een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:35

Ik vind dat ook lastig :j Maar brood is altijd gezonder dan snoep :')
Zo zijn aardappels ook dikmakers. Daar heb ik 22 jaar geen last van gehad, waarom zou dat nu opeens wel zo zijn? :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:36

Ik houd niet van aardappels dus ik vind het géén probleem om daar mee te stoppen... :D Maar ik denk dat er ook weer dingen in zitten die wél goed voor je zijn? En dan vraag ik me dus af hoe het zit met rijst e.d.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:37

Ik vind het ook lastig om gezonde dingen uit te zoeken.

Bananen zijn bijvoorbeeld ook helemaal niet zo gezond. :+

Volgens mij moet je gewoon doen wat voor jou goed voelt. (En natuurlijk geen chips, koekjes, snoepjes, frituur etc), maar alles kan in beperkte mate :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:38

Het is ook lastig Rianne, in veel dingen zitten veel koolhydraten, zo ook in brood en pasta's volgens mij..
Maar je mag toch wel gewoon goed avondeten enzo hebben? Als je daarbij al geen brood/pasta/aardappels mag eten, wat moet je dan :=
Het gaat denk toch meer om het snaaien, de koekjes, chips etc.. en dan vooral over de chips & koekjes die met zakken en pakken tegelijk naar binnen gaan

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:39

Rijst op zichzelf is volgens mij niet verkeerd hoor := ..
Ik weet niet of je in bijv boter of olijfolie bakt? Dat zou bijv al een klein verschil kunnen maken?
En veel jus, of vette saus bij je eten is ook niet goed..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:41

Ik wacht nog steeds op de dag dat ze zeggen dat chips, koekjes,snoepjes en frituur heel erg gezond zijn.. :') Maar goed, ik ben bang dat we dat niet mee gaan maken.

Ja ik weet het ook niet meer. := Denk dat je inderdaad gewoon met 'mate' moet eten. Alles wat je te veel eet is niet goed..

Wij bakken alles in olijfolie. :) Is als het goed is beter dan boter.. Jus eet ik dan weer bijna niet maar dat komt omdat we bijna nooit gekookte aardappels eten. En als we dat wel doen heb ik daar niet zoveel jus bij. Saus, tsja.. Als we bloemkool/broccoli krijgen moet daar wel een ham-kaas saus bij. :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:43

Rianne, op die dag wacht ik ook al 22,5 jaar :') .
Maar helaas, die gaat er niet komen denk ik :+ .

Inderdaad met mate, bijvoorbeeld een keer frietjes als avondeten kan prima, maar is weer slecht als je die dag veel snoept!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:44

Niet he? -O- Balen! Maar ik geef de hoop niet op!

Ja precies.. Wij hebben laatst frietjes uit de oven gehad ipv frituur. Beter? :D

purkie

Rianne_ schreef:
Ja, avonden inderdaad.. Heerlijk op de bank met iets lekkers er bij. :=

Purkie, ik ken bijna niemand die niet een heeel klein beetje vet heeft bij de heupen (zwembandjes). :n Dan kun je nog zo dun zijn, je moet echt een gespierde buik hebben wil je dat niet hebben.

klein beetje vet? (meten die blubber):D ja zoooo redenerende kom je snel met je achterste op de autostoel mijmerende waar die vetjes vandaan komen

Klaas Vaak?

...nee zonder gekheid je moet je gewoon een gezonde dicipline opleggen van bewegen en je lichaam verantwoord VOEDEN en ijk-momenten plannen om je vorderingen in kaart te brengen,
zo leer je je lichaam beter kennen.
Laatst bijgewerkt door purkie op 17-11-11 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Volgens mij is dat beter ja, maar de saus die je erbij eet is volgens mij slechter dan friet uit de frituur..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:45

Rianne_ schreef:
Ja precies.. Wij hebben laatst frietjes uit de oven gehad ipv frituur. Beter? :D

:j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:46

Oké. :) Hoe bedoel je de saus die je er bij eet Chantal? Ik eet altijd maar een héél klein beetje frietsaus bij m'n patat en vind het ook wel lekker zonder saus. Curry eet ik wel iets meer van de laatste tijd maar rode sausen schijnen weer niet zo slecht te zijn?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:48

Nou wij eten altijd friet speciaal, met dikke klodders op de frietjes :')
Dan is in dat geval de saus sowieso al slechter dan dat de friet is, ondanks dat het uit de frituur komt.. :+
Maar als je maar een klein beetje neemt dan valt dat ook weer mee denk ik!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:48

Oh zo bedoel je het! Ja dat heb ik ook wel eens gehoord inderdaad.. :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:52

Destino schreef:
Het is ook lastig Rianne, in veel dingen zitten veel koolhydraten, zo ook in brood en pasta's volgens mij..
Maar je mag toch wel gewoon goed avondeten enzo hebben? Als je daarbij al geen brood/pasta/aardappels mag eten, wat moet je dan :=
Het gaat denk toch meer om het snaaien, de koekjes, chips etc.. en dan vooral over de chips & koekjes die met zakken en pakken tegelijk naar binnen gaan

Ik heb 4 maanden koolhydraatarm gegeten en ben daar 12kg mee afgevallen :)

Ik zit nu onder het gewicht dat ik had voor ik ziek en zwanger werd, erg fijn :j

Ben vorige week begonnen met weer 'normaal' eten (ontbijt 1 boterham, tussendoor fruit, lunch 2 boterhammen, tussendoor nog iets en avondeten) en het blijft nog stabiel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:52

Ik lees mee! Zoek precies hetzelfde eigenlijk; buik platter en mijn conditie hoog houden. Had laatst toevallig een topic geopend hierover met welke sport dan voor mij geschikt zou zijn.

Mijn conditie is zeer goed, nu wil ik dit zo houden :P maar ik heb iets meer vetjes (niet heel veel, maar meer dan eerst) gekregen op mijn buik toen ik een paar maanden in IJsland was, ik moest daar vlees eten en dat doe ik normaal niet dus ik denk dat het daardoor kwam :) ik werkte me namelijk kapot daar.
Heb daarna het eiland rondgefietst (meer dan 1000 km ;) ) en geen vlees meer gegeten, toen ging er alweer wat af :D maar het is niet meer plat. Ik wil geen sixpack :n dat vind ik heel erg lelijk, maar een platte buik vind ik wel mooi. :j

Conditie heb ik dus wel, spieren ook (vooral beenspieren :P ) en buikspieren ook wel, alleen dat laagje vet moet eraf :D heb het idee dat ik vooral buikspieren heb boven mijn navel, want als ik ze aanspan komt dat naar voren en het is sowieso heel hard :+

Ik was trouwens in het buitenland van 53 kilo naar 59 kilo gegaan (en ik kom nooit aan, was al jaren op hetzelfde gewicht) :wow: en niet omdat ik zoveel was aangekomen, want dat viel best mee, maar ik kreeg gewoon ineens een hoop spier erbij en dan gaat het hard! Pas een aantal oude broeken ook niet meer goed omdat mijn kuiten te gespierd zijn nu :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:02

Quellian schreef:
Destino schreef:

Ik heb 4 maanden koolhydraatarm gegeten en ben daar 12kg mee afgevallen :)

Ik zit nu onder het gewicht dat ik had voor ik ziek en zwanger werd, erg fijn :j

Ben vorige week begonnen met weer 'normaal' eten (ontbijt 1 boterham, tussendoor fruit, lunch 2 boterhammen, tussendoor nog iets en avondeten) en het blijft nog stabiel.

Wat at je dan over de dag wat koolhydraatarm was? Misschien probeer ik daT ook wel :+ Snoepte je wel?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:08

Wat ik at...
Ik at bv 's morgens kwark met light limonade of 2 crackers (Baker van C1000, de goedkoopste koolhydraatarme crackers), meer krijg ik niet weg.

Dan tussendoor bv blokje kaas, plakje worst, plakje kipfilet met Paturain of gekookt ei, etc.

Als lunch at ik bv groentesoep (zelf maken, zonder vermicelli), salade (alle varianten mogelijk, hou van kazen, spek, vis), omelet of iets anders.

Tussendoor net zoiets als 's morgens, wisselde daar wel in af.

's Avonds alles zonder aardappelen/rijst/pasta. Ik at regelmatig witlof met ham en kaas (jam!!), geblancheerde blokjes courgette met pastasaus, gewoon groente met vlees of kipfilet met groenten, kruiden en room, etc. etc.

Je staat er wel langer voor in de keuken (was 's avonds altijd mijn eten aan het maken dat ik de volgende dag mee naar mijn werk nam), maar het heeft voor mij heel goed gewerkt.

Er zijn genoeg 'snoepdingen', alleen moet je ervan houden. Alle muffin- cake- en koeksoorten was niet mijn ding, maar chocolademousse of kokosbonbons kon ik wel waarderen :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:11

Vind het wel heel knap dat je dat 4 maanden volgehouden hebt! Dat is wel een lange periode!
Maar koekjes enzo mag je dan wel gewoon eten?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:12

Blokje kaas en plakje worst? :oo Niet mijn beeld van ook vet vrij.

Goed dat je zoveel afgevallen bent Diane!
Hoeveel kwark neem je dan 's ochtends? Half bakje?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:12

Fiffill schreef:
Ik was trouwens in het buitenland van 53 kilo naar 59 kilo gegaan (en ik kom nooit aan, was al jaren op hetzelfde gewicht) :wow: en niet omdat ik zoveel was aangekomen, want dat viel best mee, maar ik kreeg gewoon ineens een hoop spier erbij en dan gaat het hard! Pas een aantal oude broeken ook niet meer goed

omdat mijn kuiten te gespierd zijn nu :')

:wow: ... dát mot ik niet!! Pas ik straks mijn maatrijlaarzen niet meer -:(-

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:13

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:16

purkie schreef:
Fiffill schreef:
Ik was trouwens in het buitenland van 53 kilo naar 59 kilo gegaan (en ik kom nooit aan, was al jaren op hetzelfde gewicht) :wow: en niet omdat ik zoveel was aangekomen, want dat viel best mee, maar ik kreeg gewoon ineens een hoop spier erbij en dan gaat het hard! Pas een aantal oude broeken ook niet meer goed

omdat mijn kuiten te gespierd zijn nu :')

:wow: ... dát mot ik niet!! Pas ik straks mijn maatrijlaarzen niet meer -:(-

Dat probleem had ik ook :\ moest sowieso nieuwe laarzen hebben (zijn kapot) of chaps, maar toch.

Quellian, ik moet er niet aan denken, dan krijg ik nooit genoeg binnen :oo en ik eet geen vlees/vis, dan zou er niks over blijven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:20

Nee Destino, geen koekjes, niets met suikers :)

SplashIsLief, het gaat in een koolhydraatarm dieet alleen om de koolhydraten (suikers), niet om het vet.
Wij halen bv elke week een keer bij de snackbar en dan at ik een bereklauw pinda en frikandel speciaal. Kwark nam ik 's morgens 200-250gr, volvette (zitten meer eiwitten in). Ondanks het vette eten zat ik dagelijks op max. 1300 KCal.
Ik vond het dieet geen straf, maar na 4 maanden wordt aangeraden weer 'normaal' te gaan eten en ik moet gewoon echt fruit gaan eten om de winter door te komen.

Is ook geen ideaal dieet voor mensen met nierproblemen of voor mensen met een te hoog cholestrol.
Ik heb gekozen voor deze manier, omdat ik Diabetes type 2 kreeg als bijwerking op medicijnen. Door koolhydraatarm te eten zakt je bloedsuikerspiegel.

Fiffil, nee als je geen vlees eet dan moet je er niet aan beginnen, dan ga je echt vanalles tekort komen :j :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:22

Quellian schreef:
Er zijn genoeg 'snoepdingen', alleen moet je ervan houden. Alle muffin- cake- en koeksoorten was niet mijn ding, maar chocolademousse of kokosbonbons kon ik wel waarderen :)

Maar zit in bovengenoemde dingen geen suiker dan := ?

Dus je mocht wel een keer een frituur eten?
Zolang het maar geen friet was ivm aardappels?
Laatst bijgewerkt door Destino op 17-11-11 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt