Al dat gezeur over huisartsen ik wordt er gek van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: Al dat gezeur over huisartsen ik wordt er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:31

Het hangt ook af van wat je zelf verwacht..

Ik ben vrij realistisch in blessures, heb er genoeg gehad om in te kunnen schatten hoe ernstig het is. Had een tijdje terug ineens hele heftige drukpijn in m'n hand. Huisarts na een paar dagen gebeld, kon 2 dagen later terecht. Iemand die nooit iets mankeert en ineens dit heeft kan misschien denken aan een breuk of spierscheur oid. Ik wist dat 't dat niet was, dus wil best die 2 dagen wachten.
En er zijn veel van dat soort dingen, die best 2-3 dagen kunnen wachten. Als het écht spoed is hoor je thuis op de HAP/EHBO, huisarts is toch vaak juist voor klachten waar niet direct naar gekeken moet worden?

Tuurlijk zijn daar uitzonderingen op, maar ik denk dat veel mensen hun klachten een stuk ernstiger inschatten dan het is.

En die opmerkingen over 'het is maar 3 jaar MBO' vind ik belachelijk - als jij 3 jaar lang wordt getraind om het verschil te bemerken tussen spoed en niet-spoed, en sowieso altijd nog overlegt met de arts dan lijkt me dat je daar prima gekwalificeerd voor bent.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:51

Christiene schreef:
xsenny schreef:
nou soorry hoor ben het niet met je eens
mij heeft me arts laten lopen met me rug op 2 plaatsen gebroken .
en zij er is echt niets !!!!!
ik had verdomme verlamd kunnen zijn .
me kind heeft hij 7 maanden lang met een verkeerde nekwervel laten lopen
waardoor ze 7 maanden lang huilde dag en nacht
maar nee was heel normaal volgens hem dat een kind 24 uur per dag huilde
vervolgens met een hart afweiking niet willen luisteren was ook goed tot me consultatie bureau boos met me mee ging dat ik door verwezen moest worden .
en zo kan ik nog wel even door gaan ,

ik was na die eerste geval al rennend na een andere huisarts gegaan.

Helaas heb jij bij ons niet 1,2,3 een andere huisarts

heeft hij niks gedaan die 7 maanden? nooit doorgestuurd na iemand of iets?

je kan toch een second opinion vragen bij een andere huisarts hoop ik?

rare huisarts.. iemand komt de 2e keer terug kun je toch een foto laten maken..van rug

(ik heb ook genoeg ervaringen binnen familie.. mensen die na huis gestuurd worden met kom maar terug als het erger word.. en dan bij de uitgang alsnog in elkaar zakken.. en meteen geopereerd moeten worden)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:56

Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met mijn huisarts. De assistente vind ik over de telefoon niet altijd even vriendelijk overkomen, maar goed, daar zet ik me dan maar even overheen. Zij zal ook wel eens een minder goede dag hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:53

Ik ben een artsenbezoeker en ik kan zeggen dat zoveel huisartsen zoveel verschillen in werkwijze en persoonlijkheid.
Met mijn eigen huisarts ben ik overigens uitermate tevreden. Vriendelijke rustige man waarmee het goed overleggen is en het initatief in medicatiekeuze en ziekenhuiskeuze meestal volledig bij mij legt.
Hij weet dat ik op sommige gebieden heel veel weet en vindt dat helemaal geen probleem.

Verder weet ik dat het beroep van huisarts lood en lood zwaar is. Het is niet meer hetzelfde vak als 10 jaar geleden. Ze hebben echt heel veel werk en zorgen erbij gekregen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:55

Bij ons een houten achterdeur, dochter haar vinger er tussen.Snel deur open gedaan, schone theedoek en meteen naar HAP gereden zag er niet echt lekker uit.Komen we daar aan,zegt ze het is niet de bedoeling dat je komt zonder eerst even te bellen.Het kan wel druk zijn hier.Nou sorry hoor,ik had echt niet gewacht ook.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:58

Daar zou ik direct mee naar de EHBO rijden. Waar je overigens hetzelfde te horen krijgt hoor. Maar daar trek ik me nu echt niets van aan.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:01

ff een reactie over de huisartsen van mijn oma
die is namelijk ernstig ziek en die heeft 2 top huisartsen +:)+
komen 3 keer in de week bij haar langs en praten dan met haar echt top :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:17

Ik ben ook niet zo te spreken over mijn huisarts.

Ik loop sinds maandag helemaal hyper rond, kan niet stilzitten en barst van de honger en dorst,doe geen oog dicht.
Dan bel je dinsdag de huisarts heeft geen tijd, belt straks terug.
Dan moet je er weer zelf achteraan bellen, moet er bloed nagekeken worden op suiker.
Ga je bloed laten prikken, is het formulier niet goed ingevuld en is de suiker niet getest.
Word je de volgende dag opgebeld dat je direct moet komen, vingerprik, niets gevonden en ja dat hoge HB gehalte in het bloed hebben ze ook geen oplossing voor.
Vraag je netjes of de dokter misschien even kan kijken moet je maar wachten tot maandag om te kijken of het dan over is 8)7