Nog nooit gaatjes gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Re: Nog nooit gaatjes gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 00:26

*afkloppen*
Ik ben 27 en heb ook nog nooit gaatjes gehad. Ik heb maar 2 verstandskiezen, alleen boven. Ik heb helaas wel 2 kiezen moeten trekken voor een beugel.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 00:40

tjee geluksvogels allemaal zeg, ikzelf sjucht melkgebit direkt na doorkomen getrokken omdat het rot was.. nu 48jr.. boven tandloos en onder nog ongeveer de helft maar ook dat is niet ongeschonden de tijd doorgekomen en zal in de aankomende jaren vast gaan sneuvelen helaas.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 01:29

27, nog nooit gaatjes gehad :D
Wel al mijn verstandskiezen kwijt en 2 jaar lang een buitenboordbeugel gehad (was echt leuk)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 01:35

Amado7 schreef:
Hoe dan. Hier altijd netjes poetsen en elke controle stuk of 5 gaatjes.

Echt heerlijk als je nooit een gaatje hebt gehad denk!

Dit dus. Nu heb ik ook geen volwassen kiezen, ik heb mijn melk kiezen nog en die zijn sowieso gevoeliger voor gaatjes, maar ook mijn voortanden hebben makkelijk gaatjes.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:54

Amado7 schreef:
Hoe dan. Hier altijd netjes poetsen en elke controle stuk of 5 gaatjes.

Echt heerlijk als je nooit een gaatje hebt gehad denk!

Ik ben heel erg bang voor naalden dus vind het idd heerlijk dat ik nog nooit gaatjes heb gehad. Ik poets electrisch en spoel na met listerine mondwater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:01

Ik ben bijna 23, niet de liefste voor m'n gebit, maar nog geen gaatjes gehad en m'n verstandskiezen nog (deze gaan er hoe dan ook uit, kan er slecht bij en boven groeien ze scheef). Elke keer 10 min bij de tandarts is heerlijk.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:15

Ik meld mij ook!

22 jaar al gaatjes vrij! Ik kom altijd binnen en ken het liedje uit me hoofd wat ze gaan zeggen. En ik ben ook zo iemand die wel wat liever mag zijn voor mijn gebit, maar op een of anderen manier werkt het toch wat ik doe!

Helaas 1,5 jaar geleden alle 4 mijn verstandskiezen operatief laten verwijderen, ik was bond en blauw me gezicht was zo opgezwollen... mijn gezicht was verdubbeld kwa grootte! Daar heb ik wel een tik van gehad.. als ik nu nog iets moet doen ga ik denk niet zo snel meer liggen.. -O-

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:19

Hier 26 en nog nooit graatjes gehad! Ook geen beugel, geen tandsteen, alle 4 mijn verstandskiezen mogen blijven zitten. Pas ging ik voor het eerst in 5 jaar weer naar de tandarts, hij was een beetje pissig dat het zo lang geleden was. Maar binnen 5 minuten stond ik weer buiten, omdat er gewoon niks hoeft gebeuren. Echt niet dat ik over een half jaar weer ga :+

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:21

Ik ben 27 en ook nog nooit gaatjes gehad!

Ik heb 1 verstandskies die niet in de weg zit. Dus altijd binnen 5 minuten sta ik weer op de stoep :D

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:25

23 en geen gaatjes, hou ik heeeel graag zo := Heb 1 verstandskies (linksboven) die doorgekomen is en zit redelijk prima, die zit er ook alweer zo'n 6+ jaar en nooit last van gehad gelukkig, poetsen gaat prima daar. De andere 3 zitten nog helemaal verstopt, en onder zitten ze schuin tegen mijn andere kiezen aan, ik ben als de dood voor verstandskiezen laten wegsnijden dus hopelijk blijven die de rest van mijn leven rustig daar zitten :')

Ik dacht dat je minder gaatjes krijgt als je veel last hebt van tandsteen, en dat je gevoeliger bent voor gaatjes als je minder tandsteen krijgt. Ik krijg vrij snel tandsteen gelukkig(?) dus ik vermoed dat het daardoor komt dat ik nog gaatjes-vrij ben. *klopt meteen af*

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:29

Ik mankeer altijd van alles aan mijn gebit, maar mijn man is 36, heeft al zijn verstandskiezen nog én heeft nog nooit een gaatje gehad. Onze tandarts zwijmelde laatst wat een prachtig gebit hij heeft :')
Bij hem hoeft ook nooit tandsteen afgebikt te worden, hoe dat kan geen idee. We eten hetzelfde en ik poets even vaak mijn tanden.

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:30

Ceffyl schreef:
Ik mankeer altijd van alles aan mijn gebit, maar mijn man is 36, heeft al zijn verstandskiezen nog én heeft nog nooit een gaatje gehad. Onze tandarts zwijmelde laatst wat een prachtig gebit hij heeft :')
Bij hem hoeft ook nooit tandsteen afgebikt te worden, hoe dat kan geen idee. We eten hetzelfde en ik poets even vaak mijn tanden.

Mijn mondhyg vertelde me dat dat ligt aan je speeksel, de een heeft speeksel dat voor meer tandsteenvorming zorgt dan de ander :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:32

Tot mijn 28e nooit gaatjes gehad. Toen andere tandarts, foto's laten maken en een gaatje in 1 van mijn achterste kiezen. Ik ben als de dood voor naalden dus zonder verdoving laten doen..dom dom. Voorgenomen volgende gaatje wel met verdoving te laten vullen. Ben nu 42, nog steeds geen gaatje erbij.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:07

46 en nog nooit gaatjes gehad := , enkel zijn mijn verstandskiezen eruit gehaald omdat deze mijn tanden lieten scheef groeien,ben ooit 10jr lang niet geweest en toen bij de 1ste controle zelfs ook geen tandsteen, TA was erg verbaasd, had dit nog niet eerder meegemaakt.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:08

Haha grappig, in 2011 heb ik gereageerd in dit topic dat ik nooit gaatjes heb gehad (was toen 28) en nu bijna 37 en nog steeds geen gaatjes 8-) :') Over jaar of 8/9 nog maar eens reageren hoe ik er dan voor sta :+

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:12

57 en ook nog een helemaal gaaf gebit. Ben de enige in de praktijk van mijn tandarts. Hoef maar 1x per jaar op controle te komen en mondhygiënist vind ie ook niet nodig. Als er wat tandsteen zit haalt ie dat zelf even weg.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:38

Was het maar zo een feest dat ik nooit gaatjes heb gehad.

Ik heb volgens mij meer vulling in m'n mond dan orgineel.
Super slechte tanden. Poest 2 a 3 keer per dag. Begin met raggertjes in 2 maaten, daarna poetsen en dan nog spoelen met mondwater met fluoride.
Krijg dus wel elke keer te horen dar ik goed poets.

Nu is m'n voortand afgebroken, door een pistoletje eten :(. Een week later liet een vulling uit m'n kies los.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:39

Lunameyza schreef:
Ceffyl schreef:

Mijn mondhyg vertelde me dat dat ligt aan je speeksel, de een heeft speeksel dat voor meer tandsteenvorming zorgt dan de ander :)

Oh interessant, dat wist ik niet. Niks aan te doen dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:43

Mijn moeder is 71, en heeft alleen een voortand moeten laten herstellen omdat ze erop gevallen was. Verder niks, noppes, nada

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:46

Hier 38, bijna 39 en ook nog geen gaatjes. Ben benieuwd hoelang ik het nog volhoud.
Wel altijd tandsteen. Ik ga elke 6 maanden naar de mondhygiënist.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:05

Over een paar weken 32 en nog nooit een gaatje gehad, denk het gebit van mam, daar hebben ze allemaal een gaaf gebit. Wel een beugel gehad en ooit een golfstick op mijn mond, dat leverde een halve nieuwe voortand op :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:13

Ik ben 36 en heb twee weken geleden m’n eerste gaatje laten vullen -O-

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:06

Iedereen die zegt dat ze altijd binnen 10 minuten weer buiten staan.

Gaan jullie nooit naar de mondhygiënist voor het verwijderen van plak en tandsteen?

Mij is altijd verteld dat er wel wat zit maar nooit overdreven veel maar desondanks zijn ze altijd wel 30 tot 45 minuten bezig met schoonmaken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:22

Ik heb 2 jaar geleden mijn verstandskiezen eruit laten slopen, alle 4 tegelijk. Ben SUPER zuinig op mijn tanden. Er was 1 verstandskies aan het vergaten.. Was maar goed dat ie eruit giing want hij lag scheef. Echter bleek dus dat hij mijn achterste goede kies aangetast had.. Op echt een rotplek net onder het tandvlees aan de achterzijde van de kies. Normaliter ontstaat hier niet snel een gaatje maar ik was ermee gezegend. Hij kon er niet bij met de boor. Heb het zonder verdoving gedaan en dat ging prima. Echter viel de vulling er na 4 maanden uit. DRA-MA... Zo bang. Maar goed. Hij heeft het gefixt en duim elke dag dat ie blijft zitten. Verder geen gekkigheid. *klopt af*.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:25

33 en op tandsteen na nog nooit wat gehad.
Vorig speelde tandvlees wat op maar na overstappen op aensodyne en 2x per dag gaan poetsen is dat overgegaan.