) Ik hoop dat het nog even duurt voordat die buik me echt in de weg gaat zitten...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Ik hoop dat het nog even duurt voordat die buik me echt in de weg gaat zitten...

sliert schreef:Ik heb in het begin van dit topic gereageerd, toen was ik geloof ik 22 weken zwanger en ree nog dagelijks 1 van mijn paarden {normaal rij ik er drie of vier}. Inmiddels ben ik ruim 35 weken zwanger en rij ik nog steeds zonder problemen vrolijk rond. Ik ben inmiddels wel mijn toekomstige bijrijder aan het "inwerken" voor als het echt niet meer gaat, maar tot nog toe ben ik degene die er nog zonder moeite vanaf de grond opstap {paard is bijna 1.80m hoog} en heeft zij al moeite om er via een krukje op te komen. Doorzitten doe ik niet meer {paard beweegt ook groot en gooit hoog op} maar verder wordt ie gewoon dagelijks op M/Z nivo getraind. Mijn conditie is aanzienlijk beter dan die van mijn bijrijdster.... Wel longeer ik hem vooraf even, gewoon om even in te schatten wat voor bui ie heeft, hoewel ie nog nooit 1 bok gegeven heeft onder het zadel. Verder sta ik nog dagelijks 8 stallen uit te mesten, vegen, voeren, bak aan harken etc. en oh ja... we zijn ook nog een komplete boerderij aan het verbouwen. Maar de laatste tijd doe ik 's avonds niks meer, dan is het kwartje wel op.
xsenny schreef:Veel mensen denken ik ken me paard door en door en val niet
dat zij ik ook altijd .
tot ik vorig jaar toch van me pony viel .
rug op 2 plaatsen gebroken /
gelukkig niet zwanger !
maar zou het risico absoluut niet nemen te gaan rijden als ik zwanger zou zijn .
maar ik heb al geroepen dat er sowieso een shetlandpony voor onze kleine moet komen
alleen vriendlief vindt dit nog niet zo'n goed plan

) maar zogauw hij wat groter groeit en dus ook mijn buik gaat groeien zal ik rustiger aan gaan doen en meer in de bak gaan rijden waar het brave beestje echt op de automatische piloot loopt...
Roselie schreef:Ik heb ook gereden tot week 32 hoor, daarna werd de druk op mijn blaas te groot
ik heb enkel blijven rijden op mijn dertienjarige merrie, onze jonge knuiter van bijna vier stap ik pas op na mijn bevalling.
Hoop het voor je!