En je neemt geen paracentamolletje of aspirientje als je hoofdpijn hebt? Je gaat de pil niet slikken en als er dalijk weer een dodelijke griep dreigt waar ze een vaccin tegen hebbe, laat je m ook niet zetten?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Anne. schreef:Dus jij hebt al de basis-entingen niet gekregen? Jawel toch?
En je neemt geen paracentamolletje of aspirientje als je hoofdpijn hebt? Je gaat de pil niet slikken en als er dalijk weer een dodelijke griep dreigt waar ze een vaccin tegen hebbe, laat je m ook niet zetten?

Nee, ik denk niet dat we daar ooit achter zullen komen. Maar 30 jaar lijkt me toch wel een redelijke termijn.
.Anne. schreef:Ik heb het helemaal niet over of ze 100% werken of niet, Yvank. Ik heb het over de gevaren die het voor sommigen onder ons mee zou brengen.
Moet jij niet ook nog een paar jaar wachten voor de BMHK-prik, passiesppel? Ik weet niet precies wanneer meisjes hem krijgen. Ik had hem toen vóórdat ze hem collectief zouden gaan zetten. Ik zou ook buiten de leeftijd vallen.
Nouja, het is kerst, Ik ga weer fijn vieren. Als ik doodga of onvruchtbaar blijk te zijn als gevolg van de prik, dan zijn jullie de eerste die het horen![]()

Macs schreef:Bij elke paracetamol heb je een kleine maagbloeding, bij vaker gebruikt raakt je lever van slag, op lange termijn krijg je zelfs meer pijn, ga je slecht slapen etc. In combinatie met alcohol is het nog slechter.. maar dat staat niet op de verpakking natuurlijk

Froukje1993 schreef:passieAppel schreef:En neem jij 'm terug op grond van dit topic?
Ik ga de prik zekersteweten niet meer halen. Mijn doel; geen idee. Laten we zeggen: gewoon nieuwschierigheid.
Nee, ik neem hem echt niet meer terug, ook al zou dat kunnen.
Heb te veel gevolgen van kanker gezien, ook bhk en dat hoop ik toch echt niet mee te maken. Dan de gevolgen die, misschien aanwezig zijn, maar voor lief nemen. Dat zal vast niet zo erg zijn als kanker.
En net als wat hier al eerder geroepen is, word ik wel onvruchtbaar, zijn er genoeg andere kinderen die graag een nieuwe mama willen.
Okej, bedankt voor je antwoord.
Mee eens.
)

passieAppel schreef:ElineB: Bijwerkingen kunnen ook pas na 10 of 20 jaar optreden
Dat laatste zou ik zo 1,2,3 dus niet durven zeggen

ElineB schreef:passieAppel schreef:ElineB: Bijwerkingen kunnen ook pas na 10 of 20 jaar optreden
Klopt, ik had het ook vooral over hoe ik het nu/toen ervaren heb, en heb er tot nog toe dus alleen spierpijn van gehad.
Lijkt me erg onwaarschijnlijk als ik nu ineens bijwerkingen zou krijgen, maar alles kan hè. Gelukkig zijn bijwerkingen van een prik een stuk minder erg dan het gene waar de prik voor bestemd is.
ElineB schreef:Nee, nog nooit van gehoord. Bij deze dan.
Slaat alleen niet op deze discussie imo.
Kanker vind ik persoonlijk nét iets erger als weet ik welke (en erge) bijwerkingen. Maar dat is persoonlijk.

passieAppel schreef:ElineB schreef:Nee, nog nooit van gehoord. Bij deze dan.
Kanker vind ik persoonlijk nét iets erger als weet ik welke (en erge) bijwerkingen. Maar dat is persoonlijk.
Er zijn vast wel ergere dingen te bedenken dan kanker
Ik vind het ook een rotziekte! Maar deze vorm komt niet 'vanuit het niets'. Maar van onveilige seks.
ElineB schreef:passieAppel schreef:
Ik vind het ook een rotziekte! Maar deze vorm komt niet 'vanuit het niets'. Maar van onveilige seks.
Nou noem eens wat.![]()
En dan heb ik het niet over dat de wereld vergaat o.i.d, nee dan heb ik het over bijwerkingen en kanker. Wat daarvan erger is.
passieAppel schreef:ElineB schreef:Nee, nog nooit van gehoord. Bij deze dan.
.. Ik houd me maar stil, maar wil je wel even zeggen dat je hier een hoop mensen, onbedoelt, zeer mee doet.. 
Killyenn schreef:Een misvormd kind krijgen bijvoorbeeld. Vergeet niet dat baarmoederhalskanker een zeer goed te genezen kanker is, zeker als je braaf je uitstrijkje doet en dus in de meeste gevallen er ruim op tijd bij bent.