Nu ban ik zoveel mogelijk suiker (ik eet nog wel natuurlijke suikers zoals die in fruit zitten) en ben erachter gekomen dat ik heel slecht tarwe en zuivel verdraag.
Nu ben ik altijd dol op brood geweest en zit het ook ingebakken in het Hollandse patroon maar ik moet zeggen dat ik er echt een stuk minder problemen mee heb dan verwacht

Koolhydraten blijf ik wel eten maar geen tarwe en zuivel dus.
Ik haal mijn koolhydraten uit: quino (heerlijk), boekweit en Amarant (Azteken aten deze laatste ook). En natuurlijk uit mijn groentes, ik eet bij iedere hoofdmaaltijd eigenlijk wel groente en ook vaak als tussendoortje. Principe van Clean Eating dus.
Zuivel heb ik vervangen voor soya. Zelf vind ik de smaak hiervan zachter en dus een hele goede keus. Er bestaan wat tegenstrijdigheden over Soya of dit nu wel/niet goed is (aanmaak van bepaald vetopslag hormoon) maar de discussie over zuivel na je 3e levensjaar nemen is ook nog niet voorbij dus ik blijf lekker bij mijn soya
Verder vul ik dit alles aan met een probiotoca, chlorella, lijnzaad, visolie en Vitamine C.
Maand januari DETOX maand waarin ik niet eens zozeer iets ga veranderen aan mijn eetpatroon maar absoluut geen alcohol tot mij neem (oeps…
). En nog zorgvuldiger alle pakjes/zakjes/e-nummers vermijd (ga namelijk graag uit eten).Daarnaast neem ik ook een leemkuur, parasietenkuur gevolgd door een leverreiniging, staan er een paar spoelingen gepland én neem ik een aantal ontspannende en minder ontspannende massages (bindweefsel
).Behoorlijk pittig schema maar ik doe dit wel vaker en ik kan er dan weer een compleet jaar tegen aan!!
Top dat het beter met je gaat!
)