Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Een hele aardige vrouw die gewoon aan het kletsen was met mij en er niet omheen draaide en ze prikte in 1x goed.
En er hoefde gelukkig ook maar één buisje worden afgenomen, de vorige keer zes.

miranda_x schreef:Ik moet woensdag naar de tandarts om een gaatje te vullen, de vorige keer zonder verdoving gedaan, dat doe ik ook nooit meer, sindsdien nog angstiger voor de tandarts. Dus woensdag dan maar met, maar verdovingen/prikken vind ik ook vreselijk!
Iemand tips om een beetje rustig te blijven en niet in paniek te raken?
Het was eerder even gemeen van 2 secondes.. Ik had een muziekje in me oren (vooral omdat ik het gekraak van mn kiezen niet wou horen.) en je moet niet constant denken van : onee , nu komt de prik, nu gaan ze dit doen en dat. Dan maak je je alleen maar druk in je hoofd gewoon aan iets leuks denken en denken van over een 1 uurtje is het al gebeurt. En rustig blijven ademen , ik zal ook evt. aangeven aan de assistente dat je bang bent, dat had ik ook gedaan en het hielp echt heel erg! Succes! 

Misschien dat je dan minder met je gedachte bij daar waar geprikt wordt bent?

Corelli schreef:
Ik begin woensdag met mijn nieuwe stage en ik kreeg net bijna een hartverzakking toen ik hoorde dat ik daarvoor ingeënt moet worden tegen hepatitis B (3x inenten, bloedprikken en evt. nog vaker enten)
Opzich niet zo'n big deal zou je denken, maar dat is het voor mij dus wel, want ik heb echt erge prikangst
Meer mensen die dit herkennen en die tips voor me hebben? Het meest bang ben ik voor het bloedprikkenDat heb ik nog nooit gehad en aangezien ik al zo bibberig wordt van een simpele inenting, wil ik niet weten hoe ik het bloedprikken ga vinden

), mijn vriend of ouders die bij mij waren hielp ook niet, ...
Bij mij zat ie héééééél erg diep