Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KingSter

Re: Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:33

Ik meld me ook!!

Sinds 11 weken aan het dieeten onder begeleiding van een dietiste.
Ben nu 14,5 kg afgevallen. Er moet nog 17 kilo af voor een gezond gewicht.
Ik ben 1,58 en heb op mijn zwaarste 92 kg gewochten. Ben toen zelf al begonnen met dieeten.
Toen ik naar de dietiste ging was er 5 kilo vanaf en woog ik 87 kilo.
Nu inmiddels 77,5 kilo.

Ik mag op dit moment niet sporten ivm een knieprobleem, maar als ik weer mag kan ik er weer tegenaan.
Paardrijden, tennissen en softbal. Daarnaast loop ik ook post dus weer beweging genoeg.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:36

hoi, ik wil me hier ook graag aanmelden :))

ben nu met het mentale dieetplan turbo, 10 kilo kwijt geraakt in 3 weken (geen commentaar hierover, dit is met een speciaal plan bereikt)
en ik wil nu met het gewone dieetplan nog minsten 10/15 kilo kwijt :)

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:55

Ik ben dan ook bezig en mijn eetpatroon ziet er op een dag een beetje er zo uit:

ochtend: 300ml Optimel drink/yoghurt of mager yoghurt + 2 crackers
tussendoor: stuk fruit (of 2 kiwi's/ mandarijnen)
middag: 3 boterhammen of 2 boterhamen en 2 crackers
tussendoor: stuk fruit (of 2 kiwi's/ mandarijnen
avond: ik mag 1 x per week pasta OF rijst
1 x per week gebakken aardappeltjes/ groente/ vlees
1x per week makkelijke maaltijd ( salade, eieren met brood)
1 x per week lekker maaltijd ( friet met 1 snack, lasagna etc)
rest van de week gekookte aardappels + groente + vlees
tussendoor: 200ml optimel drink/ yogurt mager yoghurt + 1 cracker.

Alles op het brood/ crackers is mager beleg. En avond is mager vlees/vis. Heb allerlei lijstjes gekregen van de voedingsconsullente voor beleg en vlees en vis. dit is in 3 categorie verdeeld mager/ middenweg/ vet. Op het het moment mag ik alleen mager en soms middenweg. Vet nog even niet. Maar als ik op de goede weg blijft zitten mag ik hier ook uit pakken. Op het moment geen kaas (behalve smeerkaas) en melk :(

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:57

Hoi allemaal, ik zal me eerst even voorstellen! Ik ben Patricia, 28 jaar oud en woog ooit rond de 125 kilo. September 2007 heb ik mijn DROOM gewicht gehaald :) 69 Kilo! Ik ben dus rond de 56 kilo afgevallen!
Na 4 jaar weeg ik nog steeds wat ik wil wegen en heb ik gelukkig geen jojo effect :)

Ik vind het heel goed van jullie allemaal dat jullie zo jullie best gaan doen om af te vallen! Vooral in zo'n topic kan je veel steun bij elkaar vinden! Respect voor jullie, ik weet hoe zwaar het allemaal is!!
Ik wil jullie heel veel succes wensen!!! Echt top :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:07

wat goed patricia. mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? en hoelang je er over hebt gedaan.. respect hoor!!

@ mdh, wat is mentale dieetplan turbo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:08

hoe zit het met al dat losse vel? heb je dat laten weghalen? knap hoor :D

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:16

@Juval, Met Sonja Bakker en dan in combinatie met veel sporten en heel veel doorzettingsvermogen ;) en veel steun van mn naasten :) Ow en dat in 11 maanden
@Takkie, bedoel je dat naar mij toe?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:27

juval schreef:
wat goed patricia. mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? en hoelang je er over hebt gedaan.. respect hoor!!

@ mdh, wat is mentale dieetplan turbo?

mentale dieetplan turbo werkt volgens de principes van het gewone mentale dieetplan (veel mentale oefeningen etc etc etc) alleen dan vele malen strenger :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:16

Mijn eetgewoontes zijn ook echt gewoon slecht. 'S ochtends eet ik soms wel eens wat, maar vaak pas rond het middag uur. Ik drink wel veel. 's middags dan rond theetijd iets van een stuk brood of een koek, maar net wat er voor handen is. Plus thee uiteraard met suiker. En dan 's avonds krijg ik pas echt een honger gevoel. Wat er vooral bij helpt is lekker bankhangen en filmpjes kijken. Je wilt niet weten wat je dan ongemerkt naar binnen werkt :=

Ik probeer mijn ritme dus te veranderen. Heb vanaf januari sowieso 2 vaste avonden in de week dat ik les heb en dus niet thuis ben en kan eten. De andere avonden nog maar even zien. Maar het gaat er vooral om dat ik het patroon verander, want als ik andere dingen doe, heb ik ook geen hongergevoel en eet ik dus ook niet.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig in de ochtend wel vaker start met een groene smoothie of bv brinta. Daar zit beide keren van alles wel wat in en ik vind het eetbaar. Heb sochtends niet veel honger, dus moet het zeker iets zijn wat ik iig eetbaar vind.

@ Patriesja, ik denk dat je voor veel mensen hier een groot voorbeeld bent en een stuk motivatie :j Ontzettend knap wat je hebt bereikt!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:19

lifaya schreef:
welke broekmaat hebben jullie eigenlijk allemaal?
Ik heb broekmaat 46. Ben 1.80 lang en weeg momenteel 85.6kg. (Van de 102,8kg af) Ik wil weer terug naar maat 40. Want ik heb nog 4 goeie broeken liggen in die maat... :')

eyoor schreef:
op wat voor manier vallen jullie eigenlijk af? dietiste? sonja bakker? vertel het, ben nieuwschierig naar ervaringen..
Ik liep eerst bij een diëtiste. Maar dat hiep echt voor geen reet bij mij... :n Ik ben het toen op eigen kracht gaan doen. Ik eet hetzelfde. Maar dan gewoon kleinere porties en nagenoeg niet snoepen. Ook eet ik na mijn avond eten niets meer. Sporten doe ik overigens niet.

@ Tries: Met Tines gaat het super!! Ik heb sinds kort weer om de week les. :+ Maar wat heb je dan pcies? Iets met je voet las ik? Dat zal het afvallen niet ten goede komen... -O-

@ takkie_muis: Hoofdpijn van limonade? Ben je soms ook allergiesch voor de zoetstof gebruikt in zulke limo's? Daar hoor ik wel meer mensen over nl... En afzakkende broeken zijn altijd goed!! :D

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:25

@Faline, dank je wel, lief van je!! Ik hoop inderdaad altijd dat ik veel mensen kan inspireren om ook te bereiken wat zij willen!! Ik weet hoe het is om "voller" te zijn maar nu ook hoe het is om slank te zijn en dat gevoel is ongelooflijk!! Ik had nooit gedacht dat ik van maat 48 naar maat 38 zou gaan....

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:31

Rondje met de hondjes werd een UUR! heerlijk. ben aan het trainen voor de kennedymars in Zwolle. een veteranenmars. je kan kiezen voor een hele dan loop je 80km en voor een halve dan loop je 21km. lijkt mij een een hele goede uitdaging voor 2012

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:15

hoe gaat dat met zo'n dietiste? wordt dat vergoed door de zorgverzekering ofzo?
lijkt mij wel wat, is een beetje een stok achter de deur die ik wel kan gebruiken, mezelf kennende.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:21

@adin, volgens mij wordt het juist volgend jaar niet meer vergoed... maar misschien valt het in je aanvullende verzekering als je die hebt.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:30

ben optimaal aanvullend verzekerd. Wel iets om eens naar te kijken dus.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:31

Ik meld me ook!
Ik heb vorig jaar ook meegedaan met less is more...maar dat heb ik na een aantal weken aan de wilgen gehangen...

Ik heb in het verleden kanker gehad(in januari ben ik 5 jaar schoon) en daardoor ben ik erg veel aangekomen en krijg ik het er nog niet goed af.begin januari heb ik een gesprek met mn arts en daar wil ik ook over mn overgewicht praten(misschien heeft hij ook nog ideeen.)
Ik wil eigenlijk 20 kilo kwijt,maar ben met 15kg al heel tevreden!!
Ik weeg op het moment 86.5 kg en ben 1.76...
Ik heb vandaag met een gewichtsconsulente gesproken en denk dat ik daar 2 januari een afspraak mee ga maken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:33

Heel goed Bobby :D

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:34

Ja en ik hoop dat jullie me steeds even een schopje onder mn kont geven om door te gaan......

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:36

uiteraard, daar zijn we voor...

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:43

Ik meld me ook.

Ben 24 jaar, 1.68m en 91 kg, ben een ontzettende snoeper,beweeg wel veel, ben ook gevoelig voor jojo-en. Streefgewicht is 75 kg.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:57

Hoi. Nog mensen die met hardlopen willen beginnen? Zo'n programmaatje start echt heel rustig hoor. Vind het wel leuk als er mensen meedoen. @ Adin: grappig om je op een ander forum weer tegen te komen. Ook ik heb pas mijn paardje en ik vind het echt niet mooi uit zien nu.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:24

hey :)
heb bewust even niets gedaan ivm " ontzwangeren" maar nu zit ik mezelf behoorlijk in de weg.
Op mijn werk moest ik een fit test doen (werk met gedetineerden) nou die was rampzalig hihi met mijn tong op mijn knieen kon ik het niet binnen de tijd redden.Daarnaast wil ik mijn nieuwe paard ook niet in de weg zitten dus werk aan de winkel :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 21:32

Heel goed hoor adin +:)+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:34

Wat gaan jullie met de kerstdagen doen, ook echt opletten of zijn dat de dagen dat we even bewust zondigen? :P

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 21:40

Ik ga erna pas weer beginnen, de 27ste