[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:02

Waarom neemt hij dat mee dan?
Als die van mij met iets lekkers thuis komt zonder te overleggen... _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:07

Ik vind dat je man/vriend je inderdaad ook moet supporten.. Doet me een beetje denken aan mijn vader. Ik kan van het meeste redelijk afblijven maar één van mijn zwakke plekken is energie drankjes. :\ Het is gewoon echt troep, maar ik vind het zo, zo, zo verschrikkelijk lekker. En als ik dan zeg met boodschappen doen 'neem het voor mij niet mee, want ik kan er ECHT niet van af blijven als ik weet dat het voor mij in huis ligt', maar toch wordt het voor mij altijd meegenomen. Vind ik heel lastig want dan kan ik er welgeteld 1 dag weerstand aanbieden en dan krijg ik er zoooo veel zin in. -O-

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:15

mmm geen last van , mijn vader eet gewoon een stroopwafel waar ik bij ben of taart kan het gewoon weer staan doet me niks gelukkig,heb mijn eigen lekker gezonde tussendoortje.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:17

ik snap wel dat het moeilijk is als anderen die dingen nemen en kopen. Misschien kunnen jullie met ze praten dat het moeilijk is om er af te blijven terwijl je dat wel wilt. En kunnen jullie misschien samen iets gezonds eten! Ook nog beter voor de andere! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:22

Taart, stroopwafels, chips, nootjes, alles kan ik weerstaan als ik het zelf niet wil. Behalve die energie drankjes.. en die vindt m'n vader toch smerig, dus haalt ie ook echt in huis voor mij. :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:24

Misschien kan je hem duidelijk maken dat je het echt niet meer wilt hebben! Gewoon even duidelijk aangeven, ik denk wel dat hij dat zal begrijpen hoor.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:28

heb ik dus net ook gedaan
maar ja of het tot hem doorgedrongen is hahahaha

ik ga in ieder geval proberen niet meer te nemen
want er staat nu natuurlijk nog een heel stuk

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:33

Naar de buren toebrengen een optie :')
Die jongens op mijn werk helpen ook niet, want elke dag worden de zakken drop en winegums aangerukt... Vooralsnog kan ik het allemaal weerstaan!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:02

Hier een collega/vriendin, die me koekjes aanbiedt.
Ik zeg nee, je weet toch, dieet.
Antwoord met die schaal onder m'n neus: ach, zo'n koekje is toch niet erg?
Janine, dat is een suikerbom, ik ben op dieet weet je nog?
Ja, maar je hebt toch suiker nodig als je zo weinig eet? Kom, neem nou gewoon, dat mag best.

En dan staat ze bedremmeld te kijken als ik een beetje boos word... :(

Bwah, vandaag weer minestronesoep als avondeten. Nu geprobeerd zonder iets erbij. Ik verga gewoon nog steeds van de honger... maar even tanden op elkaar. Zo nog even een work-out. Morgenochtend op de weegschaal en dan maar kijken of het "afzien" deze week wat opgebracht heeft :D

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:31

Proficiat Flying_Angel *\o/* Zit je op je streefgewicht of hoeveel wil je nog afvallen?

Mijn moeder brengt elke week ambachtelijke wafels mee voor mij, terwijl ik echt uitdrukkelijk zeg dat ik ze niet hoef. Ik geef ze aan de vrienden van mijn broer, die eten alles haha :') Tegenwoordig smaken ze niet meer, ze hebben zelfs een chemisch smaakje. Ik ben eindelijk afgekickt geloof ik :))

Geef die honger maar hier GC :P Gadverdamme, wat haat ik mijn regels. _-:( Gelukkig heb ik ze maar om de drie maanden. Gisteren en eergisteren had ik vreetbuien, nietnormaal. En vandaag krijg ik geen hap door mijn keel. *Zeurzeur* :o Ik heb wel veel energie en deze morgend fijn gesport, minstens 450 calorieën verbrand. Maar te weinig gegeten, ik ga zo een banaantje met Griekse yoghurt nemen of havermout. Hopelijk gaat het morgen beter.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:39

Hebben jullie nog gezondere opties voor mij?
Vooral met betrekking tot beleg van boterhammen, ik ben er geen fan van :o
Ik wil niet afvallen, maar ik wil wel een gezondere lifestyle.

Wat ik op een dag eet:
ontbijt: twee (lichtbruine) boterhammen met vruchtenhagel
tussendoor: koekje of fruit (meestal appel, banaan of mandarijn)
lunch: twee tot drie (lichtbruine) boterhammen met vruchtenhagel, chocopasta en/of sandwichspread en nog fruit (appel, banaan of mandarijn)
tussendoor: koekje (of mijn fruit als ik dit bij de lunch niet op heb)
avondeten: normale portie pasta of aardappelen met groentes en vlees of vis
tussendoor: klein zakje chips, ijsje of fruit (appel of druiven), ligt eraan..

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:11

Waar ben je geen fan van? Van boterhammen of het beleg? Want je hoeft niet dagelijks tig boterhammen te eten, je kan ook een omelet of havermout eten. Vruchtenhagel en chocopasta zijn vrij zoet. Je kan het vervangen door kippenwit met sla en tomaatjes of filet americain met augurken. Voor de rest heb ik geen tips qua beleg, ik ben zelf geen broodeter :P Wat vind jij een normale portie pasta of aardappelen? Zorg dat op je bord helft groenten, 1/4 aardappel/pasta (minder mag ook) en 1/4 vlees/vis ligt, dat is een gezonde verdeling :j ijsjes en chips zijn niet gezond. Je kan appeltjes in schijfjes snijden met kaneel, even opwarmen en door (niet gezoete) yoghurt roeren, echt heerlijk :D Koekjes vervangen door fruit of nog beter; groenten!

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen. :) Maar als je verder niet afvalt/bijkomt met dit schema kan je het toch zo houden. Ik zou het erg vinden om mijn ijsje om te ruilen voor een appel :o :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:00

Wat is kippenwit?!?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:02

Misschien het wit van een kippenei?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:03

Eiwit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:04

Nee het is kipfilet maar dan in het Vlaams :))

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:08

Aha.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:33

Bedoelde geen fan van brood!
Ik werk vier dagen per week, dus moet makkelijk mee te nemen zijn.
Boterham kipfilet met sla en tomaat klaarmaken heb ik tijdens het werk al geen tijd voor (en heb een hekel aan voorgesmeerd brood). Dacht dat filet americain niet echt gezond was?
Groentes eet ik heel goed qua avondeten. De verdeling ligt aan waar ik zin in heb.
Soms eet ik vooral groentes, andere keer ben ik in een vleesbui :+
Het is ook niet zo dat ik dagelijks een zakje chips eet of een ijsje. Soms neem ik het drie avonden achter elkaar en dan een week helemaal niet.
Het is wel zo dat ik altijd honger heb (snelle verbranding?). Na een avondmaaltijd kan ik gerust nog een bakje druiven naar binnen werken :')
Ik kwam heel moeilijk aan, maar sinds dat ik sport, ben ik bijna 9 kilo aangekomen :o

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:09

Haha sorry mensen. Inderdaad Rebeccaa! Ik woon in België en wij zeggen kippenwit tegen kippenfilet. :o

urselin, dat hongergevoel komt denk ik doordat je veel koolhydraten eet (brood, chocopasta etc; snelle suikers in het algemeen). En zelfs fruit. Daardoor zal je nooit (of toch moeilijker) een verzadigd gevoel krijgen. Groentes, eieren, noten, vlees, yoghurt verzadigen. Fruit is gezond maar dat kan je beter strategisch eten dus bijvoorbeeld voor het sporten of wanneer je een langere tijd suikers nodig hebt omdat fruit trager energie geven. In tegenstelling tot brood of chocopasta, daar schiet je bloedsuikerspiegel de hoogte in en daalt evensnel. Dus krijg je sneller terug honger.

Ik bak 's morgens altijd twee keer eigeel (eiwit klop ik 's morgens op als ontbijt met een stuk fruit) met twee plakjes bacon en groentjes (courgette, tomaat, wortelen, tomaat), ik neem dat mee in een potje en eet het gewoon koud op maar ik begrijp wel dat sommigen dat niet zo erg lekker vinden. Je kan ook een wrap maken of Griekse yoghurt met havermout, noten en stukjes fruit.

Wel gek dat je 9 kilo bent aangekomen! Soms kan je wel aankomen door opbouw van spiermassa en het vasthouden van water. Wat voor sport doe je? Uithouding of meer kracht?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:55

In mijn familie zijn we wel bekend met snelle verbranding.
Aankomen is voor iedereen heel lastig geweest en we (moeder, zus en ik) hebben eigenlijk altijd ondergewicht gehad :=
Dat hongergevoel heb ik dus ook altijd al gehad (sport pas sinds een klein jaar).
Ik doe polefitness :) Dus ben ook in spieren veel gegroeid (trainde twee keer in de week, nu wat minder).

Yoghurt en vla eet ik op het moment niet veel, dat eet ik soms met periodes veel (in de zomer vaak, lekker aardbeien en frambozen erin :9 ).

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:27

Ik heb vanochtend even hardgelopen op de tabata manier. En het is goed vol te houden :)
Ik ga gewoon alleen, muziekie op en dan gaat het wel. Het is maar 4 minuutjes haha

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:04

GamblersCup schreef:
Hier een collega/vriendin, die me koekjes aanbiedt.
Ik zeg nee, je weet toch, dieet.
Antwoord met die schaal onder m'n neus: ach, zo'n koekje is toch niet erg?
Janine, dat is een suikerbom, ik ben op dieet weet je nog?
Ja, maar je hebt toch suiker nodig als je zo weinig eet? Kom, neem nou gewoon, dat mag best.

En dan staat ze bedremmeld te kijken als ik een beetje boos word... :(

Bwah, vandaag weer minestronesoep als avondeten. Nu geprobeerd zonder iets erbij. Ik verga gewoon nog steeds van de honger... maar even tanden op elkaar. Zo nog even een work-out. Morgenochtend op de weegschaal en dan maar kijken of het "afzien" deze week wat opgebracht heeft :D

En??? goed nieuws van de weegschaal?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:24

urselin schreef:
In mijn familie zijn we wel bekend met snelle verbranding.
Aankomen is voor iedereen heel lastig geweest en we (moeder, zus en ik) hebben eigenlijk altijd ondergewicht gehad :=
Dat hongergevoel heb ik dus ook altijd al gehad (sport pas sinds een klein jaar).
Ik doe polefitness :) Dus ben ook in spieren veel gegroeid (trainde twee keer in de week, nu wat minder).

Yoghurt en vla eet ik op het moment niet veel, dat eet ik soms met periodes veel (in de zomer vaak, lekker aardbeien en frambozen erin :9 ).

Houd er rekening mee,spieren wegen zwaarder dan vet.
Toen ik nog intensief deed aan wedstrijdzwemmen woog ik 10 kg meer dan wat ik nu weeg. Daarna toen ik daarmee stopte viel ik aardig snel af zondrr minder te eten. Puur dus omdat mijn spieren in volume afnamen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:30

In gewicht hoef ik ook niet af te vallen, maar ik wil wel gezonder gaan leven :)
En een wat strakker lichaam zou ook weer fijn zijn :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:55

De pinautomaat werkte mee vandaag :+ ik wilde een lekker broodje halen bij de Turkse bakker, maar de automaat deed het gelukkig niet !
Nu maar aan twee sneden schwarzbrot met haring-bieten salade :9