Ongezonde levensstijlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:42

Ik heb ook al jaren vage klachten die maar niet overgaan (darmproblemen, slechte huid, altijd vermoeid) daarnaast blijf ik, net als Phormicola vroeger, ook te hoog in mijn vetpercentage (= vadsig = frustrerend!!).

Nu ban ik zoveel mogelijk suiker (ik eet nog wel natuurlijke suikers zoals die in fruit zitten) en ben erachter gekomen dat ik heel slecht tarwe en zuivel verdraag.

Nu ben ik altijd dol op brood geweest en zit het ook ingebakken in het Hollandse patroon maar ik moet zeggen dat ik er echt een stuk minder problemen mee heb dan verwacht :D

Koolhydraten blijf ik wel eten maar geen tarwe en zuivel dus.
Ik haal mijn koolhydraten uit: quino (heerlijk), boekweit en Amarant (Azteken aten deze laatste ook). En natuurlijk uit mijn groentes, ik eet bij iedere hoofdmaaltijd eigenlijk wel groente en ook vaak als tussendoortje. Principe van Clean Eating dus.

Zuivel heb ik vervangen voor soya. Zelf vind ik de smaak hiervan zachter en dus een hele goede keus. Er bestaan wat tegenstrijdigheden over Soya of dit nu wel/niet goed is (aanmaak van bepaald vetopslag hormoon) maar de discussie over zuivel na je 3e levensjaar nemen is ook nog niet voorbij dus ik blijf lekker bij mijn soya :D

Verder vul ik dit alles aan met een probiotoca, chlorella, lijnzaad, visolie en Vitamine C.

Maand januari DETOX maand waarin ik niet eens zozeer iets ga veranderen aan mijn eetpatroon maar absoluut geen alcohol tot mij neem (oeps… :o ). En nog zorgvuldiger alle pakjes/zakjes/e-nummers vermijd (ga namelijk graag uit eten).

Daarnaast neem ik ook een leemkuur, parasietenkuur gevolgd door een leverreiniging, staan er een paar spoelingen gepland én neem ik een aantal ontspannende en minder ontspannende massages (bindweefsel _-:( ).

Behoorlijk pittig schema maar ik doe dit wel vaker en ik kan er dan weer een compleet jaar tegen aan!!

Grapjasjes12

Re: Ongezonde levensstijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:56

Pure dingen eten, dus geen brood en pasta, is altijd een goed idee :j Top dat het beter met je gaat!

Colway, bedoel je speltbrood? Dat is makkelijk te bestellen bij zo'n beetje elke bakker. Jaren geleden toen ik nog veganistisch at, kon je ook nog gistvrij speltbrood vinden. Dat was heerlijk zwaar, donker brood. Het speltbrood dat je nu krijgt is net zo luchtig als normaal brood en ze zeggen dat dat ook gistvrij is, maar ik geloof er geen klap van :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:01

Ik eet crackers (knackebrod eigenlijk) van Bakes, te koop bij C1000 voor € 0.39, 2.5gram khd per cracker (wasa is dacht ik 7 of 9 per cracker). Ik vind ze lekkerder dan die fjordjes.

@ Ramoontje, ik ben van mening dat we geen zuivel nodig hebben. Ik ben er ook gevoelig voor, laat mijn kwark uitlekken dan gaat t goed, eet kwark puur om een makkelijk en vullend ontbijt te hebben.

@ Phormo, ik vind dat interessant, ga ns even zoeken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:03

phormicola schreef:
Pure dingen eten, dus geen brood en pasta, is altijd een goed idee :j Top dat het beter met je gaat!

Colway, bedoel je speltbrood? Dat is makkelijk te bestellen bij zo'n beetje elke bakker. Jaren geleden toen ik nog veganistisch at, kon je ook nog gistvrij speltbrood vinden. Dat was heerlijk zwaar, donker brood. Het speltbrood dat je nu krijgt is net zo luchtig als normaal brood en ze zeggen dat dat ook gistvrij is, maar ik geloof er geen klap van :o

Gistvrij lijkt me beter aangezien ik psoriases heb (lichte mate zolang ik teveel suikers en stress vermijd) en een eczeemgevoelige huid...
Ga morgen toch maar weer een bakker opzoeken dan ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:04

Citaat:
Ramoontje, ik ben van mening dat we geen zuivel nodig hebben. Ik ben er ook gevoelig voor, laat mijn kwark uitlekken dan gaat t goed, eet kwark puur om een makkelijk en vullend ontbijt te hebben.

roep ik ook al jaren, maar wordt er vaak om uitgelachen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:05

Ik kan juist wel goed tegen zuivel. Ik heb jaren gedacht dat ik er niet tegen kon, maar dit jaar blijkt dat ik elke dag wel een halve liter melk achterover kan slaan. M'n huid, haar en nagels houden ook van al die melk :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:06

Ik krijg juist eczeem van teveel melk ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:07

Drink alleen een scheutje melk door de thee smorgens en savonds, en ik eet smorgens biogarde yoghurt....verder geen melkproducten

Nou ja soms swinters een kop warme chocomel met teveel; slagroom en een plens malibu erin (lekker gezind :+ )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:08

Colway schreef:
phormicola schreef:

Gistvrij lijkt me beter aangezien ik psoriases heb (lichte mate zolang ik teveel suikers en stress vermijd) en een eczeemgevoelige huid...
Ga morgen toch maar weer een bakker opzoeken dan ;-)

Gistvrij is voor zo'n beetje iedereen beter :D Van gist krijg je snel nare kwaaltjes, zoals vaginale schimmel infecties en andere candida gerelateerde zooi. Sinds ik gistvrij ben gaan eten nooit geen problemen meer gehad met schimmel infecties of zwemmerseczeem :)

Splinter

MaartPaard schreef:
Is het niet verstandig om bij het detoxen een groene leem kuur te doen? Dat trekt namelijk echt alle giftige stoffen uit je lichaam en je schijnt je daarna veel beter te voelen!

Sap wel zelf persen anders kan er alsnog allemaal in zitten. Al je te weinig góede vetten binnnen krijgt krijg je honger en dat gaat ten kosten van je spieren.

Drink je ook veel water? ;)

alleen zelfgemaakte sap uiteraard :j met de sapcentrifuge :j en eventueel de pers

allemaal goede micronutrienten :9

Grapjasjes12

en ik kan niet tegen joghurt :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:09

Colway schreef:
Dat roep ik ook al jaren, maar wordt er vaak om uitgelachen :')

Het is juist gek dat mensen denken dat koemelk basisbehoefte voor ons is en dus in de schijf van 5 moet staan.
Ik heb het járen amper genuttigd, hou er niet zo van en idd, dat begrijpt men niet.
Ik neem het nu puur omdat ik kharm eet en dus een ander ontbijt moest verzinnen, maar als het aan mij lag at ik het nog niet.

Ik heb gelezen dat als je joghurt en kwark laat uitlekken, er dus veel lactose uitgaat want dat zou in de wei zitten.
Ik weet niet zeker of dit klopt, maar het maakt bij mij het verschil tussen darmkrampen of niet. Valt te proberen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:10

Wow Ramooontje! Voor jouw eerste post op deze pagina moet ik haast de Dikke van Dale erbij pakken! :))

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:12

Heeft iemand eigenlijk recepten om gezond brood te bakken? Wij hebben een broodbakmachine die ik wel eens uit zou willen proberen :D Lijkt mij dat je zelfgebakken brood ook kunt invriezen toch..?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:14

Wat een leuk topic.

Ik verbaas me er ook regelmatig over wat mensen allemaal naar binnen proppen.
Zelf eet ik veganistisch & heel bewust. Ik zondig ook weleens, maar niet te vaak en door mijn veganistische eetpatroon vallen er vrij veel snackopties af.
Ik ben gek op rijst & quinoa, vleesvervangers eet ik heel weinig, brood ook weinig en dan voornamelijk speltbrood.
Veel groente & veel fruit en zo min mogelijk kant en klare producten.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:19

Quellian schreef:
Wow Ramooontje! Voor jouw eerste post op deze pagina moet ik haast de Dikke van Dale erbij pakken! :))

Hihi ja ben nogal 'verslaafd' geworden aan alles wat met jezelf mooier maken heeft (van binnen en buiten) :o
Ik verslind letterlijk alle boeken/informatie over dit soort onderwerpen 8)7

Ik probeer ook gistvrij te eten maar dat lukt nog niet erg (lees: ik nuttig nog teveel en tevaak fruit en wijn).
Denk namelijk dat er een boel mensen rondlopen met candida (= schimmel) of wormen/parasieten zonder dat ze het zelf weten (dat laaste geldt zeker voor paardenmeisjes...)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:21

Pfoe maar jouw schoonmaakprogramma is mij wat te heftig hoor!
Schimmel heb ik nog nooit gehad (denk ik) dus zou niet weten hoe ik dat moet herkennen.
Als je het eenmaal gehad hebt krijg je het vaak toch?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:23

Citaat:
Het is juist gek dat mensen denken dat koemelk basisbehoefte voor ons is en dus in de schijf van 5 moet staan.
Ik heb het járen amper genuttigd, hou er niet zo van en idd, dat begrijpt men niet.
Ik neem het nu puur omdat ik kharm eet en dus een ander ontbijt moest verzinnen, maar als het aan mij lag at ik het nog niet.

Ik heb gelezen dat als je joghurt en kwark laat uitlekken, er dus veel lactose uitgaat want dat zou in de wei zitten.
Ik weet niet zeker of dit klopt, maar het maakt bij mij het verschil tussen darmkrampen of niet. Valt te proberen?

We zijn het enige levende wezen dat melk drinkt van een ander wezen, alleen dat al vind ik raar...Los van dat ik leef al bijna 30 jaar op minimale hoeveelheid melkproducten en breek nooit wat (hoe ik er over 60 jaar bij loop, weet ik niet, daar bericht ik dan wel over :+ )

Citaat:
k probeer ook gistvrij te eten maar dat lukt nog niet erg (lees: ik nuttig nog teveel en tevaak fruit en wijn).
Denk namelijk dat er een boel mensen rondlopen met candida (= schimmel) of wormen/parasieten zonder dat ze het zelf weten (dat laaste geldt zeker voor paardenmeisjes...)

tsjah die wijn, da's mijn enige versnapering :') die ga ik niet inruilen, al moet ik van mezelf eigenlijk niet meer door de weeks nemen (scheelt qua calorieen, is gezonder en scheelt in de portomonee... ;- ) )

Maar zo'n kuur anti-parasieten o.i.d.....hoe, wie,. wat, waar kan je zoiets bestellen?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:23

Maar al met al klinkt het wel heel goed hoor! Hoe doe je die leverreiniging en parasietenreiniging?

Trekt groene leem ook niet alle parasieten eruit?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:24

Over candida, dat draag je toch ook mee in je darmen? En zorgt voor moeheid, lusteloosheid, haaruitval, huidproblemen, etc?

Heb wel eens iets bij een reformwinkel gehaald, wat die candida doodt ofzo en een nieuw balans creeert, maar geen idee of dat geholpen heeft

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:25

F_Orumster schreef:
Pfoe maar jouw schoonmaakprogramma is mij wat te heftig hoor!
Schimmel heb ik nog nooit gehad (denk ik) dus zou niet weten hoe ik dat moet herkennen.
Als je het eenmaal gehad hebt krijg je het vaak toch?

Hoeft niet maar vaak gaat het niet helemaal weg en als je (reguliere) medicijnen neemt en ze gaan niet helemaal weg dan kan de schimmel resistent worden en worden de klachten (vaak) heftiger.

YankeeBoy

Leuk dat er hier ook mensen zijn die denken dat melk niet goed voor je is. Hoe vaak ik dat wel niet uit moet leggen :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:25

Trouwens ik heb ooit in een onderzoek gelezen dat je van wijn drinken helemaal niet dik schijnt te worden! Je lichaam doet iets met die calorieen ofzo, ik weet niet precies hoe het zit maar ik geloof het maar al te graag :D

Er kwam ook uit het onderzoek dat mensen die regelmatig wijn drinken over het algemeen slanker zijn..

Collie2008

die groene leem, is dat zo'n klei-kuur voor die candida?

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:26

Ik heb een document met daarin mijn DETOX beschrijven, als iemand interesse heeft kan ik het toesturen...

Dit is inderdaad pittig maar zo weet ik wel zeker dat alles weg is en verwijderd.