Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:12

Ben nog niet helemaal klaar moet namelijk de fysio oefeningen nog even doen :+
Maa ging heel redelijk hoor, voelde het wel uiteraard :j Had het medium programma gekozen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:22

Missfitness, is die buik op de ava jouw buik?

Wel fijn die info allemaal! Ik ben juist gestopt met (fysio)fitness. Ik wil ook niet naar een sportschool. Geen tijd en geen zin in het geld wat je eraan uitgeeft. Maar wil wel ondersteunende krachtraining doen voor het hardlopen.

Vanavond voor het eerst een hardlooptraining gedaan bij een atletiekvereniging voor toch wat extra begeleiding bij het lopen. Was wel pittig. Bijna 5 kwartier fanatiek bezig geweest. Wel lekker.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:34

Ik ga het ook proberen! Heb al rugspier oefeningen bij de fysio voor mjn onderrug, kijken of ik mijn buikspieren ook kan trainen :) en dan nog mezelf aanzetten tot hardlopen...

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:39

Duke schreef:

Jazeker, mijn buikie!!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:40

Wowie! Is dat veel werk om het bij te houden?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:40

Vind je het heel erg als ik dat niet zo heel mooi vind :o
Dat is me iets te gespierd :+

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:43

Jeetje daar moet je ook maar zin in hebben. Dat is mij ook teveel werk hoor. :+ Doe mij maar een platte buik, blokjes hoeft van mij niet. Maar het is voor mij ook meer voor m'n rug/houding etc. etc.

Missfitness heb jij ook nog goede oefeningen voor benen/billen?

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:50

Ohhh dit topic is precies wat ik nodig had! Ik doe ook mee als dat nog kan :D

Ik zag een filmpje voorbij komen 8 minutes abs die heb ik een tijd geleden iets van een maand volgehouden en dat werkte heel goed, zag resultaat! Alleen de laatste tijd ben ik lui... Maar wil toch weer beginnen!

Ik probeer daarnaast eigenlijk iedere dag wel iets aan sport te doen. Meestal loop ik doordeweeks hard of doe ik bijvoorbeeld zumba. In het weekend doe ik eigenlijk niks alleen 1 uurtje paardrijden.

Goeie motivatie dit topic. :D

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:56

Duke schreef:

Wel fijn die info allemaal! Ik ben juist gestopt met (fysio)fitness. Ik wil ook niet naar een sportschool. Geen tijd en geen zin in het geld wat je eraan uitgeeft. Maar wil wel ondersteunende krachtraining doen voor het hardlopen.

Vanavond voor het eerst een hardlooptraining gedaan bij een atletiekvereniging voor toch wat extra begeleiding bij het lopen. Was wel pittig. Bijna 5 kwartier fanatiek bezig geweest. Wel lekker.

Goed van je dat je hebt aangemeld bij een atletiekvereniging! Ik heb daar ook goede ervaringen mee :j Je wilt toch meedoen met de volgende les waardoor je tussendoor ook je trainingen doet, en zo is de afhaak kans kleiner!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:00

Nou ik ga maar eens bezig en daarna m'n bed in, heb er nu al geen zin meer in. :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:00

Het is idd veel werk om bij te houden, alleen train ik heel veel en ik heb het geluk dat ik aanleg heb. Maar het is mijn leven, ik sport mn hele leven al en vind het heerlijk!!
Er zijn genoeg mensen die het niet mooi vinden, maar gelukkig ook mensen die het wel mooi vinden! Ik respecteer het allemaal. Ik ben er aan gewent en het gaat er uiteindelijk om wat je zelf vindt en ik ben er onwijs trots op.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:08

OOohh maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat je er trots op bent hoor :j Dat zou ik ook geweest zijn :j Harde werken wordt toch beloond en daar mag je heus trots op zijn, maar zo gespierd is gewoon niet helemaal mijn ding :o
Maar net zoals je zelf al zegt moet iedereen dat voor zich zelf weten :j

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:13

Ik meld mij ook.
Ga nu zo'n dikke maand naar de sportschool, 3x in de week.
voornamelijk om mijn conditie wat te verbeteren, en wat krachttraining ivm rugklachten, waaronder dus mijn buikspieren sterker maken zodat mijn rugspieren wat kan ontlasten, en een paar kilootjes eraf mocht vond ik ook wel :D

Ben nou nog wat aan het opbouwen, doe zo'n 3 kwartier cardio (fiets, loopband en crosstrainer) en dan nog een 5 tal verschillende krachtoefeningen.
ga meestal ma-woe-vrijdags heen, wellicht is dit wel wat voor de overige dagen om mee te nemen, ik ga het iig eens proberen! :D
Ik heb wel eens eerder wat buikspieroefeningen thuis gedaan (simpele sit-ups) :7 daar zag ik toch al vrij snel wat resultaat mee, maar die spierpijn....... was gewoon niet meer te harden dus ben er toen mee gestopt. maar rustig opbouwen dus.

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:49

missfitness schreef:
Het is idd veel werk om bij te houden, alleen train ik heel veel en ik heb het geluk dat ik aanleg heb. Maar het is mijn leven, ik sport mn hele leven al en vind het heerlijk!!
Er zijn genoeg mensen die het niet mooi vinden, maar gelukkig ook mensen die het wel mooi vinden! Ik respecteer het allemaal. Ik ben er aan gewent en het gaat er uiteindelijk om wat je zelf vindt en ik ben er onwijs trots op.

Ik vind het echt knap dat je die zelfdiscipline hebt om zoveel te trainen! Kan ik wel wat van gebruiken haha.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:23

Jeetje dat planken is zwaar zeg, haha!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 04:39

Ik heb een beetje een rare rug, waardoor mijn wervels niet altijd even goed gaan...
Nu is een sportschool op dit moment geen optie, daarbij zijn mijn bekken ook nog eens naar links gekanteld waardoor ik eigenlijk wel begeleiding nodig heb.
Dus heeft iemand hier oefeningen voor die ik gewoon zelf kan doen?

Edit:
Ik heb een tijdje oefeningen gedaan op een backstretcher alleen heb ik nu die mogelijkheid niet meer.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:20

Barbie_Blue schreef:
Ik heb een beetje een rare rug, waardoor mijn wervels niet altijd even goed gaan...
Nu is een sportschool op dit moment geen optie, daarbij zijn mijn bekken ook nog eens naar links gekanteld waardoor ik eigenlijk wel begeleiding nodig heb.
Dus heeft iemand hier oefeningen voor die ik gewoon zelf kan doen?

Edit:
Ik heb een tijdje oefeningen gedaan op een backstretcher alleen heb ik nu die mogelijkheid niet meer.

loop je bij een (oefen/ fysio) therapeut hiervoor, daar zou je eventueel even kunnen kijken welke oefeningen je wel of niet mag in verband met je rug/ bekken. Loop je ook niet het risico dat het erger wordt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:28

Chrissie schreef:
Duke schreef:

Goed van je dat je hebt aangemeld bij een atletiekvereniging! Ik heb daar ook goede ervaringen mee :j Je wilt toch meedoen met de volgende les waardoor je tussendoor ook je trainingen doet, en zo is de afhaak kans kleiner!

Op zich was mijn discipline al vrij goed. Ik ben in december weer begonnen na een jaar niet te kunnen hardlopen (hernia) en ik loop netjes 3x per week. Maar nu ik op de 10 km zit wil ik toch meer begeleiding. Ook om verder te komen.

@missfitness: ik kan ook begrijpen dat mensen het minder mooi vinden, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn blubber-na-twee-zwangerschappen-buik en een mooi wasbordje zoals de jouwe... dan kies ik toch voor het wasbordje.
Alleen dat zal bij mij nooit lukken. Ik heb geaccepteerd dat die buik er zit en er blijft. Alleen alles wat eraf kan, is mooi meegenomen. Daarom is mijn doel dus niet dat de buik platter wordt, maar dat de spieren sterker worden ter ondersteuning van het hardlopen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 09:39

Jorinda__ schreef:
Jeetje dat planken is zwaar zeg, haha!

:j

Hier vandaag de tweede sessie!! Ben er helemaal klaar voor :D

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:47

jeetje, ik heb wel last van m'n buikspieren hoor, vooral de zijkant, goed teken! Even wakker worden en daarna hardlopen :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:51

Ja ik meld me ook.
Ben sinds vorige week weer aan het hardlopen met Evy, vanavond les 4. En verder moet ik ook nodig wat aan die buikspieren doen, rij nu ook weer een stuk fantieker en dat scheelt ook al merk ik :)
Wat voor oefeningen doen jullie, ik ken alleen sit-ups :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:52

Lees even de OP daar staat een mooi schema :j

ik heb helemaal geen spierpijn, maar dat kan best nog komen want de tweede dag is dat altijd erger dan de eerste dag :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:15

Ik ga het liefst elke dag, dat deed ik al maar nu weer.
Straks naar buiten voor 6 km hardlopen, eindelijk goede aangepaste schoenen waarmee ik op lijk te kunnen bouwen.
Ben 3 keer gestrand op een km of 5 met start to run. :+

Vanmiddag nog wel even naar de sportschool denk ik, braaf buikspieroefeningen doen en ik denk ook daar stretchen. Dat vind ik buiten zo drie keer niets namelijk.

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:22

Geen spierpijn van gister!
Ik ga denk ik vandaag ook even cardio doen in de sportschool of als het goed weer is buiten even. :)

Start to Run heb ik geloof ik wel 5 keer geprobeert maar nooit afgemaakt. Het werkt voor mij niet dat er rustdagen tussen zitten, ik ga het vergeten of heb geen zin meer dan haha.. :+

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:27

Heb net de 20 minuten training gedaan met runkeeper, beviel me wel :j