HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:32

Hahaha... geen zin om dat op te ruimen en ben helaas ook niet zo dat ik het echt zou doen. Had vanmorgen alleen wel even de neiging :P .

Oke, dat is precies waar ik het ook heb!
Verder ben ik heel realistisch en ben ik al blij als ik hier genezen uitkom.
Dan mogen ze verder alles met mij doen... ik heb er werkelijk ALLES voor over om beter te worden.
De behandelingen zullen inderdaad wel erg zwaar worden.
Daar zie ik erg tegen op.
Vooral om dan veel alleen te zijn thuis en je zo rot te voelen. Mijn vriendinnen zijn toppers, maar stuk voor stuk met mega drukke levens.
Ene onderzoek staat dus voor morgen en CT is niet echt belangrijk wanneer. Pas woe kunnen ze overleggen.. Verder zal ik van dat onderzoek morgen weer moeten bijkomen eerst.
Kan nog niet veel hebben merk ik en zeiden de artsen ook. Bij vorige onderzoek ging mijn hartslag kennelijk als een gek tekeer en ik ademde nog 30 min heel zwaar.. zo zwaar was het voor mijn lijf geweest.

karuna schreef:
Heb je niet wat oud serviesgoed dat mag sneuvelen, kan best opluchten hoor. :j

Mijn collega was toen een jaar of 55 60. Hij had al eerder botkanker in zijn been gehad en daarvan genezen verklaard. Ook bij hem was het eten opeens een probleem, hij viel snel af maar kon dat ook wel missen. Bleek dus slokdarmkanker vlak bij de maagopening te zijn.

De behandelingen vielen hem wel heel erg zwaar, zijn keel was verbrand door de bestralingen, eten bleef wat moeite kosten en zijn smaak was verandert. Maar dat maakte hem niks uit, hij was van de kl ote kanker af en genezen verklaard. Ik ben zelf 2 jaar later uitgevallen wegens ziekte dus het herstel daarna niet meer meegemaakt van dichtbij. Maar toen ik nog wat oud collega s sprak 5 jaar na de diagnose ging het heel goed met hem op de bovenstaande restklachten na dan. Misschien niet fijn om te lezen maar liever met klachten nog leven dan er niet meer zijn lijkt me.

Kunnen de onderzoeken niet deze week al gedaan worden? Lijkt me vreselijk om nog een week te moeten wachten op zekerheid.

@xxStitchxx: jij ook heeel veel sterkte!!!
@Ier: heb inderdaad ook t gevoel dat ze alles juist mega snel doen hoor!
@tjady: Dank je! Morgen een onderzoek onder narcose om te kijken wat er precies zit en hoe groot, waar etc. Kijk er heel erg tegenop.. ook al slaap ik. Misschien vaag.. maar vind het eng en bovendien vind ik de uitslag eng!!!
Ik klink sterk.. ben ik ook.. maar ben ondertussen bang als hell uiteraard. :brr:

Ier

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:34

Dat je bang bent is toch helemaal niet gek. Blijf positief en in jezelf geloven. :) Je klinks als een vechter, dus jij gaat het gevecht heus winnen van deze kloteziekte! :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:36

Ok dat is idd snel, ik dacht dat de ct de belangrijkste was. Hopelijk gaat de narcose goed en kan je lichaam het aan. En dan maar duimen op een beetje gunstige uitslag.
Logisch dat je bang bent, lijkt me erg normaal hoor.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:37

Wat een verhaal, ik weet ook niet wat ik moet zeggen.

Slokdarmkanker is bij ons in de familie 2 keer voorgekomen en de uitkomst was 50-50. Mijn opa is er 93 mee geworden met een nieuw gemaakte maag, en mijn oom heeft na diagnose nog maar 1,5 jaar mogen leven. Dit is geen bangmakerij, maar zo zie je, je weet het nooit. Alles kan nog!

Veel sterkte,
Liefs Noraly

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:37

Jeetje meid, ik lees dit nu zo even op Bokt.
Ik ken je niet, maar ik wil je heel, heel erg veel sterkte toewensen op dit moment. Ik kan niet beginnen te bedenken hoe het moet voelen als je dit te horen krijgt.
Ik kan me wel indenken dat je wereldje ineens heel erg klein wordt...
Hopelijk voel je erg veel liefde en steun om je heen.

Liefs Mariska

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:38

tokedri schreef:
Pentax schreef:
Valt me op dat de onderzoeken zo langzaam gaan. :(
Heel heel veel sterkte...

Dat is niet de normale gang van zaken...raar eerlijk gezegd..

sterkte

Gebeurd steeds vaker, helaas.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:39

TS sterkte!
Heb helaas van dichtbij diverse kankersoorten meegemaakt en maak ze nog mee, ook slokdarmkanker, mijn vader is o.a aan deze vorm overleden (hij had nog 2 soorten kanker)

Gelukkig maak ik ook positieve dingen mee met deze butziekte en als ik zo lees ben je een vechter en vechters kunnen en willen meer dan ze zelf erg in hebben!

Mocht ik iets voor je kunnen betekenen al is het maar ff je hart luchten staat mn pb box altijd voor je open

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:40

Ik wil je heel veel sterkte wensen,

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:40

@Malih: dank je wel meis.. een erg lief aanbod. Ben vooral thuis heel alleen, maar heb nu dit topic altijd nog :-).
@bethje31: wat een heftige tijd ook voor jou.. en super lief dat je een kaars brandt.... Dank je wel meis!!
@Noraly_ : jeetje joh... 1,5 jr is wel erg kort :-(

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:42

Jeetje TS, wat een vreselijk bericht.. Op dit moment ben ik het boek van Lowie van Gorp aan het lezen en hoewel ik het nog niet uit heb, heb ik al ontdekt dat kanker een vreselijke ziekte is die niet van deze tijd is, er is geen remedie om kanker snel te genezen en het is vreselijk onvoorspelbaar..

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd, er zal meer dan goed voor je is op je afkomen..

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:42

heel veel sterkte!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:43

Heb gisteren gehoord dat het kwaadaardig is en morgen al verder onderzoek.. binnen enkele dagen CT scan en dan woe plan van aanpak (kan alleen op woe, vandaar).
Vind dit best snel?
Ze rennen heel hard in t ziekenhuis momenteel hoor!!!
Ben idd in t AMC (werd net gevraagd door iemand)

.[/quote]Valt me op dat de onderzoeken zo langzaam gaan. :(
Heel heel veel sterkte...

Gebeurd steeds vaker, helaas.[/quote]

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:44

Ben nu toch je topic aan het bijhouden hoor!
Heel erg veel sterkte morgen! :(:)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:44

Dank je wel ts!
:(:)

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:45

@Mirgino: wauw!! Die verhalen zijn inderdaad goed!!!! Negatieve verhalen over ditzelfde liever even niet.. sorry.. ik moet mijzelf momenteel echt goed bij elkaar weten te pakken en als ik iets negatiefs lees (wat uiteraard realistisch is), trek ik dat ff heel slecht.
Ik snap dat dat over kan komen als 'kop in t zand steken', maar kan het even niet..
Ik doel dus op verhalen over overleden mensen die ook slokdarmkanker hadden..

shron_silver

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:48

wat een vreselijk nieuws, ik wil je heel veel sterkte wensen!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:48

Wat ontzettend verschrikkelijk voor je!
Ik moet gelijk terugdenken aan mijn schoonvader. Die had ook slokdarmkanker. Gelukkig werken zijn zoon en diens vrouw in het ziekenhuis dus er kon wat vaart achter de onderzoeken gezet worden, ook omdat hij zelf ook in de medische wereld zat.
Ik moet zeggen: hij kwam bijzonder goed de chemo's door. Hij kon alles nog doen, viel niet af, en bleef zijn eigen ik. Hij was altijd sportief en gezond bezig qua leefstijl (geen alcohol, niet roken, en vaak echt fietsen, dus door het bos heen op de atb etc.). Hij is voor deze chemo's altijd op de fiets heen gegaan. Vaak kwam hij ook nog op de fiets terug(uur fietsen). Na een operatie en diverse chemo's werd hij schoon verklaard.
Helaas bleek uit extra onderzoeken waar hij zich voor had opgegeven dat hij later toch nog uitzaaiingen had in de lever, dus einde verhaal. Wel weer aan de chemo voor levensverlengend ivm kleinkind op komst en een bruiloft van zijn zoon. Helaas heeft het niet mogen baten.
We zijn wel blij dat hij vrijwillig die extra onderzoeken heeft gedaan, helaas werd het na die tweede uitkomst snel slechter en zag je hem echt achteruit gaan.
Mijn schoonvader heeft de slokdarmkanker waarschijnlijk opgelopen door de vele maagzuurbrandingen en oprispingen. Al zijn vier zoons hebben er in meer of mindere mate ook last van. Zij hebben dus ook een onderzoek ondergaan. Tot nu toe gelukkig nog niets ernstigs aan de hand, maar we staan wel steeds op scherp.

Ik wil jou heel veel sterkte wensen met je operatie (?) en chemokuren in de komende tijd.
Hoop niet dat mijn verhaal jouw hoop naar beneden haalt, ik zie de dood van mijn schoonvader meer als leverkanker dan slokdarmkanker, ook omdat hij de eerste chemo zeer goed door kwam. Hoop dat jij ook zo goed de chemo doorkomt. En dat het daarna klaar is.

edit: zie net dat je al allerlei onderzoeken aan het doen bent. Fijn dat het zo snel gaat!
Ook hier gaat een kaarsje voor je aan. Nogmaals veel kracht toegewenst!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:49

Bah, kl*te ziekte!

Heel veel sterkte meid. Ik duim voor je!
Laatst bijgewerkt door nikita73 op 11-01-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:52

*vraagt zich af waarom mensen niet lezen* :(

TS geeft dacht ik toch echt duidelijk aan geen negatieve verhalen over deze vorm van kanker te willen horen......en wat doet bokt dan weer........ 8)7

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:54

Geen woorden voor. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
Dat zul je nodig hebben!

Hoe snel gaan ze opereren? En is er verder een prognose gesteld?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:55

TS heel erg veel sterkte... ik hoop dat je de kracht vindt om er 1000% voor te gaan. Geniet daarnaast ook van al het goede, van lieve vrienden en je paard.

@ andere m.n. Juud87 en nikita73.... lezen jullie wel alles van TS... ze schreef net dat ze vooral behoefte heeft aan positieve verhalen. Wat me nogal logisch lijkt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:56

jeetje wat een verhaal, we leven met je mee!
Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven en dat je daarna de kracht zult vinden om er helemaal voor te gaan.
Heel veel sterkte!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:57

jee, ik heb er een brok van in mijn keel zeg, wat een akelige rotziekte ook, zo jong nog, maar het "voordeel" als je zo jong bent is dat je vaak sterker bent en er beter doorheen komt.

een kennis van mij viel ook af en kon niet meer eten, op een gegeven moment kon hij niet meer water drinken, toen( veel te laat natuurlijk) is hij pas naar de dokter gegaan, nu zijn we een jaar verder , heeft hij alle behandelingen goed doorlopen en gaat hij weer de goede kant op, het kán... en hij is al 70 jaar ;)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:58

Ik niks anders zeggen als heel heel heeel veel sterkte!

Ik hoop dat je deze nare tijd snel achter je mag kunnen laten en weer gezond en wel van je paard mag genieten!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:59

Ohh wat vreselijk!!

Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd! ook al is 30 veel en veeeeelste jong, zoiets vediend zelfs iemand van 80 niet.. :(:)