zwanger paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:14

Ik volg biancailona. Voel je je niet goedof veilig, rij dan niet. Zie anders geen reden waarom je niet zou mogen rijden.
Mn therapeute heeft patiënte gehad: 7,5 maand zwanger en zwaar auto-ongeluk gehad. Zij was in haar recht! Dus, ook totaaaaaal onvoorzien. Ze heeft t er albij al goed vanaf gebracht, maar heeft ook enkele onderzoeken moeten ondergaan zoals foto's nemen van haar nek. Ze hebben héél lang getwijfeld of ze t zouden doen of niet.
Zij had ook wel nie verwacht dat ze accident zou krijgen...

Ik blijf erbij. als je wil dat er je helemaal niets gebeurt, dan moet je thuis blijven en niet meer bewegen. Is met alles zo. Ik wil me niet als porselein voelen.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:11

biancailona schreef:
denise, over gevaar opzoeken. Denk als je bevoorbeeld je passie motorrijden is en degene is zwanger en heeft alleen motor rijbewijs, dan kun je ook zeggen niet meer rijden terwijl het een vervoermiddel bij degene is. Dan zou je ook kunnen zeggen gevaar opzoeken.
Bedoel vind niet dat je abrupt hoeft te stoppen met rijden.
Bedoel als je je goed voelt en veilig voelt en je lichaam laat het toe. Waarom dan stoppen.
Je kunt met meerdere dingen wel het gevaar opzoeken. Dan zou je ook bijna kunnen zeggen, niet meer schaatsen, stel je valt etc. etc.

Een vervoer middel vind ik toch echt anders dan een "gevaarlijke" hobby/sport.
Tuurlijk is auto/motor net zo gevaarlijk.
Het is toch een heel ander verhaal dat er iets gebeurd door een ongeluk met een vervoersmiddel dan dat je van je paard valt. Toch?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:35

@Thirty
Waarom wil je zo graag je mening opdringen? Je standpunt is nu wel duidelijk. Het wordt een beetje irritant.
Jij vind het niet kunnen, prima dan doe jij het niet. En sommige andere rijden wel graag door, prima hun keus.
Stop met drammen

Tequilaatje

Re: zwanger paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:37

Ik ben met 18 weken toch maar gestopt. Ik was het nog niet van plan maar mijn bijrijder was eraf gevallen met springen en daarna ging ik er nogal nerveus opzitten. Toen ging mijn paard natuurlijk lopen klieren dus ben ik er met 5 minuten maar afgestapt. Ze werd wel erg fris:(

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:56

Weet iemand of je ook ergens een zwangersschapsrijbroek kunt bestellen? Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en ik rijdt gewoon nog lekker rond en hoop dat voorlopig nog te kunnen doen, alleen beginnen mijn rijbroeken wel erg strak bij me buik te zitten, een elastiekje ertussen zoals bij mijn spijkerbroeken werkt niet bij de rijbroeken dus toch maar op zoek naar een alternatief. Iemand een idee?

Overigens wat betrefd paardrijden en zwanger volgens mijn begeleidster bij het sporten is het heel goed voor je lijf en train je de goede spieren door de manier hoe je op je paard zit!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:00

DMHorses schreef:
Weet iemand of je ook ergens een zwangersschapsrijbroek kunt bestellen? Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en ik rijdt gewoon nog lekker rond en hoop dat voorlopig nog te kunnen doen, alleen beginnen mijn rijbroeken wel erg strak bij me buik te zitten, een elastiekje ertussen zoals bij mijn spijkerbroeken werkt niet bij de rijbroeken dus toch maar op zoek naar een alternatief. Iemand een idee?

Zwangerschapsspijkerbroek en band en remt is strecht stof werkt prima :j

SophievdV

Re: zwanger paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:04

Inmiddels ben ik 17 weken zwanger van ons tweede kindje. Bij de eerste moest ik met 10 weken stoppen, wegens een val met paard en al. Dat is maar net goed afgelopen. Ik heb vorige week met 16 weken nog op mijn pony gezeten, maar voelde me niet helemaal vertrouwd en zeker. Dus heb ik besloten er niet meer op te stappen. Wel frustrerend hoor.. :P

Ik longeer nog wel en ben ook nog gewoon met de paarden bezig, maar dan vanaf de grond :)

Wat je doet moet je zelf weten natuurlijk, al zal je het je zelf nooit vergeven als je je kindje verliest door een val van je paard. Maar dat terzijde.