Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:53

Ik weet niet of het al gezegd is maar special Kellogs zit bomvol met suiker en andere troep. Daardoor krijg je juist alleen maar honger en val je ook zeker niet af. Je kunt dat beter vervangen door muesli zonder suiker.
Granenreep weet ik niet welke je eet, moet je ook mee opletten want sommige zitten ook vol met suiker.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:14

Duuk2011 schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is maar special Kellogs zit bomvol met suiker en andere troep. Daardoor krijg je juist alleen maar honger en val je ook zeker niet af. Je kunt dat beter vervangen door muesli zonder suiker.
Granenreep weet ik niet welke je eet, moet je ook mee opletten want sommige zitten ook vol met suiker.

heeel veel dingen waarvan gezegd word dat het gezond is, is juist misschien zelfs nog wel ongezonder dan dat ze erover praten :)

Balada

Re: Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:17

ik eet niks dat door een fabriek is gegaan, punt.
Ik koop mijn vlees en groenten maar vang mijn eigen vis ...En kook altijd vers.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:41

ja toch minderen in je met name rood vlees, en zeker meer (groene) groente gaan eten zorg ook voor voldoende vezels in je voedsel dit stilt de honger en verhoogt uiteindelijk ook je stofwisseling, geen witbrood, alleen volkoren pasta,zilvervlies (of wilde) rijst enz... en eet fruit met een hoog water gehalte dit vult en heeft vezels en de nodige vitamines, bij b.v bleekselderij moet je lichaam harder werken dan wat het product in calorieën oplevert en komkommer. Eet ook regelmatig wat noten bij voorkeur ongebrand en niet in een reep geperst(honing en andere suikers zitten hier vaak in). en beweging zou ik toch ook iets meer gaan doen 1 á 2 uur in de week dat is niet genoeg om zichtbaar resultaat mee te boeken ik weet niet wat je voor werk doet maar als je geen lichamelijk intensief werk doet zal je toch meer moeten gaan bewegen en gewoon proberen iedere 3 uur iets te eten, een mandarijntje kan best in 5 min, een stukje komkommer ook ,je kan ook voor je naar je werk gaat fruit snijden dan kun je het makkelijk in de pauze op eten.
heb je toch trek in iets zoets eet dan een boterham pindakaas als je dat lust...zo voldoe je aan je suiker behoefte en heeft redelijk wat proteïne die je honger stillen. en het dan dun op je brood smeren natuurlijk!

hopelijk heb je er wat aan , ik ben er 25 kilo door kwijt geraakt!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:23

Fiffill schreef:
Maar als je weet dat TS slecht eet (dat blijkt uit wat ze hier verteld) dan zou ik niet meteen 'pech met de stofwisseling' roepen. Ga eerst maar gezond eten, dan kun je verder kijken.

Als je niet afvalt met minder dan 1500 calorien per dag...heb je pech met stofwisseling, ongeacht het soort voedsel je naar binnen werkt. Of het gezond is, is een andere zaak. Verder vind ik niet dat TS ontzettend ongezond eet. Alleen de groenten en water mogen meer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:26

Als je redelijk wat sport niet nee, maar 1 a 2 uurtjes per week is toch niks. En nee sorry, maar ik vind echt niet dat de TS gezond eet. Nauwelijks groenten waar die imo zo'n beetje je basis horen te zijn.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:29

Fiffill schreef:
Als je redelijk wat sport niet nee, maar 1 a 2 uurtjes per week is toch niks. En nee sorry, maar ik vind echt niet dat de TS gezond eet. Nauwelijks groenten waar die imo zo'n beetje je basis horen te zijn.

Belangrijker hoe beweeglijk je job en dagroutine is. Die sportuurtjes zijn overrated, want met een 'drukke dag' verbrand je meer calorieën dan je denkt. Ik ben van mening dat TS toch veel gezonder eet dan menig mens. Maar ja de groenten moeten meer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:47

unicorn_kiss schreef:
Fiffill schreef:
Maar als je weet dat TS slecht eet (dat blijkt uit wat ze hier verteld) dan zou ik niet meteen 'pech met de stofwisseling' roepen. Ga eerst maar gezond eten, dan kun je verder kijken.

Als je niet afvalt met minder dan 1500 calorien per dag...heb je pech met stofwisseling, ongeacht het soort voedsel je naar binnen werkt. Of het gezond is, is een andere zaak. Verder vind ik niet dat TS ontzettend ongezond eet. Alleen de groenten en water mogen meer.

Iedereen valt af met 1500 kcal per dag (voor een korte periode). Mensen die daarmee niet afvallen hebben eetmomenten waar ze niet bij stil staan. Hierdoor eten ze meer dan ze denken en komen ze dus ver boven de 1500 kcal :)

Afgezien daarvan vind ik 1500 kcal belachelijk laag.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:55

Nou dan eet ik misschien gewoon extreem gezond :+ (wat best goed zou kunnen overigens ;) )
Natuurlijk verbrand je met een drukke dag veel, maar ik ging er even vanuit dat TS geen extreem druk/zwaar werk heeft maar een gemiddelde baan, wat uiteraard best anders kan zijn. Maar het op 'moeilijke stofwisseling' gooien is imo veel te makkelijk.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:28

Ik ga het ook niet gooien op 'gemakkelijke stofwisseling'. Ik eet gewoon niet gezond genoeg, punt. Al vind ik dat het nog behoorlijk meevalt hoor. Groenten is voor mij echt iets moeilijks, maar fruit krijg ik wel genoeg binnen. Dit is voor een 100% gezonde voeding niet genoeg, maar ik denk dat er mensen zijn bij wie het veel erger gesteld is ;).

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:31

je mag groenten eten met een sausje hoor! :) Thuisgemaakte curry is nog het beste, enige dikmaker is wat bloem en melk .

LesleyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:48

Ik heb hier alleen de eerste en de laatste pagina gelezen. Ik ben een 8tal jaar geleden ook eens naar een dietist gegaan. Ik dacht dat ik gezond bezig was, veel sporten, veel water drinken, veel groenten en fruit en toch niets afvallen. Wat bleek, ik at te weinig en niet gespreid genoeg.
Dus de dietist heeft een schema opgesteld waarbij ik hetzelfde at, maar meer gespreid en iets meer (niet veel, voornamelijk fruit meer). Ik ben op 3-4maanden toen 10kilo afgevallen. Zonder, in mijn ogen, er enige moeite voor te moeten doen. Ik veranderde niet aan wat ik at, wel aan wanneer ik at. En die 10 kilo is er redelijk lang afgebleven (tot ik ben gaan samenwonen ;-))

Aja, ik ben ook maar 3 keer bij de dietist langsgeweest. Gewoon het besef van op de juiste manier eten was voldoende.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:00

phormicola schreef:
unicorn_kiss schreef:

Iedereen valt af met 1500 kcal per dag (voor een korte periode). Mensen die daarmee niet afvallen hebben eetmomenten waar ze niet bij stil staan. Hierdoor eten ze meer dan ze denken en komen ze dus ver boven de 1500 kcal :)

Afgezien daarvan vind ik 1500 kcal belachelijk laag.

Precies wat ik dacht hoor. Tenzij je echt een afwijking hebt misschien?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:47

Bedankt mensen!
Door dit topic ga ik vanaf vandaag weer beginnen met 'diëten', op een goede manier. Ik was een tijd geleden al begonnen, maar dat vervaagde tot m'n oude eetpatroon. Jullie hebben een aantal antwoorden gegeven op vragen die ik had, waardoor ik weer motivatie heb om door te gaan! :D

TS en alle andere afvallers; heel veel succes! :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:56

Ik heb mijn dagschema in de eetmeter ingevuld en heb nog van heel veel tekort. Kunnen jullie mij misschien nog wat tips geven?

Mijn dagschema ziet er zo uit vandaag:
Ontbijt:
* 2 sneetjes volkoren brood
* 1 portie aardbeienjam
* 1 sneetje kippenwit (kippenborst?)
* 1 glas sinaasappelsap

Lunch:
* 2 sneetjes volkoren brood
* 1 portie aardbeienjam
* 1 snee licht belegen kaas (kaas én aardbeienjam samen zijn jammie :D)
* 1 snee rundergerookt
* 250 ml water

Avondeten:
* Witte rijst (ongeveer 3 eetlepels)
* Stukjes kipfilet (ongeveer 100 g)
* Chinese wokgroenten (broccoli, wortel en rode en gele paprika)
* 250 ml water

Tussendoortjes:
* 1 appel
* 1 grany biscuit (granenkoek)
* 500 ml water

Er zou vanavond nog een sinaasappel doorheen moeten en 0.5 liter water. Is dit nu zo ongezond?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:00

*zucht*. Ik had hier een heel levensverhaal willen zetten, maar helaas door onderhoudswerkzaamheden kreeg ik 'm niet verstuurd.

Ik denk dat je, om je honger tussendoor te stillen, een boterham moet nemen. Je eet er nu vier, maar je mag er 6 hoor! Een granenkoekje bevat veel suikers, en verzadigd niet. Verder is jam en kaas beiden niet heel gezond op je boterham, dus misschien kan je deze vervangen met kalkoenfilet of kipfilet (is allebei mager), of iets anders magers. Wil je echt absoluut kaas op je brood, kies dan voor 20+ (20 % vet) of 30+ (30% vet) kaas. Verder is kipfilet mager "vlees" (eigenlijk is het gevogelte :))) je mag best meer dan 100 gram. Volgens mijn diëtiste mag je ongeveer 200 gram vlees. Verder is het beter om wat meer groente op te scheppen. Vind je groente gewoon niet lekker, kijk of er goede recepten te vinden zijn op internet. Vaak kan dat enorm helpen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:07

20+ en 30+ zijn niet hetzelfde als 20% en 30% ;)
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 02-05-12 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:11

sorry, dacht ik altijd. :o Ik kan het bericht helaas niet meer aanpassen dus kan het ook niet meer weg halen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:21

Sinaasappelsap is sowies ook erg suikerrijk! Qua calorien bijna evenveel als cola!

Verder vind ik je dagelijkse plan er niet zo heel slecht uitzien hoor!
Dit topic motiveert me om mijn etenstijl ook maar weer eens onder de loep te nemen ;)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 20:36

Wat leuk dat het ook anderen aanzet! :) En er zitten inderdaad wel een paar suikervolle dingen in mijn dag. Maar ik lust bijvoorbeeld écht geen melk, of thee, of koffie, wat drink je dan 's morgens? :D

En ik eet kaas op de boterham omdat er via eetmeter wordt gezegd dat wel enkele voedingsstoffen daarin zitten.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:14

Nou eigenlijk is water sowieso het beste om te drinken, maar ik moet zeggen dat smaakt me 's ochtends ook niet meteen hoor... Maar vroeger dronk ik een groot glas appelsap/sinaasappelsap 's ochtends, nu heb ik dat beperkt tot 1/4 glaasje, gewoon even voor de smaak eerst en daarna drink ik water.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 06:18

Soprano schreef:
Sinaasappelsap is sowies ook erg suikerrijk! Qua calorien bijna evenveel als cola!

Verder vind ik je dagelijkse plan er niet zo heel slecht uitzien hoor!
Dit topic motiveert me om mijn etenstijl ook maar weer eens onder de loep te nemen ;)

Maar verse en dus pure sinaasappelsap zijn fruit-suikers en dus natuurlijk, en daardoor minder erg voor je lichaam. Wel met mate drinken natuurlijk, maar het is minder erg voor je lichaam dan troep als cola (bewerkt)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:00

Beter is gewoon hele vruchten in een blender gooien. Dan heb je het voodeel van de vezels waardoor de fruitsuikers minder hard aan komen :)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:46

*zucht* een halve kilo erbij deze week!

maar t is mijn eigen fout, heb me een beetje laten gaan om eerlijk te zijn hihi

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:47

dus gisteren alle zomerkledij uit de doos gehaald, allemaal een mooi maatje 34... nog 5 kilo en ik raak er terug in.

^Vandaag sapjes maken in de blender! Even naar supermarkt wat gezond groen gaan kopen...