ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:34

Arabesk schreef:
Ik heb het idee dat relatief meer paardenmeiden GEEN kinderen wil dan 'gewone' vrouwen?

volgens mij heb jij daar wel gelijk in vaak zijn de paarden meiden ook relatief jong en als ze eeenmaal een relatie krijgen is vaak paard snel weg of als ze kinderen willen .

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:34

misschien lijkt het zo omdat hier alleen paardenmeiden komen ;)

ken heel veel mensen met paarden en kinderen dus het is te doen :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:35

Arabesk schreef:
Aan mannen vragen ze nooit 'goh wordt het niet eens tijd dat je vader wordt???'

Mijn man heeft die vraag één keer gehad, van een vriend van hem :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:36

Kaula schreef:
Mensen met kinderen zijn weer erg hatelijk tegenover mensen die geen kinderen willen,
dus dat komt goed uit! Mensen die geen kinderen willen zijn egiostisch, raar, geen echte vrouw...

Juist :Y) das ook mijn ervaring

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:39

Karin schreef:
Het meest bizarre argument dat ik ooit heb gehoord: 'Dan heb je gewoon de ware nog niet gevonden. Iedereen wil kinderen. Zodra jij de ware vindt, wil je ook kinderen.'

Bij mij klopt het nochtens :')

Maar als je partner haaks tegenover jouw mening staat dan gaat zich dat vroeg of laat toch wreken hoor, als niet een van de twee bijdraait. Het gaat namelijk wel om je hele levenskeuze die je zou moeten aanpassen. Of een kind moèten hebben omdat de partner het zo graag wil maar zelf je levenlang spijt hebben dat je zoveel vrijheid verloren bent waar je altijd van gedroomd hebt, of geen kind krijgen omdat de partner dat niet wil en op je pensioen met zoveel spijt terugdenken dat je nooit datgen hebt kunnen hebben wat je wou in je leven.
Ik heb zo al veel koppels uit elkaar zien gaan, nog geen enkele die ondanks dit bij elkaar bleef. De biologische klok is toch vaak veel sterker dan de liefde...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:41

ElineS schreef:
Pletje123 schreef:
Nou ja, ik geloof dat ik tegen het zere been heb getrapt O:)

Zolang je geen moeder bent, weet je niet hoe het is. Zo is het nou eenmaal. Want je lichaam zorgt voor het moedergevoel, en daar hebben jullie nog geen ervaring mee zo te lezen, want je bent nog geen moeder en je vindt kinderen nu vooral een last ipv een lust.

Dus iedereen moet maar geen beslissing maken, tot ze kinderen hebben gehad, zodat ze dan pas echt weten waar ze over praten, zodat ze dan een beslissing kunnen maken. :')

Als iemand kinderen een last vind, zullen ze heus niet bekeren tot geweldige moeders vanwege moedergevoel. Ik ken genoeg moeders die dat moedergevoel compleet hebben overgeslagen, vanaf begin af aan kinderen niet echt geweldig vonden, maar het deden omdat het werd verwacht.. En dat zijn niet de beste moeders.

Ik vind het juist hartstikke goed dat iemand, die nu niet zeker is van kinderen, ervoor kiest het dan helemaal niet te doen. Dat is niet egoïstisch, maar het tegenovergestelde. Als iemand niet zeker is dat ze het kind niet alles kunnen bieden wat het nodig heeft, moeten ze er niet aan beginnen.

Je moet misschien even mijn eerdere berichten gaan lezen :)

Ik heb het vermoeden dat veel vrouwen hier die geen kinderen willen, al gauw de indruk hebben dat iemand ze over wil halen. Ik krijg steeds op mn dak dat ik iemand over wil halen, terwijl dat absoluut niet het geval is. En dat verkondig ik dan ook duidelijk.. jammer.

Karin

Kinderen moet je idd allebei willen. Ik ben er bij een potentieel nieuw vriendje maar gewon zo snel mogelijk duidelijk in, dan weten we allebei waar we aan toe zijn.

schrikdraad

Wat een herkenbaar topic.
Geen kinderwens. Als jonge tiener voelde dat al zo.
Ondertussen een leeftijd dat kinderen krijgen een risico is.
Vreemd om te ervaren dat mensen in de omgeving wisten dat het zeker zou veranderen.
Alsof mijn eigen gevoel geen waarheid was.
En daar moeten mensen eens mee stoppen en beseffen dat niet iedereen een moederkloek is.
Niet iedereen babys en kinderen schattig vind.
Ik vind ze alleen leuk als ze zich gedragen. En dat is zo zeldzaam. ( Of ligt dat aan de ouders?)

Vroeger speelde ik ook niet met poppen maar met Knuffels. En dat gevoel is zo nog.
Een dier verzorgen, heerlijk.
Weg smelten bij een pup.
Maar een kind. Nee. Nog steeds niet.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:45

Eigenlijk zou je inderdaad bijna gaan zeggen 'ik kan ze niet krijgen', want dan houden mensen misschien wel hun mond dicht.
Maar zal je zien dat ze dan nog over adoptie enz. beginnen.

Ook argumenten als 'wie zorgt er dan voor je als je ouder word?' vind ik altijd apart.
Hoeveel bejaarden zitten er wel niet te verpieteren omdat de kinderen maar eens in de zoveel tijd langs komen en dan ook nog met het gevoel dat het moet.
Nou gezellig hoor.

Ik ken gelukkig ook hele leuke moeders, maar je hebt er inderdaad een paar bij die alleen nog maar over hun kinderen praten. Of hun hele Hyves of Facebook gaat alleen nog over dat kind. Dat vind ik gewoon jammer voor die meiden zelf. Dat zijn de types die over 10 jaar dan weer gaan klagen dat ze 'zichzelf kwijt geraakt zijn' :D

Ik had wel een barbie... zodat ik een amazone had voor mijn tig barbiepaarden :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:47

Ook hier iemand van 28 die absoluut geen kinderwens heeft... En mijn vriend ook niet dus dat scheelt weer.
Ik heb geen hekel aan (de meeste ;) ) kinderen maar voel zelf niet de behoefte om er 1 voor mezelf te willen.
Daarbij kan het bij mij ook niet, maar dat is weer een andere zaak. ;)

Het is niet dat ik niet zorgzaam ben, ik ben echt dol op mijn dieren maar van kinderen word ik niet warm en knuffelig vanbinnen... :=
Er komt zelfs een lichte paniek opzetten als mij gevraagd wordt om een paar uur op een stel blagen te passen! :o Goddank gebeurt dat zeer, zeer zelden en als het even kan probeer ik eronder uit te komen.
Ik heb niets met kinderen en weet niet goed hoe ermee om te gaan, dus lijkt het mij zeer verstandig om niet aan een exemplaar voor mezelf te beginnen. :Y)
Hoewel ik het wel erg sneu vind voor m'n moeder, die is echt verzot op kinderen (waarom heb ik die kinderliefde niet geerft?) en had graag oma willen zijn. :(:)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:48

Zodra iemand aan mij vraagt of ik later kinderen zou willen zeg ik dat ik het alleen zou willen zodra ik er tijd voor heb :) Mijn vader werkt(e) fulltime maar wel met onregelmatige diensttijden en 5 dagen op, 5 dagen af en mijn moeder werkte 2x per week en zodra zij weg was, kwam mijn oma. Dat zou ik dan ook voor mijn kinderen willen. Ik wil ze niet naar de Buitenschoolse Opvang moeten sturen of meerdere dagen per week met een oppas uit de buurt achterlaten.
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 05-01-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:49

Sommige mensen met kinderen (en dan vooral als de kinderen nog erg jong zijn) hebben het er ziekelijk veel over. Daar kan ik me ook aan storen.
Maar daarentegen stoor ik me ook aan moeders (ouders) die hun kinderen aan hun lot over laten. Je ziet het hier zo veel. Kinderen die hele dagen, met hun ziel onder hun armen, op straat rond zwerver totdat papa en mama weer thuis komen van het werk.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:52

Ik ben 33 en wil ook geen kinderen. Nog best lastig om een vent te vinden die ze ook niet wil. Mannen boven de 30 willen ze over het algemeen wel. (Lekker makkelijk voor mannen om dat te willen, maargoed...)

Op deze leeftijd zeg je ook niet: Ach, laten we ervoor gaan, dat van die kinderen zien we later wel.

Ik zou trouwens eventueel wel willen adopteren, maar daar willen mannen niet aan. Die willen hun zaad verspreiden. :D

En dat van die paardenmeiden... Ikzelf zie mijn paard als mijn kindje. Ik weet wel dat het niet hetzelfde is, maar ik kan mijn moedergevoelens er wel aardig in kwijt. Misschien dat de behoefte aan een kind daardoor minder is.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 05-01-12 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:58

Ach, de mensen die mij kennen die vragen er niet naar, en die verwachten ook niets mbt hun kinderen. Ieder haar keuze toch? Jammer dat er altijd twee fronten zijn. Ik heb nu geen behoefte aan kinderen, verwacht nu ook niet dat ik dat later wel ga hebben. Mijn man ook niet, gelukkig. Maar omdat we 'alles' al voor elkaar hebben, kregen we regelmatig de vraag wanneer de kinderen kwamen. :+

Ik geloof wel dat 'mocht' ik zwanger raken, dat er een knop om gaat. Zo zit het lichaam in elkaar. Ik geloof zelfs dat ik een prima moeder zou kunnen zijn. Ik geloof ook dat mensen zonder kinderen nooit zullen weten hoe het is. En dat je kind je alles is, zo hoort het imo ook. Maar eerlijk, ik moet er echt niet aan denken :o

Maar wat ik ook geloof is dat je niet voor kinderen moet kiezen als je er geen 1000% achter staat. Ondanks dat ik niets met kinderen heb, doet het ook mij pijn om te zien hoe sommige ouders met hun kids om gaan. Vooral als ouders dan ook nog regelmatig vermelden dat ze liever geen kinderen hadden gehad, zelfs in het bijzijn van de kids.

Waar ik me wel aan kan storen is ouders die vinden dat ook ik me aan hun kinderen aan moet passen. Dat hun eerste vakantiekeuzerecht hebben, dat het grappig is als ze tegen je aan lopen, dat het grappig is als ze onder/tussen/achter je paard door rennen al gillend.
Maar gelukkig kom ik daar steeds minder mensen van tegen, zelfs collega's met kids vinden het onzin dat hun voorrang met vakantie zouden krijgen, dat is hier dus ook niet het geval. En ook geen gillende kids meer op stal. So far so good :D

Grappige is wel dat ik nu alleen maar kinderen aan het tekenen ben voor al die moeders op kantoor :D
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 05-01-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:01

LindyH schreef:
Ik zou trouwens eventueel wel willen adopteren, maar daar willen mannen niet aan. Die willen hun zaad verspreiden. :D

Dat verspreiden ze maar lekker in 't condoom ;) ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:04

rebeltje schreef:
Vooral als ouders dan ook nog regelmatig vermelden dat ze liever geen kinderen hadden gehad, zelfs in het bijzijn van de kids.

Dat zou ik juist wel wat vaker willen horen, dat mensen daar eerlijk over zijn. Uiteraard niet in het bijzijn van de kinderen, maar ik heb het idee dat mensen te veel halleluja doen over het hebben van kinderen. Dat maakt het onnodig moeilijk voor mensen die geen kinderen willen of kunnen krijgen.

Maybe you’ll marry, maybe you won’t, maybe you’ll have children,maybe
you won’t, maybe you’ll divorce at 40, maybe you’ll dance the funky
chicken on your 75th wedding anniversary…what ever you do, don’t
congratulate yourself too much or berate yourself either – your
choices are half chance, so are everybody else’s.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:13

Niet op de manier dat ik het gehoord heb denk ik :+ In mijn omgeving zijn er zat mensen eerlijk over dat het niet altijd koek en ei is. Dat je, je erop aan moet passen. Dat mensen zich er in vergist hebben. Maar dat is het voor de meeste ouders nog steeds waard, en eigenlijk zou dat logisch moeten zijn. Ik snap dat het af en toe vreselijk zwaar moet zijn, maar het lijkt me dat het een weloverwogen keuze is geweest.

Eigenlijk ken ik geen 'halleluja' moeders, of iig niet in mijn bijzijn. Ik heb al weer genoeg argumenten gehoord afgelopen maanden om nog minder interesse in kinderen te hebben. :+

Al kregen ze wel een hartverzakking toen ze bij het teamuitje erachter kwamen dat ik helemaal geen kinderen wil. Maar uiteindelijk is het dan ook klaar, als je het niet wil moet je het ook niet doen.

Moet toegeven dat ik het soms wel een lastig onderwerp vind bij mensen die wel kinderen willen, maar niet kunnen krijgen.

xSCWx

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:03

Ik werd eens gebeld door een meisje van een jaar of 10, dat ze mijn shetje wel wilde verzorgen. Dus ik zeg, de eerate keer wel met je vader of moeder erbij. Zegt ze: papa is er nooit en mama is druk met werken en sporten. Toen had ik echt zo'n, aggos, sneu gevoel...
Als ik een dier neem, neem ik hier volle verantwoordelijkheid over qua opvoeden, gezond houden en financieel. Voor een kind wil ik deze verantwoordelijkheis niet nemen omdat ik weet dat ik er ongelukkig van zou worden.
En dat is volgens mij ook iets waar mensen niet aan denken als ze zeggen "gewoon kinderen nemen, hartstikke leuk". Als je iemand over gaat halen die het niet wil, wordt zowel het kind als moeder er niet gelukkig van.

Karin

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:05

Ik vind een dier idd al een hele verantwoordelijkheid, laat staan een kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:19

Arabesk schreef:
Ik heb het idee dat relatief meer paardenmeiden GEEN kinderen wil dan 'gewone' vrouwen?

We botvieren onze moedergevoelens gewoon allemaal op ons/onze paard(en) :+
Blijft er geen liefde over voor een echt kind ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:19

Ik ben 26 en ben van 'absoluut niet' naar 'misschien...ooit' gegaan. De ene dag lijkt het me geweldig, de volgende dag kijk ik dan zo naar wat een toestand het zou zijn en dan denk ik, laat maar :+

Ik zie het niet als storend dat ik vaak de vraag krijg of het nu al eens raak is :') Mensen denken dat ik een goede moeder zal zijn, dus ik zie het als een compliment.

Mijn man wil heel graag kinderen met mij en heeft dat nooit zo gevoeld. Ik denk dus wel dat 'de ware' dat soort wensen kan losmaken :j

Ik las laatst dat het eerste kind komt als de moeder (gemiddeld genomen) 29 jaar is. Ik kan dus nog 2/3 jaar nadenken :))

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:24

De buren hebben er een en als je hoort hoeveel tijd en geld erin gaat. Waar je allemaal rekening mee moet houden en wat er allemaal mis kan gaan voor, tijdens en na de zwangerschap. (Zij hebben het best naar gehad) Dan zeg ik ook nog even nee. Dat roep ik al jaren en iedereen denkt dat dat gaat veranderen. Mijn vriend twijfelt dus dat kan nog wat worden.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:25

Vind dit best een grappig topic :p Ik dacht dat ik alleen was :') Nuja behalve mijn tante die heeft een man en ook geen kinderen en die mensen zijn toch gelukkig :p Is trouwens het leukste mens in de familie :P

Ik kan wel een heel lijstje maken waarom ik geen kinderen wil. In hun en in mijn 'voordeel'. Niks tegen kinderen hoor :p Vriendje wil er wel en zegt dat ik nog wel bij draai maar dat zal de toekomst uitwijzen :p Ben al eens met hem gaan babysitten op de kleine van zijn zus. Kind had in haar pamper gescheten. Wie moest pamper verversen? Ik hoor, degene die kinderen wil moest bijna kotsen....

Ik zou eerlijk gezegd liever nog adopteren. Dan moet ik niet zwanger zijn, niet bevallen, geen pampers en slapeloze nachten. En dan weet ik al dat er niks mee scheelt. Ja, je krijgt zoveel liefde van gehandicapte kinderen zeggen ze altijd maar nee, liever niet. (sorry wil niemand beledigen ofzo maar heb geen zin om iemand op te voeden die nooit voor zichzelf gaat kunnen zorgen). Heb ik er eentje waar ik niet door die periode heen moet, en die zijn er dan toch al. Je gaat weeskinderen ofzo toch niet gaan afmaken omdat er teveel zijn :P Maar dat wil vriend dan niet :p En liever helemaal niks! Blabla egoïst laat ze maar banketstaaf.

Ik wil geen nakomelingen van mij op deze fiets up planeet xD Wat als ik ga scheiden, is gewoon niet leuk ouders die mekaar willen afmaken... Of kind gaat dood, zou eraan kapotgaan... (ben geen pessimist hoor).
Die babyboom programmas hebben het er ook niet beter op gemaakt. Heb er geen behoefte aan om een onbekende te zien bevallen enzo, yek. Mooiste dag van hun leven maar ik moet dat niet zien hoor xD

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:29

Ach, ik moet ook uitleggen waarom ik nu (21) al wel kinderen wil.
Je mag ze niet niet willen en je mag ze niet vroeg willen. Al is vroeg een vaag begrip natuurlijk.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:36

@ love_western

haha.. dan spoor ik ook niet.. ik wil ook niet trouwen.. voor wat :S:S.. haha
kost alleen maar geld en een hoop ellende..

een goede vriend van me is getrouwd... 3 maanden later dump die H O E R hem.. en waarvoor
voor de spullen wat van hun samen is..
bah.. ik trouw NOOIT