Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:04

Ooh als het goed is probeert t mannetje dat mn wii ombouwt hem voor kerst weer bij mij af te leveren!
Zit nog te twijfelen of ik m dan meeneem op vakantie (ga een weekje weg met ouders en broertjes naar een huisje in de middle of nowhere in duitsland).
Ik heb wel heel veel zin om gewoon met iets actief bezig te zijn maar van de andere kant nemen we ook bordspelletjes etc mee en straks willen mn broertjes alleen maar op mijn wii ipv gezellig spelletjes spelen met mij :p (kan ook op de wii mar zon bordspel heeft dan toch net wat meer charme op zo'n vakantie).

Maar hopen dat ik m iig voor kerst terugheb. Kan ik iig na dat weekje weg helemaal los gaan op dat ding (dan heb ik zo'n 200 spellen om te ontdekken waarvan het grootste gedeelte sport/dans spellen zijn.)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:06

Gewoon wii fit laat inderdaad geen verbrande caloriën zien, daarom wil ik ook nog de wii fit plus.
Maar ik lees hier voor het eerst over een balanceboard-verhoger? Waar kan je die halen? Want dat kan een aantal oefeningen leuk verzwaren :j

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:30

Laatst bijgewerkt door Kimmikky op 18-12-11 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:31

Ik meld me ook! :)

Moet ook iets meer aan m'n beweging gaan doen merk ik. :o
Heb sinds een tijdje Just Dance 3 en daar ben ik nu fanatiek mee bezig, net weer drie kwartier staan dansen als 'n gek. :D
Behoorlijk gezweet, dus hoop dat het iets voor mn conditie en lichaam doet. :Y)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:10

enige nadeel aan fitness met de wii is dat er 0 aan begeleiding is of je t goed doet :P
gister voor t eerst sinds 1.5 jaar naar sportschool geweest en vond dat toch ook wel erg fijn, kon gelijk ff tips vragen voor oefeningen die ik thuis kan doen :D en vragen of ik de oefeningen die ik op de wii doe wel goed doe :P (weekje fitness aangeboden gekregen)

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:55

Net weer even drie kwartier fanatiek geweest met Just Dance & daarna als 'cool-down' even getennist. :D
En dan straks weer 45 minuten buiten wandelen en dan houd ik het wel weer voor gezien haha.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:21

NuggT schreef:
Net weer even drie kwartier fanatiek geweest met Just Dance & daarna als 'cool-down' even getennist. :D
En dan straks weer 45 minuten buiten wandelen en dan houd ik het wel weer voor gezien haha.

doe jij just dance zonder zo'n dansmat?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:18

He, verrek, een Wii Sport-topic, leuk :)) .

Hoewel ik ook gewoon naar de sportschool ga om te fitnessen gebruik ik de Wii een paar keer per week. In 2009 heb ik een CVA (herseninfarct) gehad en in het revalidatiecenrum werd de Wii Fit Plus gebruikt ter afwisseling. Hoewel ik niet meer halfzijdig verlamd ben, heb ik aan dechele rechter kant bijna geen gevoel, slechte motoriek en minder balans. Die laatste twee kun je prima oefenen op de Wii :j . Het is alleen behoorlijk frusterend af en toe als dat ding begint te miepen dat ik mijn rechter kant niet goed gebruik, steeds scheef sta of wat dan ook. Jahaaaa, dat weet ik, bemoeial... >;) :roll: :)) .

Voor veel toepassingen op de Wii heb je beide handen nodig, heb ik gemerkt, maar neem mijn toevlucht tot Fit Plus en vooral My Fitness Coach Get in Shape. Dat is zo'n fijn programma...! Ik heb er zo'n fitnessbal bij en twee dumbells, en een matje, en soms gebruik ik het balansboard als step. Ik moet dan alleen goed uitkijken dat ik niet misstap, aangezien ik niet voel waar mijn rechter voet precies uithangt 8-) .

Als ik een half uurtje met 'm'n coach' geoefend heb pak ik meestal de Wii Fit nog even voor nog wat losse oefeningen, of ik ga tennissen.

Vandeweek heb ik My Fitness Coach Cardio Workout gekocht, maar wat ik er tot nu toe van zie moet je je eerst door een boksprogramma heen werken. Ik heb aangegeven dat ik links (geworden) ben, maar toch moet je de commando's met de rechter afstandsbediening geven. Dat kan ik dus niet, maar dat snapt dat ding natuurlijk niet :+ .

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:22

Zwitsal schreef:
NuggT schreef:

doe jij just dance zonder zo'n dansmat?

Ja, heb alleen m'n controler nodig. :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:17

Kimmikky schreef:
http://www.amazon.co.uk/Thrustmaster-El ... 377&sr=1-2
ik heb deze, via die link ook besteld :)

ik gebruik voornamelijk de verhoger & de enkelgewichten en de mat en de tas... mn stappenteller doet t niet en de rest vind ik niet echt nodig :=

Te gek pakket... Daar zou ik ook wel wat aan hebben, voor m'n My Fitness Coach programma. Even kijken of het in Nederland ook te krijgen is, anders even doorsparen en m'n vader lief aankijken voor z'n credit-card :')

"Gwen schreef:
Voor veel toepassingen op de Wii heb je beide handen nodig, heb ik gemerkt, maar neem mijn toevlucht tot Fit Plus en vooral My Fitness Coach Get in Shape. Dat is zo'n fijn programma...! Ik heb er zo'n fitnessbal bij en twee dumbells, en een matje, en soms gebruik ik het balansboard als step. Ik moet dan alleen goed uitkijken dat ik niet misstap, aangezien ik niet voel waar mijn rechter voet precies uithangt .

Als ik een half uurtje met 'm'n coach' geoefend heb pak ik meestal de Wii Fit nog even voor nog wat losse oefeningen, of ik ga tennissen.

Vandeweek heb ik My Fitness Coach Cardio Workout gekocht, maar wat ik er tot nu toe van zie moet je je eerst door een boksprogramma heen werken. Ik heb aangegeven dat ik links (geworden) ben, maar toch moet je de commando's met de rechter afstandsbediening geven. Dat kan ik dus niet, maar dat snapt dat ding natuurlijk niet .

Lekker programma hè? Dat Get In Shape?
Ik heb de Cardio-variant ook nog liggen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds zo happy ben met de Get In Shape, dat ik die Cardio steeds maar laat liggen. Zal ook wel komen doordat Get In Shape ook een cardio en een yoga deel heeft :)

Ga nu wel de wii fit en fit plus weer wat vaker gebruiken als ik door een blessure niet voluit kan trainen. Het scheelt toch weer wat.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:20

Vraag me dan toch af of het voor het verliezen van overtollig vet en het opbouwen van je conditie nou echt nut heeft?
En dan in mijn geval met Just Dance, ik ben echt binnen een kwartier buiten adem en loop dan te zweten als een gek maar of het nu echt zin heeft? :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:48

voor het verbranden van vet kun je het best op een relatief laag niveau sporten..
dus bijv 1 uur actief wandelen verbrand je (relatief) meer vet mee dan met 1 uur hardlopen.
Maarrrr met 1 uur hardlopen verbrand je in totaal wel meer calorieën..

Het bewegen is sowieso goed voor je.
Door de activiteit zet je de spierspoeltjes ('motortjes' van je spieren) aan en die blijven ook na de activiteit nog even (weet niet meer hoelang, uurtje of 2 ofzo?) actief en dan verbranden ze dus ook meer 'brandstof'.
om echt je conditie te verbeteren (een stijgende lijn te zien) moet je wel echt om de dag/om de 2 dagen bezig zijn met dus bijv de wii. na 2 dagen ben je weer een soort van 'terug bij af'..dus voor die tijd moet je weer gesport hebben

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:50

Oke, nou dat klinkt nog best alsof het werkt. :)
Verwacht ook niet dat je met een Wii kilo's afvalt of dat je als je 2x in de week sport/danst op de Wii je er verder die week niks meer aan hoeft te doen. Maar dat het iets werkt vind ik toch wel fijn.
Heb gister en vandaag 45 min op de Wii actief gedanst en morgen ga ik dan 45 min wandelen.
Is toch ook even lekker die afwisseling en zoals jij zegt is dat ook erg goed voor je. :j

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:15

Afvallen kan zeker, als je het maar inderdaad regelmatig doet. Ik heb bijna een jaar blessurevrij kunnen trainen (kwestie van ziek lijf), 5 dagen per week een half uur My Fitness Coach Get In Shape. Uiteindelijk was ik toch 7,5 kilo kwijt. Mooi dat ik daar heel erg blij mee was :j

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:28

ik kan vanwege knieblessure ook nog niet echt fanatiek aan de gang, dus voor mn knie zijn die wii fit plus oefeningen best goed....

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:14

Zo'n verhoger voor het balanceboard lijkt me wel wat! Kan je die ook ergens los kopen? Want zo'n heel pakket vind ik overbodig :+

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 07:55

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:02

Dat is beter :D Ga even goed kijken!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:35

Siamsmeesje schreef:
Afvallen kan zeker, als je het maar inderdaad regelmatig doet. Ik heb bijna een jaar blessurevrij kunnen trainen (kwestie van ziek lijf), 5 dagen per week een half uur My Fitness Coach Get In Shape. Uiteindelijk was ik toch 7,5 kilo kwijt. Mooi dat ik daar heel erg blij mee was :j

Wauw! Dat is zeker lekker als je dat ervanaf kunt sporten. :j
Wat heb je precies voor die My Fitness Coach Get In Shape nodig, een balanceboard of iets dergelijks?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:06

Suiamsmeesje; knap zeg 7,5 kilo! Je moet wel goede motivatie hebben om gewoon 5 dagen in de week te sporten op de wii :+
Ik doe het vaak 3x, soms 2x, en dat vind ik al veel!

Net een lesje zumba gedaan. 20 minuutjes, en ook nog even gespringtouwt :') Dus mijn sport zit er weer op voor vandaag!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:52

Ik heb er ook aan zitten denken om zo'n WII te kopen. Gewoon om wat fitter te worden en wat de TS schrijft, het kan als mijn kleintje op bed ligt.
Ik zit alleen hier te lezen wat je allemaal nodig hebt.. ik dacht een Wii en een controler en gaan.. Helaas, balancebord, matten en riemen.. beetje jammer.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:07

Ik heb alleen de wii en een balanceboard, meer niet en daar kom je al een heel eind mee hoor ;)

Ik heb vandaag de Zumba uitgetest, maar dat viel toch wel een beetje tegen.
Ik ben niet echt gezegend met danstalent, dus ik stond op sommige momenten gewoon wat heen en we te huppelen :o :')
Niet makkelijk, die pasjes.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:08

Wii fit plus is een aanrader?
Is nu in de aanbieding dus twijfel :D

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:23

ik vind Wii Fit Plus fijn :)

juudii5