douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:38

Bed opmaken is een takkewerk inderdaad. Maarrrr...NIKS lekkerders als 's avonds fris gedouched in een kraakhelder bedje stappen dat nog zo heerlijk ruikt naar wasverzachter :z

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:40

ik douche voor ik naar bed ga...lig dus ook met nat haar in bed.
Dat is s'ochtends droog.
Als het kouder wordt douche ik wat eerder in de avond zodat mijn haar droog is,omdat de slaapkamer geen verwarming heeft.
S'ochtends douchen heeft geen zin....het eerste wat ik doe is de stallen schoonmaken.
Zomers spring ik daarna even mijn zwembad in

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:43

Ik vind zo`n puff ook vies, tenzij je hem iedere keer wast

Ik douche sòchtends, was mijn haar iedere dag en 3x in de week een masker erin, scheren waar nodig is en dan was ik mijn lichaam met mijn handen met zeep, haat washandjes.

Dan onder het douchen zet ik de kop lager en doe ik mijn haar drogen, en daarna doe ik hem uit en droog ik mijn lichaam af.

Gebruik een handdoek 2x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:44

Ik douche voordat ik naar bed ga, en ik kan niet douchen zonder haren te wassen dus slaap vaak met een handdoek op mijn kussen. Verder zit ik altijd onder de douche. Soms droog ik me af, soms laat ik me opdrogen. Ik heb een hekel aan dat gewrijf over m'n lijf, dus liefst wikkel ik me in een grote handdoek, droog m'n onderbenen en voeten af en droog zo op terwijl ik nog een laatste sigaretje rook voor ik ga slapen.
Ohja, en ik draai altijd de koude kraan had vlak voordat ik onder de douche vandaan kom. Schijnt goed voor je huid te zijn... :=

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:46

Wat grappig om te lezen allemaal :P

Ik douche bijna elke dag, soms een dag niet, als ik de avond er voor heb gedoucht maar dan meteen de volgende ochtend weer wel.

Washandjes gebruik ik niet :n Ken idd mensen die dat erg vreemd vinden :') Ik weet niet beter!

Heb eigenlijk nog nooit gedoucht met een vaste douche kop, dus geen idee of ik dat fijn vind, vind de losse die we hebben wel prettig :j

Ik douche vaak errrrrrg lang en erg heet, heerlijk!

Handdoeken gebruik ik altijd 2! Een grote voor m'n lichaam en een kleine die ik om mijn haar sla.

Naar bed ga ik bijna nooit met nat haar, dan heb ik het meestal (half) droog geföhnd, anders word ik wakker met ontploft haar :') Vind het overigens niet vervelend, met nat haar slapen, als ik de volgende dag niet weg hoef doe ik het gerust, alleen heb ik nooit zin om een half uur eerder op te staan om mijn haar fatsoenlijk te krijgen :+

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:47

's Avonds douchen, ik weet niet ik voel me altijd raar om ongewassen m'n bed in te gaan, alsof ik vies ga slapen :') Gebruik ook geen washandje, droog me af in de douche zelfs en had zelfs een periode dat ik me in de douche ook aankleedde _O- Gewoon met nat haar naar bed, daar wordt mijn haar het mooist van :j

En ik was mijn haar met 2 verschillende conditioners, en ook elke dag :j

Zitten doe ik ook graag in douche, dan wel echt met heel warm water op je rug _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Moiryn op 29-10-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:48

douche aan, word t water lekker warm want dat komt van zolder...
haren borstelen, heb lang/dik/steil haar.....
uitkleden tshirt in de was elke dag schone aan.
handen wassen met doucheschuim
haren nat maken
shampoo erin ff intrekken
ondertussen alles zonder washandje met douchegel insmeren
eventueel scheren
haar uitspoelen en cremespoeling in mn staart zeg maar
dan intiem wassen met intiemzeep
creme uitspoelen
alles afspoelen en van onder met losse douchekop
en dan haar afdrogen met ene handdoek en in turbietowel doen
en rest afdrogen met andere handdoek
badjas aan
op de bank creme opdoen
en wattenstokjes door neus en oren
alles moet goed droog zijn
en nr bed want douche vaak s avonds
en om de dag.
altijd met verse handdoeken
en elke ochtend was ik mn gezicht met koud water en washandje
daarna creme erop
en ik fohn mn haar altijd droog, duurt heeeeeeel lang voordat t droog is, heb vrij snel weer vet haar
heb sindskort ook de droogshampoo van andrelon dan hoef ik 1 x minder mn haar te wassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:52

Intiemzeep? Waarom gebruiken mensen dat toch? Dat wordt door alle artsen die ik tegenkom enorm afgeraden omdat het de zuurgraad van je vagina verstoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:03

MamaMiesje schreef:
Bed opmaken is een takkewerk inderdaad. Maarrrr...NIKS lekkerders als 's avonds fris gedouched in een kraakhelder bedje stappen dat nog zo heerlijk ruikt naar wasverzachter :z

Een schoon bed is inderdaad goddelijk. Bed opmaken is echt het rottigste klusje van het hele huishouden. Of het nu de afwas of het strijkgoed is, alles liever dan bed opmaken. Helemaal sinds ik in januari mijn schouder definitief geblesseerd heb, sindsdien is het helemaal een ramp. Kan het dekbed met geen mogelijkheid fatsoenlijk in de overtrek krijgen. Sindsdien dus ook iets minder vaak een schoon bed voor mij :o

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:04

Mijn favoriete bezigheid van de dag, even lekker bijkomen onder de douche.
Ik douche elke avond. Ik moet echt schoon mijn bed in.
Heerlijk haren wassen en soppen.
Ik gebruik het douchen ook echt als ontspanning.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:06

Ik douche op ieder tijdstip van de dag, als ik 's ochtends vroeg moet werken en 's middags college heb, ga ik tussendoor even lekker douchen. Anders voel ik me vies.

Verder gebruik ik altijd een spons en moet ik altijd mijn benen scheren. Ongeschoren benen geven mij geen schoon gevoel :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:06

Vjestagirl schreef:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk allemaal douchegel/schuim/zeep? Ik merk dat ik net zo schoon ben als een ander, en ik gebruik het nooit. Is het gewoonte? Heb je anders het idee dat je niet schoon wordt?

omdat talg een vet is , en je een detergent nodig hebt om dit weg te krijgen ;)
ik merk idd als ik mij niet was met zeep of ander aanverwant detergent ik dan niet fris word

ik douche ook vaak 2 x per dag, 1 x ochtend ff snel zeepie voor het slaapzweet eraf, avond ooken dan vaak haren wassen, invlechten
dus wel met nat haar te bed, maar wel gedroogd met handdoek en gevlochten
afdrogen en dan badjas....

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:12

ik douche altijd voordat ik naar bed ga, met kleddernat haar in een knot, de volgende ochtend is het nog halfnat en dan ga ik het goed borstelen

ik douche zonder washandje, wel soms met zo'n bol met van die gaatjes (weet de naam even niet :'))

wij hebben een douchekop die aan een stang zit die je er ook vanaf kan halen en ik douche altijd heel heet

ook zing ik veel en douche ik lang

en ik heb een bepaalde volgorde waarin ik de dingen doe :')

haar/gezicht/scheren/gezicht/haar/gezicht :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 22:14

Maar wordt je haar niet muf, als het nat in een knot zit, en je gaat er mee slapen.
Lijkt me dat het de volgende dag, als het dan nog halfnat is, niet fris meer ruikt?

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:21

daar heb ik helemaal geen last van, gelukkig :)
het ruikt nog heerlijk 's ochtends en dan ben ik ook wat wakkerder dan 's avonds..
's avonds na het douchen ben ik heel erg slaperig dus als ik dan nog veel moet doen kan ik daarna niet goed meer slapen :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:30

Haha leuk!
Ik douche ook altijd voor het slapen gaan en ga dan dus ook met nat haar slapen. Het is ooit ontstaan omdat ik als klein meisje te veel treuzelde voor school en dan geen tijd had om te douchen. Tegenwoordig "moet" ik douchen 's avonds anders slaap ik niet/slecht.
Douche ik niet, dan heb ik het koud in bed, voel me vies en slaap dan dus niet.

De laatste paar maanden is het ook vooral praktisch. Ik werk gebroken diensten(horeca), kom dan 's avonds zwetend(stinkend) thuis en moet dan gewoon douchen. 's ochtends begin ik dan weer om 7 uur en vind het prettig dat ik dan geen tijd meer moet vrijhouden om te douchen.

Verder hebben wij een losse douchekop, die je ook op een harde straal kunt zetten wat dus heel fijn is met het uitspoelen van je haar... Washandje gebruik ik nooit(alleen om 's ochtend even gezicht mee te wassen).

Wat ook iets typisch is. Onze afzuiger zit precies bij de douchekop, heel praktisch dus eigenlijk. En met douchen gaat die aan. Maar als ik dan ga afdrogen moet die uit anders tocht het. En serieus ik ben de enige die de zogenaamde tocht voelt. Haha. Als ik dan aangekleed ben, gaat afzuiger weer even 10 min aan om het laatste vocht weg te halen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:42

Ik rij geen paard en heb kort haar dus ik douche altijd 's morgens. Na het sporten natuurlijk ook 's avonds ;)
Hele rituelen heb ik eigenlijk niet, denk er niet zoveel bij na eigenlijk
Maar ik kan niet met nat haar naar bed :n toen ik lang haar had wel hoor, maar nu met kort haar niet. Dan heb ik allemaal van die irritante plukjes die net de andere kant opstaan :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:46

Wat een leuk topic :D

Ik douche sowieso 's ochtends elke dag, anders wordt ik niet wakker :n Verder nog altijd na het sporten en soms nog 's avonds ook als ik het bijv. koud heb :)
Ik vind het belangrijk om een lekker geurende douchegel te hebben en die bewaar ik op mijn kamer om te voorkomen dat zusjeslief jatten :P Inzepen doe ik met een puff-spons en we hebben een losse douchekop..

Ik douche graag lekker heet en als ik veel tijd heb, vind ik het fijn om even in de douche te gaan zitten :') Dan kan ik me tijden vermaken haha :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:47

Mijn haar is best wel lang, tot halverwege me onderrug nu, maar als ik met nat haar ga slapen heb ik de volgende dag ook plukjes die overal heengaan :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:50

wat een topic :')

ik douch om de dag, en dan savonds

Was me haar 2a3x ( heb heel dik haar, en anders is het niet goed schoon)
afentoe cremespoeling
ondertussen bij het 'intrekken' lijf wassen (met washand of een zeepbok ding :+ )en scheren
als ik eruit kom haar lichtjes droog make en inwikkele in me handdoek.
verder afdrogen en dan aankleden :D

en ik slaap met nat haar, duurt anders een paar uur voor het droog is :')

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:57

Douche tegenwoordig in de ochtend. Bij mijn ouders douche ik wel gewoon s'avonds en ga dan ook met nat haar naar bed. Heb vrij dik haar en vindt het dus niet lekker om met nat (gewasssen) in de trein/bus en op school te moeten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:03

Ik douche soms iedere dag, soms om de dag.
Ik was mijn haren als eerste, vervolgens poets ik mn tanden en dan was ik mijn lichaam met douche-gel en een douche-spons (eventueel verwijder ik eelt met een pruimsteen of scheer ik me), dan was ik nogmaals mijn haren met shampoo en een keer met creme-spoeling.
Ik gebruik 1 handdoek voor de douchestang en op de grond (om op te staan), dan nog 1 voor mijn haar en 1 voor mn lichaam. Ik kan ook echt niet van de handdoek af gaan voordat ik helemaal droog ben en ook tussen mn tenen heb afgedroogd. Als ik er dan vanaf ga loop ik op mn tenen naar de slaapkamer, en doe als eerste sokken aan.

Ik douche meestal savonds, sochtends fris ik me even op met een washandje.
Na het douchen borstel ik mn haren, en als ik ga slapen dan doe ik er een vlecht in.

Douchen zonder mn haren te wassen vind ik moeilijk, omdat mijn haren snel klitten krijg ik er daarna met moeite nog een borstel door. Ook douchen zonder anti-klit kan ik zeer slecht..

Mn dochtertje daarin tegen gaat om de dag of soms zelfs om de 3/4 dagen in bad/ onder de douche, en ook zij wordt helemaal gewassen incl shampoo en douchegel.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:06

Mijn favoriete tijd was laat in de ochtend, dat kan niet meer ivm werk, dus nu 's avonds.
Altijd scheren daar waar nodig is
Altijd haren wassen
Altijd douchecrème
Eerst mijn haren met champoo, daarna conditioner erin en laten intrekken.
Tijdens het intrekken van de conditioner mijn gezicht zonder schuim en mijn lichaam met schuim, dan mijn lijf afspoelen en als laatste de conditioner uitspoelen.
En als laatste nog even chillen onder de warme straal :+

Met afdrogen moet ik ook altijd he-le-maal droog zijn, ik kan er écht niet tegen als mijn kleding aan mijn lijf plakt. Maar ik ga wel met natte haren naar bed; als ik het te lang in een handdoek ingewikkeld laat zitten gaat de lekkere geur eraf :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:09

Coentjuh schreef:
Maar ik begrijp dus dat er mensen zijn die alleen 's ochtends douchen, dus je gaat VIES je bed in.

's ochtends douchen, werken, paarden doen, slapen?

Aaaah nee ik kan echt niet zonder te douchen naar bed!

Nee, dat je de hele nacht ligt te broeien en te zweten en vervolgens naar je werk gaat is lekker . :))

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:12

Sabinee__ schreef:
Coentjuh schreef:
Maar ik begrijp dus dat er mensen zijn die alleen 's ochtends douchen, dus je gaat VIES je bed in.

's ochtends douchen, werken, paarden doen, slapen?

Aaaah nee ik kan echt niet zonder te douchen naar bed!

Nee, dat je de hele nacht ligt te broeien en te zweten en vervolgens naar je werk gaat is lekker . :))

Je kan ook gewoon ff een washandje pakken, en de oksels en andere broeinesten schoonmaken. Als ik moet kiezen tussen ontbijt en douche dan weet ik het wel hoor.