Bloeddonor: Waarom wel/niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:09

Oh dat is wel een goed idee! :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:10

Ik ben geen bloeddonor. Ik zou het wel graag willen zijn, maar ik vrees dat het misschien nooit zal kunnen, door chronische bloedarmoede. Ik mag zelfs bijna niet ongesteld worden, gewoon door te veel bloedverlies, te felle verzwakking. Dus ik vermoed dat ik het eerder zelf nog zal moeten krijgen, dan dat ik het ga kunnen geven. Wel jammer, want ik heb O+, dus mag in principe aan iedereen geven.

Tieneke

Re: Bloeddonor: Waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:21

Oh ja, juist, je hebt gelijk.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:23

was dat een reactie op mij? Ik las net ergens dat heel de bloedgroep O aan iedereen kan geven, dus nu ben ik in de war. Dacht altijd dat alleen O negatief dat kon.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:33

Hmmm ik heb helaas nog niets gehoord! Binnen 2 weken, dus ze hebben nog tot zondag xD

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:52

Tieneke schreef:
Ik ben geen bloeddonor. Ik zou het wel graag willen zijn, maar ik vrees dat het misschien nooit zal kunnen, door chronische bloedarmoede. Ik mag zelfs bijna niet ongesteld worden, gewoon door te veel bloedverlies, te felle verzwakking. Dus ik vermoed dat ik het eerder zelf nog zal moeten krijgen, dan dat ik het ga kunnen geven. Wel jammer, want ik heb O+, dus mag in principe aan iedereen geven.

dat is O- ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:56

oh, dus toch. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:57

O+ is wel een bloedgroep die volgens mij de meerderheid van de bevolking heeft, maar kan je niet overal 'bijgooien'

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:00

Waar laat jij je bloed prikken, maartje?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:01

Tilburg... beetje ver dus, je mag best mee als ik weer een oproep krijg hoor! Maar gezien 't wat ver is :+ Maar als je de bloedbank opbelt, kun je eens vragen naar het adres en openingstijden van de bloedbank in utrecht en kun je daar eens kijken?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:10

Ik heb toevallig een bloedbank gevonden hier heel vlakbij. Zeker de moeite om daar eens een kijkje te nemen. Ik zal ze even contacten. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 00:15

Adamootje schreef:
Ik heb toevallig een bloedbank gevonden hier heel vlakbij. Zeker de moeite om daar eens een kijkje te nemen. Ik zal ze even contacten. :D

Tja, je mag ook met mij mee naar Zwolle hoor :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 06:26

Sodeletuut schreef:
Wat zijn er veel mensen die slecht te prikken zijn.. Ik ben ook moeilijk te prikken, en ik moest echt keihard in dat balletje knijpen zodat er uberhaupt genoeg bloed zou stromen.. Maar dan is het wel mogelijk om donor te zijn. :)

ik heb een periode meerdere malen per week moeten laten prikken ivm een trombosebeen, dat was echt een drama :+
het is bij mij wel mogelijk, maar het kost dermate veel pijn en moeite en blauwe plekken
vanaf halverwege mijn onderarm tot een eind mijn bovenarm op blauw is geen vreemd beeld bij mij na het prikken, en dat is dan gewoon bloed prikken voor een paar buisjes :p

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:04

Sodeletuut schreef:
Wat zijn er veel mensen die slecht te prikken zijn.. Ik ben ook moeilijk te prikken, en ik moest echt keihard in dat balletje knijpen zodat er uberhaupt genoeg bloed zou stromen.. Maar dan is het wel mogelijk om donor te zijn. :)

Hier net zo... Ik denk ook dat het ervan af hangt waar ze prikken. Infuus ging bij mij ook tot 3x fout, werd uiteindelijk in de bovenkant van mijn hand geprikt.
Maar voor bloed geven zoeken ze een ader in de binnenkant van je elleboog, en daar gaat het wel altijd goed. Denk dus niet dat je het prikken van een infuus kunt vergelijken met bloed geven, zou het dan toch een keer proberen als je wel bloed wilt geven....

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:34

Adamootje schreef:

Je hebt er een op de Uithof en in Leidse Rijn. Ik zou even bellen van te voren, denk niet dat ze er een probleem van maken als je eens mee komt kijken. Gewoon om te zien hoe het is. Ik geef altijd in Leidse Rijn en je mag best een keer mee hoor :)