Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tieneke schreef:Zie jij het zitten om op je 42ste een man van 70 te verzorgen? Zie je het zitten om pakweg op je 30ste moeder te worden als hij 58 is? Zie je het voor je kinderen zitten dat als zij dan 15 zijn, hun vader dan 73 is? Als ze gaan trouwen en kinderen krijgen en zo, hun vader misschien al lang dood en begraven is?
Voor mij persoonlijk zou het antwoord op al deze vragen nee zijn. Maar ik ben jou niet.
Verder, wat hij gedaan heeft toen jij zo jong was, vind ik persoonlijk gewoon smerig. Gevoelens oprecht of niet, is voor mij bull**** eigenlijk. Ik kan me echt niet voorstellen dat over 5 jaar, wanneer ik 28 ben, mijn partner geboren zou worden, dat ik als leerkracht (en dat ben ik) een relatie zou beginnen met een leerling van mij. Zoiets mag niet, zoiets hoort ook niet. Daarbuiten doe je bijna wat je wil, maar 28 jaar verschil vind ik heel erg veel. De helft zou voor mij persoonlijk al meer dan genoeg zijn.
mika11 schreef:WinSel schreef:Maar waarom dan vragen stellen aan elkaar in dit topic terwijl je bij elkaar bent
Zijn jullie dan nu steeds aan het in- en uitloggen om te ksunnen reageren, op je eigen naam?
Boras schreef:Als ts mijn dochter was, zou ik graag zien dat ze op haar (pas) twinstigste een tijdje afstand van deze relatie zou nemen, aan zichzelf zou gaan werken om sterker te worden en onafhankelijk in haar keuzes te worden, dingen te doen die twintigjaren doen en dingen te laten die twintigjarigen laten. En daarna opnieuw haar relatie met die man zou bezien en een echte keuze maken.
SaskiaKa schreef:Een leeftijdsverschil heb ik geen probleem mee, mits beide personen meerderjarig zijn.
Maar wat ik hier lees is het volgende:
Een meisje met moeilijkheden thuis wordt vanaf haar 16e misbruikt door haar leraar, een 45 jarige pedofiel. Haar moeder moet even slikken, maar doet er verder niets aan. Moeder is dus medeplichtig aan het misbruik van haar dochter.
Volgens mij moet jij eens op zoek gaan naar een goede therapeut. Was je mijn dochter geweest, had die kerel allang in een rolstoel gezeten (als hij mazzel had)
Dat jij hier een topic over begint na 4 jaar, geeft volgens mij aan dat je zelf ook wel snapt dat dit van geen kant klopt.
NienSCHaap schreef:Boras schreef:Als ts mijn dochter was, zou ik graag zien dat ze op haar (pas) twinstigste een tijdje afstand van deze relatie zou nemen, aan zichzelf zou gaan werken om sterker te worden en onafhankelijk in haar keuzes te worden, dingen te doen die twintigjaren doen en dingen te laten die twintigjarigen laten. En daarna opnieuw haar relatie met die man zou bezien en een echte keuze maken.
Ze vraagt tips om te kijken of dit echt is wat ze wil.
Want 30 zijn en hij bijna 60 is wel iets waar ze over na gedacht had maar niet keihard door iemand anders heeft horen zeggen/ roepen en in dit geval op bokt gelezen.