoffie777 schreef:

Zo dat is niet niks geweest zeg. Wat raar dat je niet nog een poliafspraak hebt gekregen voor een check up. Dat moet je wel laten doen inderdaad :j Want als het niet lukt (weet ff niet hoe lang je al bezig bent), kan het idd zeker aan die verklevingen liggen. Of aan je man natuurlijk.

Nog niet heel lang, eind januari gestopt met de pil. Maar mijn maandelijkse klachten zijn wel wat erger als dat ze ooit zijn geweest en ze hebben me toen in het ziekenhuis gezegd, dat er een kans is dat het moeilijker zal worden door littekens die achter kunnen blijven.
Ik zal de huisarts eens bellen voor een verwijzing. Zal wel lastig gaan, heb niet zo'n meedenkende huisarts. Ben altijd erg snel verkouden. Inmiddels ben ik denk ik al een jaar achtereen verkouden, soms iets minder, soms iets erger. Ik ben er maanden geleden voor langs geweest en toen kreeg ik te horen dat ik maar weer terug moest komen als ik niet meer verkouden ben, dan wil ze een longtest doen. Dat ik toen al zo goed als een halfjaar achter elkaar verkouden was, maakte niks uit _-:( Ik kom er nooit, en als ik er eens kom, dan is er echt wat aan de hand. Jammer dat ze dat niet snappen.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:16

Heb na 24 jaar de pil geslikt te hebben, op 28 maart op doktersadvies de laatste pil geslikt. Vroeger begonnen omdat ik menstruaties had van 10 tot 14 dagen met heftige bloedingen en veel pijn. Ik ben in die 24 jaar 1x overgestapt naar een andere pil en mijn menstruatie door de pil is al die keurig gereguleerd. Ik wist precies tot op het uur wanneer ik ongesteld werd. Het was met pil nog maar vier dagen en in plaats van en hoofdpijn, en buikpijn, en pijn in de bovenbenen, en pijn in de borsten, en pijn in mijn rug, had ik met pil maar 1 van deze klachten tijdens de stopweek.

Alleen het laatste halfjaar had ik continu last van schimmelinfecties en doorbraakbloedingen, tot ik op een gegeven moment bijna vier weken achter elkaar bloedingen had. De huisarts gaf aan dat mijn hormoonhuishouding waarschijnlijk al wat aan het veranderen is, en de pil dat nu dus meer verstoort. Hij raadde aan om te stoppen en te kijken hoe het dan gaat.
Werd na 29 dagen geen pil ongesteld en in tegenstelling tot vroeger was het een menstruatie van 5 dagen waarvan maar 1 dag heftige klachten. Nou, 1 dag ellende overleef ik wel.
Ben benieuwd na hoeveel dagen ik nu mijn menstruatie krijg. Moet echt wel weer alles opnieuw leren voelen in buik, lijkt het wel. Kan ook niet zeggen dat ik me nou zoveel beter voel dan met pil. Misschien komt dat nog. Afvallen doe ik wel, maar ik ben ook aan het lijnen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 06:01

linnke schreef:
Hallo,
Spiraaltje heb ik ooit wel gehad maar die werd 2 jaar nadat hij gezet was alsnog afgestoten door mijn lichaam. Dat was niet echt voor herhaling vatbaar. De implanon weet mijn arts eigenlijk vrij weinig over en een nuvaring vind ik erg eng aangezien ik al moeite heb om een tampon in te krijgen (misschien ook bijwerking van de pil??)

Ik gebruik een pleister, niet zo mooi enz, maar simpel, moet er bijna niet aan denken en weinig hormonen ;)

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 07:08

nu ik al deze verhalen zo lees en ga vergelijken met hoe ik was ben ik denk ik wel blij dat ik ga stoppen met de pil, ik heb sinds dien namelijk vaker hoofdpijn klachten en ja dus ook een enkele keer een migraine aanval van een paar uur dan trekt het wel weer wat weg, en merk dat ik heftiger kan reageren en mijn libido is ook minder geworden.
de reden waarom ik ook echt aan de pil was gegaan was vanwege de hele erge pijnen die ik had de eerste 2 dagen en het erge bloeden verder was ik altijd netjes optijd ongesteld ook al heb ik een hele andere cyclus dan de gemiddelde vrouw.. ipv 3 weken werd ik om de 4 weken pas ongesteld wat ik eigenlijk ook helemaal niet erg vond! haha. maar ben benieuwd hoe mijn lichaam zal reageren op het feit dat het straks weer zonder al die hormonen moet en waneer alles weer helemaal normaal zal gaan

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 07:12

hoe ging het trouwens bij jullie dat jullie de eerste paar keer ongesteld werden hadden jullie meteen een normale cyclus of kwam het bij jullie ook in het begin elke keer voor dat je de ene keer na 2 weken ongesteld werd of de ene keer na 5 of een menstruatie oversloeg??

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:11

Aria_zz schreef:
linnke schreef:
Hallo,

Ik gebruik een pleister, niet zo mooi enz, maar simpel, moet er bijna niet aan denken en weinig hormonen ;)

Pleister?