Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:48

Ik heb een horloge met stataliet verbinding. Die houd tempo, kilometers en hartslag bij. (bij het dragen van een harstlagband natuurlijk :+ )

Wel jammer dat ik mijn resultaten niet echt kan vergelijken met die van jullie omdat ik niet met Evy loop .. -O- :)

Marije_jiplover

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:51

Ik heb ook een hartslagmeter en een gps band die ik beiden op een horloge kan aansluiten.
Vandaag voor het eerst met de gps gelopen. Ik heb 30 minuten hardgelopen, 4,5 km en een gemiddelde snelheid van 9,1 km/uur.

(en dat is een stuk minder goed dan mijn pony, gisteren met hem een ritje gemaakt van 13 km met een gemiddelde snelheid van net geen 10 km/uur :')

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:17

Ik ben ook een paar weken geleden begonnen met hardlopen (op een loopband). Ik gebruik
een schema, ik geloof dat ik gewoon het uitgeschreven schema van dat van Evy heb..

Wat ik wel vervelend vind aan op de loopband lopen is dat je constant ziet/ wil kijken hoelang je nog moet lopen :+. Heeft iemand hier misschien goede tips tegen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:18

Buiten gaan lopen?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:26

Gewoon je handdoek over het scherm hangen ? :P

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:37

Ik ben vandaag voor het eerst met moeders begonnen!
Mijn conditie is drie keer prut! Heb evy gedownload en vond het best leuk! Overmorgen weer :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:54

Hallo! ik wil me ook graag melden hier. Ben vandaag begonnen met hardlopen. Heb het schema van Renate Wennemars. Vond het leuk om hier op te lopen en ging ook best goed. Ik heb een ipod touch en heb daar via de appstore de app gedownload. Alleen kan je met deze app maar 2 lessen lopen. Ik zie dat jullie met Evy lopen en een boel lessen hebben. Van welke site hebben jullie deze geplukt? of kan je deze ook via de appstore downloaden?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:06

Hoi mag ik me ook melden? Heb nog niet het hele topic gelezen, wel gedeeltes.
Ik heet Sanne en loop vanaf februari hard. We lopen met een aantal collega's en hebben als doel de halve marathon in oktober (Eindhoven).
We hebben om de zoveel weken een clinic en volgen ook een schema. Loop 3x in de week, wisselend van een 'duurloop' (nu is dat nog maar 6 km) tot 200 en 400 mtrs (bijv. 12x 400m binnen zoveel minuten/seconden). Verder doen we de andere dagen lenigheids oefeningen en core stability oefeningen (maar eerlijk, die sla ik wel eens over, rij ook nog paard dat is ook goed voor je buikspieren ;). Verder gebruik ik de Looptijden.nl app om mijn afstand en tijd te meten.

Begin april hebben we een 5,6 km wedstrijdje gelopen, 12 mei doe ik mee met een 5km estafette, 20 mei 10km Marikenloop (die laatste zie ik nog niet goedkomen, maar als ik de finish haal ben ik tevreden :)
Daarna in juni nog een 10km, de Bridge to Bridge (is dat 15?) en dan in oktober de halve..

Ik neem ook mijn paard wel eens mee met het hardlopen, dan gaan we een rondje door het bos, erg leuk!
Afbeelding

Jee is wel een heel verhaal geworden..

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 15:59

welkom vibabu en samo :)

@ samo, wat leuk dat je je paard mee neemt! heb ik nog nooit eerder gezien ;)

Ik ga vanmiddag nog even een rondje doen. Hoop de 3 km nu te halen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:17

Hihi wat leuk met je paard! Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat beest rent veel te enthousiast (hard) :')

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 18:07

heb net gelopen en het ging echt bagger ^)
begon al met een beetje steek, maar beetje langzamer lopen en dan gaat dat wel over.
En toen was het weg, en 10 meter later krijg ik opeens heeeel erg steek in mn buik. Dus ga weer wat langzamer lopen, maar no way dat het weg ging. dus na om precies te zijn 1km en 100 meter ben ik gaan lopen. Niet dat ik moe was ofzo maar omdat het zo veel pijn deed. nog 200 meter gewandeld, en daarna weer tot de 2 km. Maar het ging nog steeds niet weg. Ben echt super chagerijnig... :(
kan niet altijd goed gaan natuurlijk, maar ik voelde me al rot, en wilde 'even lekker rennen'. nou niet dus... ^) bah.

sorry moest er even uit...

denk dat als ik Fresco mee zou nemen, dat meneer er ook vandoor gaat. Zal die veel te leuk vinden denk ik :P Zou misschien in de toekomst wel een optie zijn, als hij 'buiten' wat minder interessant vindt.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:42

Ik ga vrijdag ook weer beginnen met vriendin van me en de hond mee :j
Vorig jaar wel actief bezig geweest, maar toen kwam de winter eraan, en ik ben echt een enorme kou kleum :o

Wij gaan dan 2x in de week te hardlopen :j

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:47

Ik doe het Start To Run programma, wat ik doe om niet over te slaan is 1 dag hardlopen en dan 1 dag fietsen en dan weer een dag hardlopen etc. Zo belast je elke dag andere spieren en heb je minder spierpijn :) Dus ik ga nu zo weer op de fiets!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:18

Ik heb vandaag paardgereden ipv hardgelopen, morgen weer hardlopen voor de tweede keer! Ben benieuwd!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:21

Ik heb vandaag les 5 gelopen van start to run :D ging weer lekker! :D Vrijdag les 6 hoop ik!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:31

Hier ging het ook niet zo goed vandaag, hield net 8 min achter elkaar rennen vol de eerste keer en de 2e en de 3e keer lukte het nog slechter (tussendoor gewandeld).
Toen ik thuis keek hoever ik gelopen had viel het wel weer mee. 3,5 kilometer in 22 minuten.
Ben heeel benieuwd hoe het gaat over 1,5 week als ik 5 kilometer moet lopen. Heb nu precies een route van 5 kilometer uitgestippeld vanuit mijn huis, kan nog 3-4 keer die 5 km oefenen. Had gehoopt 'm in 30 minuten te lopen, maar vrees dat ik daarvoor wat consequenter mijn schema had moeten volgen ;).

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:44

Ik ga morgen les 3 van Start to Run doen :)
Na de vorige les voelde ik me nog niet "uitgerend" dus heb ik nog 2 hele korte sprintjes gedaan van 1 minuut, voelde heerlijk :D

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:10

Ik heb net 5km gelopen (route van zaterdag), was best nog warm zeg! Maar tevreden, moet lukken zaterdag!

M'n paard vind het ook hardstikke leuk! Moest wel even wennen, eerst sprong hij iedere 100 meter op de rem. Maar nu loopt hij braaf mee en let goed op. Als je "zachtjes" zegt gaat hij ook langzamer (met longeren ook), dat is wel handig, soms is hij wat enthousiast, bij lange brede zandpaden bijvoorbeeld :+
En buitenrijden onder het zadel gaat nu ook hardstikke goed! Weet niet of dat komt doordat hij nu vaker buiten is geweest/het vertrouwder voor hem is of omdat ik zie dat hij braaf is en wat meer vertrouwen in ons heb. :D

Vriendin van me heeft shin splints, dus kan 20 mei niet meedoen met de Marikenloop.
Als iemand nog een startbewijs voor de 10km wil? Stuur me even een pbtje!
Laatst bijgewerkt door Samo op 09-05-12 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:11

Ik ben vandaag begonnen :D
Ik heb wel maar een klein rondje gedaan, omdat ik echt geen conditie heb. Ik ga het gewoon rustig opbouwen en dan ook eens kijken over Start to run kan downloaden, waar jullie heb allemaal over hebben :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:46

Les 11 ging lekker! Laatste 3 minuten nog even wat meer tempo erin en de laatste minuut echt even geknald! Vrijdag weer :D
Jammer dat het bij een aantal mensen wat minder ging...

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:09

Hoi ik meld me ook even hier. Ben vorig jaar met start to run begonnen en ben tot les 13 gekomen. Toen werd het winter en ben ik afgehaakt. Ben nu deze week
weer begonnen. Ik heb de 2006 versie maar is de 2011 versie ergens te downloaden?

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:12

Ik ben sinds een week of 8 voor het eerst begonnen met lopen. Beginnerstraining gepakt en super schoenen aangeschaft bij runnersworld (zo duur dan moet je wel ;-)
Begin juni doe ik mee aan de Rock and Run dit is een grachtenloop van 6 km dus geen vlakke weg maar wel leuk door de stad.
Het gaat bijzonder goed en ik heb er echt plezier in. Ik ga wel samen met een vriendin want die motivatie heb ik echt nodig. Stom want ik ga wel alleen naar de sportschool 3x per week maar lopen moet ik echt samen doen.

Vraag: ik krijg op een gegeven moment wel last van mijn enkels, conditioneel kan ik alles prima aan maar mijn voetjes sputeren tegen, wat kan ik hieraan doen?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:13

Wat voor last heb je precies van je enkels? Je gewricht of aan de zijkant (binnen/buiten) of voorkant richting schenen? Kan zijn dat je schoenen niet helemaal goed zijn. Misschien nog een keertje naar runnersworld en je schoenen nog even na laten kijken. Misschien dat een ander zooltje erin al helpt. Doe je wel een goede warming up? En heb je na het lopen ook nog last of alleen tijdens?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:52

Ik lees hier ook even mee, ik heb gisteren les 24 van Start to Run afgerond!
Ik zit momenteel een half jaar in spanje, maar als ik terugkom moet ik denk ik toch andere schoenen gaan kopen, ik krijg momenteel erg veel blaren..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:11

mmm ik moet me ook maar weer eens gaan aanmelden.
Nou ik ben dus Mrulbe op bokt, en ik heb vorig jaar heel fanatiek ook de lessen van evy gevolgd. dit deed ik van januari tot juni. toen ben ik gestopt omdat ik in het buitenland zat voor stage, en heb dit helaas nooit meer opgepakt.
Nu ben ik gewoon te lui :P

Ik zit momenteel weer in het buitenland voor stage, dus ik hoop dat het een beetje te doen is met mijn werk uren, maar ik wil het ook graag weer oppakken.

Ik was bij les 27, dus ik ga nu bij les 15 starten denkik.

ik hoop dat ik hier een beetje mijn motivatie vindt :+