relatie 28 jaar verschil en dan ook nog je leraar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:30

Omdat het voor haar zo makkelijker was om het verhaal te vertellen.
Nou goed ze is er verdrietig omdat er de laatste tijd zo moeilijk om gedaan word.
En daarom reageerde ik alsof ik van niks wist.
Ze geeft zelf toe heel zachtjes dat er iets niet pluis is dat vind ze zelf nu steeds meer als ze in de omgeving rond kijkt.
Ik adviseerde haar dat als ze menigen wilde horen ze eventueel op bokt een topic kon openen omdat hier de meningen vrijuit gegeven en er niet meiden zoals op het andere forum zitten die allemaal een beetje dat soort dingen meegemaakt heeft.
Dat leek mij beter in de hoop dat het voor haar makkelijker zou worden omdat ze graag meningen wou weten van onbekenden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:31

Maakt het wat uit of het wel of geen SA is, of dat het wel of niet over nienschaap of meyke gaat?

Het feit is dat er een minderjarige in een lastige positie sex heeft gehad met een volwassen vent.

Persoonlijk vind ik dat hij er op aangesproken moet worden! Je hebt mazzel dat nl niet dezelfde soort wetten heeft als de VS.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:33

Voor haar is praten onder de ogen van een mens net als bij mij soms best lastig en op het forum een stuk makkelijker dan dat je dus mensen onder ogen ziet.
Ik snap dat dit heel raar overkomt hoe wij dit gestart zijn maar dat zal ik ook hebben gedaan als dit iemand anders over kwam.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:35

Zie jij het zitten om op je 42ste een man van 70 te verzorgen? Zie je het zitten om pakweg op je 30ste moeder te worden als hij 58 is? Zie je het voor je kinderen zitten dat als zij dan 15 zijn, hun vader dan 73 is? Als ze gaan trouwen en kinderen krijgen en zo, hun vader misschien al lang dood en begraven is?

Voor mij persoonlijk zou het antwoord op al deze vragen nee zijn. Maar ik ben jou niet.

Verder, wat hij gedaan heeft toen jij zo jong was, vind ik persoonlijk gewoon smerig. Gevoelens oprecht of niet, is voor mij bull**** eigenlijk. Ik kan me echt niet voorstellen dat over 5 jaar, wanneer ik 28 ben, mijn partner geboren zou worden, dat ik als leerkracht (en dat ben ik) een relatie zou beginnen met een leerling van mij. Zoiets mag niet, zoiets hoort ook niet. Daarbuiten doe je bijna wat je wil, maar 28 jaar verschil vind ik heel erg veel. De helft zou voor mij persoonlijk al meer dan genoeg zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:36

WinSel schreef:
Maar waarom dan vragen stellen aan elkaar in dit topic terwijl je bij elkaar bent :?

:') Zijn jullie dan nu steeds aan het in- en uitloggen om te kunnen reageren, op je eigen naam?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:38

Tieneke schreef:
Zie jij het zitten om op je 42ste een man van 70 te verzorgen? Zie je het zitten om pakweg op je 30ste moeder te worden als hij 58 is? Zie je het voor je kinderen zitten dat als zij dan 15 zijn, hun vader dan 73 is? Als ze gaan trouwen en kinderen krijgen en zo, hun vader misschien al lang dood en begraven is?

Voor mij persoonlijk zou het antwoord op al deze vragen nee zijn. Maar ik ben jou niet.

Verder, wat hij gedaan heeft toen jij zo jong was, vind ik persoonlijk gewoon smerig. Gevoelens oprecht of niet, is voor mij bull**** eigenlijk. Ik kan me echt niet voorstellen dat over 5 jaar, wanneer ik 28 ben, mijn partner geboren zou worden, dat ik als leerkracht (en dat ben ik) een relatie zou beginnen met een leerling van mij. Zoiets mag niet, zoiets hoort ook niet. Daarbuiten doe je bijna wat je wil, maar 28 jaar verschil vind ik heel erg veel. De helft zou voor mij persoonlijk al meer dan genoeg zijn.

Helemaal mee eens....de relatie is scheef begonnen en zal m.i. altijd scheef blijven

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:39

mika11 schreef:
WinSel schreef:
Maar waarom dan vragen stellen aan elkaar in dit topic terwijl je bij elkaar bent :?

:') Zijn jullie dan nu steeds aan het in- en uitloggen om te ksunnen reageren, op je eigen naam?

Ik ben gek maar niet zo gek.
Ik zit gewoon op mijn mobiel maar vanmiddag zaten we samen op de laptop te internetten enzo.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:40

Hij had al bijna zijn halve leven geleefd voor jij geboren werd.

Moet er niet aan denken met, mijn nu 32 jaar, om een vent te hebben van 60..

Denk je dat je over 20 jaar, nog in de bloei van je leven, in staat bent om zijn luiers te verschonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:42

Wat ik bijzonder raar en bizar vind is dat je moeder een boerderij in Duitsland gaat kopen voor jullie paarden en dat je vriend van 48 bij jullie komt wonen......heb daar beelden bij....

Ik begin te vermoeden dat je fantasieën hebt over een leraar waar je voor valt en een leuk verhaal aan het fantaseren bent en bokt is er goed in om daar in mee te gaan.....

In het stel dat ik een relatie heb met hem, hoe zal het dan zijn en dan wij samen met mams die natuurlijk moet gaan kopen, een boerderij met al onze paardjes...hoe romantisch..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:43

dus je moeder is bij je vader weg gegaan omdat je vader niet kan begrijpen dat jij een relatie hebt met een oud iemand...? uhhu :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:45

Ik zie het ook in mijn omgeving, wat de gevolgen zijn op latere leeftijd. Schoondochter en schoonmoeder zaten samen in het verzorgingstehuis! Ja, ze waren even oud... Dat was de realiteit, haar man was bijna 25 jaar jonger en heeft ook eerlijk gezegd dat de laatste levensjaren heel zwaar was. Voordat hij met pensioen kon... Zat zij allang in het bejaardentehuis omdat hij de zorg niet meer aankon.
Hij kon nu weer echt leven na haar dood...

En nu kunnen mensen wel roepen, ja maar morgen kun je ook komen te overlijden. Ja dat klopt. Maar statistisch gezien is de kans om samen oud te worden met zo'n leeftijdsverschil lastig. Het wordt een zorgrelatie.... en dat moet je wel beseffen als je een relatie aangaat met zoveel verschil. Praktisch bekijken, zonder roze bril.

En de relatie van de ts is scheef begonnen, dus dat kan niet recht gemaakt worden... Je kan je aanpassen, maar je bent nog jong. Is dit echt iets dat je wil?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:48

Ik weet dat haar ouders al tijden moeilijk lagen vanwege het overlijden van haar tante en dat haar nichtje bij hun kwam wonen was niet.goed voor het gezin.
Denk niet dat haar vader en moeder echt door haar gescheiden zijn hoor.

En dat de boerderij is meer voor haar en haar moeder en ze zegt dat dan de plannen zijn dat hij er bij kwam wonen.
Ja of je nu samen gaat wonen of op deze manier zie er niet de fouten van.
Maar goed volgens mij weet ze nu duidelijk waar ze aan toe is of eerder waaraan niet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:50

Als ts mijn dochter was, zou ik graag zien dat ze op haar (pas) twinstigste een tijdje afstand van deze relatie zou nemen, aan zichzelf zou gaan werken om sterker te worden en onafhankelijk in haar keuzes te worden, dingen te doen die twintigjaren doen en dingen te laten die twintigjarigen laten. En daarna opnieuw haar relatie met die man zou bezien en een echte en onafhankelijke keuze maken.
Laatst bijgewerkt door Boras op 15-11-11 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:50

Wat doet je ma btw voor de kost dat ze even een boerderij kan kopen met land erachter?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:54

Boras schreef:
Als ts mijn dochter was, zou ik graag zien dat ze op haar (pas) twinstigste een tijdje afstand van deze relatie zou nemen, aan zichzelf zou gaan werken om sterker te worden en onafhankelijk in haar keuzes te worden, dingen te doen die twintigjaren doen en dingen te laten die twintigjarigen laten. En daarna opnieuw haar relatie met die man zou bezien en een echte keuze maken.

Ze vraagt tips om te kijken of dit echt is wat ze wil.
Want 30 zijn en hij bijna 60 is wel iets waar ze over na gedacht had maar niet keihard door iemand anders heeft horen zeggen/ roepen en in dit geval op bokt gelezen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:56

Een leeftijdsverschil heb ik geen probleem mee, mits beide personen meerderjarig zijn.

Maar wat ik hier lees is het volgende:

Een meisje met moeilijkheden thuis wordt vanaf haar 16e misbruikt door haar leraar, een 45 jarige pedofiel. Haar moeder moet even slikken, maar doet er verder niets aan. Moeder is dus medeplichtig aan het misbruik van haar dochter.

Volgens mij moet jij eens op zoek gaan naar een goede therapeut. Was je mijn dochter geweest, had die kerel allang in een rolstoel gezeten (als hij mazzel had)

Dat jij hier een topic over begint na 4 jaar, geeft volgens mij aan dat je zelf ook wel snapt dat dit van geen kant klopt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:57

Hmm vreemd verhaal..
Mijn mening is dat het not done is, net zoals eerder vermeld leeftijdsverschil moet je zelf weten.. Het zou niet mijn keuzen zijn, Als je geluk hebt en hij wordt vitaal oud, maar de kans dat een 65 plusser slecht oud wordt is groter. Maar een leraar en dan op de eerste dag blijven slapen uhuu...
Neen, het is strafbaar voor iets.

En ik ben wel dyslect maar me is toch mijn... Als je dan toch met een leraar samen bent.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:05

SaskiaKa schreef:
Een leeftijdsverschil heb ik geen probleem mee, mits beide personen meerderjarig zijn.

Maar wat ik hier lees is het volgende:

Een meisje met moeilijkheden thuis wordt vanaf haar 16e misbruikt door haar leraar, een 45 jarige pedofiel. Haar moeder moet even slikken, maar doet er verder niets aan. Moeder is dus medeplichtig aan het misbruik van haar dochter.

Volgens mij moet jij eens op zoek gaan naar een goede therapeut. Was je mijn dochter geweest, had die kerel allang in een rolstoel gezeten (als hij mazzel had)

Dat jij hier een topic over begint na 4 jaar, geeft volgens mij aan dat je zelf ook wel snapt dat dit van geen kant klopt.

hier ga ik helemaal in mee.. vind het teveel van alles..
als leraar hoor je zoiets niet te doen..
het klopt niet, strookt van geen kant.
je maakt mij niet wijs dat dit een gezonde relatie is.. misschien op veel latere leeftijd.. maar nu en toen .. neeeeeeej.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:06

Ik blijf nu maar onder nienschaap.
Maar mijn moeder heeft dit zelf in de familie mee gemaakt en keurde het geheel niet goed nog steeds niet.
Ik doe haar er veel verdriet mee maar ze zorgd wel dat ik ondanks mijn keuze voor deze relatie een poging doen om mij goed in de maatschappij af te zetten.
Ze hoopt en bidt nog iedere dag dat het eens tot mij inwerkt waar ik me bezig ben.
Maar ze laat mij als kind niet vallen of stikken.

Tuurlijk ben ik ondanks de jaren nog steeds onzeker of ik er goed aan doe en misschien praat ik mezelf ook wel te veel aan dat het allemaal.prima is.
De relatie is goed en ik houd ook wel van hem maar de laatste maanden heb ik nog wel die verliefdheids gevoel maar ook een vader rol speelt hij ineens meer in mijn leven.
Dat heeft bij mij de knop omgezet en ben ik gaan denken en twijfelen en doen en sommige veder in de vrienden kring wisten niet eens dat ik iets met hem had.
Ik ben en blijf bang voor de buiten wereld hoe super het ook voelt en klikt tussen ons.
Al met al moet ik misschien eerst de menigen van anderen horen om te snappen hoe het er voorstaat.
Ik ben nooit een prater geweest en zo'n forum is daar ideaal voor.
Misschien heb ik ook wel hulp nodig bij dit proces maar begin ik het en hoe vertel ik het mijn vriend?
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 15-11-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:07

Ik vraag mij af of je zelf niet heel snel oud wordt in zo'n relatie. Hij heeft al wat oudere kinderen en er zit in een hele andere fase.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:08

Hebben jullie het überhaupt wel eens over het grote verschil en de invloed ervan op jou?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:09

NienSCHaap schreef:
Boras schreef:
Als ts mijn dochter was, zou ik graag zien dat ze op haar (pas) twinstigste een tijdje afstand van deze relatie zou nemen, aan zichzelf zou gaan werken om sterker te worden en onafhankelijk in haar keuzes te worden, dingen te doen die twintigjaren doen en dingen te laten die twintigjarigen laten. En daarna opnieuw haar relatie met die man zou bezien en een echte keuze maken.

Ze vraagt tips om te kijken of dit echt is wat ze wil.
Want 30 zijn en hij bijna 60 is wel iets waar ze over na gedacht had maar niet keihard door iemand anders heeft horen zeggen/ roepen en in dit geval op bokt gelezen.

Ja en die tip geef ik toch?
Ts is in een afhankelijke positie deze relatie aangegaan. Dat is geen gezonde basis voor een relatie. Het is soms ook moeilijk om te bepalen of iets wel goed voor je is zolang je geen afstand neemt ervan.

Aangezien ts inmiddels een leeftijd heeft bereikt waarop je als ouder zo iets dergelijks moeilijk kan tegenhouden, zou ik dat voorstellen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:10

Waarom blijf je onder het account van je vriendin?
Ik begrijp het even niet meer...
Als dit al waar is, dan mag het niet, iets posten op het account van een ander..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:11

IMJ schreef:
Waarom blijf je onder het account van je vriendin?
Ik begrijp het even niet meer...
Als dit al waar is, dan mag het niet, iets posten op het account van een ander..

Inderdaad, zijn ze nu wel dezelfde %)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:11

Wel dat er een enorm verschil is maar altijd in de positieve zin van ach dat maakt niks uit bij ons en dat staat niet in de weg.

Ik had gezegd dat ik niet meer online kwam maar het knaagt aan me en daarom zit ik samen met nien nu te lezen en te reageren.
Ze helpt me hierbij en sorry als dat niet mag.